Evenimentul Zilei, noiembrie 2019 (Anul 28, nr. 8611-8631)

2019-11-26 / nr. 8628

Mi-e greu sa cred că Viorica Dăncilă este liderul pe care PSD îl poate lua ca stegar, ca voievozii de odinioară care ridicau paloșul și duceau înainte spre victorie întreaga trupă" contor PSD Declarația Prima grădiniță din lume Sfântul Stelian s-a născut în secolul VI, la Adrianopole, în provincia Paflagonia (în Turcia de azi), într-o familie înstărită. De la o vârstă fragedă, s-a alăturat asceților din pustie, fără însă a se izola de lume: el mergea adesea printre oameni pentru faceri de bine, apoi se întorcea în peștera care îl adăpostea; într-una dintre aceste peregrinări, s-a simțit îmboldit să își pună mâna pe un copil rănit, acesta s-a făcut bine pe loc. De atunci, Stelian a început să fie căutat de toți suferinzii din regiune. Familiile au dorit să-i încredințeze Sfântului educarea copiilor lor, de la vârstele cele mai fragede. Astfel, a apărut probabil prima grădiniță din lume, unde mamele puteau să-și lase copiii fără grijă cât timp își rezolvau treburile. Se spune că Stelian zâmbea mereu. Când a murit și a fost îngropat, zâmbetul nu i s-a șters de pe chip. (A.P.) 4,7722 E 4,7776 4,7808 4,7729 4,3325 ki 4,3172 4,3144 4,3166 Nivel concentrație H2S în aerul ambiental din cartier Bucureștii Noi Medie zilnica concentrație H,S 0,00258 mg/m3 (pentru ziua de 25.11.2019) Echipament de măsurare: Analizor automat Serinus 51 Limita maximă admisibilă legal: 0,008 mg/m Sursa datelor/masuratorilor: IRIDEX GROUP 1IRIDE Actualitate 26.11. Evenimentul zilei, marți, 26 noiembrie 2019 de Ovidiu Drugă POLITICALLY INCORRECT Ne îndreptăm spre o nouă criză a imigrației. Câți refugiați a promis România că va prelua? Numărul imigranților care incearca sa ajungă în UE crește. Numai în ultima săptămână, peste 800 de persoane au plecat spre Italia din Africa de Nord. Cei mai mulți au ajuns la destinație cu ajutorul navelor ONG-urilor care acționează în Mediterana. Potrivit cotidianului italian ilgiornale it, organizațiile non-guvernamentale au salvat nu mai puțin de 367 de imigranți. Astfel, nava Ocean Viking aflată la dispoziția ONG- ului Los Mediterranée a debarcat deja nu mai puțin de 215 imigranți. Spaniolii de la ONG- ul Open Arms au recuperat 73 de imigranți de pe coasta libiană. Aita Mari transportă 78 de imigranți. Din câte se pare, Tunisia este noua placă turnantă a rețelelor de trafic de imigranți. Garda de coastă de pe insula Djerba a salvat 43 de migranți care se aflau la bordul unei bărci aflate la aproximativ 10 mile marine de insulă. Ambarcațiunea plecase de la Houmet Essouk, dar autoritățile au reperat-o și au oprit-o. Din câte susțin autoritățile tunisiene, niciunul dintre imigranți nu era din Tunisia. Cei mai mulți, peste jumătate, proveneau din Etiopia, restul din Eritrea și Somalia Dacă imigranții plecați din Houmet Essouk au fost întorși din drum, alții au fost mult mai norocoși. Guvernul Italian de stânga a dat undă verde debarcărilor de pe navele ONG. Cei 73 de la bordul Open Arms vor ajunge la Taranto, iar cei 78 de pe Arta Mari la Pozzallo. Alți 215 de pe nava Ocean Viking au debarcat deja la Messina. Guvernul italian spune că imigranții vor fi alocați în alte țări din Uniunea Europeană și salută schimbarea de atitudine a guvernelor francez și german, care au început procedurilor pentru relocarea imigranților. Din câte se pare, vor primi imigranți țările care se oferă voluntare, pentru că miniștrii de interne din UE nu au reușit să ajungă la un consens în ceea ce privește un mecanism automat de relocare. România a preluat, deja, un număr neprecizat de imigranți din Malta și probabil că va continua să-și demonstreze „solidaritatea“ cu țările din prima linie a imigrației. Mă întreb, însă, dacă acum, că tot am încheiat cu alegerile, autoritățile de la București vor binevoi să informeze public cu privire la numărul imigranților care au fost preluați sau lucrurile se vor desfășura ca până acum, pe rest? Nu de alta, dar după cum evoluează lucrurile, nu ar fi imposibilă apariția unei noi crize a imigranților. Probleme sunt nu numai în Italia și Spania, dar și în Grecia. Potrivit site-ului de stânga politico.eu, din iulie, de când s-a instalat la putere noul guvern de dreapta, numărul