Evenimentul, februarie-martie 1906 (Anul 14, nr. 1-39)

1906-02-14 / nr. 1

Ko. 1T de importanța științifică și economică a acestui congres au ținut a fi representate fiecare prin delegații lor oficiali astfel: Franța a avut 6 delegați: Austria 12; Germania 19; Marea Britanie cu coloniile 6; Rusia 5; Bulgaria 1; Herțegovina 1; Belgia 3; România 6; Danemarca 1; Ungaria 27; Slavonia și Dalmația 2; Serbia 1; Suedia 3; Elveția 4; Olanda 2; Norvegia 1; Tunisca 1; Chili 2; Congo 1; Statele Unite 8; China 1; Japonia 1; afară de aceștia au fost delegați un mare număr de medici veternari din partea diferitelor societăți de medicină veterinară, de agricultură, societăți științifice, școli veterinare și diferite municipalități și administrațiuni districtuale Relativ cu numărul restrona al membrilor ce compun corpul Vterinar din țara noastră țina arata că prin numărul relativ mare de participanți la acest congres, deoarece din 56 Medici Veterinari înscriși, au luat parte 34 din care majoritatea delegaților și au atras o frumoasă atențiune în sînul congresiștilor dîndu-se o dovadă mai mult, de interesul ce poartă corpul nostru în urmărirea progresului științific și economic al acestei corporațiuni din lumea întreagă. Lucrările care s’au discutat in acest congres s-au împărțit în 4 secțiuni a căror biurouri s’au ales tot in această ședință inaugurală fiind astfel constituite. 1 SECȚIUNE Polițica Sanitară Președinți: DD Erian (Germania), Damman (Franța), Maluc (Norvegia), Thampsen (Olanda), Lorena (Germania). Vice-Președinți : Dr. Locusteanu (România), Stokman (Englitera), Malkumes (Germania), Preisz (Ungaria), de Iony (Olanda), Beiswangerie (Germania), Cisgmg (Franța), Nadoskay (Ungariea). II SECȚIUNE Biologia Președinte D-nii Smartz (Germania). Kjerlf (Suedia) Barrer (Franța). Happioh (Rusia) Vice-Președinți D-nii Casper (Germania) Edelman (Germania). Jakob (Ungaria). III SECȚIUNE Pathologia Precedenți D-nii Bang (Danemarca) Wilitz (Olanda) Schuetz (Germania) Deywe (Belgia). Vice-Președinți. D-nii Ledaniche (Franța) Mac fad Jan Englitera Hell (Elveția). IV SECȚIUNI Bolele tropicale Președinte d. Perroncito (Italiea). Viee-Președinte d. Logmers, Republica Argentina. Programul lucrărilor fiecărei secțiuni cu ordinea de zi am avut onoarea a vi le comunica d-voastre anecaat la adresa noastră No. 410 din 30 Iulie a. c. In urma discuțiunilor ce s’a urmat după presentarea rapoartelor asupra fiecărui din acele lucrări de cătră d-nii raportori respectivi Congresul a votat următoarile resoluțiuni : Resoluțiunile VIII Congres internațional de Medicina Veterinară. i) Poliția Sanitară Veterinară. Asigurarea animalelor. a) Asigurarea animalelor domestice contra Epizootielor. I) Asigurarea obligatore generală a propietarilor de animale domestice, contra perderilor, cauzate prin epizootie este o instituțiune simplă, economicit și eficaci bazata pe mutulitatea care se recomandă mai cu samă unde budgetele comunelor, nu prevăd in general și definitiv indemnitatea pentru aceste perdiri și unde populațiunea agricolă dorește asigurare. Asigurarea animalelor domestice contra morței accidentelor și uciderea de necesitate. II) Asigurarea boilor, porcilor, caprelor și cailor, întrebuințate in agricultura, contra morței, accidentelor, sau uciderea de necesitate, trebue pentru a solda o parte considerabia dinovuțiva națioană lurnisata de animalele domestice, a fi declarată ca o necesitate urgentă a cercurilor agricole și veterinare cum și a guvernamintelor cu scop de a favoriza creșterea raționala a animalelor domestice reeșind de aci și progresul agriculturei in general. III) Forma cea mai simplă cea mai economică și cea mai eficace a acestei specii de asigurare este formațiunea de mici societăți locale