Femeia, 1981 (Anul 34, nr. 1-12)

1981-01-01 / nr. 1

învăţătura noastră-i din moşi strămoşi lăsată în brazda care-n urmă rămîne semănată, în frunza ce se pleacă adînc şi murmurat, în geniul unui cîntec ce naşte un bărbat. Pe cartea românească a noastră-nvăţătură Cu semnele izvorului luminii lîngă gură, Fîntîna-i, adunată, şi cîmp întins în soare, Noi le trăim fiinţa ca pe o sărbătoare. Noi ca o primăvară cu ochii de argint, Cu florile, cu soarele întregul cer suind, înaintăm spre vara culesului de grîu, Spre vîrste ce ne poartă ca valurile-n rîu. Acest pămînt cu nume răsunător şi sfînt, Pămîntul României, învăţător pămînt, Iubirii noastre-i este-n istorie ecou, Noi fiecare ducem în suflet un erou. Copilăria noastră ţinîndu-ne în gîndul Jertfiţilor din vremea bătrînă ca pămîntul, Dă sunet către semeni şi către viitor, Legînd într-o cunună de vis nădejdea lor, învăţătura noastră, poemul nostru care Primeşte ca şi rîul în sinea lui izvoare, Ca şi pădurea ramul înmugurit şi nou, Istoria poporului sub tricolor erou, Exemplul celor vîrstnici fiind oglindă vie învăţăturii noastre de cumpăt şi mîndrie, în apărarea stelei rotunde şi străbune, Spun cîntecele noastre a patriei minune. Un calendar de aur în ianuar se scrie Cu numele pe care-l serbăm cu bucurie, Cu numele acelui ce astăzi ni-i părinte Al patriei slăvite în trudă şi-n cuvinte. Gîndire şi lumină şi bun conducător, învăţătura noastră culege rod din spor, Şi aripile-ntinse în pacea semănată Sînt tinereţea patriei şi inima curată. CONSTANŢA BUZEA Turturea, mîndră măiastră, Zboară lin cu dor aprins Pe-acest plai frumos de vis, Roteşte în largul zării Şi opreşte-n fruntea Ţării. Turturea, prin graiul tău, Du-i gîndul şi-omagiul meu, Şi-i seamănă la fereastră OMAGIU Floarea dorului albastră, Du-i în zbor salbă de flori Ce-nfloresc în trei culori, Iar la cingătoarea sa Floarea de nu mă uita. Mulţi ani buni şi fericiţi, Tovarăşi dragi şi iubiţi, Ce trudiţi să se-mplinească Ţara noastră românească, Iar în lume semănaţi Gînd de pace, gînd de fraţi, Primiţi astăzi închinarea Ce cu drag v-o face ţara! EMILIA IERCOŞAN, ţărancă din comuna Silindia, Arad