Făclia, aprilie-iunie 1971 (Anul 25, nr. 7585-7662)

1971-06-11 / 7646. szám

PAGINA 4 FÄCtLÄÁ VIZITA DELEGAȚIEI DE PARTID ____________________________ _______________________________________ ȘI GUVERNAMENTALE ROMÂNE, CONDUSA DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU, ÎN R.P.D. COREEANĂ SPECTACOL DE GALĂ Vizite ale tovarășei Elena Ceaușescu In onoarea tovarășului Nicolae Ceaușescu și a Soției sale, Elena Ceaușescu, a membrilor delegației de partid și guvernamentale române, la Teatrul Mare din Phenian a avut loc, joi seara, un spectacol de gală. Apariția în loja oficială a tovarășilor Nicolae Ceaușescu și Kim Ir Sen și a soțiilor lor, a membrilor conducerii de partid și de stat a celor două țări a fost întîmpinată cu vii și îndelungi aplauze. Se intonează imnurile de stat ale Republicii Socialiste România și Republicii Populare Democrate Coreene. 3.000 de artiști profesioniști și amatori au prezentat apoi, timp de două ore, epopeea muzicală și coregrafică „Patria noastră glorioasă“, înmănunchind cîntece populare și revoluționare interpretate de coruri și orchestre reunite, dansuri tradiționale cu evantaie și eșarfe, mari montări coregrafice. Spectacolul a redat într-o interpretare impresionantă, de o înaltă ținută artistică, imagini din lupta pentru eliberarea socială și națională a poporului coreean, pentru instaurarea puterii populare și construirea socialismului în patria sa. Imense scene de ansamblu întruchipează aspecte din lupta detașamentelor de partizani împotriva ocupației japoneze, a regimului colonial, pentru libertatea și independența țării, în focul acestor bătălii revoluționare fiind creat partidul comuniștilor în frunte cu tovarășul Kim Ir Sen. Sînt evocate atmosfera sărbătorească a zilei victoriei de la 15 august 1945, bucuria cu care au fost întîmpinate reformele democratice, momente istorice pe drumul parcurs de oamenii muncii, sub conducerea partidului, spre instaurarea și întărirea regimului puterii populare. Peste imaginile muncii creatoare, entuziaste a poporului, stăpîn pe soarta sa, se așterne însă umbra războiului de agresiune al intervenției imperialiste americane. Unitatea de monolit a poporului coreean — care s-a ridicat ca un singur om, la chemarea partidului, apărînd cu bărbăție, abnegație și eroism pămîntul patriei, viața nouă de sub orînduirea socialistă, cuceririle sale — și-a găsit o expresie emoționantă într-un tablou coregrafic care se încheie cu momentul sărbătoririi victoriei. Lupta patrioților sud-coreeni împotriva ocupației străine și a autorităților reacționare de la Seul, pentru unificarea patriei, este redată plastic în tabloul „Fiii și fiicele din sud care luptă“. Intr-o succesiune sugestivă sunt prezentate, apoi, creații artistice care slăvesc munca și realizările de astăzi ale Coreei socialiste, ale Partidului Muncii din Coreea. La sfîrșitul spectacolului, artiștilor li s-a oferit un coș cu flori din partea tovarășului Nicolae Ceaușescu și a soției sale, Elena Ceaușescu. Conducătorii de partid și de stat ai celor două țări vin pe scenă în mijlocul artiștilor, felicitîndu-i cu căldură, întreaga asistență aplaudă minute în șir, ovaționează pentru prietenia dintre partidele, popoarele și țările noastre. Tovarășa Elena Ceaușescu, însoțită de tovarășa Kim Săng E, soția tovarășului Kim Ir Sen, a vizitat joi dimineața Fabrica de țesături de mătase din Phenian. La vizită a participat și tovarășa Maria Mămășan, soția ambasadorului României în R.P.D. Coreeană. La intrarea in fabrică, tovarășele Elena Ceaușescu și Kim Săng E au fost întîmpinate de tovarășa Ten Bek Sîn, ministrul industriei textile, precum și de reprezentanți ai Comitetului orășenesc de partid și ai Consiliului popular al municipiului. Un mare număr de muncitoare aflate pe platoul de la intrare au aclamat pentru prietenia româno-coreeană. Sunt vizitate diferite secții ale fabricii, precum și, o expoziție a celor trei sute de sortimente de țesături realizate aici și ale căror desene și culori vădesc un gust ales și un deosebit meșteșug. In continuare, sunt vizitate creșa și grădinița de copii ale raionului nr. 1 din capitală. Grupuri