Făclia, octombrie-decembrie 1971 (Anul 25, nr. 7742-7820)

1971-10-27 / 7764. szám

PAGINA 2 FĂCLIA cronica marunta • Da Fabrica de spirt din Gherla a fost dată în folosință, în urmă cu cîteva zile, o nouă coloană de distilare și rafinare continuă. Prin noua coloană producția întreprinderii va crește cu aproape 30 la sută. • Stațiunea de control a alimentelor ne-a comunicat că în ultima vreme au fost depistați în Piața Mihai Viteazul din Cluj mai mulți producători care au pus în vînzare ouă embrionate (adică clocite). Printre ei se numără Martin Manciu din Suatu, Maria Maier din Cara, Ana Chețan din Borșa. • Mai mulți clujeni ni s-au plîns că joia după-masă nu se poate trece prin parcul Caragiale în str. Barițiu pe podețul de peste Canalul morii, deoarece este blocat de angajatele casnice, libere în această zi. Cititorii se întreabă: „Nu se găsește o posibilitate ca aceste angajate să-și petreacă timpul liber în parc și să nu blocheze podețul amintit?“ © Am fost sesizați că în raionul cu cartofi din Piața Mihai Viteazul din Cluj există un cîntar. Numai că pentru a cîntări pe el marfa cumpărată trebuie să pierzi mult timp. Cauza? Comoditatea cantaragiului. © Intr-una din zilele trecute la unitatea nr. 21 de pe Bulevardul Lenin a I.C.S. Alimentara Cluj s-a vîndut smîntînă falsificată. Gestionara Lina Zbucea a fost amendată. • Sîmbătă după-amiază la magazinul cu tricotaje pentru copii de pe str. 6 Martie din Cluj era aglomerație. Totuși, la cele două raioane lucrau doar trei vînzătoare, în vreme ce în magazia de mînă puteau fi văzute, prin ușa lăsată deschisă, alte trei mîncînd și pălăvrăgind. • Pus în libertate condiționată în ziua de 29 iulie a.c., Vasile Oșan a făcut cunoștință cu numitul Petrică Vereș din Cluj. Au mers împreună la o bere. Și în timp ce Vereș a trecut la o altă masă la niște prieteni, Oșan i-a furat o haină și aparatul de radio. Prins, a fost trimis în judecată și condamnat la 4 ani închisoare. • Adesea la magazinul „Fierul“ de pe str. Dr. Petru Groza din Cluj cîțiva vînzători lucrează, alții stau la taclale. Nu cumva este prea încărcată schema de organizare a magazinului cu personal? • Pe lîngă o slabă aprovizionare, în bufetul din gara C.F.R. Cluj mai poți găsi și alte lacune: responsabilul „păstrează“ puținele preparate alimentare într-un frigider fără... frig. Halul de așa comerț! 0 Fiind nesupravegheat și jucîndu-se cu focul, minorul Claudiu Gocan a provocat un incendiu, în urma căruia furajele cetățeanului Ioan Bogăteanu de pe str. Caisului nr. 15 din Turda au fost transformate în cenușă. La Școala generală nr. 10 din Turda a avut loc zilele trecute tragerea la sorți a buletinelor de la un concurs rebusistic pe tema economiei, organizat de Centrala C.E.C. Au ieșit cîștigătoare 10 buletine ale unor elevi din județ. In orele de muncă patriotică, 600 de elevi de la Liceul „Nicolae Bălcescu“ din Cluj au eliberat de tulei, în trei zile, 12 ha din terenurile C.A.P. înfrățirea. In același timp un alt grup de elevi au lucrat pe descărcarea porumbului la baza de recepție din Someșeni. „FRUMUSEȚEA KILCIOMLUI ROMÂNESC” Luni, 25 octombrie curent, Comitetul sindical și Comitetul U.T.C. de la „Clujeana“ au organizat pentru salariații fabricii conferința cu tema „Frumusețea folclorului românesc“. A vorbit etnomuzicologul Virgil Medan, cercetător științific principal la sectorul de etnografie și folclor al Centrului de științe sociale din Cluj. * CALENDAR 27 OCTOMBRIE Soarele răsare: 6,45, aprie 17,12. ROMÂNIA: 1850 — S-a născut Grigore Tocilescu, istoric, arheolog și folclorist (m. 1909); R.A. EGIPT: 1971 — Alegeri pentru noua Adunare Populară; PAKISTAN: „Ziua revoluției“ (1958); U.R.S.S.: 1855 — S-a născut savantul I. V. Molciurin (m. 1935). * TV 1800 — Deschiderea emisiunii: „Micii meșteri mari“ — Transmisiune de la Expoziția „Tineretul școlar și munca“, deschisă la Palatul Pionierilor. 