Evenimentul Zilei, ianuarie 2006 (Anul 15, nr. 4320-4348)

2006-01-14 / nr. 4331

1 . Ediția de Transilvania f ^ zilei* Evenimentul 657.900 cititori în fiecare zi I Ediția II Nr. 4331 1 Sâmbătă, 14 ianuarie 2006 I 20 pagini 1 80 de bani / 8.000 lei vechi ___ ^«P ^ Fostul director al finanțelor Bistrița, judecat pentru abuz în serviciu Transilvania. 15 „Evenimentul zilei“ i-a vizitat la închisoare pe Vasile Lupu, Ionel Ciontu și Dorin Loiș, foștii „locotenenți“ ai lui Miron Cozma. Acesta va mai sta doi ani la pușcărie MĂRTURIA LUI SORIN TEȘU „Eu am depus 400.000 $ pentru Dana Năstase“ Emilia Șercan Sorin Teșu, cel care in 1999 a depus 400.000 de dolari într-un cont al Danei Năstase deschis la Bank Austria Creditanstalt România SA, susține că prin implicarea sa în alimentarea acelui cont a făcut „un simplu serviciu unor prieteni“. „Eu am depus banii în cont, ca să nu mai stea ea (n.r. - Dana Năstase) în picioare, la casierie“, susține Teșu, fostul șef de cabinet al ex-premierului Adrian Năstase, convertit între timp în om de afaceri. Din informațiile deținute de EVZ, șefii Oficiului pentru Spălarea Banilor, numiți în funcție în 2000, la venirea PSD la putere, „au uitat“ în sertare dosarul de investigare a provenienței celor 400.000 de dolari din contul Danie Năstase. Parchetul General nu a primit acest dosar niciodată, însă acum a început să se intereseze de existenta lui. Averea lui Năstase, 2-3 Citiți în ziarul de azi! Sacrificiu pentru șefu’. Roxana Bichel, afacerista de casă a familiei Năstase, a cumpărat terenul din Balotești, în anii ’90, cu aproximativ 300 de milioane de lei și l-a vândut Danei Năstase (foto) cu 18 milioane, adică de 15 ori mai ieftin! Procurorii ii numără averile. „DNA a extins cercetările în dosarul «Zambaccian», luând în considerare și moștenirea primită de curând de Adrian Năstase“, comunică oficial Departamentul Național Anticorupție. CARE PE CARE Vremea răfuielii în PSD Grei partidului caută soluții pentru îndepărtarea lui Năstase. Lui Mircea Geoanâ, Miron Mitrea, Dan Ioan Popescu și Ioan Rus li s-a alăturat chiar și Viorel Hrebenciuc. în schimb, Ion Iliescu face un joc dublu Nici Năstase nu stă cu mâinile în sân. Conform unor surse din PSD, fostul premier a amenințat cu represalii publice, inclusiv prin dezvăluiri despre averi, împotriva celor care vor să-l elimine din conducerea partidului. ANIVERSARE Tori Ferrari pentru ziua lui Tăriceanu Adriana Tomașevici adriana.t ivn(31ou7 ) Primul-ministru Călin Popescu- Tăriceanu împlinește astăzi 54 de ani. El va fi sărbătorit acasă de soția sa, Ioana, și de micuțul Mihai (3 ani). Ieri, șeful guvernului a făcut cinste cu șampanie ziariștilor acreditați la guvern și membrilor staff-ului său. Pasionat de automobile, premierul a primit de la jurnaliști un Lamborghini de jucărie, iar de la subalterni un tort în formă de Ferrari, o cană și un tricou purtând emblema celebrului bolid. Politică.7 mm ‘„sssss&am* Tm EDIȚIE DE COLECȚIE „Scânteia“ de lux pentru nomenclaturiști Bogdan Biszok Oficiosul Partidului Comunist arăta într-un fel pentru nomenclaturiști și în alt fel pentru românii de rând. Un tiraj de 3.000 de exemplare, tipărit pe hârtie de cea mai bună calitate, mergea în fiecare dimineață în birourile conducerii de partid. Cititorii simpli