de mici artiști, purtînd banderole cu tricolorul românesc, interpretează în cinstea oaspetelor cîntece și dansuri. Tovarășele Elena Ceaușescu și Kim Lăng E se fotografiază în mijlocul lor. In cursul dupa-amiezii, tovarășa Elena Ceaușescu a făcut o vizită la sediul Uniunii Democratice a Femeilor Coreene, unde s-a întîlnit cu tovarășa Kim Săng E, cu tovarășe din conducerea acestei organizații de masă. A avut loc o discuție despre contribuția femeilor din cele două țări la construcția socialistă. Gazdele au mulțumit în mod deosebit pentru grija părintească manifestată de poporul român, de femeile din Românnia față de copiii orfani coreeni care au găsit o adevărată familie la mii de kilometri depărtare de patria lor, în perioada de după încheierea războiului declanșat de imperialiștii americani în anii 1950— 1953. Materiale realizate de trimișii speciali ai Agerpres la Phenian COMUNICAT COMUN cu privire la convorbirile oficiale româno-cambodgiene La 2 iunie 1971, excelența sa domnul Nicolae Ceaușescu, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, președintele Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, secretar general al Partidului Comunist Român, și excelența sa domnul Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, s-au întîlnit la Pekin cu Samdech Norodom Sianik, șeful statului Cambodgia, președintele Frontului Unit Național al Cambodgiei, și Samdeh Penn Nouth, președintele Biroului Politic al Comitetului Central al F.U.N.K. și prim-ministru al Guvernului Regal de Unitate Națională al Cambodgiei. Cu acest prilej, a avut loc o convorbire oficială, la care au participat: — din partea română. Excelențele lor domnii Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal de partid București, primarul general al Capitalei, George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al C.C. al P.C.R., ambasadorul Republicii Socialiste România în R. P. Chineză. — din partea cambodgiană: excelentele lor domnii Kent Chiron, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al F.U.N.K. și ministru delegat la președinția Consiliului de Miniștri, Thiornn Prasith, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al F.U.N.K. și ministru însărcinat cu coordonarea eforturilor luptei pentru eliberarea națională, alteța sa Sisowath Methavi, directorul Cabinetului șefului statului, și Ker Meas, ambasadorul Cambodgiei în R. P. Chineză. In cadrul convorbirilor, partea română a informat despre munca și activitatea desfășurată de poporul român, sub conducerea Partidului Comunist, pentru îndeplinirea sarcinilor trasate de Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român în vederea construirii societății socialiste, multilateral dezvoltate.. La rîndul său, partea cambodgiană a informat despre situația din Cambodgia înainte și după lovitura de stat reacționară din 18 martie 1970, despre lupta unită a poporului cambodgian împotriva agresiunii imperialismului S.U.A. și a lacheilor săi de la Saigon, împotriva clicii Lon Nol — Sirik Matak — Son Ngok Thanh, pentru redobîndirea suveranității și integrității teritoriale a țării, pentru construirea unei Cambodgii independente, pașnice, neutre, democratice și prospere. Partea română a condamnat această agresiune imperialistă, a dat o înaltă apreciere luptei juste duse de forțele populare din Cambodgia sub conducerea F.U.N.K. Ea a reafirmat simpatia și solidaritatea poporului român cu poporul cambodgian, care, alături de popoarele vietnamez și laoțian, își apără dreptul sacru la libertatea și independența națională. . Partea cambodgiana a exprimat recunoștință poporului român și guvernului Republicii Socialiste România care au recunoscut de la început Guvernul Regal de Unitate Națională ca fiind singurul guvern legal și legitim al Camebodgiei, precum și pentru sprijinul acordat luptei poporului cambodgian. Ea a exprimat cele mai călduroase felicitări pentru strălucitele succese obținute în toate domeniile de către poporul român și Republica Socialistă România, sub conducerea Partidului Comunist, în construirea societății socialiste multilateral dezvoltate. Ea sprijină politica Republicii