Flacăra Iaşului, ianuarie 1954 (Anul 10, nr. 2291-2315)

1954-01-01 / nr. 2291

Feg -4 FLACARA TALULOK Str. 2291 Legea privitoare la măsurile pentru dezvoltarea creșterii animalelor, în anii 1954-1956, în Republica Populară Română (Uranire din pig. 2-a) CAPITOLUL IX. Creșterea animeloi agricole zootehnice Art. 48. — In scopul dezvoltării grabnice a creșterii animalelor în întreprinderile agricole zootehnic statului, Ministerul Agricultur Silviculturii, alte ministere îndrumează întreprinderile de stat, Sfaturile Populare, lua măsuri pentru desvoim ■ ■ tinuă a efectivului dt. animal păsări în intreprinderi ;reorie stat, pentru îmbuirT ca calităţii animalelor si rid' . lor. In cursul anilo.i 1954— efectivul de am a păs *■ . trebui sa crească -eanucat, după cum artr^zâ : 1956 Bovine ... tal la 250.000 din care vaci „ 120.000 5- Ovine Ratai „ 1.250.000 din care: oi „ 750.000 din care : O vie cu lână fină $; semifină „ 1.000.000" d n care : oi şi mioare,, 650.000 .“1. Porcine — total „ 1.000.000 din care: scroafe „ 120.000 4, Cabaline — total „ 75.000 din care : iepe „ 30.000 /Art. 49. — In cursul anilor 1954— 1956 întreprinderile agricole ale statului vor crește și preda spre vânzare următorul număr de animale : întreprinderile agricole zootehnice din sectorul de stat vor asigura creşterea păsărilor astfel ca la sfârşitul anului 1956 să aibă cel puţin 200 păsări pe 100 hectare cultivate cu cereale boabe. Art. 50. — Se vă mări responsabilitatea organelor de conducere şi a specialiştilor din întreprinderile agricole ale statului pentru îndeplinirea planului de dezvoltare a creşterii şi păstrării animalelor şi de sporire a productivităţii lor. Art. 51. — Se stabileşte următorul plan pentru mărirea productivităţii animalelor în întreprinderile agricole ale statului : Specificaţia producţiei 1954 1955 1956 1. Producţia de lapte în medie pe cap de vacă furajată (br.) 2.200 2.250 2.300 2. Producţia de lână în mediu pe cap de oaie (kg.)3. — din rasa cu lână fină şi semifină 2,6 2,8 3,0 din rasa cu lână groasă 2,1 2,1 2,1 3. Producţia medie de ouă pe cap de găină ouătoare (buc.) 110 115 120 Art. 52. — In scopul folosirii laptelui smântânit pentru hrana viţeilor se aprobă Ministerului Agriculturii şi Silviculturii şi celorlalte ministere, să organizeze în întreprinderile lor agricole zootehnice, care au instalaţii corespunzătoare, smântânirea laptelui şi predarea smântânei sau a untului organelor de colectare, în contul planului de predare a laptelui, pe bază de echivalenţă. Art. 53 — Suprafeţele cultivate cu plante de nutreţ în gospodăriile agricole din sectorul de stat vor ajunge in 1956 la: Totalul suprafeţei însămânţate cu plante In mii ha furajere total 420.000 din care: — ierburi perene inclusiv Se stabileşte in gospodăriie agricole de stat producţia medie la hectar la plante furajere după cum urmează : Si In kg. ha. 4.200 3.200 24.000 2.500 16.000 25.000 ieruri perene i ;buri anuale r;: ' scinoase furajere fâţţe naturale conserv, verde •tul pentru siloz :. 54 . Ministerul Agriculturii Kultuii și celelalte ministere drumează întreprinderi agricole zootehnice și Sfaturile Populare vor lua măsuri pentru introducerea în gospodăriile agricole de stat a mecanizării lucrărilor privind semănatul, prăşitul culturilor rădăcinoase, tostănoase furajere, de siloz, însămânţarea în cuiburi în pătrat şi prăşitul porumbului şi floarea soarelui pentru siloz, cositul fânului, adunatul şi clăditul fânului în sire, insilozarea nutreţurilor, adunarea şi aşezarea paielor în sire, după recoltarea cu combaina şi mecanizarea proceselor care cer un volum mai mare de muncă în ramura zootehnică (scoaterea apei, adăpatul automat, mulsul vacilor, tunsul oilor, pregătirea nutreţurilor și transportul in interiorul fermei). Ministerul Agriculturii și Siviculturii și celelalte ministere interesate vor prezenta Consiliului de Miniştri până la 1 Martie 1954 programul de mecanizare a lucrărilor zootehnice în întreprinderile