Evenimentul, ianuarie-martie 1899 (Anul 7, nr. 1711-1784)

1899-01-15 / nr. 1720

1720 vedea pe d. Gh. Săndulescu, prim ajutor și la întrebarea noastră, ni-a zis: — Chestiune delicată și foarte grea de resolvit. Să notăm că d. Săndulescu in finul consiliului n’a susținut schimbarea inpusă de d. Gane. * * Am înregistrat ori protestul tătăreșenilor, dăm azi o parte din semnăturele aflătoare pe el: G. Botez, A. Andriescu, Hr. Stanciu, G. Teodorescu, St. Constantinov, N. Chirilă, C. Paladi, C. Popovici, N. Roiu, C. Vigilean, D. Petrescu, I. Dudescu, C. Ghiorghiu Iconom, P. Doria- Teodor Verdeș, Gr. N. Roiu, Diaconu, Tuehel, Hr. Stoian, Toma Burada, N. Stati, I. Dumbravă, P. Agapi, Gh. Gorea, I. Ștefanu, Vasile Drăghici, Loc. Gordoneanu, C. Gagilă, A. Mândru, I. S. Andriescu, And. Teodorescu, I. Olteanu, C. Verdeș, Gr. Gheorghiu, D. Garofeanu, Pr. N. Popovici, Ilie Dumitru, N. Gaicu, I. Iosub, N. V. Botez, P. Ștefăniu, At. Filipescu, I. Crețeanu C. Ștefăniu, V. Georgescu, Manole Dima, D. Berbec, Gh. Toma, B. Trifan, N. Ungureanu, Gh. Garabet, N. Agapi Preot, Hr. Drăghici, I. Molari, N. Dumitru, I. Guță Preut, V. Theodorit, Al. Stancov, Laurențiu Roiu, Gr. Samandii, Fl. Balan, C. Movileanu, Al. Sumașenschi, S. Velescu, G. Chirilă, St. Ionescu, I. Ștefănin, Gh. Constantim, C. Stoian, loan Chirilă, Vălcu Leon, G. Goian, P. Ghenciu, N. Gancu, At. Cornea, I. Borcea, C. Vicol, Gh. Baciu, V. Nicolau, A. Savin, Socrat Hulubei, D. Stoinescu, Gh. Alistar, I. Turculeț, V. Cristei, Gh. Ciușnuleanu, N. Balmez, I. Constantinov, I. Rășcanu, C. Carp, P. Stefanovici, I. Vanili, Gh. Cupariicu, Gh. Ștefanescu, loan Stoica, Gh. Ghiorghiu, D. Iordachescu, N. Popovici, Căp. N. Ghiorghiu, D. Soficu, M. Jelescu, Petru P. Agapi, Gh. I. Chirilă, N. Ionescu, Gh. Săcarescu, A. Botez, V. Munteanu, Negruți Neculau, N Nițescu, V. Popovici, V. Atanasiu, V. Neculau, G. D. Buznea, P. Milicoiu, Th. Stoean, Th. Ionescu, D. Măinescu, Gh. Profiriu.♦ * * Aseară consiliul comunal a ținut ședință publică, D. Dimachi, care a susținut a nu se știrbi drepturile tătăreșenilor, n’a luat parte la ședința de aseară. Cartelul fabricelor de Petrol Aflăm că pentru ziua de 15 c. toți fabricanții de Petrol din țară se vor intruni intr’un congres la București, pentru a stabili bazele unei cartel in țară. Până acum avem cartelul fabricelor de sticlărie, spirt și acum vine și cartelul gazărilor, vom reveni. " 9* Dl. Doctorand Friedman Leon, va ținea Duminică 17 c. ora 4 p. m. in localul societăței studenților in medicină strada Alexandri, o conferență asupra Eredităței alcoolice. Vor lua parte d-nni d-rn Thiron, Possa, Bottezat și Brăescu. X Dl. Goltz socotește numărul Românilor din Macedonia la 500 - 600.000. X Sinuciderea din Strada Primăriei Ora 51/3.- La crișma Dorobanțul.-Sinuciderea.-Alargia.-Poliția. - Scrisorile. -Amănunte Aseară la oarele 5 jum. soldatul Petrovici Gheorghe din compania de pompieri din localitate, s’a sinucis intr’o cameră separată a crîșmei lui Carol Dorobanțul din str. Primăriei trăgindu și în tîmpla dreaptă un foc de revolver. Sinucisul soldat Petrovi Gheorghe e fiul sergentului de poliție Dumitru Petrovici, înrolat in armată la 1 Noembri in compania de pompieri de sub comanda dl. ..căpitan Alex. Stroja, unde era foarte bine tratați cu toți ceilalți soldați, căci e știut de toți amabilitatea nemărginită a dl. căpitan Stroja cu inferiori și in special cu soldații. Sinucisul soldat