Familia, 1872 (Anul 8, nr. 1-52)

1872-06-25 / nr. 26

Pesta 25 juniu. (7 juliu.) Va esî dominec’a. I Redact. : strad’a arborelui verde nr. 40. Nr. 26. Amilu VIII, 1872. Pretiulu pe auu 10 fl., pentru Romani’a 2 galbeni. lulianu Grozescu. 11 La 2 juniu a. c. literatur’a romana a perdutu unu lucratoriu diriginte. Junele poetu cu talentu lulianu Grozescu, după suferintie îndelungate, a repausatu la Banatu-Comlosiu, in etate de 34 ani. lulianu Grozescu a desvoltatu activitatea sa literaria mai alesu in fói’a acest’a; aice a lucratu elu mai multu ; in „Familia“ a publicații toate novelele sale, mai toate poesiile lui serioase, si o mulţime de articoli literari , etc. In „Familia“ a si incheiatu cariera sa literaria, prin ultima sa poesia, „Pe campia“ in nr. 15 a. c. Noi dara nu numai îndemnaţi de recunoscintia fatia cu unu cultivatoriu alu literaturei nationale, nu numai inspiraţi prin iubirea de colegu, dar si indetorati catra unu amicu alu „Familiei“ nóstre — venimusu consacramu memoriei repausatului aceste stre. lulianu Grozescu a intratu de timpuriu in atenda literaria. Primele sale incercari poetice se publicară inca la an. 1859, in almanaculu beletristicu alu junimii gimnasiale din Aradu. Totu in acestu timpu dinsulu debută pentru prima-ora si in literatur’a magiara prin traductiunea baladei „Fet’a de Codia“, de Bolintineanu. Trecură trei ani, si numele lui nu se mai potu ceti in publicitate. In tomn’a anului 1862 intra dinsulu era si in literatura, cu frumoas’a legenda poporala „Lautariulu“, — publicata in foisier’a diuariului „Concordia.“ Acesta fu primita cu bucuria din partea toturoru amatoriloru poesiei, er autorulu ei stârni in toti sperantie frumoase pentru viitoriulu seu. Totu in toamn’a acést’a elu se mută la Pest’a,unde cu inceputulu anului viitoriu, incepi a publică — in societate — o fata periodica „Speranti’a.“ Asta vise de odata cu nascerea sa si apuse. Iulian vi Grozescu. P l