bazate pe mutualitatea și gruparea acestor societăți intr’o mare asociațiune pentru reasigurarea lor. (va urma). SERVICIUL NOSTRU TELEGRAFIC — Cele mai importante știri din lumea întreagă — La nunta de argint Petersburg 25 Februarie Agenția Westnik comunică cum că o deputațiune a marinei rusești, compusă din contraamiralul Werzen și căpitanii Eszen și Tiagin a plecat la Berlin să asiste la nunta de argint a perechei imperiale germane. Ministrul Rusiei la of ia Petersburg 25 Februarie. D Stlegdow noul ministru al Rusiei la Sofia va pleca zilele acestea să ia in primire postul său. Arestarea generalului Recamier Paris 25 Februarie. Cu ocazia facerii inventariului la biserica Sf. Thomas d' Aquin a provocat mai multe arestări, printre cari pe aceia a generalului in retragere pecare a fost condus la Naufragiu Cadix 25 Februarie. Vaporul Austriac „Matei Corvin“ venind din Kardif și mergînd la Gennva a fost perdut. Echipagiul a putut fi salvat, lucrătorii sa nu mai fie siliți pe viitor a-și apara interesele prin greve. Moscova 25 Februarie. Agenpa Westnic comunică cum că congresul pentru aducerea la îndeplinirea mesagiului de la 30 Octombrie, a adoptat o rezoluțiune cu privire la chestiunea lucrătorilor, în localitățile de o mare importanta industrială, ca candidații lucratorilor la ciuma imperiului sa prezinte pentru lucrători toate garanțiile și să se ocupe imediat de nevoile profesionale și economice ale lucrătorilor. Ca Bruxeles 25 Februarie, D. Palaceras, secretar la legatiunea Kiliana, a fost ucis ori de fiul Consulului general Kilian d. Waddington,cu mai multe focuri de revolver. D. Pamaceras era logodit cu fiica consulului Waddington, dar logodna fusese stricată acum cîteva zile. Noi lupte la Melilla Melilla 25 Februarie. Se zvonește că noi lupte s-ar fi dat lângă Elorghi (Maroc). Detaliile lipsesc. Guvernul din Helilla a obținut autorizațiunea de a pune să se urmărească pe bărcile ce fac contrabandă în jurul Melillei. Recepție la palat Berlin 25 Febr.—Împăratul și împărăteasa după ce au asistat la serviciul divin au primit la palat pe membrii corpului diplomatic și apoi perechea imperială înconjurată de copii lor a germană primit diferite deputațiuni, printre cari deputațiunile militare străine, cari au transmis suveranilor felicitări cu ocaziunea nuntei lor de argint Au fost primiți intre alții, membrii ministerului de stat, cu Principile Buelow, consiliul federal, președinții biuroului reichstagului și dietei, generalii, diferite rațiuni din provincii, orașe, de la universitate, corporațiuni etc. Primind pe Principile Albert, care a prezentat împăratului urările armatei și marinei, împăratul Wilhelm a spus : armata mea de uscat și de mare e prima și ultima mea gîndire. Deie Domnul ca un răsboi să nu izbucnească, dar dacă aceasta s’ar întîmpla am ferma convingere că astăzi ca și acum 35 de ani, armata va dovedi tăria ei. Declarațiile d-lui Dubieff Paris 25 Februarie. D. Dubieff vorbind la Mâcon a declarat că guvernul va aduce la complecta îndeplinire legea separațiunei, cu toate rezistentele culpabile, pe cari enciclica Papei le încurajează. Opunerile la facerea inventatiilor nu sînt decit faptele catolicilor înșelați de partidele monarhiste în ajunul alegerilor. Ministrul a mai declarat că țara va continua să afirme că nu va separa niciodată cultul patriei de iubirea pentru republică și a terminat afirmînd că țara dorește pacea, dar cu păstrarea demnității și independenței naționale, rezoluțiune O dramă 15—Februarie 1704. Antioh Vodă Cantemir ocupă tronul Moldovei. 