Evenimentul Zilei, ianuarie 2005 (Anul 14, nr. 3961-3989)

2005-01-28 / nr. 3986

Fondat 1992 r à m3 ïïmL v/i U vineri, 28 ianuarie 2005 • 16 pagini •7000 lei Ediția I • Anul XII * Nr. 3986 III GHIDUL TV ► Corina Dănilă și Bianca Neagu s-au cunoscut cu mult timp înainte de a apărea în telenovela „Numai iubirea ca vecine de bloc ► Omul-Tractor de la Diverts: Silviu Petcu ► Charlize Theron. blonda africană din premiera cinematografică „Eu Peter Seilers“ • Programe și recomandări TV din perioada 28 ianuarie - 4 februarie > SPORTURI DIFERITE pag. 12 Liga Campionilor și Divizia A despărțite de 4,3 kilometri SOM LA APĂ! Traian Băsescu, coșmarul SPP aa 6 O Actualul șef al statului le dă bătăi de cap oamenilor plătiți să-l păzească  GORJUL ÎN LACRIMI Bombardament telefonic pentru eliberarea lui Mischiels 4 <^2 I1 * www.evz.ro in sunt ziar roman Internet Citește auzii tai ProSport Juvetele, Mihăiță Pleșan, intră în trupa „crinilor “ „Evenimentul zilei e in creștere: 728.000 de cititori in fiecare zi Sursa: Studiul Național de Audiență, 27 octombrie 2003-24 octombrie 2004, BRAT. Universul studiului: populația cu vîrste între 14 și 64 de ani, care trăiește în orașe cu mai mult de 50.000 de locuitori, 6.224.130 de persoane Cifrele reprezintă cititorii, în medie, pe ediție. Studiul Național de Audiență (SNA) reconfirmă interesul cititorilor față de „Evenimentul zilei”. 728.000 de români aleg în fiecare zi să citească „Evenimentul zilei", cu 6.000 mai mulți cititori decît precedentele date SNA. „Evenimentul zilei” se detașează net de „Jurnalul Național”, următorul clasat, cu peste 144.000 de cititori pe ediție. La nivel național, mai puțin București, „Evenimentul zilei” își menține poziția de lider pe piață. Numărul celor care aleg în fiecare vineri să citească Ghidul TV al „Evenimentului zilei” este de 713.000. Și ediția de duminică a „Evenimentului zilei” se bucură de interesul publicului: 642.000 de cititori pe ediție. Același studiu confirmă încă o dată că primele poziții din topul cotidienelor de interes general aparțin trustului de presă Ringier, prin titlurile „Evenimentul zilei” și „Libertatea”. rop ■nai pui Prosp< Qazeta Sporturilor IMPOZITUL PE MEDITAȚII,h#<IN VIZORUL FISCULUI J . Premierul Călin Popescu-Tăriceanu (foto medalion) a lansat ieri un avertisment pentru profesorii care dau meditații, dar nu-și declară veniturile . Mii de dascăli pot fi cercetați pentru evaziune fiscală, riscînd pînă la opt ani de închisoare . „Perioada în care «am primit moșteniri de la socri» trebuie să se termine“, a precizat Tăriceanu . Subiectul este unul deosebit de sensibil: în România, peste 40.000 de profesori obțin venituri din meditații. Cei vizați au reacționat prompt după avertismentul de ieri, d. > pag. Evenimentul zilei pune la bătaie un premiu pentru corectitudine fiscală „Evenimentul zilei“ instituie un premiu pentru corectitudine fiscală, care se adresează profesorilor din învățămîntul românesc. Primul cadru didactic care va veni la sediul redacției cu acte care să ateste plata impozitului pentru orele de meditație din anul 2003 va fi premiat de ziarul nostru cu suma echivalentă impozitului achitat. „Evenimentul zilei“ susține respectarea reglementărilor fiscale de către toți contribuabilii din România și plata impozitelor pînă la ultimul leu, indiferent că este vorba despre marii afaceriști sau despre simpli cetățeni. !UN PRINȚ DIN LEVANT ÎNDRĂGIND VÎNÀTOAREA pag 2I DE PE STICLĂ PE PELICULĂ Năstase a împușcat de 11.500 €! Partida de vînătoare desfășurată pe domeniul de la Bale, concesionat de guvernul Năstase lui Ion Țiriac pe 40 de ani, continuă să ofere