Flacăra Iaşului, decembrie 1955 (Anul 11, nr. 2881-2908)

1955-12-01 / nr. 2881

Nr. 2881 PLACARĂ IAn Bl 01 VIAŢA DE PARTID Organizaţia de bază în fruntea luptei pentru îndeplinirea planului de producţie Au trecut mai bine de două luni de cînd în secţiile fabricii de zahăr „Ilie Pintilie“ din Roman muncitorii, tehnicienii şi inginerii întreprinderii, în frunte cu comuniştii, au început să lucreze la prefabricarea sfeclei de zahăr. Comunişti ca Gheorghe P. Dumitru, Imre lete, Dumea Andrei, Gheorghe C. Scarlat, Vasile Mihai şi mulţi alţii, îşi depăşesc cu regularitate sarcinile lor de plan, devenind astfel cunoscuţi şi stimaţi de întregul colectiv de muncă. Incepînd de la spălarea sfeclei pînă la împachetatul zahărului, peste tot harnicul colectiv de muncă desfăşoară cu succes, în cinstea Congresului partidului, lupta pentru îmbunătăţirea continuă a procesului de producţie, creşterea productivităţii muncii şi îmbunătăţirea calităţii produselor, obţinînd pe zi ce trece rezultate din ce în ce mai frumoase.In această direcţie, sunt grăitoare următoarele fapte: un număr de peste 1600 muncitori sunt antrenaţi în întrecerea socialistă, planul de acord pe primele două decade ale lunii noiembrie a fost îndeplinit în proporţie de 114 la sută, productivitatea muncii a crescut faţă de luna octombrie cu 3 la sută... Organizaţia de bază de la fabrica de zahăr ,,Ilie Pintilie“ din Roman a dobîndit o bogată experienţă în organizarea şi conducerea activităţii politice, în eantrenarea tuturor membrilor de partid la lupta pentru rezolvarea la timp şi în bune condiţii, a sarcinilor legate de bunul mers al procesului de producţie. In adunările generale şi în şedinţele de birou ale organizaţiei de bază sunt analizate periodic diferite probleme privind felul în care membrii de partid participă la îndeplinirea sarcinilor de plan, precum şi a felului în care ei luptă pentru mobilizarea tuturor muncitorilor din fabrică la obţinerea de noi succese în producţie. Aşa, de pildă, nu de mult adunarea generală a organizaţiei de bază a analizat felul în care comuniştii luptă pentru îmbunătăţirea procesului de producţie şi creşterea productivităţii muncii. Printre măsurile luate atunci pentru remedierea deficienţelor constatate, se numără şi acelea de a se intensifica munca politicăde masă, incredinţîndu-se în acest sens sarcini concrete fiecărui membru de partid. Membrii biroului organizaţiei de bază au fost repartizaţi pe organizaţii de atelier pentru a ajuta, îndruma şi controla activitatea acestora. De asemenea, colectivul de agitatori a fost lărgit cu cei mai buni comunişti, muncitori, maiştri şi tehnicieni fruntaşi în producţie. La instruirea agitatorilor au participat cu regularitate şi membrii colectivului de redacţie al gazetei de perete a întreprinderii. Folosind diferitele forme ale agitaţiei politice, cum ar fi de exemplu, discuţiile de la om la om, convorbirile, etc., agitatorii Emil Macovniciuc, Mihai V. Munteanu, Mihai Gheorghiţă, R. David, Neculai A. Stanciu şi mulţi alţii, desfăşoară o susţinută activitate politică în rîndul muncitorilor. Iată un exemplu. Agitatorul Mihai Munteanu a organizat cu muncitorii secţiei brut o convorbire pe tema : „Să luptăm pentru creşterea productivităţii muncii“. In cuvîntul său, agitatorul a subliniat importanţa creşterii productivităţii muncii, insistînd îndeosebi asupra căilor ce duc la realizarea acesteia. El a îndrumat pe cei prezenţi să folosească la maximum timpul de lucru, să-şi organizeze temeinic munca. Drept urmare, în prezent, la secţia brut, procesul de producţie se desfăşoară cu mai mult succes, iar productivitatea muncii a crescut simţitor. Astfel de convorbiri au mai fost organizate şi de agitatorii Mihai Gheorghiţă, Neculai A. Stanciu şi alţii, ele ducînd la mobilizarea întregului colectiv de muncă, la lupta pentru dobîndirea de noi succese. Indrumînd cu pricepere activitatea comitetului de întreprindere şi a organizaţiei U.T.M., organizaţia de bază a obţinut însemnate succese în direcţia îmbunătăţirii muncii cultural-educative în