Evenimentul Zilei, ianuarie 2016 (Anul 25, nr. 7607-7630)

2016-01-15 / nr. 7617

Este esențial ca Președintele Nicolae Timofti să își mențină poziția oricât s-ar agita oligarhii] Plahotniuc." TRAIAN BĂSESCU, Faici măcoHintg al Românie 166 de ani de la nașterea lui Eminescu La București, astăzi, când se împlinesc 166 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu, se vor ține slujie la Cimitirul Bellu și la Patriarhie, iar la Botoșani, orașul natal al poetului, vor fi, printre altele, depuneri de coroane și un spectacol cu Ion Caramitru. 15 ianuarie este și Ziua Culturii Naționale. iar Fundația lui Ponta, amânată Judecătoria Sectorului 5 a amânat înființarea fundației fostului premier Victor Ponta (Asociația Black Sea Regional Cooperation Projects 2020) pentru 21 ianuarie, pentru că din dosar lipseau documente. EXE Primarul din Sinaia, arestat Șeful Poliției Sinaia, Marin Tudorică, și omul de afaceri pe care acesta îl proteja, Cristian Simion, au fost arestați preventiv aseară, în dosarul de corupție instrumentat de DNA Ploiești. Decizia nu e definitivă, nan TRAGEREA LOTO fin 14.01.2016 m r?ichruir^nT Declarație zilei j ^ ohei m Actualitate 15.01 Evenimentul zilei, Vineri, 15 ianuarie 2016 Aventurile polițiștilor șpăgari, care au aruncat mita pe câmp Doi agenți de la „Economic”, sector 6, care au fugit cu mașina instituției de un coleg care urma să-i prindă în flagrant, au aruncat banii la marginea Bucureștiului Virgil Burlă virei Burla(S)evz.ro Scenă ca în filme, întrun caz de flagrant, în care doi polițiști de la Secția 6 din Capitală ar fi primit mită 10.000 de lei de la un cetățean chinez, potrivit procurorilor DNA. Prin urmare, ei ar fi scris perm calculator suma cerută; întâlnirea a avut loc în magazinului chinezului, care avea punctul de desfacere în incinta unui complex comercial din comuna Afumați, înainte de „controlul” polițiștilor, soția chinezului a cerut fiului ei să baricadeze ușa principală, să tragă jaluzelele și să demonteze camerele de luat vederi din magazin deoarece „vine poliția”. Apel anonim la 112 Potrivit referatului cu propunere de arestare la domiciliu, polițiștii Daniel Mihai Chivu și Colesca Nicol, care verificau magazinul, au anunțat că vin în control și că sunt dispuși să nu mai facă cercetări într-un dosar de evaziune pe care-l aveau în lucru, caz care privea firma controlată. „Dacă vrei să te ajutăm ... Chivu Daniel Mihai a luat un calculator de birou de pe masa la care erau așezați și a tastat numărul 10.000 (zece mii)“, se arată în documentele procurorilor. Acest lucru se întâmpla pe 14 octombrie anul trecut, în jurul orei 13.00. Trei ore mai devreme, la numărul de urgență 112 a sunat o persoană necunoscută care a anunțat că la un anumit pavilion din complex, doi polițiști vor primi 5.000 de lei. In urma acestui telefon, alți trei polițiști de la IPJ Ilfov verificau datele din teren. A încremenit de frică La ieșirea din magazin, anchetatorii s-au legitimat și i - au întrebat pe cei doi polițiști de la Sectorul 6 ce caută la respectivul pavilion și dacă au sume mari de bani asupra lor. La auzul ultimei întrebări, „Chivu Daniel Mihai a început să tremure și pentru moment s-a blocat, fără a mai da niciun răspuns“ se arată în actele procurorilor. Mai departe, „martorul (...) a mers în dreptul portierei dreapta față, care era deschisă, și a introdus în habitaclul autoturismului capul și gâtul, i-a somat pe cei doi să rămână pe loc, însă autoturismul a fost pus brusc în mișcare de către Nicos Colescu. Astfel, martorul s-a prins de stâlpul din dreapta al autoturismului, acesta având portiera dreapta față încă deschisă; în timp ce se ținea de stâlpul din dreapta al autoturismului, anchetatorul a fost târât trei metri până a renunțat, autoturismul fiind deja în mers. A trecut peste borduri în fuga lor, pentru a nu fi ajunși din urmă, Colescu a trecut peste mai multe borduri pentru a scurta drumul până la poarta complexului comercial. Panicați, aceștia au ratat prima intrare în București, așa că, pe drumul între Șoseaua București-Urziceni și Ștefănești, într-o zonă fără case, Chivu Daniel Mihai a scos din buzunar banii primiți de la chinez și, din mers, i-a aruncat pe geamul autoturismului, în prealabil cei doi înțelegânduse cu privire la aruncarea acestei sume de bani”, se mai arată în documentul anchetatorilor. Dupa ce dosarul a fost declinat la DNA, cei doi polițiști au fost reținuți și propuși pentru arest la domiciliu, lucru care s-a și întâmplat, ieri. □ Prinși cu șpaga în buzunar, polițiștii au pornit într-o goană nebună peste borduri STIA [SECTOR de lei au cerut doi polițiști de la un patron de magazin pe care l-au descoperit cu marfă fără acte. Dosarul Lukoil, întors la procurori. Prejudiciul uriaș a fost calculat greșit Dosarul cu cel mai mare prejudiciu din istoria Parchetului General s-a întors la procurorii de pe lângă Curtea de Apel Ploiești. Judecătorii au decis restituirea dosarului „Lukoil“, caz în care s-a calculat un prejudiciu de 1,8 miliarde de euro, pentru clarificarea unor aspecte ale anchetei. Judecătorii de la Tribunalul Prahova au arătat că unele acte materiale au fost dublate sau chiar triplate, dar și că procurorii nu au indicat faptele concrete ale inculpaților. Decizie contestată de procurori „Procurorul de caz nu a descris modul de calcul al prejudiciului pentru fiecare inculpat și pentru fiecare an în parte și nelămurirea categoriilor de persoane vătămate în cauză”, se arată în decizia instanței. „După părerea mea, hotărârea luată de tribunal este legală și temeinică. Nu doresc să comentez mai mult pe marginea acestui caz, deoarece procurorii au contestat-o. Cel mai probabil se va judeca săptămâna viitoare”, ne-a declarat Florian Surghie, avocatul rușilor de la Lukoil. Dosarul Lukoil a fost trimis în judecată de procurorii PCA Ploiești la data de 3 august 2015, în acesta fiind deferite justiției SC Petrotel Lukoil Ploiești, SC Lukoil Europe Holdings Bvatrium Olanda și șase persoane fizice, printre care și directorul general, Andrey Bogdanov. (Virgil Burlă)