Evenimentul, octombrie-decembrie 1899 (Anul 7, nr. 1927-1996)

1899-11-26 / nr. 1969

1969 decît «Breazul». Nu mai vorbesc de Carabana și Huniadi-Ianoș. Aceste sunt după mine căușele care au contribuit ca cu timpul Slănicul se devie o adevarată ruină pentru Epitropiea Sft. Spiridon.— Dacă nu se vor lua măsuri grabnice de Îndreptare, nenorocirea va fi mai mare, că își va pierde reputația de ape binefăcătoare. Sunt convins că dacă Epitropie a Sff. Spiridon va bine voi a ținea seamă de experiența noastră de 12 ani făcută la aceste băi și a introduce de urgență îmbunătățirile ce voiu avea onoare a le expune mai jos, care fără a fi costisitoare sau împovorătoare, vor contribui ca într’un viitor foarte apropieat, Slănicul să devie un isvor de bogăție . 1) . A nu se mai baza veniturile Slănicului pe sporirea prețurilor de la camere, taxa, Casino, monopoluri de restaurante, baratce, etc. A continua această stare de lucruri este a merge la ruină. Este timpul să ne gîndim la crearea de resurse noi, neimpovorătoare visitatorilor, basate de inbunătățiri practice și care deja au dat resultate bune in stațiunile similare din străinătate și aceasta ar fi mai cu seamă : a). Exploatarea rațională a apelor minerale b). Modificarea in perceperea taxei de cură c). Exploatarea rațională a pădurilor din afara raionului băielor d). O adevarată administrație balneară e) Mici îmbunătățiri. 2) . A se stărui, ca cu timpul, Slănicul se devie o comună urbană. 3) A interveni ca statul se construiască de urgență cel puțin o șosea intre Tîrgul-Ocna- Slănic și dacă se va putea și un drum de fer. 4) . A se mări debitul apelor minerale, fără insă a se atinge de isvoarele existente, de teamă de a nu le pierde sau altera in composițiunea lor. In acest scop a căuta isvoare similare in albiea Slănicului, unde sunt abundente și majoritatea superficiale. Cu o cheltuială de 45 mii, se poate tripla debitul tuturor isvoarelor. 5) . Să se facă o nouă instalațiune pentru băiele minerale calde, aranjată după toate exigențile banlneotherapiei moderne. A nu se mai întrebuința apa minerală, numai sub formă de băi de cadă, ci să se instaleze și dușuri minerale, calde și răci, după modelul de la Aix și Nauheim. 6) . Să se mărească instalațiunea de aer comprimat, inființîndu-se și săli de Inhalație, după modelul de la Reichenhhal. Noiele instalațiuni de băi și inhalație după calcule exacte făcute (localurile existînd deja) nu vor costa maximum decît 115 mii lei. Epitropia Sf. Spiridon din causa deficitului ce’l are, neputînd plăti această sumă intr’un singur an, nu are decît a’și alege una din casele din străinătate care se oferă a face toate instalațiunile necesare, mulțumindu-se a fi plătite in rate anuale. Prin crearea de noi săli de inhalație și aer comprimat s-ar mări foarte mult numărul visitatorilor cari astăzi sunt nevoiți a alerga tocmai la Reichenhal unde nu e o climă mai dulce decît a Slănicului, nici nu posedă un „dublu Selter“ (No. 1) atit de eficace contra afecțiunilor de pulmoni. Odată făcute toate aceste instalațiuni, sunt sigur că se va mări venitul de la băi cu 25 la sută. 7) . Exploatarea apelor minerale să fie făcută in regie. Medicul diriginte se fie obligat cu supravegherea exploatarei dinpreună cu administratorul băielor. Dînșii se facă reclamele, se stabilească deposite in toate unghiurile țarei cît și in țările limitrofe. Veniturile băilor similare ca: Vichy, Carlsbad sunt basate aproape exclusiv numai pe perceperea taxei de cură și mai cu seamă pe exploatarea apelor minerale. Vichy a ajuns astăzi a vinde anual peste 90 milioane de sticle. De ce oare Slănicul cu excelentele sale ape minerale se nu ajungă a vinde cel puțin un milion pe an. După calcurile mele Epitropia ar putea vinde loc o sticla de un litru cu preț de 85 bani, rămănîndu-i beneficiu net 10 bani la sticlă, ceia ce ar însemna 100 mii lei la un milion de sticle vîndute. Cumpărătorului