Evenimentul Zilei, octombrie 2010 (Anul 19, nr. 5992-6017)

2010-10-28 / nr. 6015

EVENIMENT „Revoluția“ de la parlament MOBILIZARE SLABA Protestul de ieri se anunța a fi unul gigant, cu 80.000 de oameni, însă abia a reușit să strângă 30.000 de nemulțumiți. Singurele incidente au fost provocate de câțiva suporteri ai Stelei Raluca Stepanov Raluca.stepanov@evz.ro O astea de strânsură“ a sindicatelor și a opoziției s-a arătat subțire și lipsită de vlagă la protestul de ieri. Cu toate că marile piețe ale Bucureștiului au viit de sloganuri ce voiau să amintească de o nouă Revoluție, gloata s-a arătat leneșă în fața oricăror apeluri fierbinți. Mulți dintre ei oameni de la țară, curioși mai degrabă să vadă Capitala, au preferat să se înveselească pe drum și să-și facă fotografii de grup cu mobilul ori să ia la rând crâșmele de pe traseu. Erau probabil derutați în fața îndemnurilor liderilor sindicali: de la megafoane se afla când în favoarea răsturnării în forță a guvernului, când împotriva violenței. Pe deasupra, a fost un frig pătrunzător, dublat, din când încând, de o ploaie măruntă. Iar asta a părut să macine forțele participanților. Singurele incidente notabile au fost declanșate de câțiva suporteri steliști care s - au antrenat probabil pentru meci. La câțiva metri de rândurile jandarmilor, o mână de pensionari le-a făcut galerie tinerilor bătăioși. La secțiunea „Imaginea zilei“ ar putea intra cea a unui ecran imens, de pe care Andreea Pora - invitată la TVR 1 - părea că domină fluierăturile și huiduielile mulțimii. A fost imaginea neputinței a aproximativ 30.000 de oameni. Fluierături pentru Fătuloiu Sa recapitulăm însă cronologic. Primele fluierături ale zilei le-a încasat, cu zâmbetul pe buze, chestorul Dan Fătuloiu, care, dornic să se vadă și el pe micul ecran, și-a inspectat oamenii din dispozitivul de jandarmi în Piața Victoriei. Era aproape de ora 10.00, când abia se strânseseră câteva mii de oameni. Piața Victoriei s-a umplut treptat, până la 10.30, încercările liderilor sindicali de a încălzi mulțimea și de a ordona nu prea au mai avut succes din momentul în care a început o primă repriză de ploaie. La 11.00, coloana a plecat spre Piața Romană și de acolo spre Piața Universității. Poate pentru că treceau prin dreptul unui loc-simbol al evenimentelor de acum 21 de ani, liderii sindicali s-au simțit datori să facă referiri la „dictatură“ și la nevoia sacrificiului pentru democrație. Un bucureștean s-a oprit în dreptul coloanei, s-a uitat la cei care o formau și a întrebat calm: „Ce știți voi ce-a fost Revoluția?“ rrm- RAZ/Ah :dtd- rmnRiN prisip ari MOMENTE FIERBINȚI. O mână de manifestanți a încercat, fără succes, să rupă cordonul de sămi^mi FOTO: CODRIN PRISECARU 2 I Joi, 28 octombrie 2010 I Evenimentul zilei UN DRUM SPRE STADION Suporterii Stelei „s-au încălzit“ la proteste Mai mulți manifestanți au fost luați pe sus de jandarmi după ce au spart cordonul forțelor de ordine și aproape că au atins gardul care împrejmuiește Palatul Parlamentului. Printre ei, și câțiva suporteri ai Stelei, care, în drum spre stadionul din Ghencea (unde aseară s-a disputat meciul de fotbal dintre Steaua și Sportul Studențesc, din „optimile“ Cupei României - n.r.) li s-au alăturat protestatarilor între Piața Romană și Piața Universității. S-au așezat chiar în fruntea coloanei de sindicaliști din educație, sănătate, penitenciare și administrația publică, ce mărșăluia, ordonat, către Piața Constituției. După ce au strigat din toți rărunchii „Jos Băsescu!“, „Haideți să-i dăm jos!“ ori „Senatori și deputați aveți grijă ce votați!“, au avut însă grijă să-și acopere fețele cu fulare, exact așa cum procedează atunci când rup scaunele din tribune. Evident, pentru a nu fi confundați cu profesorii sau medicii. Și, spre finalul mitingului, nu s-au dezmințit, i-au îmbrâncit pe jandarmi și au ajuns la o secție de poliție unde au fost amendați. Cei șase sunt suporteri ai Stelei. Vor fi amprentați și amendați pentru tulburarea ordinii publice în timpul protestului din Piața Constituției. “ OFIȚER Poliția Română