surprize. Dacă ar fi fost taxat cu tarifele percepute vînătorilor străini de statul român, pe domeniile administrate de Romsilva sau de AGVPS, Adrian Năstase ar fi trebuit să plătească 11.500 de euro doar pentru „taxa de trofeu“, Mihaela Rădulescu se apucă de film Mihaela Rădulescu va juca într-un nou film regizat de Sergiu Nicolaescu. Ea spune că este pentru prima dată cînd a acceptat un rol pentru că acum nu i s-a cerut să se dezbrace. Maia Morgenstern va interpreta rolul principal, al unei ziariste care încearcă să lămurească un mister al evenimentelor din decembrie 1989 „O cunosc pe Mihaela de 15 ani“, a spus Nicolaescu. Comentariul zilei de Grigore Cartianu De ce n-a fost amenințat niciodată Ion Iliescu , Radu Timofte a aruncat bomba, iar o națiune întreagă se străduiește s-o dezamorseze. Sînt posibile asasinate politice în România? Este președintele Băsescu în pericol? Cît de departe ar putea merge anumite structuri mafiote în tentativa de a-și apăra interesele? Să ne întoarcem la momentul zero. întrebat de Stelian Tănase dacă ținta unui posibil atentat este Traian Băsescu, directorul SRI a spus: „A vorbi despre pregătirea unui atentat este deja prea mult“. Imediat însă a adăugat: „Avem informații secvențiale, din partea unor oameni ai lumii interlope, în legătură cu structuri, mafiote, structuri implicate în acte de corupție, dispuse să angajeze diferite alte persoane din afara teritoriului României, pentru a veni în România să comită atentate". Directorul SRI a fost completat de un comunicat al SPP: „în ultimii 15 ani s-au semnalat permanent amenințări la adresa șefului statului, însă în ultimul timp au sporit numărul și frecvența acestora“. Un ofițer SRI a spus-o mai pe șleau: ,Pe măsură ce anchetele care vizează corupția se îndreaptă spre nume grele, va spori și gradul de periculozitate. Gîndiți-vă, spre exemplu, la momentul în care anchetele vor ajunge la cei care au devalizat economia românească. Credeți că aceștia vor sta cu mîinile în sîn?“. Același ofițer SRI a indicat și de unde ar putea veni pericolul: „în structurile serviciilor de pe toți bandiții ultimilor 15 ani, inclusiv 9ică, să nu ai regimului Emil Constantinescu, zicem că nu trebuie să-i lege acum administrația Băsescu 3TM. „spus _____________________________________________ Imediat se informații există persoane loiale fostelor conduceri, care nu văd cu ochi buni această luptă împotriva corupților“. Așadar, „serviciile“ seară avertismentul domnilor, aveți nasc primele îndoieli: și dacă Timofte umblă cu fumigene? Nu cumva încearcă să se facă util regimului Băsescu, după ce l-a servit patru ani pe Iliescu? Radu Timofte nu e omul pe care să-l crezi necondiționat. De altfel, nici un șef de serviciu secret nu merită încredere oarbă. Niște profesioniști ai diversiunii nu vor avea niciodată sinceritatea unor măicuțe de la schit. Dar nici nu poți fi sigur ,că, de această dată, Timofte fabulează! Subiectul e prea grav ca să-l transformăm într-o baba-oarba. își asume cineva riscul de a face pe vizionarul? în astfel de cazuri, nimic nu e mai util decît raționamentul. S-o luăm băbește. Asasinate politice există de cînd lumea. Politicieni iluști au fost lichidați și în Roma antică, și în Grecia zeilor ori în Egiptul faraonilor. Evul Mediu a fost și mai sîngeros. Apropiindu-ne de zilele noastre, îi descoperim pe arhiducele Franz Ferdinand al Austriei, pe președinți americani, pe norocosul Papă Ioan Pau al Il-lea, pe Yitzhak Rabin sau Zoran Djindjici Nici istoria României n-a dus lipsă de politicieni martiri. Și atunci, de ce am crede ce istoria s-a oprit în loc o continuare in pagina 3