Evenimentul Zilei, ianuarie 2009 (Anul 18, nr. 5404-5426)

2009-01-15 / nr. 5410

■■ •wmevwt> vM. j ^znei 1 Evenimentul Joi, 15 ianuarie 2009 I Nr. 5410 I 16 pagini I 1,2 lei I 547.000 de cititori în fiecare zi I Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca u Mirel Rădoi, transferată la preț redus la Al-Hilal Sport. 8 Băsescu se antrenează pentru mandatul de președinte-jucător Comisia prezidențială de analiză a Constituției i-a oferit lui Băsescu mecanismul prin care să scoată cu ușurință PSD de la guvernare dacă va câștiga al doilea mandat. pontka,! FĂRĂ NUMĂR. PENTRU CLIENTELA POLITICĂ Contractele suspecte ale primarului Negoiță Edilul a oferit lucrări de zeci de milioane de euro, prin acte adiționale în care sumele depășesc net valoarea contractului inițial Liviana Rotari liviana.rotarul evz.rc O firmă de asfaltări conectată la interesele PDL încasează pe bandă rulantă zeci de milioane de euro de la Primăria Sectorului 3, condusă de Liviu Negoiță. Ultima factură din bani publici, de peste 21 de milioane de euro, a fost plătită fără licitație, în septembrie anul trecut. Patronul firmei respective și edilul Liviu Negoiță afirmă că atribuirea contractelor s-a făcut în mod legal și invocă prevederile ordonanței care reglementează sistemul de cheltuire a banilor publici. Pe de altă parte, specialiștii în Liviu Negoiță primarul sectorului 3 achiziții publice contactați de EVZ identifică nereguli. Mecanismul e simplu: inițial, primăria încredințează prin licitație o lucrare de asfaltare. Ulterior, grație unor „acte adiționale“ parafate prin negociere directă, firma câștigătoare încasează și de două ori mai mult decât valoarea adjudecată la licitație, ceea ce contravine prevederilor conținute de legislația achizițiilor publice. De exemplu, folosind „rețeta adiționalelor“, firma Delta ACM, la care e director fratele unui deputat PDL, a câștigat la o singură licitație puțin peste 30 de milioane de lei, dar a încasat, grație negocierilor ulterioare, peste 73 de milioane de lei. Dezvăluiri. 3 Contractul despre care vorbiți este perfect legal. (...) Contractele sunt câștigate de niște profesioniști. Ele sunt adjudecate indiferent de coloratura politică. 1 In acest număr, Cristian Zărescu, reporter special al Realității TV, și Laurențiu Rădulescu, reporter special al Antenei 1, ne povestesc cum e viața de jurnalist într-unul dintre cele mai fierbinți locuri ale planetei. Fâșia Gaza Angelina Jolie luptă cu autoritățile pentru a-și găsi copilul, în „Schimbul“ filmul ce va avea mâine premiera pe marile ecrane PE URMELE ROMÂNILOR Și Eminescu a plecat în Spania . Dollores Benezio Chipul lui Eminescu și poezia lui au stârnit pasiuni neașteptate în rândul liceenelor din Spania, grație unei profesoare de matematică din București ajunsă în împrejurări neașteptate să predea limba română în Spania. La îndemnul ei, la 159 de ani de la nașterea poetului, un profesor de literatură spaniolă decide să introducă în cursul de literatură universală de liceu studierea operei lui Eminescu. EVZ Special, 11 MASURI SOCIALE Se întorc medicamentele compensate Mihaela Năftănăilă Mihaela Pensionarii cu venituri sub 600 de lei vor putea beneficia de medicamente compensate cu 90%, în limita a 100 de lei pe lună. Măsura s-ar putea aplica de luna viitoare, susține noul ministru al sănătății, Ion Bazac Acesta mai promite reintroducerea prescrierii medicamentelor pe denumire comună internațională și reactualizarea prețului la medicamente. Sănătate. 12 De ce atrag blondele Erudiți din lumea întreagă se vor întâlni mâine, la Universitatea Sorbona din Paris, pentru a dezbate tainele farmecului irezistibil pe care femeile blonde îl exercită asupra bărbaților. Panorama. 16 MARILYN MONROE România, actor în jocul Rusiei Autoritățile de la Moscova au invocat sprijinul României și al altor state UE pentru a pune presiune pe Ucraina în războiul gazelor. Șeful Comisiei UE le recomandă companiilor europene să dea în judecată Gazprom și Naftogaz (Ucraina) (Adrian Cochino) Actualitate, : Ardelean pleacă, „vulpile“ rămân încă o demisie în scandalul „Vulpea“ de data aceasta chiar a celui care l-a provocat. Virgil Ardelean (foto) a renunțat la șefia DGIPI, avertizând însă că în sistemul serviciilor secrete rămân „zeci de vulpi“. (Andrei Udișteanu) Politică, S Dacia ia în calcul scăderea prețurilor Constructorul auto ar putea reduce prețurile mașinilor cu câteva sute de euro, pentru a contracara scăderea abruptă a vânzărilor. Măsura este cu atât mai necesară, cu cât prețurile automobilelor Dacia sunt exprimate în euro, iar leul este din ce în ce mai slab. (Adrian Popa) Economie, 9 Iacobov îi întărâtă pe procurori și judecători Procurorii au pus tunurile pe judecătorii care l-au achitat pe omul de afaceri Corneliu Iacobov: în motivarea recursului la sentința care i-a scos basma curată pe omul de afaceri, anchetatorii arată că în timpul procesului s-a dat „valoare supremă declarațiilor inculpaților“. (Amalia Derscariu) Actualitate. 2 Orașul fără anticariate Timișoara este singurul centru universitar din România din care anticariatele lipsesc cu desăvârșire. După ce s-au dovedit neprofitabile acestea au fost înlocuite cu standurile buchiniștilor din Cetate sau cu magazinele on-line. (Georgeta Petrovici) National, « Avalanșă de modele noi pe piața auto Peste 60 de modele noi de automobile vor fi lansate anul acesta în România. „Balul“ va fi deschis pe 26 ianuarie de Toyota Avensis. în decembrie este programată lansarea primului SUV Skoda, botezat Yeti. (Cristian Ionescu) Auto, 13 Leul, jumulit de scandalul „Oprea“ Editorialul EVZ. Mircea Marian: „Scandalul «Oprea» a fost un mic dezastru pentru economie. Investitorii așteaptă bugetul și noul Cod Fiscal, nu certuri între PDL și PSD“. Opinii. 4 l^wnTĭ1?TTn1 ,