Socialiste Române, întemeiată pe coexistența pașnică, de dezvoltare a cooperării între state pe baza principiilor independenței și suveranității, neamestecului in treburile interne și egalității înn drepturi." Partea română sprijină propunerile făcute de Sar rdech Norodom Sianik, șeful statului Cambodgia, în declarația sa în 5 puncte din 23 martie 1970. Cele două părți cer ca Statele Unite ale Americii să respecte drepturile naționale fundamentale ale poporului cambodgian, garantate prin acordurile de la Geneva din 1954 și ca, în acest scop, Statele Unite să înceteze toate bombardamentele și celelalte acte de agresiune împotriva Cambodgiei și a poporului cambodgian, să fie retrași consilierii și personalul american, precum și trupele saigoneze. Cele două părți condamnă extinderea intervenției imperialismului S.U.A. în Cambodgia, Vietnam și Laos, care reprezintă o încălcare a normelor și principiilor dreptului internațional și ■_ constituie un pericol pentru pace în Asia și în întreaga lume. Ele cer să se pună capăt acțiunilor agresive ale S.U.A. în Indochina, să fie retrase toate trupele americane și ale aliaților, lor, să se asigure respectarea dreptului popoarelor cambodgian, vietnamez și laoțian de a-și rezolva singure problemele interne, fără nici un amestec din afară, potrivit aspirațiilor și voinței lor. Ele sprijină propunerile prezentate în acest sens de R. D. Vietnam, Frontul Național de Eliberare și Guvernul Revoluționar Provizoriu al Republicii Vietnamului de Sud și Frontul Patriotic din Laos. în cursul convorbirilor, s-a evidențiat necesitatea ca, paralel cu intensificarea luptei armate a poporului cambodgian și a celorlalte popoare din Indochina, să se desfășoare o activitate, politică și diplomatică mai susținutăt ,să fie mobilizate eforturile tuturor forțelor tótaleio naliste, pentru a determina veririle imperialiste americane să înceteze agresiunea lor împotriva popoarelor indochineze și să accepte cut mai curîmnd o soluționare politică a problemelor din această regiune. Cele două părți și-au reafirmat încrederea ca popoarele cambodgian, vietnamez și laoțian, acționînd unite, pe baza declarației comune adoptate la conferința la nivel înalt a popoarelor din Indochina, și bucurîndu-se de sprijinul tuturor forțelor democratice, progresiste, de pretutindeni, vor obține cu siguranță victoria în lupta împotriva intervenției străine, pentru dezvoltarea țărilor lor în condiții de pace, libertate și progres social. Părțile își exprimă convingerea fermă că relațiile dintre Republica Socialistă România și Regatul Cambodgia se vor dezvolta continuu, spre binele popoarelor român și cambodgian, al luptei împotriva imperialismului, al cauzei ... progresului și păcii în lume, în numele poporului român și al guvernului Republicii Socialiste România, excelența sa, domnul Nicolae Ceaușescu, a invitat pe Samdech | . Norodom Sianik să efectueze o vizită oficială în Republica Socialistă România. Samdech Norodom Sianik a acceptat cu căldură această invitație. Data vizitei va fi stabilită ulterior de comun acord între guvernul Republicii Socialiste România și Guvernul Regal de Unitate Națională a Cambodgiei. Convorbirile s-au desfășurat într-o atmosferă de cordialitate și prietenie reciprocă. m Uttlft DOERNATIONALA moscov» EXPOZIȚIA DE MOBILĂ ROMÂNEASCĂ MOSCOVA 10 — Corespondentul Agerpres, Laurențiu Duță, transmite: In parcul „Lujniki” din Moscova s-a deschis joi expoziția de mobilă românească, una din cele mai mari manifestări românești de acest gen organizate peste hotare în anul în curs. Luînd cuvintul, F. D. Varaxin, prim-adjunct al ministrului industriei forestiere și de prelucrare a lemnului, a remarcat varietatea produselor expuse, subliniind modul în care creatorii de mobilă români au izbutit să imprime produselor cele mai specifice trăsături ale gustului pentru frumos al poporului nostru. El a relevat, totodată, aprecierea de care se bucură în Uniunea Sovietică mobila românească, precum și rolul pozitiv al unor expoziții de acest gen pentru dezvoltarea continuă a relațiilor economice și schimbului de mărfuri dintre România și U.R.S.S. Mihai