i-ar conveni a le revinde cu preț de 60 bani in loc de 80 bani, cum se vînd astăzi. " l i*. Pastia. § ocxjaooa aoooooaooa apoi O ADEVĂRATĂ RÂCASTIA ROMANA Piața Sf. Spiridon No. 2 Subsemnatul aduc la cunoscința atît a onorabilelor mele cliente și clienți, cît și a domnilor cetitori, că cu începere de astăzi fac cunoscut că prin mare sacrificiu am isbutit să înzestrez magasinul meu de coloniale cu toate mărfurile de calitatea cea mai bună, mai curată, și cu prețurile cele mai avantagioase. — Pentru orice Client — Totodată vă mai rog doamnelor și domnilor atît clienți cît și cetitori a mă incuraja. Și că pentru a vă convinge de cele zise mai sus bine voiți a visita magasinul meu. Cît privește despre serviciu atît este de bun încît puteți fi serviți chiar trimițînd o carte poștală cu comanda, și arătîndu-mi numele, pronumele strada și numărul locuinței. Mulțumind clientele noastre pentru bine voitorul concurs ce așteptăm, cu suma N. I. Olănescu avoao o noaocxoaoaaoooooooo CRONICA ZILEI Statistică școlară Dăm azi statistica generala a copiilor de ambele sexe din orașul și județul Iași pe anul școlar 1899 — 1900* înscriși pentru a fregventa școalele : In județ 1) plasa Bahlui Cărligatura,cu 31 smale mixte are 2481 bieți și 2260 fete, 2) plasa Braniștea cu 10 școale mixte și două de cătună are *924 băeți și *811 fete, 3) plasa Codru cu 11 școli mixte și 1 de cătună are 976 băeți și 899 fete, 4) plasa Copou-Turia cu 32 scoale mixte și 1 de cătună are 1957 băeți și 1721 fete și 5) plasa Stavnic cu 14 scoale mixte are 774 băeți și 687 fete. In tot județul adică in cele 5 plăși sunt 7112 băeți și 6386 fete, bine înțeles numai copii de români. In Tg. Frumos cu 2 școala are 139 băeți și 107 fete de român, in orașul lași la toate școalele are 1573 băeți și 1390 fete români. In total general numărul copiilor români de școală din județ și orașul Iași e de : 8824 baeți și 7865 de fete. Streini copii in Iași buni pentru școală sunt: 2238 băeți și 2114 fete în județ numărul copiilor străini e de 344 ’băeți și 329 fete. El După cum am anunțat la 2 decembre va avea loc la Botoșani recepția căzărmei regimentelor 35 Infanterie din acel oraș. Comisiunea va fi compusă din dl. colonel Aronovici, comandantul școlei de artilerie și geniu din București, ca președinte, Dl. colonel Paciurea, comandantul regimentului 35 Infanterie și dl. maior Petrescu șeful serviciului de geniu al corpului IV de armată, ca membri. XC BERARIA NOUA Astăzi și in fiecare seară Serată familiară de varietăți. Primul debut al renumiților și iubiților duetiști franceji Doamna și Domnul D’argent flaimey du monde Elegant cu concursul orchestrei IONICA BARBU fix.Intrarea liberă, începutul la 9 ore Custima. Antreprenorul bereriei Noui. O mare vinatoare se proecteaza de cătră princepele Sturza fiul principelui Dimitrie M. Sturza în pădurele Păușeștilor. La această vinatoare vor lua parte mulți amatori și din București. Se știe că în pădurele Pâușești sunt o sumă de mistreți. ‘X . Precum am spus și ele, noul budget al căilor ferate va fi redus în mod s inițitor prin licențiarea unui număr de funcționari superiori între cari mulți ingineri, funcționari cari sunt și cari mai devin inutili. Iar serviciile exterioare tehnice ale căilor ferate se va reduce personalul la numărul necesar, suprimîndu-se tot luxul de funcțiuni cari îngreunează atit de simțitor budgetul căilor ferate. Multe din diurnele cari se servesc acuma peste leturile destul de respectabile vor fi reduse ori suprimate. In general budgetul cel nou va prezenta o economie simțitoare la cheltueli. De cîteva zile Marea Neagră e bhintuitâ de furtuni violente. Până acum au făcut naufragiu 12 bastimente, iar alte 9 îmbarcațiuni s’au dus la fund. Au fost mai multe victime umane. Aialtă ori Marea Neagră a fost a «•VTCNTMTCNT at coperită de o ceață atât de deasă că nici un vapor n’a putut intra în rada Sulinei, iar