Evenimentul Zilei, ianuarie 2011 (Anul 20, nr. 6070-6094)

2011-01-15 / nr. 6081

EVENIMENT WEEKEND Trupul italianului sinucigaș a fost abandonat la morgă 10 iTi Fii 0 3 MX»] ili fil i I fii Rudele femeii înjunghiate de Giuseppe Finocchiaro, cel care s - a sinucis după o ceartă conjugală, sărind cu copilul în brațe de la etajul IX, nu vor să se ocupe de funeralii feri.Fredescu@evz.ro Cadavrul lui Giuseppe Finocchiaro, cetățeanul italian de 58 ani care aseară, după ce și-a înjunghiat partenera de viață, s-a aruncat cu copilul de nici 2 ani de la etajul 9 al apartamentului în care locuia, va sta la morga cimitirului central din Constanța până când vreo rudă din Italia va veni să se ocupe de înmormântarea lui. Și asta pentru că familia Feliciei Tiron nu intenționează să se îngrijească de funeralii, după ce copilul a murit și femeia este în stare de șoc. Disperare pe patul de spital Medicii Spitalului Județean de Urgență Constanța spun că pacienta are o plagă înjunghiată superficială la abdomen, care nu-i pune viața în pericol, dar are nevoie de supravegherea unui psiholog și a mamei sale. Femeia a avut o reacție disperată la aflarea veștii că băiețelul ei a murit și plânge neîntrerupt. Ea a povestit că, în ultima perioadă, Giuseppe Finocchiaro, care avea mari datorii (nu putea să achite un credit de câteva zeci de mii de euro pentru achiziționarea unor tiruri), voia să renunțe la afacerile din România și să plece în Italia, împreună cu familia de aici Copilul nu a supraviețuit de fondul datoriilor și al geloziei bărbatului, disensiunile dintre ei deveniseră frecvente și se certau din orice. După cearta din seara trecută, Felicia Tiron a ieșit pe scări pentru a cere ajutor. Italianul a încuiat ușa pe dinăuntru, a luat copilul învelit cu o pătură în brațe și s-a aruncat în gol. Când vecinii au spart ușa, nu au mai găsit pe nimeni în apartament. Italianul a murit la impactul cu soțul, iar copilul, care urma să împlinească 2 ani în această primăvară, era încă în viață. A fost transportat la spital, împreună cu mama sa, prezentând traumatism cranian, fractură de mandibulă și pneumotorax. In noaptea de joi spre vineri, copilul a decedat „în urma unui stop cardio-respirator ireversibil la manevrele de resuscitare“ au declarat medicii Spitalului Clinic Județean de Urgență din Constanța. Cadavrul copilului a fost astăzi transportat de la spital la morga cimitirului central, în prezenta bunicului, Feri Predescu ««■* .............................................................................. LA FAȚA LOCULUI. Polițiști și procurori cercetând locul în care s-au prăbușit italianul și copilul său. In medalion, Giuseppe Finocchiaro și Felicia Tiron, într-o fotografie postată de aceasta pe Facecebook în data de 5 ianuarie 2011 foto. feri predesol Consulatul Italiei se implica Consulul onorific al Italiei la Constanța Adrian Bavaru, a declarat că Giuseppe Finocchiaro nu era în evidențele consulatului Oficialul va lua legătura cu consulatul iar ambasada Italiei la București pentru a înștiința familia din Torino a bărbatului, în vederea înmormântării acestuia DIN ȚARĂ Plata cu mărunțiș blochează benzinăriile din numeroase orașe 7 7 7 Mara Popescu mara.popescu_evz.ro Protestele șoferilor revoltați de scumpirea benzinei și a motorinei au continuat și ieri, în numeroase orașe din țară, prin metoda deja consacrată: plata combustibilului cu mărunțiș și trasul de timp la pompă prin curățarea geamurilor și farurilor DEVA. Peste 70 de șoferi au blocat, vineri seara, pentru două ore două benzinării OMV și Petrom din Deva. De data aceasta, protestatarii au avut pe mașini și afișe prin care cereau ieftinirea carburanților sau îndemnați la boicotarea benzinăriilor pe 17,18 și 19 ianuarie. „Degeaba ne spun guvernanții că prețul este la fel ca peste tot în Europa. Salariile noastre simt de zece ori mai mici. Sunt mai mult ca sigur că distribuitorii de benzină ar fi mărit și mai mult prețurile dacă nu începeam noi să protestăm“ spune Adrian Bulacu (30 de ani). Acesta a fost cel de-al treilea protest derulat la Deva în mai puțin de o săptămână. Șoferii se declară deciși să continue să recurgă la proteste până când prețurile combustibililor vor fi diminuate. „Protestul nostru e pașnic“ IAȘI. Un număr de 30 de mașini și-au făcut apariția, ieri după-amaiză, în parcarea Stadionului „Emil Alexandrescu“ din cartierul Copou, de unde au pornit spre benzinăriile Petrom și OMV din oraș. „De această dată protestăm doar în benzinăriile Petrom și OMV, pentru a direcționa mai bine mesajul. Azi vom alimenta doar de câțiva lei, vom achita cu mărunțiș, pe 17,18 și 19 ianuarie nu vom alimenta de la nicio benzinărie, iar apoi vom alimenta din nou însă nu vom mai trece deloc pe la pompele de la Petrom și OMV. Protestul nostru „ imul pașnic“ a declarat Emilian Necula, reprezentant al unui club auto din municipiu. Protestatarii și- au lipit pe mașini afișe cu mesajele „Susțin ieftinirea carburanților. Solidaritate!“ „Scoateți taxa de înmatriculare“ sau imaginea lui Ceaușescu pe care scria „Wanted. Recompensă o canistră de benzină. La ultimul protest de acest gen, care a avut loc săptămâna trecută, angajații câtorva benzinării au închis pompele și au blocat accesul mașinilor în stație. CLUJ. Aproximativ 30 de șoferi au blocat în această seară activitatea unei benzinării Petrom, în semn de protest pentru creșterea exagerată a prețurilor. „Am ajuns să alimentăm mașinile cu doi litri, ca la drujbă. Azi mâine nu o să mai avem bani nici de atât“, spune unul dintre protestatari. „Nu are rost să venim și să stăm doar un sfert de oră. Blocăm stația douătrei ore și atunci benzinarul va resimți o gaură mică și în propriul buzunar“ a adăugat un alt protestau Participanții la miting au fost supravegheați discret de câțiva jandarmi și de două echipaje de poliție, care însă nu au intervenit cum să procedezi ca să nu fi amendat Clujenii nemulțumiți de creșterea considerată nejustificată a prețurilor la carburanți, planifică fiecare acțiune de blocare a activității benzinăriilor pe un forum găzduit de site-ul www.4tmig.ro. Aici, ei sunt instruiți cum să procedeze pentru a nu fi amendați de poliție sau jandarmerie pentru tulburarea liniștii publice. „Pentru a nu fi amendați, nu transformați acțiunea în manifestație! Alimentați minimum un litru, pierdeți timpul cât puteți, nu faceți grupuri de bârfă, nu lipiți însemne pe mașină, nu faceți coadă decât unde este permisă staționarea, nu blocați accesul în benzinărie celor care vor doar să parcheze, să facă alte cumpărături sau să spele mașina. Dacă primiți vreun proces-verbal de contavenție faceți plângere penală pentru abuz în serviciu celui care îl întocmește“ se arată într-o postare de pe acest site. (Maria Craus, Ciprian Iancu, Mihai Soica) 2 I Sâmbătă, 15 ianuarie 2011 I Evenimentul zile