Evenimentul Zilei, martie 2018 (Anul 27, nr. 8190-8211)

2018-03-09 / nr. 8196

Evenimentul zilei, vineri, 9 martie 2018 Special Actualitate ! 9 IMa Cerere de sechestru pentru un miliard de dolari pe numele lui Iliescu, Roman, Măgureanu Roland Cătălin Pena catalin.nena@evz.ro Asociația 21 Decembrie 1989 i-a solicitat oficial președintelui înaltei Curți de Casație și Justiție ca judecătorul de Cameră Preliminară, căruia i s-a atribuit dosarul Mineriada din 13-15 iunie 1990, să instituie sechestru pe toate bunurile aparținând inculpaților și persoanelor identificate că au săvârșit sau favorizat comiterea de infracțiuni contra umanității în acele zile. în solicitare, Asociația 21 Decembrie 1989, care este parte vătămată în dosarul Mineriada, se arată că prejudiciul moral și material provocat prin infracțiunile contra umanității comise în zilele de 13-15 iunie și următoarele, ca și prin operațiunile pregătitoare a fost estimat la peste un miliard de dolari, fiind înregistrat nu doar de persoane fizice, ci și de numeroase persoane juridice, inclusiv autorități și instituții publice, societăți comerciale sau regii autonome, entități cu capital majoritar sau integral de stat. Persoanele juridice pe care părțile vătămate le vor trage la răspundere Petenții reamintesc că au solicitat deja ca „în cauză să fie introduse, în cadrul cercetării judecătorești în scopul soluționării acțiunii civile, următoarele persoane juridice sau a succesoarelor lor: Ministerul Afacerilor Interne, UM 0215, Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Justiției, Ministerul Transporturilor, SNCFR prin Regionalele CFR implicate, CNCFR și succesoarele, Serviciul Român de Informații, Statul Român prin Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Public, Academia de Poliție Alexandru Ioan Cuza București, Televiziunea Română, Ziarul AZI (Societatea România AZI), Ziarul Dimineața, Ziarul/Redacția Adevărul, Compania Națională/Regia Națională a Huilei. Victimele represiunii din 13-15 iunie 1990 solicită înaltei Curți indisponibilizarea tuturor bunurilor responsabililor pentru infracțiunile contra umanității, în frunte cu tandemul Iliescu-Roman Compania Națională a Lignitului Oltenia, Frontul Salvării Naționale, alături de toate celelalte persoane fizice vizate de anchetă (37 de persoane împotriva cărora Parchetul a început urmărirea penală prin rezoluția procurorului Dan Voinea, începând cu Ion Iliescu Petre Roman, Virgil Magureanu etc.) în calitatea lor de parte responsabilă civilmente, motivate anterior, la constituirea ca parte civilă a părților vătămate“ „Ordinea constituțională a fost abolită” Revoluționarii reamintesc judecătorilor înaltei Curți că „din cercetările efectuate rezultă că în contextul politic totalitar al acelei perioade în care ordinea constituțională a fost abolită, derapându-se grav de la principiul legalității Procurorii au uitat și de multe alte părți vătămate cum ar fi Universitatea din București Institutul de Arhitectură, PNȚCD, PNL, LADO, Uniunea Scriitorilor, UMRL, România Liberă, Dreptatea, Baricada... Au vrut sa scape și de Asociația 21 Decembrie, însă noroc cu CEDO. " ANTONIE POPESCU, avocatul Asociației 21 Decembrie 1989 și de la obligația de a respecta drepturile omului, numeroase persoane, inclusiv membri ai Asociației 21 Decembrie 1989 București, au fost private ilegal de libertate, și, de asemenea, supuse unor torturi psihice inimaginabile, încadrabile la tratamente neomenoase, în închisoare, în lagărele în care au fost încartiruite, dar și în afara acestora, iar, în mod sistematic și cu caracter de masă, au fost molestate fizic, bătute, supuse unui regim de frică și teroare, așa cum rezultă și din plângerile și declarațiile celorlalți reclamanți care s-au adresat Curții Europene" „Solicităm înaltei Curți de Casație și Justiție luarea măsurilor asigurătorii care să conducă la eventualele bunuri și asupra fondurilor extrabugetare și asupra bunurilor proprietate privată care s-ar găsi asupra persoanelor sus-menționate”, se arată în încheierea cererii de instituire a sechestrului a Asociației 21 Decembrie. Miron Cozma: „Eu sunt victimă!” Liderul minerilor Miron Cozma, unul dintre inculpați în dosar, a declarat, ieri, pentru Evenimentul zilei, că el este victimă a evenimentelor din 13-15 iunie: „De ce nu spune președintele Asociației 21 Decembrie că, de fapt, eu sunt victimă la CEDO, în dosarul 6444/2010. Eu nu am cerut bani la CEDO, am cerut doar un euro, câștigat în 2010. Pe mine m-au adus cu japca pe 14 iunie, pe la ora 11-12 am ajuns în Gara de Nord, îmbrăcat în civil. De ce nu spune nimeni cine erau ăia îmbrăcați în salopete pe 13 iunie? Dacă o să ajung președinte, că mă iubesc oamenii și mi-am intrat în drepturi, o să vedeți adevărul adevărat!”. Miron Cozma ne-a mai precizat că el nu are casă și alte bunuri, ci doar o pensie. Și Ion Iliescu era foarte iubit de mineri după ce în martie 1990 i se făcuse toate plăcerile □ Lotul Iliescu- Roman-Voiculescu- Măgureanu In dosarul Mineriada sunt judecați pentru infracțiuni contra umanității: Ion Iliescu, la data săvârșirii faptelor președinte al Consiliului Provizoriu de Uniune Națională și președinte ales al României, Petre Roman, prim-ministru al Guvernului interimar al României, Gelu Voican Voiculescu, viceprim-ministru al guvernului interimar al României, Virgil Măgureanu, director al Serviciului Român de Informații, Mugurel Florescu, adjunct al procurorului general al României și șef al Direcției Procuraturilor Militare, Emil Dumitrescu, membru al Consiliului Provizoriu de Uniune Națională și șef al Direcției Generale de Cultură, Presă și Sport din cadrul Ministerului de Interne, Benedict Cazemir Ionescu, vicepreședinte al Consiliului Provizoriu de Uniune Națională, Adrian Sârbu, șef de cabinet și consilier al primului ministru, Miron Cozma, președinte al Biroului Executiv al Ligii Sindicatelor Miniere Libere „Valea Jiului”, Matei Dreția, lider de sindicat la Exploatarea Minieră Bărbăteni, Cornel Plăieș Burlec, ministru adjunct la Ministerul Minelor, Vasile Dobrinoiu, pe atunci comandant al Școlii Militare Superioare de Ofițeri a Ministerului de Interne, Petre Petre, fost comandant al Unității Militare 0575 Măgurele, aparținând Ministerului de Interne și Alexandru Ghinescu, director al I.M.G.B.