Evenimentul, aprilie-iunie 1923 (Anul 31, nr. 595-665)

1923-06-10 / nr. 648

Ultime Informații Revenim astăzi asupra informației care privește focalul Conservatorului de muzică din Iași. Ministerul artelor înțelegând că nu se poate ca o instituție a statului să ocupe un local fără ca să nu plătească chirie, caută astăzi să aplaneze diferendul ivit întru proprietar și acest minister. E vorba să se acorde un buget special pentru a se putea achita chiria datorită. Aceasta înseamnă că ministerul vroia ca Conservatorul să ocupe o clădire—pe care o cunoaștem cu toții— fără ca să plătească chirie. Ministerul afacerilor streine face cunoscut ca d. Vladimir Nosek, secretarul legațiunei Cehoslovace, a fost delegat cu viza pașapoartelor. IN PIAȚA. Un negustor cerând mai mult ,decât trebuia, pentru niște zarzavaturi, a fost luat la bătae, de către consumatori. Un îmbogățit de război, plătind dublu de cât făcea marfa, a fost și el luat la bătae de către ceilalți consumatori. ....Aceasta însă, ferească D-zeu, nu s’a întâmplat la Iași, ci tocmai la... Sofia. Facem atentă poliția asupra bandelor de țigani, cari, obișnuit în timpul verei se pripășesc pe la periferiile orașului nostru, ocupându-se în timpul zilei, când inunda toate străzile orașului, cu furatul. Ei fură de svânta și fură tot ce pot, pana și copiii. Sa se dea ordine severe tuturor sergenților din oraș, ca să iaiba în de aproape observație pe toți acești țigani. ORARIUL DE VARAI A PRĂVĂLII ! In mina unei adrese a ministerulu muzicei, azi va avea loc la Prefectura de poliție o consfătuire, la care vor participa delegați de la Camera de comerț, Sfatul negustoresc și funcționarii comerciali, pentru a fixa orariul de vară * pentru prăvălii. Prin intervenția d-lui Ciurea, inspector al muzicei, revendicările formulate de chelnerii de la berăria „Astoria”, au fost soluționate, in scopul că li s’au sporit salariile de la 150 la 200 lei pe lună. In strada Colonel Langa, sergentul de noapte a găsit un geamandan, conținând rochii de mătasa, bluze, ciorapi de matasă și altele. Se crede că aceste lucruri provin de la un furt, săvârșit la locuința d-lui Orleanu din Galați. UN NOU ORARIU AL TRENURILOR Pentru a reveni asupra măsurei luate și a se micșura viteza trenurilor, direcția generală a c. f. r., a fixat un nou orariu. După acest orariu, expresul va pleca la ora 2, în loc de 2.15, și acceleratul la 9.42 în loc de 10 noaptea. Din București expresul va pleca tot la 2 ziua și va sosi în Iași la 10.40. Noul orariu intră în vigoare, începând de Duminecă. it. si m si Inaugurarea liceului Laurian. Programul solemnității. In zilele de Luni 18 Iunie c. M. S Regina Maria a sosit la Botoșani, unde va asista la solemnitatea înaugurărei liceului Laurian din acel oraș. 63888» Odată cu Suverana, va sosi d. dr. C. Anghelescu, ministrul instrucțiunii publice. Iată și programul recepției: Ora 11 dimineața sosirea cu un tren special a Majestății Sale. Ora 11 jumătate: recepția de la gară. Ora 12 solemnitatea inaugurării, se vor rosti cuvântări din partea unui fost elev al liceului. • Va răspunde d. dr. Anghelescu ministrul instrucțiunii. Orele 1 jum. p. m. dejun la prefectură. Orele 4-7 p. m.: Vizitarea instituțiilor din oraș și M-rea Agafton. Ora 9 jum. seara: reprezentație de gală la teatrul Eminescu. Ora 11 jumătate seara: plecarea Suveranei la București. EVENIMENTUL C. F. R. iei!« ll-a Kirmi lap No. 29206 15 . 10 I 1923 Publicațiune Direcțiunea ll-a Regională C. F. R. Iași, având nevoe de o însemnată cantitate de lemne de foc de esență tare, pentru aprovizionarea personalului său, invită prin prezenta pe exploatatorii de păduri cari au lemne tăiate disponibile, să trimită ofertele d-for pe adresa Direcțiunei ll-a Regionale C. F. R. Serviciul Personalului str. Vasile Conta No. 9. Ofertele, pe lângă condițiunile speciale, vor trebui să conțte precis cantitatea de lemne ce se oferă. Stațiile de predare, termenii de predare și prețul care trebue să se înțeleagă france încărcate pe vagon. Plata lemnelor se va face imediat după recepțiune pe baza proceselor verbale. Direcțiunea dispunând de un fond special afectat pentru aprovizionarea personalului. Ofertele se primesc până la data de 15 iunie a. c. Direcțiunea ll-a Regionala ..MM^var.v