cele ce navigau au trebuit să oprească pe loc și să dea alarma cu sirena spre a evita coliziuni. Tribunalul secția II a preschimbat în 10 oJe închisoare amenda de 50 lei la care a fost condemnat individul Moise Goldenberg prins cu contrabandă de tutun rusesc. Tribunalul secțial a confirmat mandatul de arestare lansat asupra individului G. Ciubotariu acuzat de omor. Autoritățile rusești au cerut ministerului de justiție extrădarea individului Teodor Condur refugiat rus, care ar fi comis o crimă de tîlhărie în Rusia. In urma cercetărilor parchetului local s’a constatat că numitul Condur se află de cîțiva ani stabilit în comuna Sculeni. m Legea patentelor Astăzi s’a distribuit la cameră proectul de lege privitor la modificarea legei patentelor. Iată acel proect: Art. 1. In patentele băncilor, bancherilor și caselor de schimb taxa proporțională după valoarea cocativă se inlocuește cu o taxă fixă care va fi : a) Pentru bănci și bancheri de următoarele cinci categorii : l-a de lei ‘ 25,000 2-a de lei 15,000 3-a de lei 10,000, 4-a de lei 5,000 și a emoea de lei 2,000; b) Pentru casele de schimb (contuare de scont) de următoarele patru categorii : 1-a de lei 4,000, 2-a de lei 3,000 3-a de lei 2,000 și a 4-a de lei 1,000. Calificarea patentărilor in aceste categorii se va face de către comisimele de recensimănt, luând in considerațiune importanța capitalului, când cuantumul lui a fost publicat importanța afacerilor după notorietate generală și importanța orașului in care se exercită comercial. Comisiunea de apel a recensământului pentru expertizele și anchetele sale, va putea recurge la concursul unui membru al camerei de comerciu și unui membru al bursei, anume delegați pentru aceasta. Cănd aceste case de comerciu au mai mulți asociați, fie un nume colectiv, fiein comandită, vor plăti o singură patentă. Sucursalele caselor de comerciu, prevăzute in acest articol, se vor supune la patenta fixă clasa l-a dusa tariful de taxe in vigoare, plus un drept proporțional de 10 la sută din valoarea locativa. Tot la patentele prevăzute in acest articol vor fi supuse și stabilimentele principale, reprezentanțe ale băncilor, bancherilor și caselor de schimb din străinătate stabilite in România, cum și sucursalele lor. Art. II.—Patentării, prevăzuți in art. I, pot in fie care an cere înlocuirea taxei, așa cum s’a stabilit mai sus, printr’o taxă de 5 la sută din venitul net al operațiunelor lor, calculat după normele stabilite in art. III din această lege și conform cu bilanțul încheiat de dînșii după registrele lor comerciale pentru anul ce precede impunerea. In acest caz, fiscul este in drept a controla exactitatea bilanțului cu registrele comerciale ținute și încheiate in regulă. Declarația patentatului că dorește să se supună la darea de 5 la sută din venitul net trebuie făcută la administrația financiară a județului cu șase luni inainte de inceperea anului budgetar pentru care patentatul voiește să facă această înlocuire. Taxa de 5 la sută din venitul net, in asemenea caz, înlocuiește dreptul proporțional atît din patenta stabilimentului principal, cît și din aceia a sucursalelor și agențiilor proprii. Pană la 1 Aprilie 1901 taxele insă se vor percepe conform art. 1. Art. III. In patenta societăților prin acțiuni, anonime sau nu comandită, cari ar exercita vre-un comerciu sau vre-o industrie, dreptul proporțional după valoarea cocativă se va înlocui cu o taxă de 5 la sută din venitul net, așa cum se constată prin bilanțurile acelor societăți pentru anul ce precede impunerea. D. Maior Gocăneanu Tiberiu, din regimentul 8 Artilerie, fiind pus in disponibilitate pe timp de 7 luni, s’a retras in garnizoana București. Venitul net se înțelege, venitul care se distribue sub o formă sau alta acționarilor, fondului de rezervă sau consiliului de administrațiune. Se exclude insă ceea ce trece la fondul de amortizare. Cind o societate prin acțiuni