lor agricole. Art. 55 — Ministerul Agriculturii şi Silviculturii şi alte ministere vor asigura întregul efectiv de animale existente în întreprinderile lor agricole de stat cu grajduri bine amenajate şi aprovizionarea fermelor cu apă, vor asigura construcţia turnurilor şi altor instalaţii pentru siloz şi a încăperilor pentru pregătirea mecanizată a nutreţurilor. In acest scop se va stabili un plan de construcţii zootehnice care se va include în planul de stat anual. Ministerele vor folosi, pe lângă materialele repartizate de fondul de stat, materialele de construcţii locale. Ministerul Agriculturii şi Silviculturii şi Ministerul Industriei Alimentare vor elabora până la 1 Februarie 1954 programul de măsuri pentru tăierea stufului verde din Deltă şi bălţile Dunării şi folosirea lui ca furaj. Miinisterul Agriculturii şi Silviculturii va asigura în Deltă şi lunca Dunării izlazurile necesare păşunatului vitelor, oilor, porcilor, care aparţin locuitorilor din comunele limitrofe. Art. 56 — Ministerul Agriculturi şi Silviculturii şi Ministerul Industriei Alimentare în colaborare cu Sfaturile Populare vor prezenta până la 1 Aprilie 1954, Consiliului de Miniştri propuneri privitoare la : a) îmbunătăţirea sistemului de organizare a muncii şi retribuirea lucrătorilor din gospodăriile agricole de stat, herghelii şi ferme de stat cari lucrează în domeniul zootelnic ; b) introducerea retribuirii suplimentare a muncii şi premieri muncitorilor din gospodăriie agricole de stat, herghelii, ferme de stat, staţiunile de montă comunale şi staţiunile de însămânţări artificiale pentru depăşirea indicilor în ceea ce priveşte creşterea efectivelor şi productivităţii animalelor ; c) asigurarea unui regim de cvavntagii cadrelor zootehnice şi medicilor veterinari, privind îndatorrea instituţiilor unde lucrează, de a le asigura condiţiuni de trai şi muncă corespunzătoare prin asigurarea locuinţei, a mijloacelor de transport etc. Art. 57. - întreprinderile industriale şi instituţiile de stat pot crea şi dezvolta ferme zootehnice anexe sub directa lor îndrumare şi sub controlul de specialitate al Ministerului Agriculturii şi Silviculturii. In prima perioadă de la înfiinţare aceste ferme pot fi dotate şi sprijinite de întreprinderea sau instituţia tutelară, pe care o deservesc, urmând ca după 2—3 ani să treacă la gospodărirea socialistă (hozrasciot). Fermele zootehnice trebue create in locurile unde baza furajeră este asigurată, prin mijloace locale, prin cultivarea terenurilor anexe cu plante furajere, folosind resturile de alimente rămase de la cantine, restaurante. Volumul producţiei animale a fermelor zootehnice anexe va fi prevăzut în planul întreprinderii sau instituţiei (in valoarea producţiei globale) stabilindu-se in raport cu posibilităţile de furajare şi hrănire. In cazul când depăşeşte necesarul aprovizionării cantinei întreprinderii sau instituţiei respective, ferma zootehnică anexă va putea deservi mai multe întreprinderi. In scopul realizării şi măririi producţiei de carne, grăsimi, etc., fermele zootehnice anexe vor putea primi credite pe termen scurt de la Banca de Stat a Republicii Populare Române. Art. 58. — Pentru mărirea posibilităţilor de aprovizionare a oraşelor și centrelor muncitoreşti cu produse animale, Sfaturile Populare regionale vor creia în raport de existenţa condiţiilor tehnice şi de furajare, întreprinderi zootehnice. In acest scop, se vor înfiinţa începând din primul trimestru al anului 1954, de către Sfaturile Populare regionale, întreprinderi zootehnice specializate în creşterea vitelor, oilor, porcilor, iepurilor de casă şi a altor ramuri de producţie animală, precum şi prelucrarea produselor obţinute in aceste întreprinderi. Ministerul Agriculturii şi Silviculturii, la cererea Sfaturilor Populare regionale, cu aprobarea Consiliului de Miniştri, va putea trece in folosinţa acestora, în întregime sau in parte, unele gospodării agricole de stat. Trecerea acestor gospodării agricole