10—Februarie 1655. Constantin Basarab bicm cu armata sa gonește pe boerii ptibegi din țara Românească. activitate și că o mare panică domnește printre locuitorii insulei Cinci oameni au fost răniți de lavă la Fort de France și numeroase case au fost distruse in urma unui cutremur. Vulcanul Soufriere din insula Saint- Vincent este mai activ decit oricind de la 1902 încoace. Cutremurele de pămînt din Martinica, Saint-Vincent, Guadelupa și Dominica sunt mai puternice decit acum patru ani. Locuitorii orașelor fug la timp de teamă că zidurile locuințelor lor au să cadă cumscripția a IV-a și la 22 Martie, pentru tinerii din circumscripția a V-a. Fel de fel Trusoul domnișoarei Roosevelt 0 minune care încă, rămâne un secret de familie,dar secretele transpiră. Acum ni se dau amănunte despre rochiile de mireasă ale d-șoarei Roosevelt. Unele din ele sunt dăruite de Împăratul Japoniei, și imaginația orientală cea mai bogată s-a epuizat sporind strălucirea. De altfel, cea mai mare parte din trusouri sunt de stofă din Orient și domină mătasea. Rochia de nuntă e de satin alb de o frumusețe ideală. La nuntă, trena a fost purtată de mai mulți pagi. Răzbunarea unei balene Corabioara daneză »Anna“ a naufragiat mai zilele trecute. la niște împrejurări foarte dramatice. Plecată din Patrix (Islanda) pentru Danemarca, naviga de zile, cînd o furioasă balenă vrea ca un taur furios, se aruncă asupra-i cu repeziciunea fulgerului. Izbitura fu teribilă, scindurile trosniră de la un capăt la altul al corăbiei. Mai multe bucăți nu putură rezista izbiturei și »Anna“ fu dată pradă valurilor uriașe. Din fericire, un vaporiu în apropiere, el pescui echipajul în momentul când nava se scufundă în abis AUTiH ISTOMICE 9-16 Februarie »—Februarie 1600. Mihai Bravul se prepară să intre în resbel cu Turcii împreună cu armata Transilvaniei. 40—Februarie 1888 Petru Rareș, Domnul Moldovei bate pe Unguri și pe Iași la Brașov. 11—Februarie 1665. Radu XIII ocupă tronul țărei Romînești. 12—Februarie 1884. încetează din viață generalul Chiell, unul din șefii Revoluției Române din 1848. 13— Februarie 1372. Papa înfluențază direct prin Domnul Țarei Romînești spre a catolici»» țara, dar nu reușește. 14. Februarie 1843., Se întronează George Bilimcu-Vodă ca Domn al țărei Rominești. Un anunț de teatru de la 1743 S’a găsit in archivela teatrului din Braunchweig (Germania) un anunț de teatru cu explicațiunile următoare : Rlndul intim din public să fie culcat pe scînduri, rîndul al doilea să stea in genunche, rîndul al treilea să șează, rîndul al patrulea sătea in picioare. Numai astfel va putea să vază tot publicul. Visul nu este permis,pentru că ce se joacă e o tragedie. Publicul să nu uite aceste recomandațiuni. Un aventurier Baronul Oscar Buiscibi du Ktui tgard, despre ale cărui purtări escemuice s’a vorbit mult și care fusese dat judroaiei, a săvîrșit acum iarăși o ispravă care produce somalie La 8 Ianuarie baronul Bunch s’a psatorit cu o fata frumoasa, anum Ruker. A plecat imediat in călătoria ln Roma unde a descins la Gandhout. La 13 Ianuarie și-a părăsit nevasta și s’a întors in Germania, iar a se mai duce la Roma. Apoi porni un proces de divorț fără ca tinăra lui soție să știe ceva despre aceasta, ea așteptând liniștită la Roma sosirea baronului Dar cum el nu mai sosea ea plecă la 15 Feruatie din Roma și venind la baron ii imploră s-o primească El o lăsă să aștepte afară un frig și-i moaie vorba ea nu e pentru d asul. Vajamért unui miliardar La Montetuda fuga. Pisa, «uiouau bilul in care se afla miliardarul american Wiliam Vanderbild și soția lui a calcat un copil. Populația crezind că copilul murise, vroia să linșeze pe Wanderbild, care a fost rănit cu pumni și pietre. Wannderbild s’a ascuns intr’o casă, pe care insă a atacat o mulțimea. Carabinierii au isbutit să’l scape, dar a fost arestat pentru călcarea copilului care a grav rănit. Activitatea muntelui Pelee Ziarul „New-York H<rad“ află din Barbados, cu data