Petrovici, în scrisorile lasate una către părinți săi și una d-lui căpitan Stroia, se roagă alerta de supararea ce crede că liau pricinuit prin sinuciderea sa. Nu invocă alte cauze cari l’a dicis se comită acel act de disperat decît acea că e sătul de viață și lume. In scrisoarea adresată" părinților, care e mai mult în versuri, îndrumă mai multe prăpăstii descriind pe frumoasa Genoveva, scrisoare fără nici un înțeles. Asupra sinucisului s'a găsit 2 romane, din care unul cu descrierea vieței in pustii a frumoasei Genoveva, o chee și 5 bani. Sinucisul încă de alaltaeri, se află în concediu, ori a fost pe acasă la părinții sei insă foarte agitat, spuindu-le că are să se ducă pănă la Ungheni. Nefericitul Petrovici de sărbătorile Crăciunului, a încercat a se sinucide fiind o soluție de fosfor însă dus la spital fu scapat de ori ce pericol. Poliția sesizată de sinuciderea sold. Petrovici, a avizat in grabă pe dl. Căpitan Chirculescu comisarul Regal, care a și venit imediat, unde a incheiat cuvenitele acte, dănd autorizație familiei de al inmormînta. Soldatul Petrovici, după ce ș’a tras glontele in tămplă a mai trăit incă 2 oare, dus fiind in grabă la spitalul sf. Spiridon unde a și murit. Cadavrul a fost depus in camera mortuară a spitalului central de unde i se va face înmormântarea. La crâșma lui Carol Dorobanțu Petrovici veni la ora 3 p. m. unde mîncă o fleică și băutya litru vin și la ora 5 jum. s’a sinucis. Sesiunea consiliului comasat N. 13 Ianuarie De la convocarea consiliului, s’a ținut aseară a doua ședință—care s’a deschis la orele 8.30 sub președinția d-lui N. Gane -membrii presenți d-nii Săndulescu, Costandachi, Velciu Neculai Ioan, Gujbă, Sterea, Ureche, Crupenschi, Jelea, Preotul Enăchescu, Tomida și Damaschin. Listele electorale La ordinea zilei listele electorale Se ia in revizuire colegiul I de deputați și cel dintâi se d. Dimitrie Catargi pe care administrația comunală care să fie șters din liste, pe motivul că nu are domiciliul politic in Iași. D. Ureche își are domiciliul in Iași D. Săndulescu : Nu o știm noi. D. Ureche . — O știe lașul, jurisprudență D. Krupenschi vorbește cel dintăiu in chestie de principiu. Intr’o frumoasă preparație, d-sa prin textul legei arată care sunt drepturile consiliului comunal, drepturi care nu se pot intinde Legiuitorul a consfințit principiul permanenței listelor electorale, pentru a ușura esercitarea drepturilor politice. Bazat pe acest drept, noi găsim pe d. Catargi înscris in listele electorale și deci trebue presupus că a făcut dovadă drepturilor sale. Cu toții știm că d. Catargi își are domiciliul in Iași și pănă la dovadă contrarie trebue menținut in liste. Noi nu-l putem șterge, dacă n’a fost contestat sau dacă n’a cerut insuși ștergerea, și nici odată zic consiliul n’are dreptul a-și întinde drepturile sale. D. Săndulescu răspunde d-lui Crupenschi, zicând că consiliul comunal are tot dreptul de a șterge din liste pe toți acei pe cari îi crede ilegal înscriși. D-sa zice că este o deosebire vădită intre domiciliul real și cel politic. Pe acest din urmă nu-l putem constata decît din darea directă cei alegătorul plătește sau din proprietățile ce la are. Din roluri constatăm că d. Catargi nu plătește darea directă in Iași iar proprietăți are in județul Roman, deci domiciliul seu politic nu ie in Iași. Mai mult decît atîta, s’a constatat că d. Catargi nu și-a exercitat nici odată drepturile politice, in