Ultima oră. Ora 12 Râdicarea stărei de asediu în Grecia Atena 9 Iunie. Primul ministru grec a decimat ca imediat după semnarea pacei, va rădica starea de asediu, pâstrând-o numai la granițe, apoi se vor face alegeri parlamentare. PARLAMENTUL Votarea legei statutului funcționarilor — ȘEDINȚA DE BRI A CAMEREI — București 9 Iunie. La Cameră s’a votat cri legea statutului funcționarilor, ca o mare majoritate. S’a votat legea pentru care comuna București e autorizată să încheie un împrumut de 40 milioane lei. * Senatul votează cri 52 legi închiderea sesiunei parlamentare București 9 iunie. La Senat, s’au votat ori numai 32 proecte de lege. * D. Brătianu a cetit mesajul regal atît la Senat cât și la Cameră, pentru închiderea corpurilor legiuitoare. Primul ministru a mulțumit apoi parlamentarilor pentru munca depusă. Serata de la Palatul Regal București 9 Iunie. Aseară la Palatul Regal, a avut loc o serată, cu prilejul unui an de la căsătoria Regelui și Reginei Iugoslaviei. Au asistat primul ministru, Mitropolitul Primat, miniștrii Brătianu, Sassu și Moșoi, d-nii dr. Toma Ionescu, N. Iorga, C. Vintila Argetoianu, A. Marghiloman, O. Goga, Trancu lași etc. ■i IjUn concert a avut loc in sala Tronului, apoi invitații au trecut la bufet și serata s-a terminat la orele 12 jumătate. Groaznicul accident de tren intre Oradea Mare-Cluj . VAGOANE SFARMATE — Morți și răniți — Cluj 9 Iunie. Eri după amiază un tren de marfă plecat din Oradea Mare spre Cluj, s’a ciocnit cu alt tren, 5 vagoane au fost complect sformate. Locomotivele au fost grav avariate. Sunt doi morți și 3 răniți. In tren se afla și o menajerie a unui circ. Câteva animale au scăpat pe câmp. N’au fost găsiți 2 lupi și un leu. Mare incendiu in Ardeal Cluj 9 Iunie Un mare incendiu a isbucnit in gara Episcopia Bihorului și a distrus o mare cantitate de lemne. Linia telegrafică a fost și ea distrusă, rupând legătura telegrafică cu Budapesta. Suveranii noștri la Varșovia București 9 iunie. In călătoria Suveranului la Varșovia, Regele va fi însoțit și de Regina, de d-nii I. Brătianu, I. Duca și o numeroasă suita. Vizita va dura 3 zile. Cinema Modern Astăzi in ambele matineuri la ora 3 și 5 jum. și seara la 9 jum. Opera complectă in 10 acte 10 Roger la Honte (O crimă celebră) Tradus in limba română sub titlul Răsbunarea Spaniolei, de Jules Mary cu celebrul Signoret de la comedia franceză in rolul principal. Spectacolul se incepe cu ultimul număr din Gaumont-Journal. ț BAROI iinusul Primește depuneri spre fructificare, caută funcționari specialiști, cu certificate, diplome și scriere frumoasă. A se adresa : Piața Unirei 7 Iași. Hotîni gara Una arma cu trei LfC vaULul C țevi calibru IC cu cucoașe pentru toate țevile Marca „Corona specială“, se poate vedea în fiecare zi la viea din Comuna Buciumi satul Bârnova No. 22 la d. Mihail M. Bogdan. Podgoreni Aveți mare economie lucrând via d-voastra cu specialele PLUGURI DE VIE ce se găsesc numai la Cooperativa Podgorenilor din Moldova Str. Ștefan cel Mare 38 (\n curte). Teatru Cinema Sidoli Astăzi și in zilele următoare. Zilnic căte un matineu ora 5 jum și seara la 9 jum. Sâmbătă și Duminecă câte 2 matineuri la ora 3 și 5 jum și seara la 9 jum. Se reprezintă cel mai puternic film detectiv ln rolul principal abilul detectiv Stuart. Webber. Opera complectă, in 8 acte. Programul mai cuprinde a 3-a serie din L’Assommoir Otrava Parisului Conștiincioasă adaptare după celebrul romancier francez Emile Zola. Această parte e cea mai frumoasă a romanului din Spectatorul poate foarte bine înțelege această serie întregul subiect al dramei. am of miau jur — DIN BRAIL A Anunță Onor. Public leșancă a deschis Sucursala în Iași pentru desfacerea produselor fabricei de Ciocolată ca : Dessert, Bomboane, Ciocolată, mele, Rahat, Prăjituri, Torturi și CaraFursecuri. Se primesc comenzi pentru Nunți, Baluri, Serbări etc. Deviza fabricei este a vinde en detail cu prețuri de en gros. Încercând produsele noastre care se găsesc în permanență proaspete la Sucursala noastră din Piața Unire, sub Hotel Traian, veți deveni clienții noștri cei mai devotați. „VICTORIA“ O cursă fatală —s — „lașii de odinioară“ de R Șuțu. De vânzare la toate librăriile și la redacția ziarului „Evenimentul“. Prețul unui exemplar 40 lei.