de 23 Februarie că un vapor care a sosit acolo a adus știrea că muntele Pelée din insula Martinica se află din nou In A VANIME BOTUL Balul Crucea Roșie** Primim la redacție din partea unui tiner ofițer, următoarea dare de seamă : De obicei balul organizat de „Crucea Roșie“ e cel mai reușit dintre toate balurile, cari se dau la Iași, în timpul carnavalului. Joi 9 Februarie a avut loc in sala Teatrului Național balul societăței „Crucea Roșie“, și, nu greșesc, afirmind că, nici anul acesta, nu s’a dezmințit succesul desăvîrșit al acestui bal. La oarele 12 din noapte cocheta sală a teatrului nostru prezintă un aspect feeric. Amestecul acela culori a elegantelor toalete, ale cochetelor noastre doamne și gingașe domnișoars strălucirea ochilor frumoși, iți dădea iluzia unei lumi aevea. Din noianul acela de perechi, cari alunecau ușor pe luciul parchetului, in sunetul armonios al muzicei, îmi amintesc pe Doamnele, general Iarca, Elena colonel Mihăiță într’o superbă și elegantă toaletă de gaz bleu cu incrustație de broderie de pailete de sidef, colier de perle fine la gtt, col. Marian, Marie Irimescu, colonel Socec, locot. colon. Petrescu, îodneanu, Marie dr. Bogdan, maior Anghelescu, Rișcanu, Jean Ghica, Marie A. Hinna, Eraclide, colonel Tasian, Gab. Loulouche căp. Scorțescu,Lucie căp. Negruzzi, Werner, căp. Petrovici, col. Heffner, căp. Ursachi, căp. Liciu, locot Danielopol, Aristizza Romanescu, căp. Botez, căp. Drăgulănescu, Frank, dr. Țaranu, Konya, Țaranu (Botoșani), Castano, Kesim, sub locot. Cantuniari, Voinescu, Ghica-Caligari, Wisniewschi, Șumuleanu. Domnișoarele : Marionne Palady, Sturza, general Iarca, Țoni, Kesim, col. Tasian, Gall, Lucie și Margueritte Drăghici, Negruzzi, Rișcanu, Eraclide, Finichi (Roman), Rennescu Castano, Werner, Eug. Neculau, Frank, Stihi, Vasilesou. C. Popovici. * Balul, care s’a dat sub patronajul d-lui general Iarca și al unui comitet de doamne, a durat pînâ a doua zi dimineața. Cotilionul a fost condus in chip minunat de către d. colonel Socec Orion. Recrutările din Iași Iată cum s’a fixat itnerariul rerutărilor tinerilor nscriși pe tabela Ia*a anului 1907, din Ioafitate. In zilele de 15, 16, 17, 18 și 19 februarie, comisiunea va lucra la crcumsripția I-a; in zilele de 21 22 23, 24, 25 Februarie la circumscripția a II-a; in zilele de 27, 28 Februarie, 1, 2 și 3 Martie la circumscripția a 111-a ; în zilele de 1, 7, 8 9, 10 Martie, la circumscripția a IV-a, la zilele de 12, 13, 14, 15 și 16 Martie la circumscripția V-a. Ședințele consiliului sunt publice ele se vor deschide la ora 1 după amiazi și vor ținea până la ora 6 p. m. In ziua de 18 Martie consiliul va lucra la cuantumul taxelor militare din circumscripția l-a, atît contin gentele vechi cit și cel nou. La 19 Martie idem pentru tinerii din circumscripția a III-a, la 2 Martie, idem pentru tinerii din cic Șurile zM Z Din IccatHate Consiliul de ligienă al orașului nostru, a fost convocat pentru poimîne seara 15 Februarie a. c. D. Gheorghe Lascar, primarul orașului, s’a reîntors dri dimineață în ooalitate, venind din Capitală. D. M. Tomița, a fost ales primar al Comunei Belcești, din județul nostru. D. profesor M. Tilenschi, a fost numit definitiv la catedra sa de științe fisico chimice, de la Liceul Naional, din localitate. Miine Marți 14 Februarie a. c., se va începe la administrația financiară, plata pensiilor civile și militare pe luna curentă. Săptămâna viitoare se vor fixa jurații pentru sesiunea de primăvară a Curții cu Juri, ce va deschide la 1 Martie a. c. D. Vasile Zosin, a fost numit agent sanitar la Comuna Coarnele Carei, în locul d-lui Gheorghe Vlăuță, demisionat, iar d. Alexandru Gălăeanu, provisoriu, la comuna Brăești, n locul d-lui Gheorghe Dubău, demisionat. Niște hoți au