Evenimentul Zilei, august 2014 (Anul 23, nr. 7170-7195)

2014-08-28 / nr. 7193

Sport 28.08. Evenimentul zilei, joi, 28 august 2014 Știm cu toții ce meci ne așteaptă, de o importanță deosebită. Avem un respect maxim pentru Petrolul, iar lui Mutu îi vom acorda o atenție specială" ZORAN MĂMICI, antrenor Dinamo Zagreb Astra, la un pas de a scrie wp JjI TM TM istorie Alexandru Toader alexandru.toader@evz.ro După extraordinara victorie de pe „Stade de Gerland“ (2-1), „albnegrii“ vor trebui să profite de rezultatul obținut în Hexagon, pentru a putea intra în grupele Ligii Europa, dar și pentru a-și trece în cont o performanță istorică. „Lyon e Lyon” Astra se va confrunta cu Olympique Lyon, în această seară, de la 19:45, în direct la Digi Sport 1, în cea de-a doua manșă a play-off-ului competiției. Speriați de accidentarea lui Fatai, din jocul cu Rapid (2-0), gruparea de la Dunăre va reuși, în cele din urmă, să se bazeze pe serviciile atacantului nigerian în jocul de astăzi de pe stadionul „Marin Anastasovici“. In viziunea bookmaker-ilor, cota pentru un 1-1, rezultat cel mai probabil al meciului, este de 6,50 în meciul tur, deținătoarea Cupei și Supercupei României a jubilat pe terenul francezilor, datorită trio-ului de excepție alcătuit din Budescu, Enache și Fatai, jucători care au găsit fără probleme breșe în defensiva lyonezilor. Elliot Grandin, unul dintre jucătorii francezi din lotul pregătit de Daniel Isăilă, a declarat că, în ciuda rezultatelor slabe obținute în ultima perioadă, Olympique rămâne în continuare o formație care poate întoarce rezultatul din prima manșă. „Lyon este Lyon, o echipă importantă din Europa, chiar dacă în trecut au fost foarte foarte puternici, este totuși Lyon așa că trebuie să fim atenți și foarte concentrați aici", a spus Grandin despre multipla campioană a Franței. Absențe de marcă în tabăra adversă Pentru meciul de la Giurgiu, Hubert Fournier, tehnicianul lui OL, nu va putea conta pe zece dintre cei mai importanți jucători din echipa sa, printre care se numără și starurile Gourcuff, Grenier și Umtiti, iar valoarea totală a absenților se ridică la impresionanta sumă de 48,75 milioane de euro. „Va trebui să încercăm tot ce se poate ca să ne calificăm. Voi folosi cei mai în formă jucători pentru a forța calificarea. Simt fotbaliștii care sunt afectați de forma slabă, dar și pe cei obosiți", a conchis Fournier. □ Fatal (stânga) este cel mai mare pericol din ofensiva giurgiuvenilor FOTO:OLWEB.FA Giurgiuvenii vor juca, în această seară, partida retur din play-off-ul Ligii Europa contra lui Olympique Lyon, având prima șansă de calificare în grupe, după victoria din Franța „Lupii”, obligați să-și înfigă colții Petrolul Ploiești, liderul actual al Ligii I, are o misiune grea în jocul din această seară din Croația. După ce au pierdut, în tur, cu scorul de 1-3, „galben-albaștrii” vor juca a doua manșă a play-off-ului Ligii Europa, împotriva lui Dinamo Zagreb, de la ora 22.00, în direct la Digi Sport 1. La un pas să părăsească Europa, „lupii“ sunt obligați să marcheze cel puțin trei goluri în poarta croaților, pentru a mai spera la grupe, și pentru a nu mai repeta eliminarea din anul precedent, atunci când galezii de la Swansea i-au scos pe prahoveni, tot în play-off. Totuși, Răzvan Lucescu, tehnicianul Petrolului, este optimist în vederea disputei cu Dinamo, și speră într-un miracol în jocul de la Zagreb. „Chiar dacă în tur a fost un rezultat nedrept, meritam mai mult. Dar speranța moare ultima și mergem cu încredere să ne calificăm. Nu avem de pierdut, nu e o presiune, ci doar dorința de a juca, plăcerea de a intra pe teren într-un astfel de meci. Fotbalul a arătat de foarte multe ori că e imprevizibil", a declarat Lucescu. (Alexandru Toader) . Adrian negru i ruptt târguli artidii pamputu (echi Monica Niculescu, în turul doi Tenismen. Monica Niculescu a reușit, marți, să acceadă în turul doi al turneului de mare Șlem de la US Open, după ce a învins-o pe sportiva kazahă Iaroslava Șvedova, cu scorul de 6-7 (5/7), 6-1,7-5, devenind, astfel, a cincea jucătoare din România care va juca în această fază a competiției, în actul secund, Niculescu va juca împotriva sportivei Barbora Zahlarova Strycova (Cehia favorita cu numărul 30). (Alexandru Toader) „Prințul", aproape de Concordia După ce a fost refuzat de Rapid, însă din cauza fanilor giuleșteni, jucătorul Adrian Cristea este foarte aproape de o revenire în primul eșalon. Mijlocașul se află în discuții avansate cu Concordia Chiajna, iar transferul lui Cristea la echipa lui Marius Șumudică se poate finaliza până la finele acestei săptămâni. (Alexandru Toader) Chile renunță la sponsorul tehnic Federația chiliană de fotbal a depus, ieri, o plângere împotriva fabricantului german de articole de sport „Puma”, pentru „violarea sistematică” a contractului, în special prin întârzierile livrării tricourilor selecționatei naționale la Mondialul din Brazilia. Potrivit cotidianului „El Mercurio”, plângerea a fost depusă la Camera de Comerț din Santiago de Chile, cerându-se și rezilierea contractului care leagă forul de firma de echipament, care are termen limită 31 iulie 2015. Pe lângă furnizarea cu întârziere a echipamentului, „Puma” a trimis în Chile tricourile Ghanei. (Alexandru Toader) SPORT LA TV 15.30- Eurosport-CANOTAJ Campionatul Mondial 17.30- Eurosport-CICLISM Turul Spaniei 18.00- Digi Sport 1 - FOTBAL Tragerea la sorți UCI 19.00- Eurosport-TENIS US Open