18,25 — Tragerea Pronoexpres. 18,30 — Handbal feminin: România — U.R.S.S. (Trofeul Carpați). In pauză, la ora 18,55 — 1001 de seri — emisiune pentru cei mici. 19,30 — Telejurnalul de seară. — Cincinalul în acțiune. 20,00 — Ancheta TV: „O întrebare despre tinerețe“. 20,50 — Telecinemateca: Film artistic: „Porte des Lilas“? Cu Danny Carrel, Pierre Brasseur, Georges Brassens, Henri Vida. 22,25 — Teleglob: Teheran. 22,45 — Telejurnalul de noapte. 22,55 — Fotbal: Cehoslovacia — Țara Galilor (Campionatul european). înregistrare de la Praga. fise îmi fți BATE IA UȘĂ?! Zilnic, nu ușa casei tale bat, cum spune o vorbă, deși mai modern — sună!, ațiiia oameni. Rude, prieteni, vecini, frați și surori, factorul poștal, soacra și cei ce caută haine vechi, sticle goale, coji de pîine și cine știe mai ce... Acestora din urmă, mai ales necunoscuților, le vom deschide ușa civilizați, dar va trebui să fim circumspecți. E lesne de înțeles de ce. Sub aerul nevinovat al unui om umil, ce vrea să ajute, se ascunde de atâtea ori, escrocul. Individul care înșeală cu singe rece, care șantajează. El profită întotdeauna de naivitatea celui care deschide. Ușurința aceasta mai mult decit copilărească de a te lăsa pe mina primului venit în pragul casei costă, aduce pagube și naivului și escrocului. Se știu atîtea cazuri cină, individul ce a sunat serviabil s-a dat prietenul „domnului de la serviri", trimis să ceară bani împrumut, să ducă televizorul la reparat sau costumul cel bun la curățat. Nu vom vorbi despre mobilul care-l împinge pe individ să ocolească munca cinstită și să-i prefere mica sau marea escrocherie. Subliniem doar pericolul naivității. In comună Leghia, nu de mult, Teodor Ciorca, angajat la întreprinderea comunală Huedin, casier, a bătut la ușile gospodarilor pentru a incasa taxa pentru coșerie. Chitanțele erau unicat pe care scria 5 lei. Ei bine, el a încasat de la mai mulți cetățeni cite 24 lei, trecînd pe chitanță cu pix sau cerneală această sumă, lăsînd cotorul, pe baza căruia deconta neschimbat. O mică și penibilă înșelătorie prin care funcționarul isi rotunjea veniturile. Cum zice țăranul, o găinărie. La „îndeplinirea“ ei și-a dat concursul, în mod direct, și naivitatea sau superficialitatea oamenilor care nu s-au obosit să citească ce scrie pe distanță... Deci, să ne întrebăm atenți cine ne bate la ușă?! V. IONESCU „ATHENAEUM” Sub îngrijirea Uniunii Asociațiilor Studențești și a Rectoratului Universității „Babeș-Bolyai“ a fost editat primul volum al unui buletin științific studențesc, intitulat „Athenaeum“. Așa cum se desprinde din lucrare, pregătirea în cercurile științifice studențești în anul universitar 1969/1970 a fost asigurată de 56 de cercuri, frecventate activ de aproape 1.500 de studenți. O parte a roadelor activității, priceperii, sîrguinței, pasiunii și talentului acestor studenți, sunt cuprinse în numeroase comunicări și referate, prezentate fie în cadrul cercurilor an de an, în nenumărate comunicări cu prilejul sesiunilor științifice anuale ale cercurilor, precum și la sesiunile și conferințele naționale ale cercurilor științifice studențești. Volumul de față selectează o parte din cercetările celor mai merituoși