de stat de la Ministerul Agriculturii şi Silviculturii la Sfaturile Populare regionale, se va face împreună cu întreg inventarul viu şi mort. Odată cu aceasta vor fi puse la dispoziţie şi cadrele respective ale acestor gospodării agricole de stat. Sfaturile Populare vor înfiinţa întreprinderi zootehnice şi acolo unde Art. 62. — In vederea creşterii efectivului de animale proprietate obştească a gospodăriilor agricole colective şi a sporirii productivităţii lor. Ministerul Agriculturii şi Silviculturii şi Sfaturile Populare sunt obligate să acorde un ajutor multilateral gospodăriilor agricole colective pentru a organiza în cursul anilor 1954—1956, în fiecare gospodărie agricolă colectivă cu o vechime de peste 2 ani, 2—4 ferme de creştere a bovinelor, ovinelor, porcinelor, păsărilor şi pentru asigurarea bazei furajere, potrivit conditiunilor locale. In gospodăriile agricole colective situate in raioanele de stepă se va mări efectivul de curci, iar in gospodăriile agricole colective care au fâneţe şi păşuni, precum şi bazine de apă, in afară de găini se vor creşte gâşte şi raţe socotindu-le in efectivul minim de găini ouătoare indicat mai sus, în proporţie de 1 raţă la 2 găini şi 1 curcă sau 1 gâscă la 4 găini. Art. 64. — Comitetul de Stat pentru colectarea produselor agricole este obligat ca în gospodăriile agricole colective care au 3—4 ferme cu efectivul minim de animale şi păsări îndeplinit — inclusiv mătcile, — care şi-au predat cotele de carne, lapte şi lână şi şi-au îndeplinit obligaţiile la contractări, să reducă începând cu anul următor cu 10% cotele obligatorii de carne, lapte și lână. Art. 65. — Ministerul Agriculturii și Silviculturii, Sfaturile Populare şi conducerile gospodăriilor agricole colective vor lua măsuri pentru ridicarea productivităţii animalelor proprietate obştească din gospodăriile agricole colective, ajungându-se la următorii indici medii de producţie pe cap de animal, proprietate obştească, din gospodăriile agricole colective în 1956. kg. 1956 Producţia de lapte în medie pe cap de vacă furajată din rasa: — Siementhal Kgr. cca. 1.600 — Brună „ „ 1.500 — Pintzgau şi Roşie de stepă 1.400 — Sură de stepă „ „ 1.050 Producţie de lână în medie dela o oaie de rasă : — Merinos „ „ 4,2 — Spanca „ „ 2,6 — Tigae „ „ 2,2 — Ţurcana şi Karakul „ „ 1,9 Producţie medie de ouă dela : — 1 găină buc. cca. 100 Producţia globală de miere în medie dela o colonie kgr. cca. 27 Art. 66. —In scopul măririi producţiei de lapte la vaci. Ministerul Agriculturii şi Silviculturii, Sfaturile Populare• conducerile gospodăriilor agricole colective vor introduce pe timp de vară ihrrt ţinerea vitelor în adăposturi pe păşini: — tabere — aplicând sitemul păşuneului vacilor, pe parcele, pe lângă hrănirea suplimentară: nutreţuri verzi şi suculente. Art. 67. ■— Pentru mărirea veniturilor gospodăriilor agricole colective au terenuri, clădiri, baze furajere, etc., corespunzătoare unei bune gospodăriri. Art. 59.- întreprinderile zootehnice înființate potrivit prezentei legi, vor funcţiona pe principiul gospodăriei socialiste sub îndrumarea tehnică a Secţiunilor agricole ale Sfaturilor Populare respective şi vor fi scutite de orice impozite şi taxe către stat în anii 1954-1956. Art. 60 — Producţia marfă realizată de întreprinderile zootehnice mai sus arătate va rămâne în întregime la dispoziţia Sfaturilor Populare regionale pentru a fi folosită în vederea îmbunătăţirii aprovizionării oamenilor muncii din oraşele şi centrele muncitoreşti din regiunea respectivă. Art. 61. — Comitetul de Stat al Planificării şi Ministerul Finanţelor vor asigura aprovizionarea tehnicomaterială şi fondurile necesare pentru dotarea şi funcţionarea acestor întreprinderi, iar Ministerul Agriculturii cadrele tehnice necesare precum şi asistenţa agro-zootehnică şi sanitarveterinară. In gospodăriile agricole colective care au un efectiv cel puţin de 10 iepe apte de reproducţie se vor organiza ferme de creşterea cabalinelor, iar