rîndurile muncitorilor, precum şi în ridicarea la un nivel mai înalt al conţinutului muncii de educaţie comunistă a tineretului. Aşa, de exemplu, organizaţia de bază a îndrumat comitetul de întreprindere în alegerea celor mai importante obiective ale întrecerii socialiste, în organizarea unor conferinţe cu caracter tehnic şi culturaleducativ cu muncitorii sezonieri, precum şi în ţinerea cu regularitate a consfătuirilor de producţie, în cadrul cărora sunt discutate diferite probleme legate de îndeplinirea planului. Comuniştii iau parte activă la consfătuirile de producţie, popularizează succesele dobîndite de muncitorii fruntaşi, precum şi metodele de muncă folosite de aceştia" şi combat "totodată cu multă hotărîre lipsurile ce se mai manifestă în activitatea unor muncitori. In una din consfătuirile de producţie ale grupei sindicale de la staţia de ambalaj a zahărului jos, comunistul Ion Săvescu a vorbit muncitorilor despre necesitatea organizării mai temeinice a lucrului, combătînd atitudinea necorespunzătoare a unor muncitori care mai lipseau nemotivat de la lucru. El a folosit exemple concrete demonstrînd celor prezenţi, că lipsa unui singur muncitor de la lucru aduce prejudicii bunului mers al activităţii sectorului respectiv. Atitudinea combativă a comunistului Ion Săvescu a fost susţinută şi de alţi muncitori, fapt ce a făcut ca in prezent grupa sindicală să se numere printre cele fruntaşe. Rezultate frumoase au fost dobindite şi în direcţia organizării tineretului în producţie, cele 4 brigăzi de tineret aducînd o însemnată contribuţie la realizarea sarcinilor de plan. Brigada utemistă condusă de tînăra Silvia Botez, de pildă, îşi depăşeşte cu regularitate sarcinile de producţie în proporţie de 120 la sută. In vederea popularizării succeselor obţinute în procesul de producţie, a mobilizării întregului colectiv de muncă, la lupta pentru noi şi importante realizări, organizaţia de bază foloseşte cu pricepere agitaţia vizuală cum ar fi, de exemplu, panoul de onoare, graficele de producţie, lozincile mobilizatoare, etc. La gazeta de perete a întreprinderii sunt publicate articole legate de mersul producţiei, articole care popularizează pe muncitorii fruntaşi, precum şi metodele folosite de aceştia. De asemenea, unele articole iau atitudine combativă faţă de deficienţele ce se mai manifestă în activitatea unor secţii şi a unor muncitori, arătîndu-le cum să lupte pentru îmbunătăţirea muncii. O iniţiativă a colectivului deredacţie a gazetei de perete, care merită scoasă în evidenţă este şi aceea ca sub conducerea organizaţiei de bază, editează de două ori pe lună foi volante pe secţii în care sunt popularizate rezultatele dobîndite în muncă de către colectivele secţiilor respective. Folosind aceste foi volante agitatorii organizează discuţii pe marginea unor articole, chemînd muncitorii să lupte cu şi mai mult avînt pentru obţinerea de noi succese. Desfăşurînd şi de acum înainte o intensă activitate politică şi organizatorică în rîndurile muncitorilor, antrenînd în această muncă pe toţi comuniştii, organizaţia de bază va aduce o importantă contribuţie la dobîndirea de hei victorii în producţie în cinstea celui de al II-lea Congres al partidului nostru. GH. LAURENȚIU Sa îndeplinim în cel mai scurt timp planul de colectări — *** * " 1 . rezultatele organizării muncii Datorită muncii pline de avînt și ajutorului primit din partea statului, prin ingineri şi tehnicieni agronomi, maşini agricole şi altele, ţăranii muncitori din comuna Dumeşti au obţinut în acest an recolte îmbelşugate. Răspunzînd acestei griji şi urmînd pilda deputaţilor Toader Străjeru, Onofrei Adam, Virginia Ioniţă, mulţi dintre ţăranii muncitori, printre care, Constantin Anton, Ion Bălăuţă, Gh. Haidiuc, Gh. Burlăciuc şi alţii, şi-au predat la timp şi în întregime cotele datorate statului. Acest fapt a contribuit la situarea comunei Dumeşti printre cele fruntaşe din raionul Negreşti, in ceea ce priveşte colectările. Dobîndirea acestor succese se datoreşte, fără îndoială, şi bunei organizări a muncii