studenți în anul de studiu 1969/1970. In prima parte sunt prezentate materiale din domeniul Economiei politice ca, de exemplu: „Determinarea necesarului de materii și materiale cu ajutorul balanței legăturilor dintre ramuri pentru anul 1970 la Complexul industrial de morărit și panificație din Cluj“ (Dumitru Oprean); „Particularități ale gestiunii economice în activitatea de cercetare“ (Ovidiu Maximilian Pop); și altele. In partea a doua, rezervată cercetărilor de istorie, filosofie și psihologie, atrag atenția, prin gradul înalt de informații extrem de valoroase, cercetări cum sunt: „Noi descoperiri Wietenberg pe teritoriul Transilvaniei“ (Ioan Tondh); „Ceramica dacică sau de tradiție dacică în așezarea de la Sâcădate“ (Francisc Kondora); „Conceptul bărnuțian de libertate“ (Avram Andea); „Lupta oamenilor muncii din orașul Timișoara împotriva regimului antonescian: 1940—1944“ (Ion Șerban); „Metoda elaborării conceptului de frumos în estetica lui Kant“ (Tudor Cătineanu); „Linele aspecte ale influenței elementelor fondului asupra memorării voluntare la debilii mintali comparativ cu normalii“ (Suzana Tăciulescu). Partea a III-a este destinată științei Dreptului. Exemplu: „Considerații cu privire la noțiunea de organ al statului socialist“ (Ion Someșan); „Considerații privind reglementarea juridică a neutralității“ (Ion Les); „Probleme privind natura juridică a răspunderii patrimoniale ale membrilor C.A.P.“. In ultima parte a volumului sunt elucidate In mod elevat unele probleme de Limbă și literatură, ca de pildă: „Lioara — un obicei bihorean din ciclul primăverii“ (Valentin Marica); „Structura logică în teatrul francez al absurdului“ (Dan Mârza); „Paternitatea textului din „Chiriacodromionul“ de la Bălgrad din 1699“ (Vasile Radu). Acest prim volum al „Athenaeum“-ului, bogat în conținut, bine reprezentat, menționează prof. dr. docent Ștefan Pascu, rectorul Almei Mater Napocensis, în articolul introductiv: „Inițierea științifică a studenților“, este „...o dovadă grăitoare a hotărîrii tineretului nostru de a munci, conștient că numai munca temeinică, perseverentă, pasionată îi asigură împlinirea, conștient că îndatoririle sale nu iau sfîrșit odată cu examenele, conștient că patrimoniul științific își va spori însemnătatea numai prin interesul, spasiunea și perseverența cu care se va îmbogăți el însuși. ...Cel dintîi volum al „Athenaeum“-ului și, nădăjduim, toate cele ce-i vor urma vor adeveri în chip convingător deviza... Per scientism — pro patria, prin știință, pentru patrie“. Salutînd cu satisfacție apariția acestei noi publicații clujene, acum la început de drum dorim în încheiere, colegiului de redacție alcătuit din: conf. dr. Iosif Fogarași, lector Ion Leicu (redactor responsabil), stud. Liana Negruțiu, conf. dr. Teodor Pompiliu, prof. dr. Gavril Scridon, prof. dr. Oliviu Stoica, cărora le-a fost încredințată această îndatorire nobilă și de răspundere de a îndruma și coordona activitatea redacțională a ATHENAEUM-ului mult succes. Vintilă VULPESCU Cincinalul 1971-1975 (Urmare din pag, la) cultura românească va păși și mai hotărît pe calea specifică organizării socialiste a agriculturii moderne. Socialismul însemnînd o înaltă creștere economică, bunăstare și prosperitate, mobilul principal al întregii producții materiale îl constituie sporirea eficientei economice. Oglindit în progresul tehnic, în ridicarea nivelului calitativ al întregii activități, în sporirea gradului de valorificare superioară a resurselor materiale și umane de care dispunem și gospodărirea