Suder, ministrul industriei lemnului din Republica Socialistă România, „a mulțumit pentru cuvintele de apreciere la adresa produselor românești și a expus succint unele realizări obținute de țara noastră în acest domeniu. Funeraliile lui György Lukács BUDAPESTA 10 (Agerpres). In capitala ungară, la Panteonul Mișcării Muncitorești de la Cimitirul Kerepesi, au avut loc joi funeraliile academicianului György Lukács, de două ori laureat al Premiului Kossuth, personalitate marcantă a mișcării muncitorești revoluționare ungare și internaționale, eminent filozof și estetician marxist. CONFERINȚA INTERNAȚIONALĂ A MUNCII GENEVA 10 (Agerpres). — în cadrul celei de-a 56-a sesiuni a Conferinței Internaționale a Muncii au continuat dezbaterile asupra raportului directorului general al Biroului Internațional al Muncii consacrat rolului ce revine O.I.M. în dezvoltarea economică și socială a popoarelor. Miercuri, participanții au fost salutați de președintele Senegalului, Leopold Senghor. Concomitent, se desfășoară dezbaterile în comisiile tehnice. Luînd cuvintul în Comisia pentru protecția reprezentanților muncitorilor în întreprinderi, delegata sindicatelor din România, Larisa Munteanu, secretar al Consiliului Central al U.G.S.R., a prezentat experiența țării noastre în domeniul participării reprezentanților salariaților și ai sindicatelor în organele de conducere colectivă ale întreprinderilor, evidențiind interesul manifestat în cadrul dezbaterilor publice față de proiectul de lege referitor la organizarea și conducerea unităților economice de stat, unde sunt precizate cu claritate rolul și competențele organelor colective de conducere. La discuțiile pe marginea Programului mondial al folosirii forței de muncă, I. Păcuraru, adjunct al ministrului muncii, a subliniat necesitatea unei participări sistematice și din ce în ce mai importante a O.I.M. la colaborarea internațională în vederea sprijinirii efortului național al țărilor în curs de dezvoltare pentru punerea în valoare a resurselor umane și elaborarea unei politici eficiente de folosire a forței de muncă în cadrul programelor de dezvoltare. Reprezentantul român a făcut o amplă prezentare a experienței pozitive a țării noastre în domeniul utilizării forței de muncă, a rezultatelor obținute pînă în prezent și a prevederilor pentru viitor. La dezbaterile ce au avut loc în ședința plenară asupra proiectului de program al O.S.M. pe exercițiul 1972— 1973, delegatul român, C. Mitran, s-a pronunțat pentru o mai bună utilizare a mijloacelor financiare ale organizației, prin eliminarea cheltuielilor administrative excesive. Șeful delegației române, Petre Lupu, ministrul muncii, a avut convorbiri cu șefii altor delegații participante la sesiune și a vizitat centrul de calcul al B.I.M. Succese ale forțelor patriotice pe fronturile din Indochina SAIGON 10 (Agerpres). Agenția de presă „Eliberarea“ relatează că forțele patriotice care acționează în provincia sud-vietnameză Gia Lai au înregistrat, în ultimul timp, noi succese în lupta împotriva trupelor saigoneze și a agresorilor americani. Astfel, la 4 iunie, în apropiere de localitatea My Trach, din rîndul celui deal 55-lea regiment saigonez au fost scoși din luptă 49 militari. Șapte tancuri și blindate ale inamicului au fost distruse. In districtul Binh Khe, saigonezii și mercenarii lui Pak Cijan Hi au pierdut 117 oameni și importante materiale de luptă, printre care 20 de vehicule de campanie. Pe șoseaua nr. 13* au avut loc lupte intense, inamicul saigonez pierzînd alte 14 vehicule de luptă. In districtul Son Tinh și Binh Son, unitățile Frontului național de eliberare au scos din luptă peste 30 militari inamici și au provocat trupelor regimului de la Saigon importante pierderi în muniții și materiale de luptă. XIENG QUANG 10 (Agerpres). Comandamentul suprem al Armatei de eliberare a poporului laoțian a dat publicității un comunicat, difuzat de agenția Khaosan Pathet Lao, în care face bilanțul victoriilor obținute de patrioții laoțieni în sezonul uscat — noiembrie 1970 — mai 1971. Comunicatul relevă că forțele Pathet Lao și poporul laoțian au nimicit peste 31.200 