anonima sau in comandită are sucursale sau agenții proprii in diferite orașe, aceste sucursale sau agenții se vor supune numai la patenta fixă clasa I-a, după tariful de taxe in vigoare scutindu-se de dreptul proporțional după valoarea cocativă. Stabilimentele principale, reprezentante ale societăților prin acțiuni anonime sau in comandită din străinătate, stabilite in țară, cum și sucursalele lor, se vor supune la ael ca și diáți ca și stabilimentele principiile și sucursalele societăților din țară. Art. IV. — Taxa fixă, prevăzută de art. I, cum și taxa de 5 la sută prevăzută de art. II și iII, vor fi scutite ca și dreptul proporțional pe care îl înlocuesc, de zecimele comunale județiane și ale Camerelor de comerț. Art. V. - In cursul anului, in general, și pentru aplicarea legei de față in.special, impunerile la taxele de patentă se vor face de agenții fiscului, cu obligațiune de a supune lucrarea lor spra confirmare celei mai apropiate comisiuni de recensământ, care va lase taxarea definitivă. Impunerile agenților fiscali sunt executorii. Art. VI.—Această lege se va pune in aplicare la 1 Aprilie 1900. Ori ce dispozițiuni contrarii legei de fată sunt și rocari abrogate. * o Anunciu 1 Subsemnata Josafina Deker tost res*tauratora in gara lași fac cunoscut Ionor. Public că de la 5 Noembrie • a. c. deschid un restaurant in str. Arcu in casele d-lui Ghiorsea Horn unde se va găsi in totdeauna felurite mâncăruri cu preturi convenabil. I Primesc și abonamente atăt in restaurant căt și pentru familie la domiciliu . I cu toată stima so fi #p fi ^ a Ptoercfir I flr. PHiIijpbb larpiies S’A MUTAT Í Strada Lâpușneanu Ho. 6 i , Cassa Walter Rubrica călătorilor Sosiți in Iași HOTEL EUROPA. B. Juster Arendaș, N. Sachelari Bacău Propietar, V Giuntu Roman Propietar, P. Merigali Bacău. Propietar, P. M. Balaban București Avocat: HOTEL TRAIAN V. Vulpe Gostanța, M. Herșcovici Vaslui, G. Zanfiratos Galatz. 1. Blot Gostanța, D. Gristati Constanța, D. Gheorghe Bucurști, Sub Eocot. N. Negură militar Buzău. MALERICALE Prea S. La Arhereul Calist Botușineanu Luni a hirotonisit in catedrala Mitropolitană ca diacon și Marți ca preot pe tinărul seminarist Victor Vasilescu, absolvent a 8 clase a seminarului „Veniamin Gostachi“ din localitate. Părintele Vasilescu a fost hirotonisit pentru parohia Tabîra din comuna Bivolari județul Iași in locul preotului Țaicu care s’a sinucis astă/ara. X ȘCOLARE Postul de învățător la școala din comuna Valeaoilor comune Brăești din plasa Bahlui, devenind vacant prin permutarea titularului la altă școala, revizoriatul școlar de Iași a recomandat in acel post cu titlul suplinitor pe d. Theodor Pădure. * # * Inspectoratul școlar de Iași a cerut revizoriatului de Iași a-i înainta raportul semestrial, cu observabeje ce are asupra fiecărei școli inspectate in cursul semestrului cum și reformele ce se simțesc a se face. * O Azi dimineață trenul accelerat de București, a sosit in Iași cu o întârziere de 27 minante. Întârzierea a avut-o între Tecuci și Vaslui din cauza aglomerației de pasageri. u Mina d-nul Vărlănescu revizorul școlar insoțit de d. Petroceanu subrevizor, a plecat in inspecția școalelor din nordul județului. Guvernul român a numit delegații săi cari se vor întruni cu cei ai guvernului rusesc spre a începe lucrările cu privire la încheerea unei convențiuni între ambele State relative la pescării. X Cetitorii noștri își amintesc de procesul ivit intre preotul Gheorghe Enăchescu fost institutor la școala Trei- Erarhi și ministerul instrucțiunei pentru pensie. Azi aflăm că părintele Enachescu cîștigînd procesul definitiv, zilele aceste a primit suma de 7 mii și ceva de lei suma cuvenită pe timp de 2 ani de cînd i’a reținut pensia de institutor. Ministerul a reținut pensia preotului Enachescu pentru că Sft. Sa primea și salariu de preot. Ministrul instrucției mai este condamnat sa plătească și 500 lei dispăgubiri