acestora mai rațională, înaltul nivel de eficiență prevăzut în actualul cincinal va face posibilă creșterea mai rapidă a venitului național față de cea a proprodusului social total. Fenomenul amintit, prevăzut pentru prima dată într-un plan cincinal, are semnificații actinei. Viața ne confirmă, prin puterea de necontestat a faptelor, temeinicia orientării cu precădere spre folosirea mijloacelor și posibilităților proprii de care dispune fiecare țară — trăsătură proprie politicii economice a partidului nostru, care a constituit fundamentul multora dintre succesele repurtate de poporul român în procesul de edificare socialistă. Ritmurile de dezvoltare ce vor fi atinse în anii viitori, dinamismul economiei noastre nu ar fi posibile fără o rațională politică de acumulare. Experiența construcției socialiste dovedește că, fără o dezvoltare corespunzătoare a bazei tehnico-materiale, este imposibil un progres tehnic și economic accelerat. Iată de ce, în următorii cinci ani, volumul fondurilor alocate pentru investiții se vor ridica la suma de 470 miliarde lei: Realizarea unei rate a acumulării de 30—32 la sută este justificată atît de necesitatea dezvoltării rapide a bazei tehnice materiale, cit și de ridicarea nivelului de trai, deoarece in condițiile unei rate de acumulare la nivelul celei actuale volumul fondurilor ce vor reveni pentru consum, la finele actualului cincinal, va fi mai mare decât dacă rata de acumulare prevăzută ar fi fost mai mică. De fapt, ridicarea continuă a nivelului de bunăstare materială și spirituală — esența politicii partidului nostru — își ocupă locul cuvenit în prevederile actualului cincinal. în anii 1971—1975 veniturile totale reale ale populației vor crește cu 40—46 la sută. Dezvoltarea producției bunurilor de consum, a comerțului, creșterea puterii de cumpărare a populației va avea ca rezultat sporirea volumului desfacerilor de mărfuri către populație cu 40—47 la sută. Reținînd că in perioada 1971—1975 aproape 50 la sută din sporul veniturilor reale va reprezenta creșteri de salarii, că numărul de locuințe construite din fondul statului se va cifra la 520 000 apartamente, reiese că pentru ridicarea nivelului de trai se vor aloca, practic, pînă la 71—73 la sută din venitul national. Mai poate exista, in această situație, oare, vreo îndoială că omul, nevoile sale nu constituie o preocupare a partidului nostru? Categoric, nu ! Adeptă activă a principiului potrivit căruia participarea la circuitul economic mondial constituie un factor al progresului economic, țara noastră va continua să-și dezvolte relațiile sale economice cu celelalte țări ale lumii. Comparativ cu cincinalul precedent, în perioada 1971—1975 schimburile de mărfuri cu diferite țări ale lumii vor crește cu 61—72 la sută. Realismul vastului program de dezvoltare a României socialiste, reflectarea amplă, multilaterală de către acesta a cerințelor logice ale dezvoltării societății românești se datorește în primul rînd faptului că el este rezultatul unor ample studii și analize, al valorificării experienței de pînă acum. Elaborarea actualului cincinal a constituit o preocupare de bază a conducerii partidului nostru. Comisia de partid și de stat care s-a ocupat de acest lucru a fost condusă chiar de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Ampla participare a maselor la elaborarea planului, facilitată de democratismul vieții noastre economice, a permis reflectarea completă, multilaterală a cerințelor impuse de dezvoltarea viitoare a tuturor ramurilor