de către comitetul executiv al sfatului popular comunal, preşedinte tov. Ion Berbec, care a luat din timp măsuri pentru îmbinarea armonioasă a muncii organizatorice cu cea politică, în vederea îndeplinirii la timp a planului de colectare. Astfel, in cadrul unei şedinţe lărgite a comitetului executiv, care s-a ţinut pe data de 4 octombrie a.c., la care au luat parte deputaţii, delegatele de femei, conducătorii celorlalte organizaţii de masă, precum şi ţăranii muncitori fruntaşi, a fost prezentată de către agentul colector Gh. Vicol o informare asupra situaţiei colectărilor din comună şi s-au discutat în amănunţime măsurile ce trebuie luate, pentru îndeplinirea la timp a planului de colectare. Tot atunci, s-a hotărît ca atît deputaţii, cit şi salariaţii din comună să-şi achite deîndată cotele restante, pentru ca în felul acesta munca politică de lămurire pe care o vor desfăşura în rîndul celor rămaşi în urmă, să,fie cît mai rodnică. Planul de acţiuni întocmit cu ocazia şedinţei a fost deîndată tradus in fapt. Membrii comitetului executiv comunal, ajutaţi de comisiile săteşti, au trecut să sprijine şi să îndrume munca în grupul de circumscripţii electorale care le-au fost repartizate şi de care răspund în acţiunea de colectare. Odată la 2 zile comisia comunală se întruneşte pentru a analiza desfăşurarea muncii colectărilor, discută şi hotărăşte măsurile ce trebuie luate acolo unde se constată anumite lipsuri. Intr-una din aceste şedinţe, de pildă, s-a constatat că, în satul Dumeştii Vechi colectarea produselor agricole se desfăşoară într-un ritm nesatisfăcător. După ce a fost luată măsura de a se întări comisia sătească, în scurt timp, satul Dumeştii Vechi s-a situat fruntaş pe comună. Trebuie amintit de asemenea, că o bună măsură luată de către comitetul executiv al sfatului popular comunal este şi aceea a programării din timp a atelajelor care transportă zilnic cotele la baza de recepţie Băceşti. Comitetul executiv comunal nu a neglijat nicimunca de agitaţie vizuală. Prin satele comunei, la locuri vizibile, au fost scrise lozinci mobilizatoare iar pe panoul din faţa statului sînt trecute numele ţăranilor muncitori fruntaşi in predarea cotelor datorate statului. Traducindu-se astfel în viaţă cele hotărîte, rezultatele nu au întîrziat să se arate. Astfel, dar planul de colectare la porumb şi floarea-soarelui care la data cînd s-a ţinut şedinţa nu întreceau 5 procente la 20 noiembrie, planul la porumb şi floareasoarelui a fost realizat in procent de respectiv 55 şi 70 la sută. De asemenea, rezultate frumoase au fost obţinute şi la colectarea altor produse. Realizările obţinute în ceea ce priveşte colectarea produselor agricole vegetale şi animale, în comuna Dumeşti, se datoresc în primul rind faptului că organizaţiile de bază săteşti au desfăşurat o susţinută muncă politică, lămurind ţăranii muncitori asupra importanţei predării la timp a cotelor datorate statului. In această privinţă, merită evidenţiaţi comuniştii Gh. Lungu, Gh. Dura, Vasile Onofrei şi alţii. Cu mult simţ de răspundere au muncit, de asemenea, și organele de colectare din comună. Tărăgănare şi lipsă de răspundere la baza de recepţie Vaslui La baza de recepţie Vaslui sosesc zilnic zeci de care încărcate cu produse vegetale, reprezentînd cotele achitate statului de producătorii agricoli din satele raionului, precum şi cantităţi însemnate de produse achiziţionate prin cooperative. Acest fapt arată in mod elocvent conştiinciozitatea ţăranilor muncitori care-şi fac datoria către stat. Dar, din păcate, acţiunea aceasta de mare însemnătate economică şi politică este mult stînjenită de felul defectuos cu care personalul bazei de recepţie de la Vaslui ia în primire aceste produse. Numeroase formalităţi şi ritmul extrem de încet cu care se lucrează aici iasă mult de dorit. Dar se vede treaba că nimănui nu-i pasă de această situaţie anormală şi mai ales de faptul inadmisibil că numeroşi producători agricoli veniţi de la mari depărtări, îşi pierd zile întregi aşteptind să le vie rîndul. Şi mai grav este