Evenimentul Zilei, februarie 2013 (Anul 22, nr. 6713-6736)

2013-02-19 / nr. 6728

nin „Câinii” nu mai vor să audă de bani După ce s-au plâns că nu sunt plătiți, și au făcut grevă pentru a obține restanțele financiare, jucătorii echipei Dinamo au semnat, ieri, un comunicat, în care afirmă că vor doar să joace fotbal și să aibă liniște. „Vrem doar să ne antrenăm și să jucăm fotbal! Când vine vorba de Dinamo, de vestiarul nostru, toată lumea vorbește despre bani și mai puțin despre fotbal, reluarea campionatului sau obiectivele echipe în acest an...”, au spus jucătorii „roș-albi”. (Andrei Călin) □□□ ’ Sorana a batut-o pe Stephens Sorana Cârstea s-a calificat, ieri, în turul al doilea al turneului de la Dubai, dotat cu premii în valoare totală de două milioane de dolari, în primul tur al turneului de tenis din Emiratele Arabe Unite. Sorana Cârstea a învins-o în trei seturi, 5-7, 6-3, 6-2, pe Sloane Stephens (SUA), jucătoare care a ajuns până în semifinale la Australian Open; în turul secund, Sorana o va întâlni pe învingătoarea din meciul Julia Ge erges (Germania) - Sara Er rani (Italia). (Andrei Călin) □□□ Arsenal Bayern, derby-ul zilei Liga Campionilor continuă, astăzi, cu alte două partide din „optimi”. La Londra, Arsenal, va da piept cu germanii de la Bayern München, finaliști în ediția trecută (ora 21.45, în direct la Digi Sport 1 și Dolce Sport 1); în cealaltă dispută, lusitanii de la FC Porto vor primi vizita formației spaniole Malaga (ora 21.45, în direct la Digi Sport 2 și Dolce Sport 2). (Andrei Călin) □□□ SPORT LA TV 15.00- Eurosport-FOTBAL Eurogoluri 18.30-Digi Sport 2 - FOTBAL Rezumate Spania 20.00- Digi Sport 3 - HOCHEI România - Finlanda 00.30-Digi Sport 1-FOTBAL Rezumate Liga Campionilor Evenimentul zilei, marți, 19 februarie 2013 Patinaj viteza Sport 1 23 Emil Imre, prima medalie romaneascufti a FOTE Puștiul de 16 ani din Miercurea Ciuc a câștigat argintul în proba de short-track 500 m Adi Dobre dobre@evz.ro In plin scandal legat de drapelul secuiesc, un puști din Miercurea Ciuc a adus României prima medalie la FOTE 2013. Harghiteanul de 16 ani spune că medalia de argint câștigată ieri la short-track, în proEmii a ratat duminică finala de 1.500 m, fiind împins de un adversar, iar azi va concura în cursa de 1.000 m ha de 500 de metri, e și victoria României, nu doar a lui. „Dacă nu eram sprijinit, n-aș fi câștigat niciodată medalia asta”, ne declara ieri, imediat după cursă. Emil Imre. Argintul lui Emil e primul din istoria short-track-ului românesc în 11 ediții ale FOTE! Short-track este o formă de patinaj viteză pe pistă scurtă. Românul a făcut o cursă senzațională, ridicând asistența în picioare. Prestația lui Emil Imre e cu atât mai lăudabilă, cu cât cursa sa preferată e cea de 1.500 de metri, în finala disputată duminică, Emil a căzut într-o turnantă după ce a fost împins de un adversar, fără ca arbitrii să vadă, și a ratat astfel podiumul. Emil a impresionat încă din calificări când a câștigat într-o manieră de mare campion seriile și semifinala în care a evoluat, în finală, cel care l-a „bătut“ pe ciocan a fost rusul cu nume de armean Denis Akapetian. Pe trei a venit italianul Leonardo Palla A mâncat „de la butic” Argintul lui Emil Imre a fost primit în sânul