in gospodăriile agricole colective care nu au ferme de creşterea cabalinelor se vor organiza brigăzi pentru creşterea tineretului cabalin. Art. 63. — Se recomandă pentru anii 1954—1956 un efectiv minim de femele matcă proprietate obştească in gospodăriile agricole colective pentru fiecare 100 ha. teren agricol (arabil, fâneţe, păşuni) pe regiuni, după cum urmează : din creşterea animalelor şi îndeplinirea mai bună a planului de predare a cotelor obligatorii de carne către stat, se recomandă gospodăriilor agricole colective de a organiza începând cu anul 1954 îngrăşarea în fiecare an a porcilor şi îngrăşarea la grajd şi la păşune a bovinelor şi ovinelor. Art. 68. — Se recomandă gospodăriilor agricole colective să rezerve pe lângă fermele de creştere a animalelor o suprafaţă minimală de 3—5 ha. pentru cultivarea de rădăcinoase furajere, cartofi şi alte culturi furajere. Întreaga recoltă de rădăcinoase furajere, cartofi și alte culturi furajere recoltate de pe această suprafață va fi destinată exclusiv pentru hrănirea animalelor proprietate obștească. Art .69. — Se recomandă gospodăriilor agricole colective ca, după îndeplinirea planului de predare a cotelor obligatorii către stat, achitarea plăţii in natură pentru lucrările executate de S.M.T. şi asigurarea fondurilor de seminţe, să rezerve cantitatea necesară de furaje concentrate şi fânuri pentru hrana animalelor şi păsărilor şi să controleze in mod riguros ca aceste furaje concentrate sa fie folosite exclusiv pentru hrana animalelor. Art.70. — Gospodăriile agricole colective vor organiza, după necesităţi, brigăzi sau echipe pentru cultivarea nutreţurilor, cărora li se va încredinţa executarea lucrărilor de insămânţare şi întreţinere a suprafeţelor destinate pentru cultivarea plantelor furajere, producerea şi asigurarea de furaje suculente a efectivului de animale in perioada întreţinerii in taberele de vara pe păşuni, recoltarea la timp a fânului de pe suprafeţele de fâneţe naturale şi a ierburilor însămânţate, insilozarea nutreţului, lucrări de îmbunătăţire a fâneţelor şi păşunilor, precum şi executarea lucrărilor de producere a seminţelor de ierburi perene şi anuale, rădăcinoase, de furaje şi a culturilor de siloz. Se recomandă gospodăriilor agricole colective ca în perioada recoltării fânului după strângerea recoltei din prima coasă să se acorde membrilor, pe baza zilelor-muncă efectuate, un avans de până la 10% din cantitatea de fân strânsă. După a doua coasă a fânului şi după îndeplinirea obligaţiilor faţă de stat, precum şi după reţinerea fondurilor statutare, să se repartizeze membrilor un avans de până la 40% din cantitatea de fân destinată pentru a fi repartizată pe zile-muncă. Art. 71. — Ministerul Agriculturii şi Silviculturii, Sfaturile Populare şi conducerile gospodăriilor agricole colective vor îmbunătăţi asistenţa zootehnică şi veterinară a animalelor şi păsărilor proprietate personală a colectiviştilor şi vor acorda colectiviştilor ajutoare pentru creşterea animalelor şi păsărilor, prin repartizarea de furaje pentru hrana acestor animale după zilele-muncă efectuate, de asemenea şi prin repartizarea de păşuni. Art. 72. — In vederea stimulării creşterii animalelor şi a îmbunătăţirii situaţiei materiale a membrilor gospodăriilor agricole colective se vor acorda credite din partea statului pentru cumpărarea de vaci cu lapte, în aşa fel încât treptat gospodăria personală a fiecărui colectivist să aibă câte o vacă cu lapte. Deasemeni, gospodăria personală a fiecărui coArt. 