Evenimentul Zilei, iulie 2018 (Anul 27, nr. 8271-8292)

2018-07-26 / nr. 8289

Adevăratul bilanț al guvernării Dragnea - Dăncilă este că românii plătesc rate mai mari la bancă'' Declara zileiJ Sute de kilograme de cârnați din România,confiscate de vameșii bulgari Vameșii bulgari au confiscat peste 200 de kilograme de cârnați de la românii care călătoreau în vacanță spre stațiunile din Bulgaria și Grecia, după ce în urmă cu două săptămâni autoritățile au pus anunțuri care interzic importul de produse ce conțin carne de porc din cauza epidemiei de pestă porcină africană din România, relatează publicația Telegraf, citată de agenția de presă BTA. Produsele din carne au fost incinerate. Vecinii de la sud de Dunăre vor construi un gard de sârmă ghimpată pe patru rânduri, în zona unde există frontieră terestră cu România, pentru a stopa migrația porcilor mistreți dinspre și spre Bulgaria. Vânătorii spun că autoritățile nu iau în calcul că porcii mistreți sunt buni înotători. (Eduard Pascu) SFÂNTUL ZILEI Zona de pe cursul Damboviței străbătută de pârâul Cetățuia, este de sute de ani numită de localnici Valea Chiliilor, datorită numeroșilor sihaștri ce s-au adăpostit pe aceste meleaguri. într-o peșteră de aici s-a nevoit și Cuviosul Ioanichie, timp de 30 de ani, la începutul secolului XVII, în tot acest timp, nu a văzut chip de om, doar ucenicul său ducându- i pâine și apă o dată pe săptămână, pe care le cobora cu un coș până la gura peșterii. Cunoscându-și dinainte sfârșitul, Ioanichie și-a săpat singur mormântul și, culcându-se în el, și-a dat sufletul liniștit. Peștera rămâne părăsită până la începutul sec. XX, când egumenul de la mănăstirea Cetățuia, coborând cu o frânghie, găsește osemintele marelui Sihastru întregi, galbene, bine mirositoare, acoperite cu pânze de păianjen ca un lințoliu. Pe o piatră, deasupra lor, scria: „Ioanichie Schimonah, 1638”. (A.P.) 4,6367 4,6549 4,6562 3,9551 C 3,9677 4,012813,9954 Actualitate 26.07 Evenimentul zilei, Joi, 26 iulie 2018 Declarația Unică trebuie depusă până în 31 iulie. 600.000 de persoane fizice au predat-o până-n prezent Ministerul Finanțelor a comunicat miercuri că termenul limită pentru depunerea Declarației Unice este 31 iulie și că aproximativ 600.000 de persoane au depus-o până în prezent Aceasta poate fi depusă în două modalități, fie online prin intermediul platformei https:// declinica.anaf.ro/, respectiv portalului e-guvernare.ro, fie în format fizic. „Declarația Unică se poate depune și în format hârtie direct la registratura administrațiilor fiscale ale anal, sau prin poștă, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire” s-a precizat în comunicatul Ministerului Finanțelor. 190.000 de persoane au optat pentru varianta online în acest an, ceea ce înseamnă că numărul acestora a crescut de 3.5 ori față de anul trecut. De asemenea, persoanele care o vor depune online până la termenul limită vor beneficia de o bonificație în valoare de 5% din impozitul pe venit aferent anului 2018, plătit integral până în 15 martie 2019. „Declarația unică se completează și se depune de către persoanele fizice care realizează, individual sau într-o formă de asociere, venituri din România și/sau din străinătate, și de cele care datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii. Persoanele care nu realizează venituri și aleg să plătească contribuția de asigurare de sănătate au, de asemenea, obligația de a depune Declarația Unică” se precizează în comunicat. Nedepunerea Declarației Unice la termenul stabilit de lege se sancționează cu o amendă cuprinsă între 50 ron și 500 ron. (Dan Coravu) in războiul dintre Fisc și Iohannis, statul pierde Lovitură pentru statul român în procesul de recuperare a chiriei încasate de președintele Iohannis și soția sa. Ministrul Finanțelor recunoaște că statul român nu poate deveni proprietar al casei din Sibiu, prin urmare nici banii din chirie nu pot fi recuperați. Eugen Teodorovici cere