Evenimentul Zilei, mai 2017 (Anul 26, nr. 7981-8002)

2017-05-05 / nr. 7984

In anul 3 sau 4 mai mulți colegi, cu unii cântam în formații, cu alții aveam alte activități, am decis să mai prelungim cu un an. Și a fost o întreagă istorie cu fugă de la examene, fugăriți prin curtea institutului". Despre repetenția din facultate Declarația zilei JT Icoana alcoolicilor Pe 5 mai este cinstită icoana „Potirul nesecat”, grabnic ajutătoare a alcoolicilor. Se află la mănăstirea Acoperământul Maicii Domnului din Serpuhov în Rusia, fiind o reprezentare unică a Maicii Domnului în față cu un potir în care se află Pruncul. Icoana a fost descoperită în 1878 prin minune. Un soldat în rezervă din Tula ajunsese în asemenea hal de alcoolism, încât își dădea toată pensia pe băutură și nu mai putea merge. Totuși, nu înceta să se roage lui Dumnezeu pentru izbăvire: într-o noapte, un înger i se arată în vis și-l îndeamnă să meargă la Serpuhov, să se închine la icoana „Potirul nesecat”. Târându-se în cârje, soldatul ajunge la mănăstire, dar nimeni nu-și amintea să existe o asemenea icoană. Ea este găsită totuși la diaconie, printre niște veșminte. Soldatul se vindecă, iar de atunci la Serpuhov în fiecare duminică se rostește Acatistul „Potirului nesecat". (A.P.) ZOI 4,5448 E 4,5485 4,5289 4,5466 4,1691 4,1565 4,1641 jfnV. loker 5/4(1 Actualitate 05. Evenimentul zilei, Vineri, 5 mai 2017 5. Cum fură banii administrații locale de la’f* contribuabilii Președintele Curții de Conturi, Nicolae Văcărcă sunt administrații locale care nu vizează I banii încasați de la cetățeni pentru taxe si in viala aoeeia spot Iasmina Ardelean iasmina.ardelean®evzgroup.ro P rezent,ieri,la Comisiile reunite de finanțe și economică din Senat, pentru a discuta despre nemulțumirile administrațiilor locale cu privire la modul în care își desfășoară activitatea Curtea de Conturi a României. Nicolae Văcăroiu a exemplificat că, într-o comună, într-un an pot fi furați 800.000 de lei. Cazuri frecvente ,într-o comună, vă dau exemplul de săptămâna trecută, se fură într-un an 800.000 de lei din impozitele și taxele locale preluate de la cetățeni. Declarația casierului, responsabilului, primarului, casierul ia totul asupra lui. Cazuri dintr-astea avem 1-2 pe săptămână“, a precizat președintele Curții de Conturi. El a spus că verificarea casieriei este cel mai simplu control. „Se iau pe un an de zile toate chitanțele prin care s-au încasat impozite și taxe de la populația locală, se însumează și rezultă 1,5 milioane de lei. Verificăm imediat trezoreria și constatăm că a depus numai diferența de 700.000 de lei, iar 800.000 (de lei - n. r.) s-au băgat în buzunar.” Văcăroiu a specificat cum se justifică cei responsabili: „ni se spune că au avut probleme cu familia, cu copiii... casierul recunoaște”. Cine acționează Văcăroiu a explicat că instituția pe care o conduce doar semnalează posibile nereguli, dar organele de anchetă sunt cele care stabilesc, în final, dacă este sau nu vorba de un furt. „Nu poți să acuzi niciodată de furt. Decât organul de cercetare penală poate să o facă. Noi nu mai estimăm dacă sunt elemente de natură infracțională, dar parchetul, fie că este o curte de apel, tribunal sau înalta Curte, sunt cei care decid”, a mai spus Nicolae Văcăroiu. □ Președintele Curții de Conturi, Nicolae Văcăroiu, a dezvăluit cum fură primăriile bani □ Fraudă de 2,1 miliarde de euro Anul trecut, președintele Curții de Conturi, Nicolae Văcăroiu, făcea la Interviurile Europa FM bilanțul furturilor de la bugetele publice, central și locale. El a declarat că bugetul public din România a fost fraudat în ultimii 10 ani de 2,1 miliarde de euro. Văcăroiu a explicat că de vină sunt corupția, neglijența în serviciu și schimbarea permanentă a legislației. De asemenea, președintele Curții de Conturi a dezvăluit că cele mai multe prejudicii sunt comise cu bună știință chiar la nivel guvernamental. O alta fraudă majoră adusă la bugetul de stat este rambursarea ilegală de TVA, a mai spus el. Foștii șefi ai CFR Marfă, Bărculeț și Crăciun, au fost reținuți de procurorii DIICOT DIICOT Timișoara a cerut, ieri, Tribunalului Timiș, arestarea preventivă pentru 19 din cele 21 de persoane reținute în dosarul CFR Marfă. Procurorii au solicitat arestarea pentru 30 de zile a fostului director general de la CFR Marfă, Crăciun Constantin Mihuț, dar și a altor șefi din aceeași societate: directorul financiar la vremea faptei și director interimar până miercuri Pavel Bărculeț, directorul _____ de operațiuni de dezvoltare Daniel Ciobanu, directorul vagoane Florin-Claudiu Enache, directorul de trafic Constantin- Nicolae Alupoaie-Dragoescu, șeful Serviciului Exploatare Vagoane George Niculescu, alături de Eugen Tudor, Mircea Ion Mașcovescu, Gelu-Ioan Corodan, George-Corneliu Filip, Ovidiu-Dumitru Luca, Mihai Mutașcu, Cristian-Valeriu Derscaru, Constantin Gheorghițoiu, Alexandru Drăgan, Maria Voica, Ion Găbreanu, Stanei Rădulescu și Doru Moți. în dosar polițiștii au descins, miercuri, în 63 de locații din București, Timiș. Se investighează modul în care CFR Marfă a vândut, în august 2016, 2.450 de vagoane la preț subevaluat firmei fraților libanezi Tawil, Remat Călărași. Operațiunea ar fi creat un prejudiciu de peste 6,3 milioane de euro. Vânzarea a început în 2014 CFR Marfă a încercat să vândă miile de vagoane, pe Bursa Română de Mărfuri, încă din 2014, dar nu a reușit din cauza lipsei ofertanților. La acea vreme societatea era condusă de Pavel Bărculeț, care fusese numit director interimar după moartea lui Dragoș Drăghici. Acesta a făcut, la sfârșitul lunii ianuarie 2014, un accident vascular cerebral, după ce numele său apăruse în dosarul de cumpărarea de influență al patronului GFR, Gruia Stoica. De altfel, Pavel Bărculeț a revenit în funcția de director interimar în decembrie 2016, după debarcarea lui Mihuț Crăciun, poziție din care a fost reținut miercuri de procurori. (Roland Cătălin Pena) Mihuț □ Pavel Bărculeț Crăciun