economiei, științei, culturii. Acest lucru a permis, așa după cum era și firesc, o îmbunătățire a indicatorilor înscriși in plan față de prevederile Congresului al X-lea. Reflectîrnd în mod științific condițiile, posibilitățile, capacitatea de care dispune poporul nostru, planul va continua amplul proces de edificare socialistă la nivelul și ritmurile stabilite. Intruchipînd întrutotul interesele și năzuințele lor, oamenii muncii din patria noastră s-au avuntat cu hotărîre in iureșul muncii pentru a da putere de fapt împlinit mărețelor obiective ale acestui grandios program. Rezultatele obținute in cele 9 luni atestă din plin acest lucru. OPERA Opera Română Cluj (19,30). MIGNON. * CONCERTE Filarmonica de Stat Cluj, ora 20 — în sala Casei universitarilor: RECITAL EXTRAORDINAR al pianistului FAUSTO ZADRA (Italia). * RADIO Program al Studioului Cluj MIERCURI, 27 octombrie, 17,45 — Deschiderea emisiunii Actualitatea sonoră. — știri, note și interviuri la zi; 18,00 — Cîntă formația „Sincron“; 18,10 — Itinerar sentimental; „Să ne facem daruri !“; 18,20 — Interludiu melodic; 18,30 — Antena literară. Din cuprins: Scriitori la microfon: Ovidiu Papadima. Moment poetic — Veronica Porumbacu. Cronică de carte — semnează Mircea Zaciu. 18,50 — Concert de seară. Selecțiuni din concertele „Toamnei muzicale clujene". In program: „Detitorul“ de George Enescu. Interpretează orchestra de cameră a Filarmonicii de Stat din Cluj. Dirijor Mircea Cristescu. JOI, 28 octombrie, 6,00 — Bună dimineața — program matinal cuprinzînd însemnări de scriitorul Dumitru Mircea, rubrica „Semafor" de Teodor Florea, informații utile, muzică. FILME DUPĂ VULPE, cinemascop — film italo-american, în completare: Chopin în Polonia (orele 8,30; 11; 13,30; 16; 18,30; 21) — Republica. EU SUNT JEROM, film maghiar. In completare Stele pe gheață — Arta. GENOVEVA DE BRABANT, film hispano-italian. ATENEUL STUDENȚESC CICLUL „CULTURĂ ȘI CIVILIZAȚIE” Ateneul studențesc organizează un ciclu de prelegeri cu tema „Cultură și civilizație“, la care colaborează prestigioase personalități universitare, și care se adresează studenților Centrului universitar, precum și tuturor persoanelor interesate. Prelegerile vor avea loc în fiecare joi, la ora 19, în sala mare a Casei universitarilor, și vor fi urmate de scurte concerte de cameră, susținute de artiști ai Filarmonicii de Stat din Cluj. Inaugurarea ciclului o va face prof. dr. docent Ștefan Pascu, rectorul Universității „Babeș-Bolyai", joi, 28 octombrie, ora 19. Largă mobilizare (Urmare din pag. lanificate ) ne spunea inginerul șef al C.A.P., Mircea Crăciun. La C.A.P. Jucu au fost însămînțate cu cereale păioase de toamnă, în condiții calitative superioare, 475 de hectare. Pentru grăbirea terminării însămînțărilor, o suprafață de 60 de hectare a fost arată și pregătită pentru semănat în cadrul schimburilor de lucru prelungite organizate de secția de mecanizare. De asemenea, cocenii de porumb de pe 60 de hectare au fost recoltați cu combina și transportați direct la siloz. Și la cooperativa agricolă de producție din Gădălin, în ultimul timp, printr-o puternică mobilizare a cooperatorilor la culesul porumbului în vederea eliberării suprafețelor pentru ca tractoarele să aibă cîmp liber de lucru și prin hărnicia mecanizatorilor s-a reușit să se recupereze în cea mai mare parte restanțele la semănat. Pînă la începutul săptămînii au fost însămînțate cu grîu 356 de hectare din 380 planificate. La C.A.P. Coasta s-au însămînțat pînă marți 240 de hectare din 250, iar la C.A.P. Răscruci 256 hectare din 