Evenimentul Zilei, mai 2019 (Anul 28, nr. 8480-8502)

2019-05-20 / nr. 8493

Evenimentul zilei, luni, 20 mai 2019 Cultură ! 19 Cariera lui Alain Delonn târâtă în noroi de feministe Marele actor Alain Delon a primit, ieri seară, un premiu de onoare „Palme d’Or”, în ciuda feministelor care l-au acuzat că este „rasist, homofob și misogin”. Ele le-au cerut organizatorilor festivalului să nu-l „onoreze" Roland Cătălin Pena De șapte ori în competiție la Cannes, Alain Delon a primit ieri primul său premiu din mâinile fiicei sale Anouchka. Această recompensă târzie pentru cel care a lucrat cu regizori de primă clasă, precum Visconti, Melville sau Antonioni, a declanșat furia feministelor înainte de începerea festivalului. Asociația Femeilor Americane a strâns mai mult de 25 000 de semnături pe o petiție prin care a solicitat organizatorilor să „nu-l onoreze“ „Nici o onoare pentru agresori”, a reacționat și organizația franceză „Oser le féminisme” pe Twitter. „#MeToo nu ne-a învățat nimic? Cerem ca Festivalul de Film de la Cannes să refuze să onoreze un agresor misogin. Delon a declarat în noiembrie 2018 că este macho și a recunoscut că și-a lovit deseori partenerele, „Sunt împotriva adopției de către doi oameni de același sex” într-un interviu apărut în „Journal du dimanche“, actorul i-a criticat pe detractori, spunând că au „inventat declarații“: „Nu sunt împotriva căsătoriei homosexualilor, nu-mi pasă, oamenii fac ce vor. Dar sunt împotriva adopției de către doi oameni de același sex (...) Am spus că am pălmuit o femeie? Da. Și ar fi trebuit să adaug că am primit mai multe lovituri decât am dat. In viața mea nu am hărțuit niciodată o femeie. Mi s-a pus eticheta de extremă dreaptă pentru că am spus că sunt prieten cu Jean-Marie (Le Penn.red)) din armată. Nu, am dreptate!“, a adăugat el. Denunțând o „poliție politică“, delegatul general al festivalului, Thierry Fremaux, l-a apărat la începutul acestei săptămâni. „Alain Delon are dreptul de a gândi ceea ce crede“, a spus el, estimând „complicat a judeca cu ochelarii de astăzi lucruri care s-au întâmplat și spus acum câțiva ani”. Intr-un interviu apărut la sfârșitul anului trecut, într-un număr special al revistei Paris Match consacrat carierei sale de 60 de ani, Alain Delon a declarat că va părăsi „această lume fără regrete“ „Viața nu îmi mai aduce prea multe lucruri. Am cunoscut totul, am văzut totul. Dar, mai ales, urăsc această epocă, mă face să vomit“, a declarat statul francez. „Sunt acei oameni pe care îi urăsc. Totul este fals, totul este deformat. Nu mai există respect, nu se mai respectă cuvântul dat. Doar banii contează. Auzi vorbindu-se despre crime pe tot parcursul zilei. Știu că voi părăsi această lume fără regrete“, a declarat Alain Delon în acest interviu în care a vorbit despre cariera lui, relațiile dificile cu familia sa, femeile pe care le-a iubit și prietenii pe care i-a pierdut. La un pas să ajungă proxenet într-un lung interviu publicat de ziarul Le Monde, în septembrie, octogenarul actor a declarat că dacă nu ar fi fost propulsat în cinema de femeile care-l adulau și care l-au ajutat să debuteze, ar fi putut deveni proxenet. El explica faptul că „s-a trezit în această meserie datorită femeilor“. „Ele sunt acelea care m-au făcut să fac cinema. Femeile sunt acelea care mă vor, îmi dau totul, femei care s-au îndrăgostit de mine. Ele aveau, minim, șase sau șapte ani mai mult decât mine. Voiam să văd atunci în ochii acestor femei că sunt cel mai frumos, cel mai mare, cel mai puternic și de asta am devenit actor”, a spus Delon. El afirma însă că viața sa ar fi putut avea un cu totul alt curs și că ar fi putut deveni proxenet. La revenirea din războiul din Indochina, în 1956, Alain Delon spunea că a fost un „gangster“ „Aveam femei într______ un anumit cartier din Paris și urma să devin pește. Dar, cum aveam femei și într-un alt cartier din Paris (mai luxos, activ în mediul artistic și care îi va deschide porțile n.r.), am devenit un star, mărturisea el. Făcându-și veacul în cartierul Saint-Germain des Pres al anilor 50, Alain Delon ajunge, prin intermediul unor relații succesive, să-și câștige un loc în cinema. O soție îndrăgostită l-a convins pe soțul ei cineast să-l ia pe tânăr „pentru filmul care îl pregătea, „Quand la femme s’en mele“. “Iată cum am început în cinema“ a spus marele actor, HES2 ROMANIA ARELANGE DE ROCKER agele tău de rocker poate salva vieții Alaturate campaniei, descarcă aplicația Doi Detalii pe rockfm.ro/romania are sange de rock □ Fluieratul, un nou limbaj cinematografic, inventat de Corneliu Porumboiu Cineastul român Corneliu Porumboiu este pentru prima oară în selecția competiției oficiale a festivalului de la Cannes, cu filmul „La Gomera”, care trimite la insulele Canare, francezii propunând o variantă mai aproape de formula acțiunii Les siffleurs, calchiată și în traducerea engleză („The Whistlers”). Filmul s-a bucurat aici de cinci proiecții. Trei s-au consumat sâmbătă seara: gala de la Grand Théâtre Lumière (orele 22.00), pe ploaie, proiecția simultană pentru presă, organizată la sala Debussy, urmată după un sfert de oră de o alta, găzduită de sala Bazin. Duminică i s-a rezervat o nouă proiecție la Grand Théâtre, matinală, preconizată pentru 8,30 (ploaia parcă s-a mai domolit), și o alta, a cincea, cu o proiecție de seară, orele 21,45 în sala intitulată La Soixantième, (Ioan Lazăr, corespondentul EVZ la Cannes)