părintelui Enachescu. Azi a avut loc la școala Normală de institutoare din localitate a 65-a aniversare de la înființarea acestei școli. Tot ce are Iașul mai destins a ținut să asiste la această serbare școlară In numărul de mine vom face cuvenita dare de seamă. ” Atelierul C. F. R. de la Frumoasa va începe a funcționa din cursul primăverii viitoare. In astă iarnă se vor instala mașinele necesare. In spitalul antirabic, eri s’a internat pe locuitorul Dumitru Lupu din orașul Botoșani mușcat de un cine turbat. Locuitorul Vasile Dumbravă din comuna Govasna, zilele trecute pe cind venia din lași, pe drum a fost intimpinat de 2 noți inarmați cu puști, amenințîndul cu moarte dacă nu li va da bani. Bietul om neavînd asupra lui bani leau aratat punga goală, hoții au fost atit de cruzi incît i-a luat si sumanul din spate. X După cum am anunțat alegerea suplimentară pentru comitetul Național studențesc care a avut loc Duminică va fi contestată, intre principalele motive de contestație sunt următoaree : Au fost proclamați aleși trei , candidați, cari n’au întrunit majoritate absolută de voturi, după cum se cere și un alt punct e faptul că s’a suspendat alegerea de la oarele 12 pănă la 2, timp in care au venit studenți să voteze și negăsind pe nimeni, s’au reîntors, ne mai revenind la vot. Se anunțase că alegerea va dura de la oarele 9 a. m. pănă la 7 p. m., fără întrerupere. S’a lansat deja o petițiune printre studenți, către președintele comitetului Național, prin care se cere casarea alegerei, petițiune care se acopere de numeroase iscălituri. Ü O franceză 5 „ CARITATE Lista de subscripție în folosul orbului Eduard Flache: Leon Gerin 5 lei Valerie M. 5 Iosef Josefsohn 5 „ H. U. 5 „ Moșu Costache i „ D-na E. H. 10 „ N. Gananau 5 „ STATULUI Jb'KlANGINZ VIGIY CEREȚI CUPE ORDONANȚA DOCTORULUI UNU DÎN ISVORELE GRANDE GRILLE- CÉLESTINS - HOPITAL De vendare Pe: moșia Ruginoasa (Gaza) întreagă gospodărie compusă din : 4 garnituri mașini de treer, 6 mașini de secere, 7 mașini de semănat, 16 moriști diferite sisteme, 5 cilindre pentru grău, Un curățitor nou pentru grău, 100 pluguri diferite sisteme, 7 baroni cultivatori, 8 tăvăluci de stejar cu dinții de feri, 80 boroni, 40 hărabăli și furgoane, 6 săcăli cu cotiugele lor, Un atelier complect de loterie. Un atelier complect pentru mașinist, 120 boi jugari, 5 buhai, 16 juncani, 80 mănzar și gonitori, 78 vaci cu viței, 80 cai de plug, 1 trăsură o cupea, un docar, 2 săni, 4 perechi hamuri, Poloboace, căzi, cazane și r. iar articole de gospodărie. A se adresa la D-na Ruxanda A. Dumitriu, Gara Ruginoasă. Doctor A. Horowitz de la facultatea din Viena s’a mutat str. Lăpușneanu 51-54 (visa-vis de Hotel Traian) și tratează in special boli interne, de piele și filmesei, consultații de la 9— 11 a. m. și de la 3—5 p. m. “1 4P Of»misia primului-minist t**îss Clary Viena 28 Noembre Se vorbește că primul ministru contele Clary ’și va da demisia deoarece n’au isbutit tratativele de împăcare intre cehi și germani. O ocasiune rară întorsă din străinătate, rep. meu soț Marcus Schwamm își procurase articole cele mai moderne și elegante pentru magaziile de Galanteria și încălțăminte situate in strada Mare.; casele numite Ghemișu lângă,cofetărie Alexiades, fac deci cunoscut onor public că am redeschis magazia și sunt dispusă din causa morței soțului meu să vănd cu orice preț de ieftin Pe lăngă bogatul asortiment de nenumărate articole ce se află in magazinul meu am și primit acuma un mare asortimentele : Galoși și Șoșoni galoși adevărați Rusești și se vînd cu prețuri na pomenit de eftine. In speranță că oricine se va convinge îndată de incredere ce avantagiii pot să fac pentru cumpărătorii, rog dar pe onor. Public să mă onoreze cu comenzele sale in Str. Stefan cel Mare No. 18-20 vis r-vis le Hotel Dacia și se vor convinge de ieftinitatea și calitatea superioară a mărfei, cu suma Raschelt Schwamm. A. 