290 prevăzute. Atît la C.A.P. Gădălin cît și la Răscruci există toate condițiile pentru ca semănatul griului pînă la ultimul hectar planificat cu această cultură să se încheie în una, cel mult două zile. La C.A.P. Bonțida semănatul griului va trebui intensificat la maximum în aceste zile, deoarece în această unitate mai sunt de însămînțat 60 de hectare. Printr-o mobilizare puternică a tuturor forțelor la eliberarea suprafețelor, pentru a crea front de lucru tractoarelor, prin folosirea acestora în schimburi prelungite, așa cum s-a procedat și în alte părți. La C.A.P. Bonțida există toate posibilitățile pentru ca însămînțarea griului să se încheie în următoarele zile. Cele 5 cooperative agricole au primit în cadrul actualei campanii de toamnă un substanțial ajutor din partea organelor județene de partid și ale U.J.C.A.P. Consiliile de conducere din aceste unități, specialiștii, mecanizatorii și cooperatorii trebuie să-și concentreze în aceste zile eforturile înspre terminarea cît mai grabnică a culesului porumbului, pentru strîngerea și transportul din cîmp, fără pierderi, a întregii recolte. La C.A.P. Jucu, porumbul a fost recoltat pînă la începutul săptămînii de pe 345 hectare din 375 aflate în cultură și transportat din cîmp de pe 305 hectare. Au fost livrate, de asemenea, la fondul de stat 128 tone de porumb din totalul de 328. La C.A.P. Gădălin, porumbul a fost recoltat de asesemenea de pe 390 hectare, din 420 aflate In cultură. Merită remarcat faptul că această unitate cooperatistă a livrat la fondul de stat pînă la începutul săptămînii 225 tone de porumb din planul de 250 de tone. La C.A.P. Coasta, recoltarea porumbului pe cele 250 de hectare s-a încheiat la data de 26 octombrie, iar la C.A.P. Bonțida s-a recoltat de pe 340 de hectare din 360. Livrarea porumbului este în urmă atît la cooperativa agricolă din Coasta cît și în cele din Bonțida și Răscruci. Mobilizîndu-și toate forțele, este necesar ca în următoarele zile să fie încheiate atît semănatul griului pe ultimele hectare, cât și transportul recoltei, iar întreaga cantitate de porumb datorată statului să fie livrată la bazele de recepție, fără nici o întirziere. COOPERATIVA „ARTA TEXTILĂ“ CLUJ strada Móricz Zsigmond 15 (lingă Abator) ANUNȚĂ începînd cu data de 1 noiembrie 1971, organizarea unui CURS DE CALIFICARE pentru BRODEZE DE MINĂ și țesătoare la gherghef. Primim candidate din Cluj și comunele învecinate, cu posibilitatea de a face naveta. In caz de nevoie. După calificare se vor încheia contracte cu munca la domiciliu. (5686) In completare: Monolog — 23 August FILME DOCUMENTARE (ora 11), KING-KONG EVADEAZĂ, (cinemascop), film japonez. In completare: Arhitectura feudală (orele 13: 15, 17: 19) — Timpuri noi. SERBĂRILE GALANTE, film româno-francez. In completare: Motanul ghinionist — Muncitoresc. AMINTIRI BUCUREȘTENE, film românesc. In completare: Triptic bizantin — Steaua roșie. * MUZEE Muzeul de artă, Piața Libertății nr. 30, 11—18. (Luni și marți închis). Muzeul de istorie, strada Emil Isac, nr. 2, 9—14. Muzeul memorial „Emil Isac", strada 1 Mai, nr. 23, 11—18. Muzeul etnografic al Transilvaniei, strada 30 Decembrie nr. 21, închis pentru reorganizare. Muzeul etnografic al Transilvaniei, secția în aer liber din Hoia, deschisă între orele 10—18. Muzeul zoologic, strada Clinicilor nr. 5—7. 