Iași. D. Săndulescu cere ștergerea. D. Gane cere amânarea chestiunei, pînă va aduce dovadă că d. Catargi a votat in altă parte. D. Crupenschi : Această propunere nu mă satisface de loc. Trebuie să stabilim o dată care sunt drepturile noastre. Dacă ne bazăm pe permanența listei, apoi d. Catargi are dreptul in favoarea sa. Dar să vedem intru căt sunt de justificate premisele d-lui Săndulescu. D-voastre trebuie să dovediți că d. Catargi nu are principala așezare in Iași, căci in lege se spune numai ca să-l ștergeți cînd a făcut p O Oin Dorohoi „Societatea Unirea fraternă din localitate va da Sămbătă 16 curent o „serată dansantă cu tombolă a cărei „produs e destinat pentru scopuri de „binefacere : „Comitetul ’și dă toată silința pentru „splendida reușită a balului. „Voiu comunica la timp resultatul „acestui bal“. . Corespondent. Un German despre Cuțo-Vlahi Dl. Goltz, inspectorul fortificațiilor și corpului de pioneri din Berlin, care a petrecut 12 ani în Turcia, avînd misiunea să reorganizeze armata turcească, publică în revista berlinesă „Beilage zur Allgemeinen Zeitung“ un articol în care vorbește și despre Românii din Macedonia: „Cuțovlahii, zice dl. Goltz, sunt un popor pacinic, inteligent și nu sunt atît de nemulțumiți, cum s’a susținut despre ei adeseori. Ei doresc o situație mai liberă, care să corespundă inteligenței lor reale și gîndirii lor progresiste, iar pentru independența lor religioasă, ei pretind a avea un metropolit român. Ei au un liceu, au școli poporale bune și biblioteci , cei cu dare de mînă spriginesc interesele culturale, mulți dintre aceștia au trăit la studii în Atena, ori în străinătate“. EVENIMENTUL asemine declarație, căci se poate ca cineva fiind funcționar de pildă, a votat un timp in alt județ, dar vra ca in aceasta să-și menție dreptul seu politic. Ori explicația d-lui Săndulescu nu se bazează pe spiritul legii, care declară permanența listelor, pe baza acestui drept il găsim in scris, și trebue să menținem înscrierea. D. Săndulescu se bazează pe o presumpție că d. Catargi nu-și are domiciliul in Iași, pe aceiași presumpție că îl are in Iași, cer menținerea sa pe listă. D. Ureche se declară de perfect acord cu d. Crupenschi. D-sa spune că nu-i nici o deosebire intre domiciliul real și cel politic, din contra domiciliul politic se mai ușor de obținut pentru ca prin aceasta legiuitorul a vrut să ușureze și esercitarea dreptului poitic. Cineva,poate să stea in alt județ și să voteze in altă parte. D. Săndulescu mai ie odată cuvîntul zicând că nu insistă pentru ștergerea d-lui Catargi, de căt vra să stabilească o jurisprudență, pentru a ști cum se va orienta consiliul. Ca argument nou, d-sa zice că legiuitorul a vrut să protejeze și proprietatea și de aceia a cerut ca să se facă dovadă de proprietate și județul in care alegătorul era să se folosească de aceasta pentru a-și exercita dreptul său politic. Că legiuitorul a înțeles să proteze și proprietatea, mai ie și faptul că a acordat bărbatului care se bucură de uzufructul dotal să voteze in locul femeei care nu are drepturile politice, pentru ca votul proprietăței să se piardă. In sprijinul tezei sale d. Săndulescu aduce și o deriziune a curței de casațiune. D. Ureche zice că jurisprudența casației variază și acea arătată de d. Săndulescu se chiar in contra spiritului legei. In treacăt d. Ureche zice : Nu te esact că femeile n’au drepturile politice, pentru că nici o lege nu