Evenimentul Zilei, ianuarie 2004 (Anul 13, nr. 3601-3629)

2004-01-15 / nr. 3613

2' ______________ _ ___________________________________________________________________________________________________________Joi, 15 ianuarie 2004 @ Nr. 361G Olimpică din Focșani își cere bursa la mica publicitate Sătulă de promisiuni, o olimpică din Focșani, elevă în clasa a Xl-a la Colegiul Național „Unirea“, s-a gîndit să-i reamintească primarului din Focșani, Decebal Bacinschi, că ea și colegii ei nu și-au mai primit de cine luni drepturile de elevi eminenți oferite de stat cu scopul de a-i stimula Carmen Istrate (16 ani) s-a tot interesat la serviciul de contabilitate a școlii de ce nu-și primește bursa de merit și, nemulțumită de răspunsu primit, s-a decis să-i reamintească primarului printr-un anunț dat la mara publicitate, într-un ziar din Focșani: „Cu adîncă tristețe, reamintesc domnului primar Decebal Bacinschi că nu mi-am primit bursa de merit pe cinci luni. Istrate Carmen (olimpică) Colegiul Național «Unirea»“ în situația ei se află peste 70 de elevi de la Colegiul Național, cunoscut ca o pepinieră de olimpici naționali la diverse materii de studiu. Elevii Colegiului au de primit de la stat peste un sfert de miliard de lei, contravaloarea burselor de performanță, merit și studii pe care elevii ar fi trebuit să le primească. Contabilul-șef al instituției susține că a cerut cele 267 de milioane de lei de la Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, dar sumele nu au ajuns pînă în prezent, pe motiv că banii ar trebui vizați de Primăria Focșani. Mai trist este că, printre cei care învață Cel vinovat este primarul și consiliul local, eu nu înțeleg de ce primarul nu a făcut plata. Legea nu trebuie respectată cu lacrimi în ochi. Noi nu putem obliga autoritățile locale să-și achite dările, dar voi discuta cu inspectorul școlar de acolo să văd care este situația L foarte bine, sînt și elevi modești, pentru care 400.000 de lei reprezintă „o mică avere“. Această situație este cunoscută de autorități, mai ales că a fost făcută publică, vara trecută, o dată cu premierea olimpicilor vrînceni în cadru festiv. Elevă olimpică la mai multe materii și cu bursă de merit, ea a avut curajul să spună direct primarului PSD Decebal Bacinschi că bursele lor au rămas doar pe hîrtie, în speranța că va fi auzită, eleva își cere drepturile chiar și prin rubrica de mică publicitate. ,Din clasa a șaptea iau burse pentru olimpiade, în liceu am fost olimpică la MIHAI PĂUNICĂ, șeful Direcției Buget. Finanțe din cadrul Ministerului Educație Primarul Focșaniul: „De ce i-a venit la noi cu ochi în lacrimi" Contactat de reporterii noștri, primarul Focșaniului, Decebal Bacinschi, spune că nu are cunoștință despre o asemenea situație și s-a arătat deranjat că eleva a recurs la mica publicitate a „Ziarului de Vrancea“: „De ce n-a venit cu ochii în lacrimi la noi la primărie și a venit la ziar? Noi am primit listele Inspectoratului Școlar și nu știu de ce sînt aceste probleme. Să o trimiteți la mine și vedem noi cum o să rezolvăm, să verificăm, să vedem la ce materie e olimpică“. Oficialii din învățămîntul vrîncean spun că banii pentru burse vin direct de la autoritățile locale. „Banii nu trec pe la noi, vin direct de la primărie. Noi doar vedem listele cu elevii care au obținut rezultate deosebite la concursurile școlare“, spune inspectorul Paraschiv Măcrineanu, purtătorul de cuvînt al Inspectoratului Școlar, matematică și la informatică. Am crezut de cuviință să pun în vedere domnului primar despre situația burselor noastre. Am vorbit atunci la microfon, pentru că am crezut că e o situație potrivită, dar nici pînă acum nu am primit nici un ban. Am de luat banii de pe cinci luni și mai sînt colegi în situația mea. Nu sînt singura care își vrea banii. Nu cer mai mult, doar ce mi se cuvine... Eu vreau să studiez în Anglia, eventual la Cambridge“, ne-a spus Carmel Istrate, una dintre cele mai bune eleve ale liceului. SILVIA VRINCEANU Cu Orange sunt mai ușor oriunde vrei, oricând vrei. Orice abonament Orange aleg până la 31 ianuarie primești