Evenimentul Zilei, mai 2009 (Anul 18, nr. 5514-5543)

2009-05-05 / nr. 5518

_ ^ um***» .zileia > Marți, 5 mai 2009 | Nr. 5518 | 16 pagini I 1,2 lei I 558.000 de cititori în fiecare zi ! Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca B||^_ PHlfest Evenimentul § |ShpS TM «| Băsescu: „îmi asum eroarea V •• a * * ni UI UMIUIECd N ICRN Președintele Traian Băsescu și-a asumat ieri, alături de clasa politică, nerespectarea promisiunii de majorare a ki fk salariilor profesorilor, făcută în toamna trecută. Actualitate. 2 TM PDL Cocoș și Poteraș au pus mâna pe Crângași Ionuț Stănesci Liviana Rotari imr3îon7 . Familia primarului Cristian Poteraș câștigă bani de pe urma unei investiții derulate de primăria condusă tot de Cristian Poteraș. Piața Crângași, una dintre cele mai mari de pe teritoriul sectorului 6, condus de edilul PDL, este modernizată printr-un contract de asociere în participațiune încheiat între primărie și firma Zenith Business Group Partners. Instituția condusă de Poteraș a pus la dispoziție terenul aferent pieței, în timp ce aportul firmei Zenith rezidă în investițiile pe care trebuie să le facă pentru ridicarea a două noi imobile. Compania respectivă a fost înființată cu numai două săptămâni înainte de a câștiga licitația pentru încheierea parteneriatului cu primăria și este deținută, printre alții, de controversatul om de afaceri Nicolae Dumitru, zis „Niro“, și de două firme controlate prin interpuși de Dorin Cocoș, soțul ministrului turismului, Elena Udrea. Una dintre cele două firme este chiar Meditest Global 2002, societate despre care EVZ a dezvăluit, ieri, că derulează contracte de milioane de euro cu mai multe spitale din Capitală. Asocierea dintre firma Zenith și primăria lui Poteraș prevede ridicarea a două hale. Cea mai mare dintre acestea este construită de firma AS Plan Construction, deținută de soție primarului sectorului 6,, Aurelie Poteraș, și de un consilier județean PDL din Prahova. Dezvăluiri. I MANĂ-N MANA. Soțul Elenei Udrea, milionarul Dorin Cocoș (stânga), și edilul sectorului 6, Cristian Poteraș, au pus primăria la treabă în folosul lor Foto: Agerpres MOTIVAȚII De ce îti dorești să faci copii? Cristina Olivia Moldovan Programați genetic și social spre procreare, împinși de evoluția fizică, socială și emoțională, dornici să sudăm o relație sau să o facem să evolueze, ajungem la momentul în care spunem cu maximă convingere: „Vreau copii!“ Unii vor un sprijin la bătrânețe, alții vor ca numele să le fie dus mai departe sau, pur și simplu, doresc să ofere și să primească afecțiune Ftuntell POST-CHEIE Geoană împinge CEC-ul în brațele lui Vîntu . Mircea Geoană a insistat ieri pe lângă premierul Emil Boc să nu mai tergiverseze numirea lui Enache Jiru la conducerea CEC Bank, iar premierul l-a asigurat că se rezolvă. Jiru este un apropiat al lui Sorin Ovidiu Vîntu, iar interesul acestuia pentru controlul CEC este legat de noul business pe care vrea să-l dezvolte în domeniul consultanței privind accesarea finanțărilor. (Florin Ciornei Ciprian Mailat) Politică. SUB LUPA UE Interzis la pomeni electorale Ana Batca ana.batca@evz.ro Avem toate șansele să fim martorii unei premiere, campanie electorală fără pomeni. Comisia Europeană a anunțat, ieri, declanșarea procedurii de deficit excesiv împotriva României, care s-ar putea traduce, în cel mai rău caz, prin tăierea fondurilor europene. Cheltuielile guvernului vor fi atent monitorizate, pentru a nu se repeta situația de anul trecut. Economie.« EUROVISION Elena, favorita pariorilor Cântăreața Elena Gheorghe (foto), trimisă de România la Eurovision cu melodia „The Balkan Girls“, a urcat pe locul 4 din 42 pe siteurile de pariuri ale fanilor „Am învățat șah în piață, cu boschetarii“ Ștefan Pârlog, românul devenit campion mondial la șah pentru amatori, este un autodidact venit parcă din neant, pe care specialiștii nu l-au întâlnit la concursuri: „în Râmnicu-Sărat nu e club de șah. Am învățat să joc la piață, pe tarabe, cu boschetarii“, povestește șomerul în vârstă de 26 de ani. (Mihai Voinea) Sport.? Udrea raportează producție-record Elena Udrea, polițiștii din Constanța și reprezentanții operatorilor din turism s-au întrecut în numărat turiștii care au petrecut de 1 Mai pe litoral. Cifra a crescut, în fiecare oră, de la 20.000 la 100.000 cât a calculat ministrul. (Teodora Trandafir) Economie. 1C „Locomotiva PNL“ circulă cu BMW Crin Antonescu (foto). „Locomotiva electorală a PNL“ în campanie, va ajunge JHf la alegători cu o jg mașină închiriată. Liberalii au făcut o înțelegere cu Automobile Bavaria pentru ca șeful lor de partid să aibă la dispoziție Nr.. luxoasa limuzină ■MBH până la alegerile prezidențiale. (Romulus Georgescu) Politică.! O ficțiune: fuga din țară a Elenei Ceaușescu într-o nuvelă suprarealistă, scriitorul și regizorul argentinian Edgardo Cezarinsky își imaginează că soția dictatorului român a scăpat din fața plutonului de execuție, refugiindu-se în Elveția. Nuvela „Ultima operație a Elenei Ceaușescu" este inclusă în volumul „Burundanga“, lansat luna aceasta în Europa. (Traian Danciu) Cultură, 1! Gripa porcină va lovi în valuri Oficialii Organizației Mondiale a Sănătății spun că după o perioadă de regres în lunile următoare, gripa porcină ar putea lovi într-un val fără precedent. Experții cred că Europa va fi păzită în perioada verii pentru că virusurile gripale sunt mai puțin agresive. (Geta Roman) Eveniment,! Moarte pentru moartea EDITORIALUL EVZ, Călin Hera: „Cred în judecata celor care au decis abolirea pedepsei capitale și sunt de partea celor care susțin că a lua viața cuiva e o decizie care nu trebuie să le aparțină oamenilor“ OprirrM Evenimentul contact Tel: 021-202.20.00 Fax: 021-202.20.01