le oprește de a’și esercita acest drept și dacă ele ar face aseminea cerere, nu se va găsi un judecător care să le respingă. După ce d. Jelea mai vorbește in sensul celor susținute de d. Săndulescu, sa pune la vot și propunerea și principiul susținut de d. Săndulescu se admite cu majoritate. Votează contra d-nii Velciu, Ureche, Crupenschi și Sterea. Al doilea însemnat pentru ștergere se d. Colonel PORFIBIU. Administrația cere ștergerea d-sale, pe motivul că nu se bucură de uzufructul dotai, așa cum cere articolul 14 din lege, deoarece in roluri se vede că d-na Maria colonel Porfiriu plătește fondarul și nu se vede trecut că soțul d-sale se bucură de uzufructul dotai. D. Crupenschi are cel dintăiu cuvîntul: E straniu, zice d-sa, d-voastre vreți să’l ștergeți, tocmai pe motivul pe care "a fost inscris, căci in fapt nu se poate cere ca un cetățean să vie in fiecara an pentru a face dovadă inscrierei sale, dovadă făcută la timp. Și aci invoc principiul permanenței “listelor, principiul atît de bine definit, incît chiar unii străini au putut intra in cetățenia romînă, tocmai fiind că au fost găsiți inscriși in listele electorale. D. Ureche zice că dacă a fost inscris in liste, trebuie să respectăm faptul și n’are decît să vie cineva să’i conteste. Eu sunt de părere, să nu dăm dovadă de un esces de zel. D. Săndulescu intr’o cuvîntare lungă, dovedește care se uzufructul dortal și cere ștergerea d-lui Porfiriu, pe motivul că nu se vede inscris in roluri că se bucura de acest uzufruct și prin urmare trebuie considerat ca ilegal inscris. D. Velciu susține contrariul, zicînd că acel consiliu care a inscris pe d. Porfiriu, negreșit că a cerut dovadă dreptului seu, iar nu o greșală poate in roluri poate să fie o dovadă că d. Porfiriu au perdut dreptul seu. D. Sterea ridică o teorie nouă. D-sa zice că in adevăr consiliul are drept a șterge din liste, dar cere ca d. Porfiriu să rămîie, mai ales că sunt mulți inscriși cari se găsesc in această categorie. D. Săndulescu protestează inpotriva argumentului adus de d. Sterea, zicînd că faptul că mai sunt și alți inscriși, nu poate împiedeca a se șterge pe d. Porfiriu care ie ilegal inscris. Cind vom ajunge la ceilalți, vom discuta. D-sa zice că dovada da ilegalitatea inscrierei, ie faptul că nu se află însemnat pe listă că se bucură de uzufructul dotat. Discuția ie terminată. D. Gane se unește cu propunerea d-lui Sterea, de a lasa pe d. Porfiriu, pentru că mai sunt și alți inscriși și majoritatea admite menținerea. Votează contra d-nii Săndulescu și Costandache. Scoși din liste Fără discuțiune, se admite a se scoate din acest colegiu pa d-nii Sion V. Arthur, Bradea Theodor, Filipescu Eugen, Sultanovici Gheorghe, Pisoschi Teodor, Brăescu, V. Andreni, Balș P. Constantin, Catargi V. Alecu, Elefterescu Vasie, Negrea A. Constantin, Prassa Alexandru, Sion D. Arthur, dr. Ștefănescu Neculai. Am ajuns la d. Zarifopol Dimitrie D. Săndulescu cere ștergerea lui, pe motivul că se inscris ca doctor in științele politice, dar n’are șase ani de esercițiu. D. Ureche se opune la aceasta, zicînd că d. Zarifopol a fost deputat și efor, deci dovadă că a fost funcționar, și că prin urmare a esercitat, căci doar nu de avocat, pentru a pleda, iar cel cu titlu de doctor in științe politice, nu poate decît să fie funcționar. D. Cujbă zice că se știe că d. Zarifopol n’a esercitat nici o lună. Se pune la vot și majoritatea admite ștergerea. Votează