lunar pe viață, începând chiar cu prima lună 10 minute de convorbiri naționale Iți poți personaliza abonamentul de 4 USD sau orice abonament dacă îi adaugi opțiuni, pe care le poți schimba lunar astfel încât să se potrivească mereu stilului tău de comunicare în rețea sau în afara rețelei, în timpul săptămânii sau în weekend, cu toată lumea sau cu anumiți prieteni în plus ai și 100 de mesaje scrise naționale pe lună, în primele 2 luni de abonament și telefoane la prețuri speciale Sagem my X~116 USD Alcatel OT320 18 USD Siemens A5 £ 32 USD Nokia 3410 Sagem MIX-5m Samsung C100 Siemens C6 49 USD 64 USD 99 USD 105 USD www.orange.ro preturile nu includ TVA, telefoane disponibile în limita stocului Ziarist bătut in propria casă Costin Bădoiu, reporter specia al publicației „Obiectiv mehedințean“, a fost bătut, spune el, la Herculane, în casa soției sale, de către doi traficanți de țigări. S-a ales cu multiple leziuni traumatice la nivelul capului, un ochi învinețit, în urma cărora a necesitat cinci zile de îngrijiri medicale. „Bătaia a survenit după ce, două luni la rînd, am făcut o anchetă privitoare la contrabanda cu țigări din Vama Porțile de Fier I și distribuite în Herculane. Ancheta urma să apară în scurt timp“, ne-a declarat Bădoiu. El a depus plîngere penală împotriva agresorilor, identificați de victimă ca fiind Srecko Turanovic și Doru Busner. „Conform sesizării depuse la noi, Turanovic Srecko și Busner Doru l-au amenințat cu moartea și cu incendierea apartamentului", ne-a declarat agentul șef Constantin Donea, de la Poliția Flerculane, cel care se ocupă de caz. „La un moment dat, am părăsit apartamentul lui Costin Bădoiu pentru a merge să cumpăr ceva. Cînd am coborît, m-am întîlnit pe scară cu cei doi, care urcau. La întoarcere, Costin era lovit la cap și sîngera, iar casa era devastată“, ne-a declarat Alina Cioată, o vecină de-a ziaristului. Am reușit să luăm legătura, telefonic, cu Ionela Turanovic, soția presupusului agresor, care spune că poate aduce 30 de martori că în seara respectivă era în altă parte. (Georgeta Petrovici) Jurnaliști sechestrați de pădurari Ziariștii de la Televiziunea Română, care au încercat ieri să realizeze o anchetă plecînd de la informațiile „Evenimentului zilei“, despre vînătoarea de urși din Odorheiu Secuiesc, au fost sechestrați aproape o oră de paznicii ocolului silvic. „Am fost să filmăm locul unde se vînează și, după ce am terminat, paznicul ocolului a sunat niște șefi sau colegi, nu știu cine erau, care nu ne-au mai lăsat să plecăm. Voiau caseta pe care filmasem. Erau vreo zece persoane, dintre care douătrei înarmate", ne-a povestit Gabriel Geamănu, producătorul emisiunii „Plus 2000“ de la TVR. Producătorul de la TVR a sunat la poliția din Odorheiu. „Cînd au auzit că sunăm la poliție, cei care ne-au reținut ne-au lăsat în pace și au fugit. Poliția a ajuns după ce nu mai era nici unul dintre ei“, ne-a spus Geamănu. Echipa a depus o plîngere la poliție, de unde am aflat că va fi demarată o anchetă. (Iuliana Anghel) ! CÂȘTIGĂTORUL NUMĂRUL 29 TON CRISTIAN JI \ UNA DIN CELE 1Ș IES m ȘTIRIBAT din București Trimite 5 coduri de bare de pe orice pachet L&M împreună cu un cupon completat la CP 8, OP 83, București. Poți câștiga una din cele 70 de mașini Citroen C3 Pluriel în urme tragerilor la sorți zilnice, cu excepțiile precizate în regulamentul oficial al promoției. Prima tragere la sorți a avut loc ln 15 decembrie 2003 și ultima va avea loc în 22 februarie 2004. In total 70 de zile pentru 70 de mașini Seidat Ac< info me Mo înc C © alte 2 marci de țigarete fumezi ocazionat si rezervă dreptul 3 mai sus mențiot S. semnată și dat. mânia î mori gr< Numele Adresa: Str. Etal Ce marcă de țigarete fumezi de obicei? Localitate Bl/ carte de identitate Seria Ful Flavor ( Lights ( Uitra/Super Lights ) Nr. Cod p Toi. mobil in IF NORMAL [1.1A org Directiva consiliului CE/89/622/CEE: Tutunul dăunează grav sănătății acest cupon, declar că am pesete personale sâ in»«» »n kath 4 Onul I tata lui Sedor ©-mai Ce tipuri de țigarete fumezi de obicei? să acum I ztriffee pana a 22 februarie ; K