încercat Sâmbătă noaptea să se introducă prin spargere în biserica din Rădeni, spre a o săui. Ei au fost insă surprinși de niște săteni, și au dispărut. Pe ziua de 1 Martie a. c. se va ace o mișcare printre moașele din Comunele rurale, spre a se complecta unele posturi ce sunt vacante. D-na Elena Eugenia Galin a fost numita moașă la ceroul vacant Movilița. I. P. S. S Mitropolitul Partenie Clinceni al Moldovei și Sucevei intervenit pe lingă prefectura poliției, de a lua măsuri ca representații spectacolele, balurile, etc, să fie oprite în cursul acestei săptamâni,fiind prima săptămână a postului mare. Locuitorul Mardare Gheorghiu din comuna Braești, făcind niște săpături pe un loc viran, din apropierea caselor lui, la o adincime de clțiva metri a găsit un vas de arama, in forma unui p*har, urare se aflau mai multe monede vechi, datind de mai bine de o sută de ani Bibliografie A apărut No. 4 din cea mai răspândită publicație din țară ,Cartea Luniei cu următorul sumar : Bornstjerne Bjürnson, Pulbere. F Mason. Din viața lui Napoleon I (memorii). Gabriel Faure, Dovada. Carmen Sylva,^ Mîna. Lud. Halevy de la academia Franceză Profesorul de dans. H de Balzac Maxime, Camille Débans, Sorabreker (nuvelă senzațională). W. Scot. Quentin Burwerd (roman medieval (urmare). Caricaturi, Ilustrațiuni, etc. etc. Un exemplar luxos de 64 pagini cu numeroase ilustrațiuni in text 60 de bani Abonamentul 12 lei pe an. Administr. Str. Mecet. 23.— București. Cel mai bun mijloc pentru a întineri.— Se zicea altădată că fîntîna tinereței întreținea o lunetă eternă nu se petrece acelaș lucru și cu apa Hunyadi Janos (isvorul Saxlehner) care elimină elementele uzate și rămășițele substanțelor organice, pentru a le înlocui cu elemente cu totul noi, produce nutrițiunea redeșteptată) Nu este oare adevărat că după ce luăm această apă, ficatul destupindu-se și slagele reîmprospătîndu-se, simțim o vigoare nouă, corpul liber, spiritul clar și apt la toate lucrările, dispoziție bună. Intr’un cuvint, toate semnele unei tinerețe ce ne-a revenit ? Simțim că avem puterea de a trăi bine și mult, considering aceste avantaje, făcut-am rău comparând isvorul Hunyadi Janos cu flatina tinereței ? Simbăta viitoare soldații regimentului 13 Ștefan cel Mare, împreună cu elevii școală fiilor de militari și elevii liceului Național, vor face un marș in împrejurimile orașului. .Pentru Neatirnare* Zilele acestea va apare, în institutul „Pogresului“, și se va pune în vînzare în toată țara, romanul jubilar „Pentru Neatîrnare“ al distinsului nostru scriitor Gh. Silvan. Romanul va apare în două ediții, una satinată a 1, 50 bani exemplarul și alta populară, a 1 lea exemplarul. Ambele ediții vor fi îmbrăcate în admirabile coperte ilustrate, înățișînd o grandioasă scenă din Ifiș 0i, executată în atelierile litografice și cromografice ale „Progresului”. Romanul va cuprinde și cîte-va portete autotipice, și anume: Portretul Domnitorului, pe cîmpul de bătae ; Doamna Elisabeta, îngrijind răniții; Portretul lui Osman Gazi, reprodus după o fotografie foarte rară ; Un convoi de prisonieri, vnnămețiți în zăpezi etc. Cum se vede, această lucrare apare in condițiuni excepționale, din punct de vedere grafic, cit și din punct de vedere al ieftinătății. Aceste mari sacrificii sânt de altfel încununate de un frumos succes. Abonamentele pentru romanul„Pentru Neatîrnare” curg zilnic la instiutul de editură „Progresul” Ploești din toate părțile țărei și un număr surprinzător. Pe de altă parte, în sferele cititoare culte, și mai ales in cercurile militare apariția lucrărei se așteapă cu vie și crescânda nerăbdare. Acest fapt a determinat pe autor și pe institutul de editură să mâresc ca in mod simțitor tiragiul. Felicitam pe autor de această simpatie