Evenimentul Zilei, ianuarie 2013 (Anul 22, nr. 6688-6712)

2013-01-15 / nr. 6698

Declarația zilei „In ultima perioadă au fost câteva ocazii în care am fost umilit. îmi rezerv dreptul să reacționez" Bombonica pierde procesul cu fiscul Societatea Hotel Turris, controlată de Bombonica Dragnea, soția vicepremierului Liviu Dragnea, a pierdut procesul cu Fiscul, privind o decizie de impunere de 31,2 milioane de lei. Suma reprezintă impozit pe profit neplătit plus accesorii aferente impozitului. Decizia a fost dată de Curtea de Apel București. Bombonica poate face recurs. □□□ Ala-Bala cu clasa pregătitoare „Clasa pregătitoare face parte din ciclul primar. Rămâne la școală”, declara duminică seara, la o emisiune TV, ministrul Educației, Remus Pricopie. Doar câteva ore s-au bucurat de stabilitate cei 130.000 de copii și părinții lor. Luni, premierul Ponta (foto) s-a sesizat: „Mie mi se pare o greșeală și vreau să-mi explice ce se poate face din acest an, pentru că eu cred că clasa pregătitoare trebuie să rămână la grădiniță!” Actualitate 15.01 Evenimentul zilei, marți, 15 ianuarie 2013 ifili Tiiirsi ill mill vin Hlff kiikull ionel Stoica ionel.stoica0evz.ro M otivarea arestării preventive a celor cinci atentatori de la Piatra Neamț scoate la iveală detalii extrem de interesante. Astfel, Ovidiu Popa și Emil Cristofor au fost de acord cu propunerea lui Daniel Pădurariu, de a pune o bombă la mașina lui Bogdan Mararu, în schimbul a 7000 de euro. Suma creștea la 15.000, dacă acțiunea se termina cu decesul lui Bogdan Mararu. Popa și Cristofor mai primeau câte o mie de euro dacă incendiau două spații comerciale din Piatra Neamț, aparținând unor apropiați ai lui Moraru. Totul a început pe 27 decembrie 2012, când Cosmin Lăcătuș l-a sunat pe Daniel Pădurariu pentru a găsi două persoane de încredere. Convorbirea a fost interceptată de procurorii DIICOT. Lăcătuș i-a făcut lui Pădurariu legătura cu Ovidiu Popa și Emil Cristofor. Daniel Pădurariu le-a prezentat acestora unde locuiește Măraru, unde își parchează mașina și unde sunt spațiile comerciale ce trebuie incendiate. Bomba cu cârlig de rufe între 28 și 30 decembrie, Popa și Cristofor s-au deplasat de mai multe ori la Piatra Neamț, duși de complicele Petrică Jotaru, pentru a se întâlni cu Pădurariu și a pune la punct detaliile atentatului. Popa a fost desemnat să monteze explozibilul. Cei trei au vrut să închirieze o mașină pentru noapte atentatului, dar Pădurariu s-a răzgândit, când a aflat că trebuie să lase un act de identitate, în noaptea de 10/11 ianuarie, la ora 23.30, Popa, Cristofor și Lăcătuș au mers cu un WW Passat, cu nume provizorii, până la 500 de metri de parcarea unde era mașina lui Moraru. La ora 2.20, Popa a coborât din mașină, având asupra sa explozibilul. O ață legată de roata din dreapta față. La punerea în mișcare a mașinii, ața ar fi smuls o placă de plastic dintre lamele metalice de pe fața interioară a unui clește de rufe. Astfel, se realiza contactul dintre lamele metalice, ceea ce ar fi declanșat explozia. Când Popa a revenit în Passat, cei trei au fost arestați . Cei cinci atentatori de la Piatra Neamț ar fi trebuit să primească 15.000 de euro. 7000 pentru amplasarea bombei plus 8000 pentru lichidarea lui Mararu r în noiemmbrie 2016, părinții tffk l-au plâns pe Gheorghiță ■Moraru, fratele lui Bogdan, ■împușcat de un clan rival luatTrTu FTTlTir Ninsori în toată tara Asociația Națională de Meteorologie a făcut publică estimarea pentru următoarele două săptămâni. Vremea se va încălzi la începutul perioadei, în majoritatea zonelor țării. Minimele vor coborî rareori sub zero grade. In Muntenia, maximele vor atinge chiar valori de 10-12 grade, iar minimele peste 3 grade, în această perioadă, se vor înregistra precipitații mai ales sub formă de ploi și lapoviță După 19 - 21 ianuarie, în funcție de zonă, vremea se va răci considerabil, devenind geroasă în toate regiunile țării. Maximele se vor situa în jurul valorii de zero grade. Ninsorile vor cuprinde întreaga țară, deși cu intensități diferite. După 22-23 ianuarie, vremea începe să se încălzească din nou. Temperaturile vor fi cele normale pentru această perioadă. Simona lonescu este noul redactor șef al Evenimentului zilei După aproape un an in poziția de redactor șef adjunct, Simona lonescu a fost numită redactor șef al EVZ. Ea a intrat în presă în 1990. A lucrat la Tineretul liber, Evenimentul zilei (perioada Cristoiu), Libertatea și Click! Din 2009, s-a implicat și în proiecte caritabile pentru copiii bolnavi. Fostul redactor șef al EVZ, Vlad Macovei, va prelua conducerea săptămânalului Capital, din același grup de presă. Dan Andronic, acționarul principal al Trustului EEC (Editura Evenimentul zilei și Capital) a prezentat proiectele pentru 2013: „După un an și jumătate, cred că am pus Evenimentul zilei pe roate, din punct de vedere editorial. Ziarul arată cum trebuie să arate o publicație care trebuie să reziste pe piață. EVZ a fost pe pierdere anul trecut, iar Capital a fost pe plus. De aceea, Capital este un proiect foarte important; în 2013, Capital va deveni motorul economic și editorial. Un alt proiect nou pentru acest an este un Ghid TV, supliment al EVZ.