Evenimentul Zilei, aprilie 2002 (Anul 11, nr. 2977-3002)

2002-04-22 / nr. 2995

Pagina 13 • Nr. 2995 • luni, 22 aprilie 2002 ___________________________SPORT __ ____________________ Arbitrii au băgat cărbuni în locomotiva giuleșteană Au marcat: SUMUDICĂ (min. 37), D. ȘERBAN (min. 45) IENCSI (min. 47 - din penalty) / VERDEȘ (min. 28), GRIGORIE (min. 65) Stadion: „Rapid“; Spectatori: 10.000 RAPID: FI. Rădulescu 4,5 - Buta 6, Ieneși 6, Perjă (min. 14 Maftei 6), Raț 4,5 (min. 78 Bandi) - D. Șerban 6,5, Ilyeș 6, Șoavă 6. Schumacher 6,5 - R. Niță 4,5 (min. 64 FI. Bratu 5,5), Șumudică 6. Antrenor: Viorel Hizo UNIV. CRAIOVA: Preda 4 - C. Dobre 4,5, Baldovin 3,1. Rada 5, Ursu 4,5 (min. 46 S. Bălace 5) - Grigorie 6, Vigariu 5 (min. 46 Cezar Dinu 5), Frăsineanu 6, D. Rednic 4,5 - V. Iacob 5 (min. 48 Silvășan 4,5), Verdeș 5,5. Antrenor: Florin Marin Cartonașe galbene: leneși, Șoavă / Cezar Dinu, Frăsineanu Cartonaș roșu: Baldovin (min. 49) Arbitri: V. Anghelmei 5 - C. Safta 4,5, M. Deaconu 6 Hhmil focului Rapid a început să viseze frumos după meciul cu Universitatea Craiova. Ajunși la doar cinci puncte de lider, după ce în ultimele etape au gîfîit serios, giuleștenii au intrat din nou în cărți pentru titlu. Sabău: „Nu mă mai gîndesc la națională Accidentat, Ioan Ovidiu Sabău a urmărit partida din spatele unei porți. „O să reintru miercuri, în Cupa României. E mai interesant campionatul cînd nu se știu rezultatele dinainte, nu cînd e păcăleală. Nu mă mai gîndesc la națională. De fapt, nici dacă o să dau 15 goluri pînă la sfîrșitul campionatului, n-o să fiu convocat!“, a spus, oftînd, Moțu’ ■ După marcarea golurilor, elevii lui Hizo s-au strîns și au dansat în cerc, imitîndu-i pe internaționalii nigerieni. „E opera lui leneși. Nu s-au făcut repetiții, e ceva spontan“, ne-a mărturisit un jucător al gazdelor. Vorbe Cornel Buta (fundaș, Rapid). „ noi am fost furați de arbitri. După etapa viitoare, vom fi la două puncte de Dinamnl“ Florin Marin (antrenor, Universitatea). „Este incredibil ce se întîmpla în fotbalul românesc! Se cer numa demisii. Suporterii Universității sînt manipulați. Vom face memoriu împotriva arbitrilor, care le-au acordat rapidiștilor un gol din ofsaid și un penalty gratuit“. Cornel Frăsineanu (mijlocaș Universitatea): „Rapid a jucat în 12 Anghelinei a «tras» cu gazdele“. Adrian Baldovin (fundaș, Universitatea): „Ilyeș e un nesimțit. S-a aruncat în careu ca-n bazin“. DANIEL NAZARE, DANIEL CONTESCL AA Dennis Șerban și-a adus aminte că e legitimat la Valencia Ioan Andone n-are dubii „Vom scăpa de retrogradare" Filmul jocului In lupta pentru promovarea în prima divizie, anul trecut, Sportul Studențesc a fost „peste“ Farul. în Divizia A, „marinarii“ au demonstrat că alcătuiesc o echipă mai matură, în tur cîștigînd chiar în „Regie“. Dornici de revanșă, „albnegrii“ s-au deplasat sîmbătă seară la Constanța pentru a încerca marea cu degetul. Partida disputată pe cocheta arenă care poartă