soldați și ofițeri inamici dintre care 15.700 saigonezi, 1.898 mercenari tailandezi, 527 piloți americani. Ei au capturat și distrus 16.700 arme de diferite tipuri, peste 540 stații de radio și 770 vehicule militare, dintre care jumătate tancuri și care blindate, și au doborît sau avariat 652 avioane inamice. Totodată, peste 20.000 de oameni au fost complet eliberați de sub controlul inamicului. * PNOM PENH 10 (Agerpres). Situația trupelor regimului de la Pnom Penh devine din ce în ce mai dificilă în diverse regiuni ale Cambodgiei, unde forțele populare de rezistență organizează atacuri sau contraatacuri de o vigoare deosebită. In acest sens, agenția U.P.I. menționează că trupele regimului Lon Noi—Sirik Matak —au fost nevoite să se retragă miercuri pe un front de 3,2 km, pentru a se regrupa, în urma celei mai puternice înfrîngeri din ultimele șapte luni, suferite în imediata apropiere a capitalei cambodgiene“. Un purtător de cuvînt de la Pnom Penh a recunoscut că numai in cursul unui angajament militar de 3—4 ore trupele regimului au pierdut aproximativ 100 de militari ai unităților de elită pregătite de „beretele verzi“ americane. Lupta care a avut loc marți noaptea la 16 km de Pnom Penh „a fost o încleștare crîncenă“, a declarat purtătorul de cuvînt corespondenților de presă. Programul celei de-a patra zi a echipajului stației „Saliut”  MOSCOVA 10 (Agerpres).— || Principala parte a programului celei, de-a 4-a zile de, lucru a echipajului stației, orbittale sovietice „Saliut“ a fost consacrată cercetărilor cu caracter medical biologic. Astfel, unul dintre experimente a avut drept scop obținerea de date științifice asupra stării funcționale a sistemului cardiovascular în condițiile de imponderabilitate. Cercetările au avut loc cu ajutorul unei instalații speciale de intensificare-transformare, iar înregistrarea parametrilor fiziologici în timpul experimentului a fost realizată prin intermediul unui canal telemetric. In vederea aprecierii influenței condițiilor de imponderabilitate asupra modificărilor din organismul uman a fost efectuată o experiență de determinare a densității țesuturilor osoase. Sistemele și aparatura științifică de la bordul stației orbbitale funcționează normal,i iar cosmonauții continuă să i se simtă bine, precizează agenția TASS. Zborul stației „Saliut“, continuă. REDACȚIA și ADMINISTRAȚIA, str. Napoca nr. 16, telefoane 2-29-91, 2-13-03. Taxa poștală plătită In numerar conf. aprobării Dir Gen. P.T.T.R. nr. 39952/948. Intr. poligrafică Cluj, str. Brassai nr. 7. Congresul provincial al P.C. Chinez din Yunnan PEKM 10 (Agerpres). Agenția China Nouă informează că la Kunmin a avut loc cel de-al doilea Congres provincial al P.C. Chinez din Yunnan, la care au fost discutate documentele Congresului al IX-lea al P.C. Chinez și ale celei de-a doua Plenare a celui de-al 9-lea Comitet Central. Chu Ling, conducătorul nucleului grupului de partid al Comitetului revoluționar provincial Yunnan, a prezentat un raport cu privire la situația și realizările oamenilor muncii din provincie. Delegații au ales noul Comitet provincial Yunnan al P. C. Chinez, alcătuit din 89 de membri. In prima sa ședință plenară, Comitetul l-a ales ca prim-secretar pe Ciu Ling. CONSFĂTUIREA REGIONALĂ A PARTIDELOR COMUNISTE DIN UNELE ȚĂRI LATINO-AMERICANE SAN JOSE 10 (Agerpres). La începutul lunii iunie, într-un stat din America Centrală a avut loc cea de-a 8-a Consfătuire regională a partidelor comuniste din țările Americii Centrale, Mexic și Panama. Participanții au făcut un schimb de informații asupra situației politice din țările lor, precum și în legătură cu lupta antiimperialistă, democratică și populară. Consfătuirea a constatat creșterea mișcării revoluționară și antiimperialiste în regiunea respectivă, a constatat în unanimitate că este necesar să se caute forme mai bune de colaborare între partidele comuniste și toate forțele progresiste în scopul creării unui front unic de luptă împotriva imperialismului american și a oligarhiei locale. Comuniștii din Guatemala, Honduras, Costa Rica, Mexic, Panama și Salvador au adoptat o declarație în care „salută