aveau parte de un ziar pe hârtie de slabă calitate, care punea probleme la redarea chipului „Tovarășului“ istorie recentă, 8 •* i»4eț8anl CONTROVERSĂ A trădat Iuda în numele Domnului? # Flavius Toader Flavius.toader@evz.ro Evanghelia după Iuda ar putea demonstra că omul al cărui nume este sinonim cu trădarea acționa la porunca lui Dumnezeu atunci când, pentru 30 de arginți, l-a vândut romanilor pe Iisus Hristos. Textul Evangheliei a fost tradus din limba coptă în anii ’70, scrie „Daily Telegraph“, și va fi publicat de National Geographic împreună cu o fundație elvețiană. Documentul a fost descoperit în Egipt și aparține Fundației Macenas din Basel. . ? I.A.t - ^ «Li it- i Duminică » O viață pentru vioară Citiți mâine în „Evenimentul * _ zilei de duminică“ ElMuH1 «v destinul ■fljfP violonistei Anda IM» Petrovici, prima femeie concertmaiestru din K Luni » Noi dezvăluim /n istoria de 138 de ani ai Filarmonicii „George Enescu“. Vioara și arcușul ei sunt cele care dau tonul muzicii interpretate de cei peste o sută de despre averea lui Năstase membri ai orchestrei. Cultură.!? „Evenimentul zilei“ continuă seria de anchete despre modul în care familia liderului executiv al PSD a dobândit o avere estimată la 10 milioane de euro. Și asta în perioada în care singura ocupație a lui Adrian Năstase a fost politica, De mâine încep soldurile Clujenii care vor să-și cumpere haine și încălțăminte la prețuri mai mici pot să-și pregătească banii, mâine începe sezonul reducerilor. 21 de magazine și-au depus notificări la primărie pentru a vinde mărfurile mai ieftin. Campania de soldări de iarnă se desfășoară în perioada 15 ianuarie-15 aprilie.Raluca Crișan, Nicoleta Chirul Transilvania, 15 Prețurile locuințelor se calmează în 2006 Analiștii imobiliari prognozează că, în 2006, apartamentele nu se vor mai scumpi atât de mult ca în anii precedenți; în cazul Bucureștiului, creșterea ar urma să fie de maximum 10%, estimare valabilă și pentru alte orașe din țară. Experții susțin că, la Timișoara, prețurile locuințelor vor înregistra chiar o ușoară scădere. (Eryka Lang) Imobilare: 17 Postul public de radio a pierdut naționala de fotbal după 72 de ani FRF a cedat drepturile de transmisie radiofonică a meciurilor disputate de echipa națională de fotbal unui post cu audiență „pitică": Total Sport FM. Timp de 72 de ani, aceste drepturi au fost în patrimoniul postului public central, actualul Radio România. „Avem nevoie de bani“, își justifică decizia șeful FRF, Mircea Sandu. (Matei Udrea, Dorin Focșeneanu) Sport, 12 Românii beau la prânz mai mult decât rușii Românii consumă cea mai mare cantitate de băuturi spirtoase la masa de prânz, surclasându-i pe bulgari și pe ruși, relevă un studiu realizat de institutul GFK în rândul europenilor și americanilor. Potrivit cercetării, România a înregistrat la consumul de băuturi alcoolice șase procente, situându-se la o distanță semnificativă de Bulgaria (3%) și Rusia (2%). (Geta Roman) Știri. 4 Picat din cer Emil Hurezeanu dezvăluie granița dintre adevăr și manipulare, în scandalul „Sonntags-Blick“, privind bazele CIA din România Micâ,7 Năstase, o sută de case Editorialul EVZ, Laurențiu Ciocăzanu face bilanțul câștigurilor fostului primministru după 15 ani de politică. Opina, 6 Ia?La 1 iMuHTrTf www*evzjTO