delegației noastre cu o bucurie fără Corespondență din Poiana Brasov BRAȘOV 2013 FOTO: AGERPRES OLYMWC-WINTER FESTIVAL ■■■■■■ □ Un spectator a fost muscat de un câine! Unul dintre spectatorii care asistau ieri la întrecerile de sărituri cu schiurile de la Valea Cărbunari a fost mușcat de un câine. La concursul respectiv, din cadrul Festivalului Olimpic de iarnă al Tineretului European (FOTE), asistau circa 300 de spectatori, iar unul dintre ei a fost atacat de un câine aflat pe pârtie. Victima a fost transportată la spital, acolo unde medicii i-au administrat un tratament antirabic. margini. Fetele din echipa României, colegele lui Emil, s-au agățat de gâtul timidului sportiv și l-au pupat cu foc. „Să scrieți că suntem mândre de el“, îmi spuneau fetele, în timp ce le făceam poze cu telefonul lor mobil. Emil s-a născut într-o familie modestă. Tatăl său, tot Emil se numește, e paznic, iar mama, Lizi, e secretară la o fabrică. Când părinții l-au sunat să-l felicite, au izbucnit în plâns! „Să nu vă supărați că nu vorbesc foarte cursiv limba română“ se scuză Emil, roșind. Se uită la ceas. Oftează. Iar a rămas nemâncat. Duminică, prins cu antrenamentele, a ajuns la hotel după ora 15.00 și a ratat prânzul. „Aț cumpărat câte ceva de la un butic“, îmi spune „argintul“ de la 500 de metri. „Vreau să mă fac inginer silvic” Vicecampionul s-ar fi dus la hochei, dar n-a avut bani  EVZ: Cine ești tu, Emil Imre? - Emil Imre: Sunt un băiat de 16 ani. M-am născut în Miercurea Ciuc și fac de la opt ani patinaj viteză. Sunt elev la Liceul Silvic din Miercurea Ciuc. Stau la bloc, alături de părinții mei. Mai am un frate. - Vrei să te faci pădurar? - Nu! Adică, da. Vreau să mă fac inginer silvic. După liceu, voi da examen la Brașov, la „Silvicultură“ Păi și cu patinajul ce faci? Nu știu! Să vedem cum va merge mai departe. Depinde de performanțe. - Cum te simți după acest loc doi? Mă simt mândru. Nu, așa, umflat! Adică nu mă umflu acum, după această performanță, dar sunt mândru. Și pentru mine, și pentru România. Această performanță înseamnă mult pentru shorttrack-ul românesc O pereche de patine costă 1.200 de euro De ce n-ai făcut hochei? Eu provin dintr-o familie mai săracă. Hocheiul e un sport scump. N-am avut bani ca să pot practica hocheiul. Părinții mei sunt oameni muncitori, dar ne descurcăm destul de greu. Cât costă o pereche de patine pentru shorttrack? Păi, 1.200 de euro. Adică și gheata, și lama. Jumătate din bani mi-au dat cei de la club de la CSȘ Miercurea Ciuc, și jumătate de la federație. - La ce să ne așteptăm mâine (n.r. - azi) în cursa de 1.000 de metri? - Eu o să încerc să fac o cursă bună. Lumea poate așteaptă acum o nouă medalie, dar să nu fie supărată dacă nu voi reuși. „Sunt de etnie maghiară, dar sunt român” La Miercurea Ciuc unde te antrenezi? Vara afară, iarna în patinoar. Hocheiul e însă pe primul plan la Miercurea Ciuc și ne antrenăm în funcție de programul hocheiștilor. Protecții în turnantă? Le montăm noi. Ne ia un sfert de oră să le punem, un sfert de oră să le strângem! Ai concurat pentru România. Te deranjează? - Păi, eu m-am născut în România. Sunt de etnie maghiară, dar sunt român. □ Emil Imre, între antrenorii săi, Maria Bogyo (dreapta) și Ludovic Kovacs FOTO: ADI DOBRE ! '