ajutor Ministerului Justiției și solicită verificarea notarului din Sibiu care a refuzat să treacă în proprietatea statului casa pierdută de președinte; în plus,a trimis corpul de control la Fisc pentru a vedea ce demersuri a făcut statul pentru a recupera chiria de la soții Iohannis. După ce Eugen Teodorovici l-a somat pe șeful ANAF, Ionuț Mișa, să recupereze la bugetul de stat sumele datorate de Iohannis în urma realizării de venituri din închirierea unor case pe care nu ar fi trebuit să le dețină Oficiul de Cadastru din Sibiu a respins solicitarea de trecere a uneia din case în patrimonul statului și a cerut acte doveditoare prin care să se demonstreze că acea casă ar aparține statului. Astfel, ANAF nu poate trece la recuperarea banilor. (Cora Muntean) Hoț căutat în Spania pentru o spargere de milioane de euro, prins la Constanța Un bărbat de 29 de ani, urmărit internațional pentru că ar fi sustras obiecte de lux, bijuterii și ceasuri în valoare de 4,7 milioane de euro, dintrun magazin din Spania, a fost depistat de polițiștii constănțeni și a fost reținut. Hoțul constănțean, pe numele căruia autoritățile spaniole au emis mandat european de arestare, este acuzat de furt calificat și constituirea unui grup infracțional organizat. „Cel în cauză a fost dat în urmărire internațională pentru comiterea unor infracțiuni de furt calificat și constituirea unui grup infracțional organizat, acesta sustrăgând dintr-un magazin, din Spania, mai multe obiecte de lux, precum ceasuri și bijuterii, în valoare de 4.700.000 de euro", se precizează în comunicatul IPJ Constanța. (Ionuț Mureșan) Ucigaș al handbalistului Marian Cozma, eliberat în secret Unul dintre ucigașii handbalistului Marian Cozma, Sztojka Ivan, ar fi fost eliberat cu nu mai puțin de patru ani mai devreme de termen pentru bună purtare. Sztojka a ieșit din pușcărie pe 19 iulie, scrie Mediafax, citând presa maghiară. Un martor a declarat sub protecția anonimatului: „Sztojka a fost eliberat joia trecută, dar publicul larg nu a știut, totul a fost ținut secret. Imediat după eliberare, familia a dat petrecere. Și-a luat și un BMW nou. S-a dus la Budapesta, la Siófok, se simte bine”. Handbalistul Marian Cozma, poreclit „Păsărilă“, care juca atunci la Veszprem, a fost ucis în localul Patriota, din Veszprem, pe 8 februarie 2009, după o altercație cu o bandă de rromi. Sztojka Ivan, cel care a declanșat scandalul, a primit inițial 20 de ani de închisoare, apoi pedeapsa i-a fost redusă la nouă ani, din care a executat cinci. Raffael Sandor și Nemeth Gyozo, cuțitorii care l-au înjunghiat de mai multe ori pe handbalist, au primit închisoare pe viață, comutată apoi în pedepse de câte 18 ani. (I.M.) Medicii se declară neputincioși în fața bolii lui Alain Delon Stare de sănătate a actorului Alain Delon este critică, apropiații lui se pregătesc pentru ce este mai rău. Renumitul actor, în vârstă de 82 de ani, are probleme grave la șold, dar medicii spun că nu poate fi operat din cauza unei infecții puternice. Infecția provine de la implanturile dentare pe care și le-a făcut în noiembrie, anul trecut. „Voi părăsi această lume fără regrete. Viața nu îmi mai oferă mare lucru. Am cunoscut tot, am văzut tot. Dar, mai ales, urăsc această epocă, mă face să vomit”, este mesajul marelui actor. Alain Delon s-a născut pe 8 noiembrie 1935, în Sceaux, zonă liniștită, din departamentul Hauts-de-Seine, însă copilăria sa avea să fie una tumultoasă. Părinții, Edith și Fabien, au divorțat pe când acesta avea patru ani, mai târziu, fiecare recăsătorindu-se. Anul trecut, Alain Delon a fost invitat de onoare la Festivalului de Film Transilvania din Cluj Napoca. El a povestit că visul lui era să devină polițist, nu actor. „Când eram mic, în fața casei erau doi polițiști cu pelerine. Voiam să port asta când o să fiu mare. Nu voiam să fiu actor, dar la 22 de ani am devenit actor. Nimeni din familie nu venea din acest mediu“, a spus marele Delon. (Cora Muntean)