74. — In scopul sprijinirii ţărănimii muncitoare, pentru creşterea animalelor, Ministerul Agriculturii și Silviculturii şi Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare vor lua măsuri pentru : a) ajutorarea gospodăriilor individuale ale ţăranilor muncitori prin acordarea de credite necesare pentru procurare de animale şi materiale pentru construirea adăposturilor ; b) îmbunătăţirea deservirii animalelor din gospodăriile individuale ale ţăranilor muncitori, de către staţiunile de montă ale statului; c) îmbunătăţirea asistenţei zootehnice şi veterinare a animalelor proprietatea ţăranilor muncitori şi punerea in aplicare a regulilor zootehnice veterinare, privitoare la îngrijirea, întreţinerea, hrănirea şi înmulţirea animalelor şi păsărilor, îmbunătăţirea muncii circumscripţiilor, dispensarelor şi spitalelor veterinare pentru deservirea animalelor — proprietatea gospodăriilor individuale ţărăneşti — prevenirea şi lichidarea epizootiilor din aceste gospodării. Art. 75. — Ministerul Agriculturii şi Silviculturii şi Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare sunt obligate să asigure terenuri suficiente pentru păşunatul vitelor şi oilor din gospodăriile individuale, să controleze starea izlazurilor şi păşunilor, să ia măsuri de îmbunătăţire a producţiei de furaje. Se va stimula iniţiativa ţăranilor muncitori pentru buna îngrijire a izlazurilor şi păşunilor, pentru refacerea celor degradate, pentru mărirea producţiei furajere. Se vor cultiva cu furaje loturile zootehnice atribuite Sfaturilor Populare şi nu se va îngădui schimbarea destinaţiei lor. Art. 76. — în scopul creerii unor condiţii mai bune pentru mărirea continuă a efectivului de animale, pentru creşterea tineretului şi pentru ingrăşarea animalelor, Ministerul Agriculturii şi Silviculturii, Ministerul Industriei Alimentare şi Sfaturile Populare vor lua măsuri pentru a intensifica munca de lămurire în rândurile ţăranilor muncitori în scopul organizării lor pe baza liberului consimţământ în întovărăşiri, pentru creşterea şi înmulţirea animalelor, pentru îngrijirea animalelor tinere şi pentru îngrăşarea vitelor. Aceste întovărăşiri lectivist va fi scutită de cote de carne şi lapte pe perioada 1954—1956. Art. 73. — In scopul stimulării gospodăriilor agricole colective pentru obţinerea unor indici ridicaţi in dezvoltarea creşterii animalelor, pentru îndeplinirea planului de organizare a fermelor de creştere a animalelor şi păsărilor, a efectivului minim de animale şi păsări, precum şi a efectivului minim de femele din toate speciile, pentru îndeplinirea sarcinilor de ridicare a productivităţii animalelor şi îndeplinirea obligaţiilor de contractări şi livrări de produse animale către stat, cât şi pentru îndeplinirea planului de construcţii zootehnice şi de aprovizionare a animalelor şi păsărilor, proprietate obştească, cu cantităţi îndestulătoare de nutreţuri, se vor acorda premii. Acordarea de premii gospodăriilor agricole colective se va face prin ordinul Ministerului Agriculturii și Silviculturii, pe baza propunerii Comitetelor Executive ale Sfaturilor Populare regionale, vor fi sprijinite prin repartizarea de păşuni, acordarea de credite pentru construirea de grajduri necesare şi prin valorificarea producţiei obţinute. Art. 77. — Se vor organiza c cooperative de desfacere în regiunile de munte, pe comune şi sate care să aprovizioneze ţărănimea muncitoare cu porumb, făină şi alte articole alimentare şi industriale şi se va organiza valorificarea în condiţiuni avantajoase pentru crescătorii animalelor, a produselor animale prin schimbul acestora pe cereale, la preţuri comerciale de stat. Art. 78. — In vederea cointeresării materiale a țăranilor muncitori individuali la creșterea animalelor, se va extinde sistemul de contractări de vite, porci şi oi, pe baza avantagiilor stabilite în contractările de ingrăşare și livrare de animale către stat sau Centrocoop şi anume: a) scăderea din cota de cereale a 250 kgr. porumb sau alte furaje concentrate in echivalenţă pentru fiecare pereche de vite contractate; b) reducerea cotelor obligatorii de carne, in raport cu cantitatea si canitatea livrărilor contractuale; c) producătorilor care contractează cu statul creşterea şi îngrăşarea de viţei li se acordă o reducere la cotele de lapte in raport cu sporul realizat peste greutatea contractată ; d) posibilitatea de a cumpăra produse industriale cu preţuri reduse prevăzute