Evenimentul Zilei, aprilie 2002 (Anul 11, nr. 2977-3002)

2002-04-22 / nr. 2995

________________________MAGAZIN_____________________ Nr. 2995 • luni, 22 aprilie 2002 • Pagina 20 Un român, scris la New York în 1983, la 25 de ani, Cristi Pintilie avea un singur gînd, ca mai toți tinerii din România lui Ceaușescu: cum să plece din țară? După mai multe tentative nereușite, autoritățile i-au dat drumul. A ajuns în America cu un statut de paria: „Fără identitate, fără trecut, ca un trădător“. A urmat înrolarea în Marina americană unde iarăși a întîmpinat greutăți - era privit cu suspiciune, ca orice refugiat din Estul comunist. După ce autoritățile l-au verificat îndelung, Cristi Pintilie a fost primit în rîndul pușcașilor marini. A fost plecat în diverse misiuni: în Filipine, în Golf. La întoarcere a fost numit șerif într-un cartier din New York. O avansare în grad pentru merite deosebite l-a adus în Corpul de Pază al primăriei celebrului oraș. A fost alături de primarul Rudolf Giulliani în momentele grele din 11 septembrie. Cristi a văzut și a auzit multe, iată doar cîteva întîmplări din viața sa zbuciumată de militar și polițist american. Cum ai intrat în Marina militară americană? în 1983 cînd a fost bombardat Ibanul, am semnat pentru infanteria țarină. Nu a fost deloc ușor. Am tăcut testele, dar trebuia să fiu crificat. Pentru că veneam din țară omunistă și pentru că guvernul lui Ceaușescu nu a dat nici o informație despre mine a trebuit să se apeleze i Interpol. Deja nu mai aveam nici operanță. Trecuseră 6 luni. Debicei, după două săptămîni de crificare ești angajat, l-am întrebat dacă mai am vreo șansă și dacă motivul era că vin din țară comunistă pentru că meseria la infanteria țarină este tocmai să omoriomuniști. Și totuși...? Am fost sunat într-o zi și mi-au pus „hai“. Am făcut contract pe optni. Așa e acolo. Patru ani ești activ, tat cu ei, iar ceilalți patru în rezerve active. Adică te duci în weekend o ată_pe lună și două săptămîni vara, în ce război ai luptat? Păi am participat la lupta din flipine în 1986 și am stat șase luni în golf, la operațiunea „Furtună în d eșert. Tu i-ai asigurat securitatea fostului primar al New York-ului, Rudolf Giulliani, în tragicele momente din 11 septembrie 2001 erau împreună? Ne aflam chiar în clădire. Eu ți-am dus copiii la școală, dimineață, ora șase. La opt m-am dus la fimărie. Erau alegerile preliminare entru noul primar, în serviciul meu în sarcini diferite. Cînd a lovit primul avion, atît eu cît și primarul eram la oza clădirii. Am ieșit, m-am uitat pe el, nu era nici un nor... Am auzit că fost un avion mic. Am intrat, a durat doar un moment și clădirea era deja flăcări, era fum și cădeau lucruri și ameni. Primarul, nicăieri. Stația idio nu mai funcționa. Nu știam ce o fac. Doi băieți, colegi de-ai mei, au strat după primar. Nici acum nu i-a g ăsit. Cîțiva s-au întors la primărie, nu mi-am spus că trebuie să stau să ăsesc o modalitate de a-i scoate pe iiulliani din clădire. Am rămas singur,ără vreo legătură radio. Erai panicat? Nu, încercam să găsesc ooluție. Am ieșit afară. în jurul meu erau mulți turiști europeni care filmau. Aveam impresia că sînt la o paradă. Ca acelea de la 23 august. Auzeam ...“voila, uau...“ Le-am spus să plece și am luat-o la fugă. Cînd ai aflat că primarul este în siguranță? Am ocolit puțin și am ajuns într-o altă clădire. Am intrat într-o pivniță și am folosit telefonul portarului de acolo. Am sunat la primărie și mi s-a spus că Giulliani a fost scos printr-un tunel de metrou nefolosit de 20 de ani. Au spart un lacăt și l-au scos. Șerif în cartierul lui Mike Tyson Cum ai ajuns să fii garda de corp a primarului? Am fost șerif în New York City, într-un cartier din est rău famat. Unde a crescut Mike Tyson. Pești, traficanți de droguri. Am avut o misiune. Trebuia să verific o casă unde se țineau banii traficanților de droguri. S-a tras în mine, dar nu m-au nimerit. Atunci am fost medaliat și transferat la divizia unde lucrez acum, ceea ce numesc ei „de inteligență“. „Intelligence Division“, îi asiguri paza noului primar Michael Bloomberg al New York-ului? Da. Asta fac. Spune-mi, ce vedete intră în primărie? Cu cine te cunoști? George Clooney e cel mai tare. Pare a fi un băiat de cartier. Ne strîngem mîna, schimbăm amabilități. Tom Hanks și John Travolta sînt și ei prietenoși. Acum două săptămîni l-am văzut și pe Robert De Niro. Ce-ți mai dorești? Pari un bărbat împlinit. Nu-mi doresc nimic. Am totul. Un apartament în Manhattan, o casă la ocean. Mi-am luat de curînd un Harley Davidson. Mîine, cînd ajung acasă, o să fac niște ture prin New York, căci nu am apucat să mă bucur de el. MONICA STAN Cristi Pintilie, încadrat de doi camarazi Felicitat de comandantul infanteriei marine americane CONCURGEEP I&TSEUS Trimite inelul de siguranțe al capaculu și cele doua etichete de la un bidon de Nume „ Adresa ulei VERSUS la CP 863 - CP * si---------și poți câștiga chiar marele premiu al promoției Lubrifin iar “.raul Data limită pentru trimiterea plicurilor este 30 aprilie 2002. Tragerea la sorți va avea lm in data de 15 mai 2002 Locaitate Prenume telefon 3 numere favorite e ușor să vorbești cu prietenii Opțiunea Numere Favorite îți permite să apelezi rețea națională la un tarif redus, din orice pentru abonamentele Orange cu minute induse, ai 25% reducere pentru pentru Orange Inedit, ai 50% reducere pentru Pentru toate tipurile de abonament, ai un set de servicii gratuite: Mesagerie Vocală, Cronos, NonStop întrebări? Acum, Serviciul Clienți îți răspunde 24 de ore din 24,7 zile din 7. the future's bright, the future's Orange