contra d-nii Velciu, Damaschin, Crupenschi, Ureche și Stere. Colegiul 11 de senat Fără discuție se admite ștergerea d-lori . Băsărăbescu V., Dr. Bossie, Prassa Alexandru, Popescu căpitan, Botez V. Neculai, Erbiceanu Vespasian, Dr. Antonescu, Brânză Marcel, Brânză Emile, Boteanu Em., Buznea Emanoil, sub motiv că nu ie inginer ci numai conductor, Cerchez Mihail Gheorghe, Coroiu I. Neculai, Cerchez Nicu Theodor, Cantacuzin C. B., Cristea Ștefan, Dimitrescu loan, Dragu C. Gheorghe, Gheorghiu V. căpitan, Grinberg David, Maximovici D. Petru, Nițulescu loan, Negruțți Gh., Negrea Gh. Alexandru, Inginer Pangrati, Pontescu S. Vasile, Roșculeț Vasile, Rășcanu Gh., Șerban Costache, Stroici Emanuel, Rădulescu C. Lazăr, Antonescu V. Dimitrie, Constantinescu D., Cigolea Leon, Filipescu Gh., Săvescu Mihaiu, Teohari Neculai, Botez V. Nicu, avocat, Cojan, Ghica Ioan avocat, Săndulescu Sandu, Tăutu Mihail, Sion Eduard. Colegiul II de Deputați Brânză Emile, Brânză Marcel, Clătines Neculai, Constantinescu Ioan, Coroiu A. T. Vasile, Erbiceanu Gh., Grinberg David, Munteanu Neculai, Linchievici D., Monahiu Vasile, Mavrodi Eugen, Mihailescu Gh., Negrea C., Prassa Alexandru, Stratulat Alexandru, Tufescu Gavril, Christescu Mihail, Vergatti D , Buznea C., Botez C. Anton, Botez N., Neculai, Botez N. Alexandru, Chiriță Gh., Cojocaru P., Dumitru Gostachi, Frateanu C., Gheorghiu Vasile, Hărțescu D., Lăpușneanu P., Nica Dimitrie, Ponici Gr., Răteanu D., Solomon S. Sava, Solomon V, Suceveanu G, Andrievici A., Atanasiu D., Andriescu N., Alexandrescu N., Boteanu Ioan, Bohar Nuhăm, Botez V. Neculai, Balș Eugen, Coroiu Neculai, Cerchez M. Gheorghe, Crăciun D., Dizem, Drăghici Gr., Dimitriu R. Neculai, Dragu G. Gheorghe, Focșa Neculai, Gheuca Constantin, Grigorescu Leon, Ianovici Ignat, Lazu C, Lateș Vasile, Lascar Veniamin, Morariu V. C, Manea Christea, Negrea, Onciu Stefan, Pangrati, Pralea loan, Panu Gheorge, Peterentz Rudolf, Prăjescu Gh. Sturza D. Scheianu, Scriban August, Tempovici D., Vartica St. Ventura I., Antonescu V. D , Greceanu C., Gavrilescu N., Gherman Ilie, Hudig Tigran, Neculai Gh., Fegruți Gh. Poitren, Cuza Pandle, Ghica loan, Gafencu loan, Lazar loan, loan N. Roiu Theodorescu Mihai. Doue chestiuni, înainte de a se ridica ședința, consiliul admite în principiu că școala tehnică trebue considerată, ca școală secundară, și decide ca birouri electorale, Primăria, școala din strada Săulescu și școala Adamachi. Sunt orele 1930. REP. Dl. procuror Stoenescu însoțit de dl. Groper Gavrilescu s’au transportat la fața locului unde in adevăr a găsit cadavrul unui sătean, nalt, voinic și care avea in tâmplă o împunsătură de cuțit. Azi la 2 s’a făcut autopsia cadavrului. O Uzufruct dotat ă DELH CIHC Reprezentațiile marelui circ HUTTEMANN sunt din ce in ce mai apreciate de publicul nostru și nici nu putea fi altfel față cu osteneala care s’o dă direcțiunea acestui circ și față cu sacrificiile care le face. Așa pentru Vineri seară vom avea un debut sensațional. Faimosul artist transformist GILEZZI numit și omul cameleon, a fost angajat pentru trei reprezentațiuni. Succesul care l-a obținut Gezzi in București a fost strălucit și presa capitalei a fost unanimă nu ai aduce cele mai mari laude. X Clubul „Tintrimei“ din Adjud va da in sala de Simbătă 16 Ianuarie, in sala clubului, un mare bal. STu făcut mari pregătiri și surprize multe. La timp vom face cuvenita dare de seamă. Din comuna Podoleni