numele celui mai valoros jucător român din istorie a avut doar două momente de explozie, în rest înregistrîndu-se o luptă surdă între cele două tabere. Farul a dominat copios primele zece minute, în timp ce Sportul a trecut pe lîngă victorie în finala jocului, ratînd trei ocazii imense, prin Gigel Bucur (două) și Pădure. Lui Ando îi priește la mare și în extrasezon „Să intrați în coșciug, nesimțiților!" ” . Filmul jocului Lipsit de mai mulți titulari și exilat de pe banca tehnică, Gabriel Stan n-a reușit să găsească rețeta succesului, FC Brașov îndreptîndu-se ca un asteroid spre hăul clasamentului. Pitulat în gura tunelului de acces, Gabelle a privit resemnat jocul tern al elevilor săi. Gloria Bistrița a sosit la Brașov pentru a obține cu orice preț un rezultat pozitiv. Echipa „Lordului“ Jean Pădureanu aduce mai degrabă o trupă de comando, specializată în lupte de gherilă, diversiuni și acțiunifulger. Sîmbătă, Bistrița a pus o bombă la șubredul piedestal al brașovenilor, demonstrînd că atunci cînd vor să joace, elevii lui „CFR“ (n.r. - Costel Cîrstea) formează o formație redutabilă Neculaie, plecat la Chicago Ioan Neculaie, patronul Brașovului, a absentat sîmbătă de la partida echipei sale, el fiind plecat la Chicago . La finalul jocului, între cele două tabere a izbucnit un conflict, undeva la mijlocul terenului. Cel mai șifonat a ieșit atacantul bistrițean Costel Bîrsan. Acesta s-a îndreptat, imediat după fluierul final al arbitrului Ionică Serea, spre Daniel Bălașa, fostul său coechipier de la Astra. „Ce faci, bă, uscatule?“, i s-a adresat Bîrsan lui Bălașa, moment în care mai mulți fotbaliști ai gazdelor au sărit la bătaie. Conducătorii celor două grupări au intervenit și au liniștit spiritele Verbe Andrei Santa (antrenor secund, FC Brașov): Baftă, domnilor! (n.r. - către delegația oaspeților, la finalul meciului). Să intrați în coșciug, nesimțiților! (n.r. - către aceeași delegație a oaspeților. Tot la finalul jocului ADI DOBRE gg of Dl CwWV ||Bul v 6tdi*i§ aHfaf «11 EB Stadion: „Tineretului“: Spectatori: 3.000 FC BRAȘOV: Arcanu 5,5 - FI. Moldovan 5 (min. 46 Vascko 4), Bodea 6, D. Bălașa 5,5 - M. Stan 5, Dani 4,5, Isăilă 5, Vase E (min. 73 A. Ghindaru 5), Sărmășan 5 - Onofraș 4,5, Al Andrași 5 (min. 59 Stere 5). Antrenor: Gabriel Stan GLORIA: Cîmpeanu 6 - Mîndrean 6, Coroian 6, V. Popa 6, Costin 6, Bucuroaia 6 - Minteuan 5,5, Cioloboc 5,5 (min. 83 Velcea), Sînmărtean 6 (min. 85 Jula), Ceaușu 5,5 - Turcu 5,5 (min. 65 Bîrsan 5,5). Antrenor: Constantin Cîrstea Cartonașe galbene: Dani, Bodea, Isăilă, M. Stan, Vase V Popa, Minteuan, Cîmpeanu, Velcea Arbitri: I. Serea 6,5 - D. Lăzărescu 6,5, FI. Urgureanu 6,5 j 1 Stadion: „Gheorghe Hagi“. Spectatori: 5.000 FARUL: G. Curcă 6 - Chirea 5 (min. 79 Popete), I. Barbu 6, Abăluță 5, Lenin 5 - Bădescu 5,5, Dicu 5, FI. Lungu 5, Cristocea 6 - , Mihai 5, Negru 5. Antrenor: Petre Grigoraș SPORTUL: Stăncioiu 6,5 - Farmache 5, Musteață 5,5, Necșulescu 