Evenimentul Zilei, aprilie 2009 (Anul 18, nr. 5487-5513)

2009-04-08 / nr. 5493

Eizitei ! cil 111 iernii I Y ’ âSSI Miercuri, 8 aprilie 2009 I Nr. 5493 116 pagini I 1,2 lei I 558.000 de cititori în fiecare zi I Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca 11 &3k«Niciodată nu au fost amenințări ca-n ultimele zile“ wEEÊê^^wm > La o zi după retrimiterea lui Gigi Becali în detenție, „Valul de simpatie populară“ pentru éSE, magistrații fac front comun împotriva atacurilor la care au fost supuși pentru decizii pe care ei le cataghează drept corecte. „Niciodată nu au fost amenințări ca-n ultimele zile“, se plâng aceștia. Becali din ultimele zile are o explicație: „susținătorii“ săi au fost aduși cu autocarele, atât în Ghencea,cât și la tribunal. Eveniment REVOLTĂ PORNITĂ PE NET Tinerii zgâlțâie comunismul la Chișinău Paul Ciocoiu . : Vlad Odobescu 130. t pentru evolta declanșată ieri la Chișinău a pornit prin câteva mesaje transmise pe internet, imediat după anunțarea rezultatelor de la alegerile parlamentare. „Dacă nu ai votat PCRM (Partidul Comuniștilor din Republica Moldova - n.r.), ia o lumânare și ieși în stradă! Tinerii declară ziua de 6 aprilie zi de doliu național în Republica Moldova“, așa suna unul dintre mesaje. Luni a fost ziua lumânărilor, apoi a venit ziua în care protestatarii au arătat că au forță. In jur de 30.000 de oameni s-au adunat ieri în centrul Chișinăului, mulți au pătruns în sediul parlamentului, alții au distrus intrarea în clădirea președinției. Manifestanții au cerut repetarea scrutinului, acuzându-i pe comuniști de fraudare masivă. Președintele Vladimir Voronin a declarat aseară, într-o alocuțiune televizată, că Moldova își va apăra „cu fermitate integritatea teritorială“ și i-a numit pe manifestanți „fasciști, care încearcă să dea o lovitură de stat“. EVZ Special. 6 LUPTE DE STRADĂ. Manifestanții s-au străduit să le țină piept forțelor de ordine înarmate cu scuturi și bastoane Foto Reuters PĂCĂLEALĂ A luat banii pe contoare și a dispărut Mirabela Anghel O femeie din București care locuiește într-un bloc debranșat de la rețeaua de gaz metan a plătit bani frumoși unei firme care s-a angajat să-i livreze contoare și să facă branșamentul la țeava principală. După ce a luat banii, patronul firmei n-a mai dat niciun semn de viață. Ieri, acesta le-a promis reporterilor EVZ că va rezolva problema „după Paște“. Protecția Consumatorului, 13 BILANȚ PROVIZORIU Cinci români uciși de cutremurul din Italia Adrian Codhino Cel puțin cinci români au murit în urma cutremurului care a lovit centrul Italiei în noaptea de duminică spre luni. Printre ei, o familie întreagă, la San Demetrio, o localitate din provincia Aquila. Bilanțul, care ridică totalul morților din regiune la 207, este provizoriu. Aproape 20.000 de oameni rămași fără case au dormit în corturi sau în mașini, speriați de replicile seismului, care au lovit luni și ieri regiunea. International, ll ARGUMENTE Ceartă pe impozitul forfetar Ana Batea Statul așteaptă ca noul impozit să aducă mai mulți bani la buget și mai puțină evaziune fiscală. Firmele cred însă că birul va genera un val de falimente și zeci de mii de șomeri. Acestea sunt argumentele referitoare la impozitul forfetar aduse în bătălia dintre stat și firme. O modificare cerută de sindicalistul Bogdan Hossu e anularea drepturilor de autor. Guvernul nu are însă în vedere o asemenea măsură, a precizat Emil Boc. Econome, 10 Pițurcă 250.0OO € primă de necalificare Antrenorul tricolorilor va fi dat afară de la națională mâine, FRF îi plătește despăgubiri de un sfert de milion de euro. „Favorit pentru preluarea funcției e Mircea Lucescu**, susțin surse federale W¹Wmm Vinovații pentru tragedia de la Petrila Vinovați pentru accidentul din Mina Petrila, soldat cu decesul, în noiembrie 2008, a 13 mineri, au fost găsiți cinci șefi. Aceștia au mușamalizat semnele care prevesteau dezastrul. Doi dintre ei au plătit cu viața, iar ceilalți sunt la mâna procurorilor, după cum au anunțat ieri reprezentanții Inspecției Muncii. (Andreea Ciupercă) Actualitate. 7 încă un ofițer român omorât în Afganistan Căpitanul Iuliu- Vasile Unguraș (foto) este cel de-al doilea militar care moare în decurs de numai patru zile pe frontul din Afganistan. Alți patru militari români au fost răniți inițaii dimineață, după pa ce autovehiculul cu care se deplasau a trecut peste un dispozitiv exploziv improvizat. (Mara Popescu) Actualitate,? Dâmbovița, ucisă de deversările Capitalei Peste 350 de milioane de metri cubi de ape uzate produse în București sunt deversate anual în Dâmbovița, fără a trece printr-un sistem minim de epurare; în aval de București, râul a rămas fără pești și propagă poluarea până în Delta Dunării și în Marea Neagră. (Livia Cimpoeru) Actualitate. 7 Turismul cu tichete, la mâna privaților Deși guvernul ar putea decide ca bugetarii să nu beneficieze de tichete de vacanță în acest an, proiectul va fi susținut de firmele private, spun reprezentanții din turism. Aceștia susțin că numărul de tichete va fi însă redus, scrie revista „Capital“. (Teodora Trandafir) Economie, 10 Hrebenciuc-Vîntu, război la vârful PSD Interpușii lui Viorel Hrebenciuc și Sorin Ovidiu Vîntu își dispută funcția de secretar general al PSD. Senatorul Ioan Chelaru, un apropiat al mogulului, și-a anunțat candidatura la postul de secretar general, deținut interimar de Valeriu Zgonea, omul de încredere al lui Hrebenciuc. (Florin Ciornei) Politică. S Sindromul Pipera EDITORIALUL EVZ, Silviu Sergiu: „Nu înțeleg cum au căzut în capcana victimizării lui Becali formatori de opinie veritabili. Lovind cu sete în procurori și judecători, i-au făcut latifundiarului un serviciu imens“ Opinii. 4 Evenimentul contact ref: 021-202.20.00 Fax:021-202.20.01