jud. Fălciu, s’a adus la institut antirabic pe femeia Anica Prunișor și pe fiul ei Vasile de 6 ani mușcați de mini de o pisică turbată. O Comisiuna de liquidare Goldman Sartman et Cie pentru exploatare de păduri și fabricare de cherestea adus la cunoștința onor. Public cum că se vinde prin licitație publică la biuroul de lichidare a d-lor Goldman Sartman et C-ie din Piatră, lemne fasonate de clasa I 318 m. c. și a II 397 m. c. in zilele de Duminică 24 si Luni 25 a lunei c. Doritorii pot lua informațiunile necesare la d. Garfuncel bancher Ia?,‘ X Loris. Avis Subsemnatul Iudius Peszinski ceassornicar Str. Lăpușneanu No. 7 aduc la cunoștința publicului că mă însărcinez a primi reparații de sonerii și mașini de inducție, montări de telefoane, sonerii și paratoniere. Posed și ceasornice de părete cu bătaie electrică, precum și montări de ceasornice pentru turnuri. Prețuri moderate. Garanție pe un an. Crima de la Copoui din seară parchetul a fost anunțat că in comuna Copou s’a găsit intr’o făntănă cadavrul unui om. Cantinele școlare la sate In sara zilei de 30 Ianuar va avea loc in sala scoalei rurale din comuna Dumești, județul Botoșani, un concertbal cu bine-voitorul concurs al d-relor studente și a d-lor studenți din Iași, in scopul inființărei unei cantine școlare pentru copii sărăci ce fregventează acea școală. Scopul concertului-bal, este măreț și facem un apel călduros la toate persoanele caritabile, de a da tot concursul lor material, pentru o reușită bună al acelui Bal. O In bazarul „Evenimentului“ a sosit un mare transport de marochinărie , mape, gente pentru avocați, gente pentru polițe, scadențari, mape pentru documente, toate de cea mai bună calitate și cu prețurile cele mai avantagioase. La poliția de siguranță, el i l’a adus pe Costachi Gondariu, concubinul femeei Zoița Iordachi, servă la Institut Grigorian, care s’a otrăvit cu pastile de sublimat corosiv, spre a’l întreba asupra căușelor care a decis’o de a a se otrăvi. Din cercetările făcute s’a constat, că acest individ Gondariu, profitând de incredirea ce avea concubina sa Zoița in el, a încercat sei vînză o casă ce o are dînsa și din această cauză Zoița a căutat să se sinucidă. X In astă seară are loc, cununia religioasă a amicului nostru dl. Gheorghe Modărjan, intendentul institutului Grigorian, cu d-na Maria A. Lelescu. Toate urărele noastre de fericire căsătoriților. D Dl. Căpitan Mihail, in numele membrilor executorii testamentului defunctei Elena Burghelea a donat 50 lei asilului de bătrîni din localitate și 50 lei societăței pentru înființarea Cantinelor școlare din Iași și despre care am vorbit în numărul nostru de eri. X Bazarul,, Evenimentului“ Se primește in deposit si comission orice fel de mărfuri. Avis la Fabricanți și Engrosiști. ANUNCIA Fiind necesară pentru serviciul d-lor Judecători sindici de pe lîngă această secțiune una ladă de fier in bună stare și de mărime mijlocie, se anunță cei interesați de a vinde o asemenea casă de fier de a face oferta lor in scris subsemnatului pănă la data de 10 Februarie curent. Prețul maximum ce se poate oferi este pănă la trecute lei conform disposiției luate dl. Ministru Justiției. Astăzi la 12 Ianuarie 1899. Președintele Trib. Iași Secția comercială. D. G. Maxim. 