6, Maxim 5 - T. Bălan 5,5 (min. 73 Cr. Irimia 5), Cruceru 5,5, C. Lazăr 6, Pădureț 5 (min. 85 Mazîlu), Ciubotariu 4 - Diniță 4 (min. 60 G. Bucur 6,5). Antrenor: Ioan Andone Cartonașe galbene: I. Barbu / Ciubotariu, Maxim, T. Bălan, Mazilu Arbitri: A. Heleșteanu 5 - Cr. Stărică 6, Ed. Dumitrescu 6 Prea mic pentru o națională atât de mare Antrenorul federal Dan Apolzan, „spionul“ selecționerului Anghel Iordănescu la meciul disputat pe Litoral, l-a remarcat din nou pe Gigel Bucur. Deși ușor accidentat, micuțul atacant al oaspeților, pe care Puiu nu-l convoacă la națională din cauza staturii, a produs cîteva momente de panică în careul gazdelor ■ „Centralului“ Heleșteanu i se poate imputa că n-a acordat două lovituri de pedeapsă, ambele pentru henț. Prima infracțiune a fost comisă la începutul jocului, în careul oaspeților, iar cea de-a doua în suprafața de pedeapsă a gazdelor, în minutul 19 Vapue loan Andone (antrenor Sportul): „Sportul are valoare de Divizia A. Vom scăpa de retrogradare, poate chiar si de baraj“. LAURENTIU CIORNE Timișoara, lovită de bombardierul Bădoi B 52 Formația pregătită de Gigi Staicu e deja în comă, în timp ce FCM Bacău aspiră la o cupă europeană. Oaspeții n-au avut nici o problemă în a se impune în orașul de pe Bega, avîndu-l pe mijlocașul Vali Bădoi în rol de prim-solist Autor a două goluri în partida de sîmbătă, jucătorul lui Gheorghe Poenaru a bifat al 52-lea meci consecutiv pe prima scenă, ceea ce reprezintă un record Ciocoiu a ieșit, se pare, din conul de umbră și a reușit să înscrie. KOPACI GYULI Au marcat: FL. CĂLIN (min. 34), SĂVOIU (min. 65) / BĂDO (min. 16 și 52), CIOCOIU (min. 22), CURSARU (min. 44 ) Stadion: „UMT“; Spectatori: 2.000 UMT: Almășan 4 - Briciu 5, Mada 4,5, Ursineanu 5, Roman 5 (min. 53 , Bar 4,5) - S. Bar 5 (min. 66 Goșa 5), Nincsovici 5, FI. Călin 5,5, Vlaici 5,5 (min. 66 Bota 5) - Săvoiu 3, CI. Bălăci 4,5. Antrenor: Gigi Staicu FCM BACĂU: Ignatescu 5,5 - Codreanu 6, E. Baciu 6, Ardeleanu 5,5 Bordeanu 6 - Apostol 5,5, Pitu 5,5 (min. 62 M. Ilie 5,5), Nivalda 5,5 Bădoi 6,5 (min. 88 FI. Ganea) - Cursaru 6, Ciocoiu 6 (min. 79 F. Petcu). Antrenor: Gheorghe Poenaru Cartonașe galbene: Almășan, C. Bar / E. Baciu Cartonaș roșu: Săvoiu (min. 72) Arbitri: M. Lică 6 - M. Toader 6, A. Onita 6 Dacă „pinalti" nu er nimic nu . A fost un meci curios, în prima repriză nu s-a jucat aproape nimic, de unde și impresia că nu te aflai într-un stadion de fotbal, ci într-o sală de bal, unde dănțuitorii sînt și cam plictisiți pe deasupra. La pauză, cîrcotașii de meserie își aduceau aminte că partida lur, încheiată cu 3-1 pentru sino și ai lui, ar fi fost tocmai bună pentru un clip publicitar menit să promoveze relațiile interumane. Asta însemna că, în mod normal, partea a doua a partidei de sub Pietricica ar fi trebuit să regleze conturile și să ofere cadru necesar finalizării respectivului clip. Numai că repriza secundă a adus ceva fotbal, mai ales după