de care se bucura în opinia publică luminată a țărei, și urăm importantel d-sale lucrări acelaș succes moral, ca și succesul material cu care valorosul său roman istoric debutează. Plocagji^toțifl aseară cu trenul de 9 și 5 au plecat in Capitală d-nii : Gr. Buțureanu, deputat și dr. A. Culiane. Cu trenul de 9 aseară au sosit d nii Georges Bogdan și Cap. A. Dimitriu. Azi dimineață cu trenul de 8 și 30 au sosit d nii: A. D. Xenopol Ștefan Teodor și Tudiri avocat. Cu trenul de 6 și .0 azi dimineață a plecat d. Cap. Cujbă, iar cu cei de Vaslui de 8 și 3? d-nii. Romano și Niculeanu avoca asupra mișcărei naționale maghiare. Din cauza aceasta tinfirul Nyri a trebuit să fie internat într-un liceu din Viena. In cercurile vieneze se crede că înlăturarea conflictului economic austro-sîrb va influența la potolirea situațiunei în peninsula Balcanică. Ba incă, cu buna dispoziție a Greciei de a aplana conflictul său cu Romînia, se va obține chiar o îmbunătățire a situației în Balcani. Mittagszeitung, pe baza unui interview, spune că acela care dă tonul, din partea Germaniei, în tratarea chestiei marocane, este Holstein consilier secret la ministerul de externe. Holstein ar fi o personalitate care, în cazul spargerei conferinței de la Algesiras, nu s’ar da în lături de la nici o consecință. ULTIMELE INFORMAL Autoritățile din localitate au fost invitate de a urmări pe numita Iosefina Naviotca, adeptă a ideilor anarhiste, care s’a refugiat din Varșovia, la noi. Ea a avut loc la Bârlad căsătoria d-lui căp. Alexandru Dimitriu, comisar regal al Corpului 4 de armată cu d-na Lucella Donciu. Aseară noii căsătoriți au sosit la ași, unde li s’au făcut o grandioasă primire de cătră camarazii d-lui căp. Jimitriu, in frunte cu muzica batalionului 4 vînători. Hymen Er după amiazi, a avut loc in nouința d-lui dr. Bogdan, din strada 40 de Sfinți, căsătoria religioasă a simpaticului sub-locotenent Gheorghe Bogdan, din Regimentul 13 Ștean-cel-Mare, cu dragalașa dșoară Olimpia Zippa. Nuni au fost d-na și d. colonel C. Marian, comandantul regimentului 3 Ștefan-cel-Mare. Astâzi la orele 4 și jumătate, consiliul comunal vama ședință, sub prședinția d-lui Gheorghe Lascar, primarul orașului. S in Sizcinaîcde Agenția Reuter afla că ministrii Statelor Unite la Peking telegrafiază ca liniștea domnește in China și că nu există nici un simptom de răscoală. Ziarul „Budapesti Hírlap“ anunță ca fiul comisarului regal, generalul Nyri, elev in liceul din Albă Regala a fost boicotat de colegii săi fiindoft s’a exprimat în chip injurios .Ziarele de peste munți anunța moartea iiaului demnitar al bisericei române greco-catolice din Oradea mare Teodor Kován, in virstă de 87 ani. Defunctul era descendent al unei familii nobile romînești din com. Mesteacăn (Bihor) și a fost director al gimnaziului român din Beiuș, timp de 33 ani. O notă caracteristică a vrednicului bun romm, el a fost ali mat neîntrerupt al «gazetei Transilvaniei“, din Brașov timp de 68 de ani. In primavara anului acestuia se vor începe lucrările de construire a unui nou local de școală în comuna Șipotele, din județul nostru. Membrii societăței medicilor și naturaliștilor din localitate, vor ținea ședință astă seară. Un puternic incendiu a distrus eri două case ale locuitorului Grigore a Elenei, din comuna Cornești, cauzindu-i însemnate pagube. Focul a fost pus de răufăcători. Eri noaptea s’a furat dintr’un tren de marfă intre stațiile Ghidigeni- Tecuciu, de cătră niște hoți râmași Încă necunoscuți, 20 saci cu popușoi. Se fac cercetări pentru aflarea hoților. Zilele acestea preoții din localitate se vor întruni spre a discuta asupra albumului ce’l vor întocmi, cu ocazia jubileului de 40 de ani de domnie a M. S. Regelui, și pe care’i vor oferi Suveranului.