victoria forțelor unității populare din Chile, Considerînd-o un factor de mare importanță istorică pentru întreaga Americă Latină, precum și procesele antiimperialiste și democratice din Peru și Bolivia“. In cadrul consfătuirii, s-a hotărît activizarea mișcării de solidaritate cu popoarele Vietnamului, Laosului și Cambodgiei care duc o luptă eroică împotriva agresiunii imperialismului american. TUR DE ORIZONT ■ Președintele Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie al Republicii Socialiste România, Gheorghe Cioară, însoțit de o delegație alcătuită din specialiști din diferite instituții de cercetări științifice din România, a avut convorbiri cu conducerea marilor concerne vest-germane „Dormagen“, „Krupp“, „G.H.H.“, „Hoechst“ și „A.E.G. — Telefunken“. Cu acest prilej, au fost explorate noi căi concrete pentru lărgirea și intensificarea colaborării și cooperării în domeniul științei și tehnologiei între firmele vizitate și instituții de cercetare științifică din România, în sectoare prezentînd interes pentru ambele părți. ■ Comitetul Central al P.C.U.S. și guvernul Uniunii Sovietice au aprobat planul general de dezvoltare a Moscovei. Capitala Uniunii Sovietice are în prezent peste 7 milioane de locuitori. ■ In urma convorbirilor economice polono-chiliene, la Varșovia au fost semnate un acord comercial și un acord de plăți, pe termen de patru ani, între cele două țări. După cum precizează agenția P.A.P., acestea sunt primele acorduri care normalizează legăturile economice dintre Polonia și Chile. ■ Ziarul „Times“ a publicat joi o scrisoare a unui grup de 17 personalități ale vieții politice și economice din Marea Britanie, în care se cere ca această țară „să recunoască din punct de vedere diplomatic Republica Democrată Germană". ■ Senatorul Piet Steenkamp, însărcinat de regina Juliana a Olandei cu examinarea posibilităților de formare a noului guvern, ca urmare a rezultatelor alegerilor generale dintr 28 aprilie a.c., a anunțat că cinci partide au hotărît să formeze o coaliție, care să înlocuiască fostul cabinet al premierului Piet de Jong. ■ Banca internațională de reconstrucție și dezvoltare a acordat guvernului iordanian un împrumut în valoare de patru milioane de dolari pentru construirea unei noi căi rutiere între capitala țării, Amman și localitatea Zarka. De asemenea, Bird va acorda Iordaniei suma de două milioane de dolari pentru finanțarea proiectelor de reorganizare a serviciilor municipale din Amman. ■ Președintele Columbiei, Misael Pastrana, a desemnat miercuri seara pe membrii noului guvern al țării, care îl va înlocui pe cel demisionat la 1 iunie. Noul cabinet cuprinde șase miniștri liberali, șase conservatori și un militar, respectîndu-se astfel paritatea politică a așa-numitului sistem al „Frontului național“, stabilit în 1958. ■ Cunoscutul regizor francez Jean-Luc Godard a suferit miercuri seara un grav accident de automobil. El a fost transportat de urgență la spital, starea sănătății lui fiind considerată gravă. ■ La Salonic își desfășoară lucrările cea de-a treia întîlnire internațională pentru dezvoltare regională, cu participarea a peste o sută de delegați din 27 de țări afro-asiatice. Senatorul Hubert Humphrey, fost vicepreședinte al S.U.A., a cerut guvernului Statelor Unite să înlăture toate restricțiile din calea exporturilor americane de produse agroalimentare destinate țărilor socialiste, inclusiv Republicii Populare Chineze. Un alt pacient al chirurgului Christian Barnard, Pat Palmer Owen, membru al Parlamentului rhodesian, a încetat din viață miercuri dimineață la spitalul Ofpote Schuur din Capetown. El fusese supus unei operații cardiace la 19 aprilie a.c. Ca urmare a înrăutățirii stării sale, Pat Palmer Owen fusese din nou operat, săptămîna trecută. Șeful statului cambodgian, Norodom Sianik, a primit delegația guvernamentală iugoslavă, condusă de Mirko Tepavaț, secretar de stat pentru afacerile externe, care se află într-o vizită oficială în R. P. Chineză. Membrii delegației guvernamentale iugoslave au avut, de asemenea, convorbiri și cu președintele Guvernului de Uniune Națională al Cambodgiei, Penmouth.