9—13. Muzeul botanic și Grădina botanică ale Universității „Babeș-Bolyai“, strada Republicii nr. 42, zilnic Intre 8—19. Serele deschise zilnic de la 9—13 și 15—19. * VREMEA Centrul de prevedere a vremii Cluj comunică timpul probabil pentru 24 de ore. Vreme în răcire ușoară, cu cerul variabil. Temperaturile minime vor fi cuprinse între minus 2 și plus 2 grade, iar maximele între 10 și 14 grade. Vînt potrivit din sectorul nord-vest. Timpul probabil pentru următoarele trei zile: Vreme în general frumoasă și în încălzire ușoară, cu cerul variabil. Minimele vor fi cuprinse între 0 și 6 grade, iar maximele între 10 și 18 grade. Vînt slab. Dimineața ceață locală. UZINA DE FABRICAȚII, REPARAȚII ȘI MONTAJ ÎN AGRICULTURĂ CLUJ strada Podgoriei nr. 10 Recruteză tineri absolvenți ai liceului și ai școlii generale, cu stagiul militar satisfăcut, pentru calificare prin cursuri de scurtă durată în meseria dei ■ STRUNGAR ■ FREZOR De asemenea, angajează urgent prin transfer sau Oficiul forței de muncă: ■ STRUNGARI, categoria I-IV ■ FREZORI, categoria I—IV ■ SUDORI, categoria I—IV ■ LĂCĂTUȘI, categoria I—IV ■ NORMATOR secția construcții-montaje MAISTRU CONSTRUCTOR Cei interesați se pot prezenta la sediul uzinei sau pentru informații la telefonul 3-09-25. (5692) ÎNTREPRINDEREA DE CONSTRUCȚII MONTAJ SF. GHEORGHE strada Ștrandului nr. 5 ANGAJEAZĂ IMEDIAT: • zidari • dulgheri • fierar-betoniști • instalator de gaz și apa • muncitori necalificați Se asigură locuință, masă la cantină și posibilități de calificare pentru muncitori necalificați. Lămuriri suplimentare la serviciul organizarea muncii din cadrul întreprinderii: Sf. Gheorghe, strada Ștrandului nr. 5, telefon 12-46. (5691) COMBINATUL MINIER BĂLAN cu sediul în orașul Bălan, județul Harghita stația C.F.R. Izvorul Olt angajează MUNCITORI PENTRU SUBTERAN IN MESERIA DE MINER. Se asigură cea mai inaltă rețea de salarizare din industria minieră, încadrările tarifare fiind, începînd cu luna a doua de la angajare, între 1 708-2 907 lei pe lună, în funcție de calificare și stagiu în meserie. La încadrările tarifare se adaugă următoarele sporuri: • de la 8—18 °/o pentru realizarea planului peste 100,5% • 9% la încadrare tarifare pentru cei ce locuiesc în cămine • 15% pentru munca de noapte • 4—6% pentru conducerea formațiunilor de lucru. Alte avantaje: • Echipament de protecție • Cazarea gratuită în blocuri de nefamiliști (cămine) cu instalații moderne și încălzire centrală. • Servirea mesei la cantină, trei mese 12,50 lei. • Posibilități de calificare. Cei interesați și au vîrstă între 18-45 ani, vor prezenta la angajare buletinul de identitate, actul privind situația militară și carnetul de muncă. (5690) UNIVERSITATEA „BABEȘ-BOLYA“ CLUJ GRĂDINA BOTANICĂ ANUNIA: CONCURS pentru ocuparea postului de desenator tehnic Condiții, studii medii de specialitate. Actele se vor depune pînă la 1 noiembrie 1971 la Grădina Botanică Cluj, strada Republicii nr. 42, unde se pot obține informații suplimentare între orele 7—15, în fiecare zi sau la telefonul 2—40—60. (5688) ANUNȚ INSTITUTUL DE CERCETĂRI ȘI PROIECTĂRI PENTRU INDUSTRIA LEMNULUI angajează, pe bază de concurs, la Colectivul de cercetare din orașul Cluj, următorii salariați: ■ CERCETĂTORI PRINCIPALI, în probleme de construcții de drumuri și prelucrarea lemnului Concursul va avea loc la data de 12 noiembrie 1971, la sediul C.E.I.L.-Cluj, strada Horea nr. 7. Candidații trebuie să îndeplinească condițiile de studii și stagiu prevăzute în Regulamentul de recrutare și promovarea cadrelor de cercetare științifică (publicat în B.O. nr. 4/1968, partea III). Documentele necesare se vor depune la I.C.P.I.L. — București, serviciul personal, șoseaua Pipera nr. 46, sectorul 2, pînă la 5 noiembrie 1971. (5687)