in cadrul comerţului de întâmpinare. In afară de produsele industriale din fondul unic, vor putea cumpăra produse industriale special destinate producătorilor vânzători de animale ca : talpă, cisme, cojoace și căciuli; e) acordarea unui preț majorat cu 10—20% din valoarea pe care animalul o va avea la preluare pentru bovinele, porcinele şi păsările livrate in trimestrul II al anului; f) producătorii care au contractat îngrăşarea de porci vor putea cumpăra la preţuri de stat sau pi credit, scrofiţe de rasă prin unităţile din cadrul Ministerului Industriei Alimentare. Art. 79. — Se va organiza şi lărgi vânzarea către ţăranii muncitori a animalelor şi păsărilor de rasă pro-, venind din unităţile specializate ale statului. care întreprinderile ale statului CAPITOLUL X Creşterea animalelor în gospodăriile agricole colective CAPITOLUL XI Măsuri de sprijinire a ţărănimii muncitoare cu gospodării individuale pentru creşterea animalelor 1954 1955 1956 Tauri reproducători in vârstă de cel puţin 18 luni 22.500 3.000 5.000 Berbeci reproducători în vârstă de cel puţin 15 luni 26.000 32.000 36.000 Miluţe cu lână fină şi semifină in vârstă de cel puțin 6 luni 20.000 25.000 30.000 Vieri reproducători în vârstă de cel puţin 9 luni 6.500 7.000 8.000 Scrofite în vârstă de cel puţin 4 luni 1 50.000 100.000 150.000 semincere 200.000 — ierburi anuale 30.000 — rîdăcinoase furajere 39.000 — culturi pentru siloz 40.000 — ierburi pentru conserv. verde 120.000 CAPITOLUL XII Îmbunătăţirea lucrărilor de selecţie a animalelor, precum şi a asistenţei zootehnice şi veterinare Art. 80. — In scopul dezvoltării mai rapide a creşterii animalelor de rasă şi a animalelor cu productivitate ridicată, Ministerul Agriculturii şi Silviculturii şi Sfaturile Populare sunt obligate să ia măsuri pentru mărirea numărului animalelor de rasă cu productivitate superioară şi să asigure în cursul anilor 1954-1953, aplicarea măsurilor de ameliorare a efectivului de animale prin selecţie (alegerea şi potrivirea perechilor), precum şi prin încrucişarea animalelor puţin productive cu reproducători de o calitate superioară, îmbunătăţind totodată condiţiunile de hrănire şi întreţinere, spre a favoriza dezvoltarea lor în direcţia cerută. Art. 81. — Ministerul Agriculturii şi Silviculturii şi Sfaturile Populare vor asigura toate centrele de însămânțări artificiale cu utilajul necesar, cu reproducători de calitate superioară și vor organiza pregătirea anuală a cadrelor necesare pentru executarea insămânțării artificiale a animalelor. Art. 82. — Ținând seama de numărul mare de animale de reproducţie şi ameliorate care există în unele raioane, Ministerul Agriculturii şi Silviculturii este obligat ca cel mai târziu până la 15 Martie 1954 să elaboreze programul de organizare in aceste raioane a centrelor de selecţie de importanţă republicană. Art. 83. — începând cu anul 1954 se va executa anual bonitarea animalelor tinere şi adulte din toate gospodăriile agricole de stat, hergheliile de stat, depozitele de armăsari, fermele de elită şi producţie ale gospodăriilor agricole colective şi altor ministere care au ferme zootehnice, precum şi a reproducătorilor din staţiunile de montă, pe baza instrucţiunilor elaborate de Ministerul Agriculturii şi Silviculturii, începând cu anul 1954, Ministerul Agriculturii şi Silviculturii este obligat de a introduce registre genealogice pentru evidenţa animalelor de reproducţie cu o valoare superioară. Ministerul Agriculturii şi Silviculturii va elabora şi prezenta cel mai târziu până la 1 Aprilie 1954 Consiliului de Miniştri spre aprobare, indicii calitativi ai animalelor de reproducţie care urmează să fie înscrise în registrele genealogice. Art. 84. — Direcţia Centrală de Statistică de pe lângă Consiliul de Miniştri, Ministerul Agriculturii şi silviculturii, împreună cu alte ministere care au ferme zootehnice şi cu Sfaturile Populare vor întocmi statistica pe rase a animalelor pe Republic (Continuare în pagina 5-a)