1899 Sâmbătă vor fi internați la serviciul de ochi de la spitalul Colțea 40 de elevi de la școala normală din Cămpu Lung, bolnavi de conjuctivită granuloasă. Toți acești bolnavi vor fi instalați intr-o secție aparte și puși sub îngrijirea eminentului nostru oculist d. dr. Manolescu, șeful serviciului de ochi de la acest spital, și a medicului secundar d. dr N. Staicovici. Taxa de 5% Iată articolele principale din proectul asupra taxei de 5 la sută. Art. 1. Sunt supuși la taxa de 5 la sută asupra retribuțiunilor lor, inasul cind ea este primită periodic pe lună sau pe an și este mai mare de 120 lei bruto lunar : a) Toți funcționarii statului, județelor și comunelor : civili, eclesiastici, militari cu gradul de ofițer și asimilații lor; b) Toți membri clerului : mireni monahali; c) Toți funcționarii așezemintelor publice ,de ori ce natură; d) Toți pensionarii, fără nici o osebire; e) Toți impiegații, propriu ziși de biurou,ai diferitelor stabilimente particulare, de bancă, de credit, de asigurare, de întreprinderi de lucruri de furnituri, de transport, de exploatări, de ori ce fel. 1) Portăreii și perceptorii. Art. 2 Taxa se percepe și de la diurne, accesorii, indemnități, recompense naționale, pensiuni viagere, remise sau orice fel de plată pentru veri un serviciu dat. Art. 3. Taxa de 5 la sută se percepe și cănd retribuțiunile trec numai prin cumulare peste minimum de 120 lei brute. Art. 8. Constatarea și înscrierea in ce privește pe impiegații stabilimentelor particulare, se va face conform legei de constatare și percepere, iar încasarea taxei de la debitori se va face cu formele legei de urmărire in fie care trimestru. Art. 10. Pentru inlesnirea intocmirei rolurilor și ținerea lor in curent, șefii stabilimentelor particulare sunt datori să dea agenților fiscali o listă nominală de toți impegații din serviciul lor cari cad sub prescripțiunile legei de față. Art 11 —Taxa de 5 °, este datorită de la 1 Ianuarie 1900. Venitul trimestrului Ianuarie 1900 se va înscrie ca resursă budgetară a anului 1899 1900.________ Corpurile Legiuitoare (JARE11) Ședința de la 25 Noembrie 1899. Ședința se deschide la oră 1.45 sub președenția d-lui C. Olănescu. Presenți 90 d-nn deputați. Se fac obicinuitele formalități. D. I. Grădișteanu propune d impreună cu 30 de deputați, să se dea o pensie d-nei Maria I. Ciuflea, văduva regretatului I. Ciuflea. Se votează de urgență. Se votează indigenate. Se votează indigenatul d-lui Const. C. Podhorodetzki, desinator din București și recunoașterile d-lor Nic. N. Bolanicu, elev farmacist din București, Nicodem Sigmireanu, student in drept din București. D. I. Brăteanu depune două proecte unul pentru ridicarea meseriilor și altul pentru regularea locurilor cari au intrat in raza orașului București, și cari erau înainte locuri rurale. Se mai votează recunoașterea d-lor Pavel Pentea, maestru tîmplar din București și Ion L. Mazăre, directorul gimnaziului real din Tecuci La orele 255 camera trece in secțiuni. 100 stânjeni pai și 30 stoguri fân se află de vânzare pe moșia Gănești județul Vaslui. A se adresa la D-na Ecaterina Lui ca strada Romînă, Iași, Hipurist!aca si GBBie 40,000 Soistii Mare Loteria,,SINAIA“ cu câștiguri de trei 40&00 Președintele comitetului Loterie, de Sinaia face cunoscut a. p. că tragerea loteriei nu va mai avea o altă amânare cont ordinului d-lui Prefect al jud. Prahova No. 11538‘ prin urmare noi am fixat ultimul termin și irevocabil pentru ziua de 30 Gecestfibsc © 1§39 cănd se va trage negreșit in orice condițiuni, și ne obligăm a plăti lei 20 pe fiecare bilet dacă tragerea va fi amînată. Președ. Gomit. Primar G. Manolescu Prețul Redus 1 Bilet numai 80 bani 10 Bilete numai Lei 7.50 Depou general de bilete este la d-na E. Brumer, și se află de vînzare și la toate chioșcurile de ziare și In vinzători pe strade. Una odae mobilată de inchiriet Strada Gărei No. 7 casa Motăș etajul II,v