imigranților veniți din Turcia a atins cele mai mari valori de după acordul încheiat de UE cu Turcia în 2016. Nu mai puțin de 62.000 de persoane au intrat ilegal în Grecia de la începutul acestui an (față de 38.000, cât au ajuns în Italia și Spania anul acesta). Copleșite de numărul mare al noilor veniți, autoritățile elene anunță că vor lua măsuri stricte. „Un mesaj clar trebuie trimis celor care intenționează să vină în Grecia în mod ilegal, atunci când nu au dreptul la azil“, a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului elen Stelios Petsas. „Dacă dau bani unui traficant pentru a-i aduce în Grecia, în cele din urmă îl vor pierde“ Mormânt misterios, descoperit la Timișoara Mai multe schelete umane au ieșit la iveală în centrul orașului, în urma săpăturilor pe șantierul unde se va construi noul corp al Liceului Lenau din Timișoara. Groapa comună îngustă numără șase schelete, din care patru par a fi de copii. Având în vedere artefactele găsite alături de oase, arheologii spun că ele provin din perioada Imperiului Habsburgic. De asemenea, una din supozițiile arheologilor este că morții ar fi putut fi împușcați, având în vedere că au descoperit și trei bile de flintă. „La gâtul unuia dintre copii a fost găsit un pandantiv cu două personaje, pe față și verso“ a explicat arheologul Andrei Stavilă. Cu ocazia acelorași săptămi au fost găsite și zidurile fostei cetăți care întăreau Bastionul 9 Carol (1732 - 1765), dar și urme ale ocupației otomane (1552 - 1716) - gropi de provizii transformate în gropi menajere, un cuptor, bordeie și vase. (Georgeta Petrovici) Caracal. Ziua a doua. Căutările continuă Tânărul suspectat de tâlhărie care a fugit, duminică, din sediul Poliției Caracal a fost dat în urmărire națională și în consemn la frontieră, iar pe numele lui a fost emis un mandat de arestare preventivă. „Polițiștii caută un bărbat cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de tâlhărie“, se precizează intr-un comunicat de presă al IPJ Olt, remis ieri presei. (A.V) Criminalul Passaris va fi extrădat Un judecător de supraveghere a avizat extrădarea în Grecia a lui Konstantinos Passaris, care a fost condamnat, în 2003, la închisoare pe viață după ce în 2001 a ucis doi angajați ai unei case de amanet din București. Passaris, supranumit și „Fiara din Balcani“, era cel mai temut om din Grecia, cu cel puțin cinci crime la activ; închis inițial de autoritățile elene, el a evadat ucigând doi polițiști. (P.T.) Vremea se încălzește ușor » » Regimul termic prognozat pentru această săptămână va fi unul mai cald decât în mod normal, mediile de temperatură ajungând la 15 grade Celsius, urmând ca, din 30 noiembrie, mercurul din termometre să coboare pe timpul zilei până spre 3-4 grade, se arată în prognoza ANM, valabilă pentru perioada 25 noiembrie - 8 decembrie. Probabilitatea apariției ploilor există, dar acestea vor fi moderate cantitativ. (Petre Tache) E mai cald afară decât în casele din București . Bucureștenii tremură de frig în propriile locuințe, chiar și la două zile după ce RADET a anunțat atât avariile de la CET Grozăvești, cât și „toate manevrele necesare în sistem, astfel încât disconfortul resimțit de clienți să fie cât mai redus“. în zona Iancului, de pildă, cetățenii s-au plâns din cauza „caloriferelor amorțite“, susținând că vor plăti oricum, deși s-au încălzit cu ajutorul altor surse. Pe Splaiul Independenței, caloriferele sunt bocnă de aproape trei zile. „în Pantelimon ,Aleea Cislău, nu avem nici căldură, nici apă caldă. Deloc. De multe zile, ni se mai dă din când în când noaptea, dar amorțite. De la punctul termic ni s-a spus că nu avem ce face, degeaba facem sesizări, până la 1 decembrie nu se știe ce se întâmplă cu RADET“ a reclamat o bucureșteancă. Totodată, mai mulți cetățeni din Rahova, Lujerului, Baba Novac, Calea Griviței și-au exprimat furia din cauza lipsei căldurii și a apei calde. Toate acestea, în contextul în care Primăria Municipiului București comunica, în 22 noiembrie, că în sectoarele 1, 2, 3 și 6 se pot simți fluctuații, dar că nu e vorba de vreo avarie. A doua zi, însă, RADET anunța avaria de la CET Grozăvești și menționa că termenul estimat de remediere al acesteiea, termen dat de ELECEN, este de 24-48 de ore. (Dan Coravu)