1899 EDIȚIA IV-a Serviciul telegrafic special Raportul anchetei Paris 14 Ianuarie După ziarul .. Le Soir“, raportul comisiunei de ancheta propune măsuri disciplinare in contra consilierilor Bard și Dumas și un blam oficial contra d-lori Loew si 31ap nau, camera criminală să fie desezizată de afacerea, iar Casația în secții unite să respingă revizuirea. Știrea aceasta a produs o sensatiune unică in felul ei. In contra jesuiților. Berlin 14 Ianuarie. Reichstatul a votat abrogarea legei in contra iesuiților. Criza in Serbia. Belgrad 14 Ianuar. Se desminte știrea răspîndită de o criză ministerială. Deraiarea unui tren t Bruxelles 14 Ianuar Trenul internațional Ostende-Viena a deraiat. Nașims$M§, fochistul și cițiva căââtori sunt răniți. învoiala Franco-Italiană Bomna 14 Ianuarie Camera a luat in discuție învoiala comercială Franco-Italiană. Coresp 130 publicațiune Se aduce la cunoștința generală și in special a celor interesați in causa că s’au perdut următoarele polițe ii ordinul mau și anume: Lei 400 scadența la 17 Ianuarie a. c. acceptată de dl Iosif Nerșcovici Rosnov. 314.05 scadența la 17 Februarie a. c. acceptată de dl. Iosif Herșcovici Rosnov. 142 80 scadență la 17 Februarie a. c. accepttă de d-na Sura Bercovici Piatra N. scadența la 1 Martie a. c. aceptată de dl Rabin Grinberg Piatra N. Se declar prin urmare ca nule și fără de valoare observând totodată că aceste cambii n’au girul meu și nici ștampila mea de înregistrare. A. VENIREB. Da ImhirÎAî ^ Apr’!* UÜ vinilirIUI fie 1899, Hotelul vechiu și nou mobilat Gh. I. Botez din Huși. Doritorii sunt rugați a se adresa proprietarul^______________________ Continentale Gesellschaft für eiectrisÉ lintaÉnip 3D I..3ST N-CTHNBEBa Ilepreseiit.mt: Inginer S. M A R C U Válna centrad de Electricitate din Sasi STB. ȘTEFAN CEL MABE No. 2 (CASA NEUSCHOTZ) ET. I. Ca onoare aducem la cunoștința onor. Public ieșan că am deschis birourile noastre oficiale pentru : instabusâri exterioare și isi temi ® aer»« Je eslei»as eleetric șî da atali sau sa de a © leofericită ® s g9›îi da*ai scopuri äsidfistriaä ®, punăndu-ne la dispoziția onor. Public pentru executarea sus menționatelor instalațiuni. Ca concesionari ai iluminatului electric din orașul Iași, suntem pe de o parte obligați prin contractul nostru de concesiune a executa la cerere orice soi de instalațiuni electrice după tariful instalațiunelor comunale, iar pe de alta, avind cel mai mare interes ca aceste instalațiuni să fie executate in condițiunile cele mai bune și după regulele tehnice moderne, oferim garanțiile cele mai intinse pentru instalațiunile particulare executate de noi. In acest scop am organizat un serviciu special, compus din personal bine instruit și cu o practică îndelungată in astfel de lucrări Avem intotdeauna un depozit insemnat de material electric de cea mai bună calitate, aparate de cel mai nou sistem precum și un bogat asortiment de lămpi de la cele mai simple până la cele mai elegante. Avem intotdeauna un deposit.. Tot odată facem cunoscut onor public că am deschis in birourile noastre o sală de expoziție unde se poate vedea o mare variațiune da Candelabre, Corpuri de iluminat, Mașini de incălzit, de călcat, de aprins țigări, ventilatoare, etc., toate puse in mișcare prin electricitate, funcționând de la ora 4-7. Planuri, devise și orice alte informațiuni relative sunt gratuite FACEM ÎNLESNIRI DE PLATA Birourile sunt deschise de la 8-12 și de la 2-7. Cu toată suma DIRECTORUL ing. L. Theodorescu DEN TĂUNA Cea mai bună pastă de dinți De ve^nare la toate drogueriile, farmaciele și magazinele de parumerie din țară.