ce s-au marcat cele două goluri, ambele în interval de un minut, de parcă regizorul ar fi intrat în criză de timp. Finalul a fost dominat de ratările oaspeților și de izbucnirea „marca finalti“ a președintelui nemțean, care a intrat pe teren cerșind obișnuita lovitură de pedeapsă la o fază în care gazdele au reclamat și henț, la Petre Marin, ș fault, la un atac al lui Iordache asupra lui Boian. Cum „centralul“ Mahar Ezaru n-a văzut nici una, nici alta tabela a înțepenit la 1-1, că dacă penalty nu e, nimic nu e DANIEL NANI Stefan a cerșit degeaba o lovitură de la 11 metri Ceanaui P. mm „ Au marcat: BRUJAN (min. 70) / SERGIU RADU (min. 71) Stadion: „Ceahlăul“. Spectatori: 9.000 CEAHLĂUL: Lefter 6 - Pîcleșan 5, Goian 5, Alistar 5,5, Avădanei 5,5 (min. 62 Purică 5,5), Nohai 4,5 - Botan 6, T. Șerban 5 (min. 39 M. Ionescu 5,5), Brujan 6,5 - Axinia 5, Solomon 5,5 (min. 46 M. Nemțanu 5,5). Antrenor: Marin Barbu FC NAȚIONAL: Vintilă 6 - Curt 5,5, Falub 5,5, Nemțanu 5 - Carabaș 5, Gabi Popescu 6 (min. 72 Mitrovici 6), Ov. Petre 6, G. Coman 5 (min. 82 Iordache), P. Marin 5,5 M. Savu 5 (min. 60 Caramarin 5,5), Sergiu Radu 6. Antrenor: Cosmin Olăroiu Cartonașe galbene: Alistar, T. Șerban / Ov. Petre, G. Popescu, Nemțanu, Falub Arbitri: M. Ezaru 6 - D. Iliescu 6,5, Al. Nicolae 6,5 Puiu Iordănescu a inhalat gaze lacrimogene Steaua a continuat seria partidelor catastrofale din acest retur, dar a smuls un punct în fața Petrolului. Gazdele au ajuns la “minus 14" s" "adevăr" și se îndreaptă vertiginos spre eșalonul secund. Cele doua echipe n-au arătat nimic ieri după-amiază, deși publicul a luat cu asal arena prahoveană. Cu o oră înaintea partidei, organizatorii au închis porțile. Anghelordănescu, selecționerul echipei naționale, a fost nevoit să inhaleze gaze lacrimogene deoarece forțele de ordine au încercat să disperseze mulțimea. "Nu se poate așa ceva! Incredibil!", a spus generalul, care a folosit o batistă pentru a se proteja de gaze . Galeria campionilor a ceru din nou demisia conducerii tehnice, refrenul favorit fiind "Pui, lasă-ne!" ! "O tradiție comunistă cufundată în neputință", scria pe unul din bannerele afișate de "lupii galbeni", așa cum li se spune fanilor ploieșteni . "Nu-i o tragedie să jucăm în Divizia B", a spus cu amărăciune Victor Roșca, la finalul partidei. ADI DOBRE ■ A marcat: IRIMESCU (min. 3) / CL. RADUCANU (min. 78) Stadion: "Iie Oană"; Spectatori: 10.000 PETROLUL: Irimia 5 -1. Dragomir 5, Toporan 5,5, Voinea 5,5 I. Gheorghe 5, Semeghin 5,5 E. Tudor 5, G. Paraschiv 5,5 (min 90 Grama), A. Savu 5, Irimescu 5 (min. 76 Aldea) - Orlando 5 Antrenor: Victor Roșce STEAUA: M. Tudor 6 - FI. Dumitru 6, M. Baciu 5, B. Nicolae 5 Mitriță 5 - Liță 5, Falemi 4,5 (min. 51 Trică 5,5), Linear 5,5 (min. 89 Neșu), P. Stoica 5 - Cl. Răducanu 5,5, Al. Pițurcă 4 (min. 57 Luca 5). Antrenor: Victor Pițurcă Cartonașe galbene: B. Nicolae, CI. Răducanu Arbitri: I. Biro 6 -1. Mureșan 5, Gh. Negoiță 6,!