Evenimentul Zilei, octombrie 2008 (Anul 17, nr. 5308-5338)

2008-10-14 / nr. 5321

Evenimentul Marți, 14 octombrie 2008 . Nr. 5321 I 24 de pagini I 1 leu ! 546.000 de cititori în fiecare zi ! Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca Ana Birchall, vreau să candidez în continuare Numirile politice ne țin departe de standardele UE Șefii autorităților de reglementare din România sunt numiți pe criterii politice, procedură neconformă cu normele UE. EvrspeciaLs Politică,! IERTAT DE JUSTIȚIE, NU ȘI DE ISTORICI Iliescu nu răspunde de morții din iunie ’90 „MINERIADA 13-15 IUNIE“. Procurorii au stabilit că fostul președinte nu are nicio vină pentru crimele comise de mineri și de militari Cristi Ciupercă cristi.ciuperca@evz.ro on Hiescu, fost președinte al României, nu este vinovat de crimele comise în Capitală între 13 și 15 iunie 1990, potrivit procurorilor de la Parchetul General. Aceștia au închis dosarul „Mineriada iunie ’90“, hotărând neînceperea urmăririi penale împotriva lui Diescu pentru acuzațiile de omor calificat și deosebit de grav. Decizia procurorilor a stârnit un val de reacții. Miron Cozma, executantul „curățeniei“ din Piața Universității, susține că se aștepta la acest verdict. Istoricii cred că timpul îl va judeca pe Iliescu pentru faptele sale. Eveniment. 4 DISCURS ISTORIC. Ion Iliescu (fotostânga) mulțumindu-le minerilor pentru „înalta conștiință civică“ manifestată în baia de sânge din centrul Capitalei (foto sus) CLASAMENT „CAPITAL“ Gigi Becali, cel mai bogat român Ana Bâtcăana.batca@evz.ro Patronul Stelei, George Becali, este românul cu cea mai mare avere, potrivit topului „300 cei mai bogați români“, realizat de publicația „Capital“. Revista dedicată acestei ierarhii, aflată la a șaptea ediție, poate fi cumpărată, începând de mâine, în București, și de joi, în țară. Pe locul doi se situează fostul tenismen Ion Țiriac. Președintele Rompetrol, Dinu Patriciu, cel mai bogat român în 2007, a coborât pe locul al treilea. Economie. 9 DEZECHILIBRU Dependenții de sex vor pericol, nu plăcere Mihaela Năftănăilă mihaela.naftan Un dependent de sex nu este un afemeiat, susțin specialiștii. Spre deosebire de fastangii, bărbații cu probleme de echilibru emoțional pierd mult timp gândindu-se cum să-și găsească partenerii, abordează persoane la întâmplare și preferă sexul în locurile publice. Tulburarea apare și la femei lipsite de afecțiune în copilărie, acestea orientându-se spre bărbați în vârstă. Tratamentul se face la psihiatru. Viața. 2| Biblioteca Județeană NAUR ^ c Michael Crețu, primul interviu acordat presei române EXCLUSIV. Omul din spatele proiectului „Enigma“ vorbește despre muzică, despre viața sa în țară, despre Sandra, soția lui, și despre Mădălin Voicu, vărul lui. Showbiz. 17 BNR ține strâns frâiele leului Guvernatorul Mugur Isărescu a declarat ieri că Banca Națională a României trebuie să intervină atunci când există dubii asupra cotațiilor din piață. Intervențiile BNR sunt importante, deoarece cursul de schimb influențează puternic stabilitatea financiară a României. (Adrian Popa) Actualitate: 4 Scriitorul Kundera a debutat cu o delațiune Celebrul scriitor ceh Milan Kundera l-a denunțat în 1950, la vârsta de 21 de ani, pe un presupus spion prooccidental, conform unui document găsit în arhivele comuniste. Victima delațiunii a executat 14 ani de închisoare politică. (Doinel Tronaru) Eveniment, 3 Lobonț: probleme medicale sau greșeli de plasament? Golurile de la mare distanță pe care Bogdan Lobonț s-a obișnuit să le primească încep să coste scump România. Cazul poate avea două explicații: fie „Lobby“ are probleme cu vederea fie nu știe să se plaseze în astfel de situații. (Octavian Cojocaru) Snort 16 Sfânta Parascheva, prăznuită azi Creștinii ortodocși o sărbătoresc astăzi pe Sfânta Cuvioasă Parascheva, Călăuza Pelerinilor. Ca și în ultimele trei zile, mii de oameni sunt așteptați să se închine la Moaștele Sfintei, aflate la Iași de peste 350 de ani. (Maria Craus) Actualitate. 4 Copiii-infractori, pedepsiți prea aspru Sistemul de sancționare a micilor delincvenți este extrem de dur, iar legea privind protecția copilului trebuie modificată, susțin oficialii de la Ministerul Justiției. Aceștia promit tribunale pentru minori și judecători specializați în pedepsirea copiilor-infractori. (Andreea Vădan) Actualitate. 4 Turcii și chinezii ne-au invadat șantierele în România a fost atins plafonul de 10.000 de autorizații pentru muncitorii străini, aprobat la începutul anului. Guvernul discută în ședința de astăzi suplimentarea plafonului cu 50%. Cei mai mulți muncitori sunt turci și chinezi. (Teodora Trandafir) Economie, 10 Insuportabila ușurătate a lui Kundera Editorialul EVZ. Horia Ghibuțiu: „Dacă e adevărat că Milan Kundera a turnat e insuportabil, precum seninătatea cu care personajul Jaromir, din romanul său «Viața e în altă parte», comite o delațiune despre care abia ieri am înțeles că e un autodenunț al scriitorului“. Opinii. 6 A.L‘Ai Tin T-- iiili I4i] ir»W •/-4 I