Evenimentul Zilei, septembrie 2014 (Anul 23, nr. 7196-7221)

2014-09-19 / nr. 7212

14 Dezvăluiri Kgl ^ f» Ipl |9S S|ig MEi fsgț ttw «PifflwHP^ SB seducea ** pe amante, ?... concedii si hain „Evenimentul zilei” este numărul 1, cel mai cumpărat ziar quality din România Omul de încredere al fostului director de la APIA care dorea o șpagă de 1,2 milioane de euro era obsedat de microfoane. Banii erau spălați prin lucrări de construcții fictive. Controlul Agenției era asigurat de trei politicieni, printre care și un reprezentant al „vechilor structuri” Virgil Burlă vireilxurlaOevz.ro în urma cu un an exploda dosarul„Șpagă de milioane de la APIA". I Atunci era arestat directorul adjunct al instituției, conservatorul Aurel Pană, după ce a cerut 10% din valoarea unei tranzacții cu ulei pentru săraci. Mita era negociată în mașina unui prieten care dădea ture în jurul spitalului Colțea. Conform documentelor din dosar, omul de încredere al directorului era disperat să facă rost de bani deoarece „toată lumea fierbe la momentul actual, concedii, amante, haine...”. între timp, prietenul lui Pană a recunoscut faptele și a fost condamnat cu suspendare. Cei trei mari de la APIA Omul de bază al lui Pană a fost, până anul trecut, afaceristul Mugur George Voinea: într-o discuție interceptată de DNA, Voinea îi explică denunțătorului raportul de forțe politice de la vârful instituției aflată, până de curând, în subordinea ministrului Agriculturii, Daniel Constantin. „Acolo sunt trei mari: Benu (Gheorghe Benu, reținut într-un alt dosar - n.r.), Kerekes (Melinda Klara Kerekes - n. r.) și cu Pană. Unul este de la Conservatori, altul de la unguri și ăstalari din structurile vechi. Ori ei nu se înțeleg între formațiuni", se confesa afaceristul Voinea către cel de la care spera să obțină mita. Din desele întâlniri dintre cei doi reiese că omul lui Pană se specializase în depistarea „sifonărilor" adiMugur Voinea a recunoscut acuzațiile. A primit trei ani de închisoare cu suspendare că a celor care urmau să facă denunț la DNA. De fiecare dată, el căuta microcamere de luat vederi și microfoanele procurorilor în nasturii interlocutorilor. Potrivit actelor de la dosar, pe 12 iulie 2013, un martor s-a simțit lezat după ce Voinea s-a apropiat de el și a început să-i pipăie îmbrăcămintea. „Vezi că ai nasturi cu cinci găuri”, îi trage atenția afaceristul, la care martorul, supărat îi răspunde că „sunt îmbrăcat ca la țară”. Imediat, răspunsul lui Voinea dorește a detensiona situația: „Nu au. .nu te supăra. Pur și simplu am o deformație profesională și mă uită, pă nasturi și pă ace de cravată că de obicei au tehnică și au fost..." □ Procesul lui Pană continuă la Tribunalul București. Din mai 2014, El este judecat sub control judiciar Atftl PAHA General Adjunct APU □ STENOGRAME Diferența dintre salteaua pneumatică și șezlong, în vacanță într-o discuție din iulie 2013, Voinea încearcă să-l convingă pe denunțător să plătească măcar o parte din șpagă deoarece începe perioada concediilor și șefii pleacă în vacanțe cu buzunarele goale. Mugur George Voinea: Și știți de la ce-a pornit discuția? Că ministrul (Daniel Constantin - n. r.) a plecat în concediu, înțelegeți? Și se aștepta să plece și el cu (neinteligibil)... Și am crezut că până pleacă se-ntâmplă ceva. Acela p-acela, acela pe mine și eu v- am sunat ! Martor. Auzi, bă, mie nu-mi plac discuțiile tensionate. Până la urmă am intrat într-o... Mugur George Voinea: Păi dacă acela, dacă acela în loc să stea pă saltea pneumatică stă pe șezlong... Puneți-vă un pic în locul ăstora să vedeți că...așa...aveți facultatea de empatie, doar trei minute să vă puneți în locul lor și să vedeți următoarele lucruri: s - a făcut contractul, s-a făcut graficul, a-nceput lucrarea și nu se vede nimic, în condițiile în care toată lumea fierbe la momentul actual, concedii, amante, haine...“!...) într-o altă discuție, Voinea se lăuda cu „productivitatea" sa în materie de șpăgi. Mugur George Voinea: Eu scot câte 100 de milioane pe zi. Martor: A, d-aia te-au lăsat să faci concediu. Mugur George Voinea: M-auziți? Șefu, m-auziți? Deci eu scot câte 100 de milioane pe zi. Martor: Damă, da, Nu te supăra. Pur și simplu am o deformație profesională și mă uită, pă nasturi și pă ace de cravată, că de obicei au tehnică." MUGUR VOINEA, condamnat Voinea ținea legătură cu conservatorul Aurel Pană prin intermediul secretarei acestuia. El încerca să obțină date despre licitație folosind un limbaj codificat: „Vă rog să mă anunțați când ajunge boss în birou...Poate îmi dați și mie puțin deșert, eu știu...ceva dulce și zemos" După câteva zile, când lucrurile au început să scârțâie deoarece martorul denunțător nu s-a arătat dispus să scoată din buzunar 1,2 milioane de euro, Voinea a început cu amenințări. „Dar nu știți cum a fost băgat dumnealui în ședință. S-a pus problema de Corpul de Control, să-l trimită la dumneavoastră..Spuneau toți.Își bate joc de noi ..înțelegi, are de dat mai departe raportare. Sunt chestii și de partid și de oameni.” Intr-o altă interceptare, Voinea explica cum spală banii. El aducea o echipă de așa ziși muncitori îmbrăcați în salopete, ei se făceau că muncesc și, după o săptămână, viza banii pentru o presupusă lucrare de amenajări exterioare. Planul a fost dezvăluit într-o interceptare telefonică aflată la dosar. „Vin flăcăii mei, stau o săptămână acolo, îmbrăcați, să-i vadă lumea cum sunt...toată ziua murdari, stânga dreapta, dau, fac drog".