Evenimentul Zilei, noiembrie 2014 (Anul 23, nr. 7249-7273)

2014-11-26 / nr. 7270

Declarația zilei Nu știu ce guvern va fi, nu sunt mafalda, ce, sunt oracol? Chiar nu știu. ” Ancheta pentru elicopterul prăbușit Procurorii militari au dispus începerea urmăririi penale sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de neluare a măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă, nerespectarea măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă și ucidere din culpă, în dosarul privind prăbușirea elicopterului militar, în apropierea localității Mălâncrav, județul Sibiu. Reamintim că opt militari și-au pierdut viața și alți doi au fost răniți, vineri în urma prăbușirii unui elicopter militar IAR-330 PUMA. Ana Vergu, condamnată pentru corupție Fostul consilier al ministrului Educației, Melania Vergu, a fost condamnată la 4 ani închisoare cu executare în dosarul fraudării fondurilor europene. Decizia nu este definitivă. Judecătorii au menținut sechestrul pe două imobile centrale și au decis confiscarea a 6,5 milioane de lei. Centrul Național de Dezvoltare a învățământului Profesional nu s-a constituit parte civilă. □□□ Actualitate 26.11. Evenimentul zilei. Miercuri, 26 noiembrie 2014 VIP-urile din Băneasa, asumate de un inendiu. Una dintre cele mai bine cotate zone imobiliare din București, Băneasa, a fost aseară dată peste cap de un incendiu puternic. Din fericire, nimeni nu a fost rănit Nicolae Oprea nicolae.Oprea.evz.ro Un incendiu puternic le-a dat aseară viața peste cap vedetelor din zona Băneasa, după ce, un imobil modest din cartier, scăpat din „colții” rechinilor imobiliari, a ars ca o torță. Incendiul de pe strada Someșul La închiderea ediției, mai multe echipaje de pompieri erau la locul incendiului și se luptau cu flăcările Rece a fost anunțat prin 112, în jurul orei 17.00. Pompierii au evacuat la timp trei persoane din casă ce nu au avut nevoie de îngrijiri medicale. Fumul foarte gros și mirosul extrem de neplăcut s-au extins însă foarte repede în cartier, mai ales spre strada Dobrogeanu-Gherea, unde locuiesc foarte multe vedete autohtone. Printre VIP-urile -------- care au case în apropierea locului unde s-a exstins incendiul se numără Dana Rogoz (Abramburica), Dragoș Moștenescu sau Horia Brenciu, precum și foarte mulți oameni de afaceri Locatarii, evacuați Pentru stingerea focului au fost aduse trei autospeciale, una de prim ajutor, una de intervenție și alta de descarcerare. Mai mult, când focul a început să se extindă, pompierii au suplimentat numărul mașinilor. Pompierii nu pot spune deocamdată care a fost cauza exactă a izbucnirii focului. „La intervenția de pe strada Someșul Rece, colegii au evacuat trei persoane adulte care nu au necesitat îngrijiri medicale. Este un incendiu la acoperișul unei case cu etaj și la parterul acesteia. Cauzele nu se cunosc deocamdată“, a precizat, pentru EVZ, purtătorul de cuvânt al ISU București, Daniel Vasile □Fumul și mirosul s-au extins în tot cartierul, ajungând și prin curțile „de fițe” ale multor vedete! FOTO: NICLI DÎRDÎIAC nan Moaștele Sfântului Brâncoveanu ajung la Galați Racla cu relicvele ale Sf. Martir Constantin Brâncoveanu va ajunge, astăzi, la Galați, unde vă rămâne, spre închinarea credincioșilor, până duminică seara; în orașul dunărean va sosi și Preafericitul Daniel, Patriarhul României. Astăzi, va fi inaugurat în prezența PF Daniel și „Muzeul Istoriei, Culturii și Spiritualității Creștine”, din Galați. Sâmbătă, la București va fi primită, de PF Daniel, și Sanctitatea sa Ioan al X-lea, Patriarhul Antiohiei (Siria) care se va ruga și la biserica brâncovenească Sf. Gheorghe-Nou □□□ Mazăre renunță la portul Constanța Dezamăgit că Victor Ponta a pierdut alegerile, primarul Constanței, Radu Mazăre își vede proiectele spulberate. El speră ca președintele ales Klaus Iohannis, dacă va avea puterea, împreună cu PNL, să țină cont de dorințele constănțenilor, „că doar l-au votat". „Portul Constanța însă, nu mă mai interesează. Ajunge, nu vezi că, de ani de zile, trag? Dacă vor să-l dea, cine o fi la guvern, bine. Dacă nu, iarăși bine. Eu personal, renunț”, a declarat, pentru EVZ, Mazăre. (Feri Predescu) CSAT, preocupat de gazele din Marea Neagră Președintele Traian Basescu a solicitat, ieri, în ședința CSAT, ca Guvernul să elaboreze și să legifereze o strategie prin care tranzitul gazelor naturale care vor fi exploatate în Marea Neagră să se facă prin Transgaz, iar gazul din Marea Neagră să asigure necesarul României. „S-a apreciat că scenariile privind implicarea țării noastre în proiecte de infrastructură energetică trebuie să aibă în vedere, dincolo de rațiuni comerciale, dimensiunea strategică și contribuția la asigurarea securității energetice naționale și regionale“, se arată în comunicatul CSAT. Consiliul a mai aprobat și numărul militarilor români care vor participa la misiuni în afara țării: Armata va disloca 895 de cadre, iar MAI -1.183 de militari și polițiști. O decizie în ceea ce privește bugetele pe anul 2015 ale MApN, MAI, SRI, SIE, SPP și STS, a fost amânată, avizarea urmând să se facă după ce Guvernul „va avea o imagine clară a resurselor pe care le are la dispoziție“. Executivul va prezenta Parlamentului bugetul pe 2015 abia în 10 decembrie. (Mircea Marian) IE Ï „Evenimentul zilei" la B1 TV Invitații de astăzi ai emisiunii „Evenimentul zilei” Invitații ediției de la ora 11.00, moderată de Mircea Marian, sunt Adrian Moraru, director adjunct IPP, Raluca Turcan, PDL, Paul Ghițiu, publicist. Invitații ediției de la ora 17.00, în studioul emisiunii moderate de Mălin Bot, vor fi Gheorghe Tinel, PDL, Cornelia Lalu, avocat și Gheorghe Iancu, avocat. Temele emisiunilor: ancheta penală pentru votul din Diaspora și soarta PNL-ului după ce Iohannis pleacă la Cotroceni. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, în secțiunea comentarii a articolului care va prezenta discuțiile din emisiune, pe adresa de email online@evz.ro și la telefonul 021.202.2000. Ora 11.00 Adrian Moraru Paul Ora 17.00 Gheorghe Tine Cornelia Lalu in T ^ o emagine h1