însă, că de o bucată de vreme „rîndul“ la baza de recepţie din Vaslui îşi are tîlcul lui. Şi anume: cine nu se are bine cu alde Diaconu sau Coşule, salariaţi ai bazei, aşteaptă mult şi bine. Stă omul cît stă, dar după o bucată de vreme, cînd vede că a terminat nutreţul pentru vite, n-are încotro şi atunci scoate din căruţă ulciorul cu vin pe care-l dă plocon respectivio£ salariaţi. Şi toate aceste acte se petrec in faţa conducerii bazei, care în loc să ia măsurile cuvenite împotriva acestor salariaţi, ce-şi permit să frîneze munca de recepţionar, închide cu îngăduinţă ochii, închide ochii tov. Vasile Anastasiu, şeful bazei, închide ochii şi tov. Braitman magazionerul. Dar ulciorul nu merge de multe ori la apă, aşa că organele in drept au datoria să ia deîndată măsuri pentru a curma definitiv circulaţia lui în incinta bazei de recepţie Vaslui, mai ales că e cu vin, punînd ordine în activitatea salariaţilor. VLAD ARMEANU corespondent Pag. DEZVOLTAREA INDUSTRIEI ELECTROTEHNICE La începutul lunii mai ziarele şi posturile noastre de radio ne-au adus o veste mare : industria electrotehnică a îndeplinit sarcinile planului cincinal. Mai erau aproape 8 luni de zile pînă la sfîrşitul linului şi cu toate acestea un întreg sector industrial, o industrie despre care am început să vorbim doar în ultimii ani dat fiind, că a fost creată şi dezvoltată de regimul nostru democrat popular, începea să lucreze în contul anului 1956. „Electroizolantul“ Bucureşti, „Electroputere“ Craiova, „Electroprecizia“ Săcele, „Electroceramica“ Turda sunt noi întreprinderi apărute pe harta ţării. In cinstea celui de al II-lea Congresul partidului întreprinderile din industria electrotehnică obţin zi de zi noi şi însemnate realizări. Pe scurt de la corespondenţii voluntari , Ion T. Glăvan, ţăran muncitor din satul Cristeşti, raionul Tg. Frumos, s-a dus zilele trecute la sfatul popular comunal, cu gîndul de a lua legătura cu agentul fiscal. — Am venit să-mi îndeplinesc o obligaţie de cetăţean care vrea să cinstească aşa cum se cuvine Congresul partidului nostru drag. Primiţi suma de 100 lei în contul impozitului agricol pe care trebuie să-l plătesc pentru anul 1956. După ce a primit chitanţa cu nr. 2275, Ion T. Glăvan a luat drumul, către casă, bucuros că şi-a făcut datoria. (de la Ion Vieru) „ Mulţi ţărani muncitori din comuna Lespezi, raionul Paşcani, înţelegind importanţa predării la timp a cotelor către stat, care este o datorie patriotică a fiecărui cetăţean, şi avînd în frunte pe comunistul Grigore Airinei, secretarul organizaţiei de bază din comună, s-au grăbit să fie primii in această acţiune. Pînă în prezent, fruntaşii comunei sunt ţăranii muncitori Filip Filimon, Petru Popa, Toader Filimon, Pavel Luchian, Gavril Chiuariu şi Gh. Rusu care şi-au achitat în întregime aceste obligaţii. (de la Petru Pepelea) Căiele trecute s-a deschis în oraşul Vaslui,— str. 7 Noiembrie Nr. 12 — o expoziţie cu produse de larg consum, realizate de cooperativa meşteşugărească „Viaţă Nouă“ din acest oraş. Expoziţia este vizitată zilnic de numeroşi oameni ai muncii din oraş şi raion, gospodine, ţărani muncitori, etc. care cu acest prilej au posibilitatea de a-şi da seama de frumoasele realizări ale muncii în comun. Obiectele expuse se află din abundenţă de vînzare la magazinul cooperativei. Această realizare a cooperativei meşteşugăreşti „Viaţă Nouă“ din Vaslui, poate servi ca exemplu şi pentru alte cooperative meşteşugăreşti. (de la Th. Leuştean) . Ţăranii muncitori din corn. Răchiteni, raionul Roman, fiind îndrumaţi îndeaproape de organizaţia de bază din comună şi de sfatul popular comunal îşi achită cu drag impozitele către stat. Astfel, comunistul Codar A. Mihai, urmat fiind de ţăranii muncitori Ştefan I. Ghercă, Frenţ F. Tiva şi alţii sunt în fruntea celor care şi-au achitat în întregime impozitele datorate statului. (de la Neculai M. Filimon) -o. O grupă fruntaşă la învăţătură Cînd intri în localul Institutului Politehnic te impresionează plăcut animaţia ce domneşte aici. Unii studenţi se îndreaptă spre sălile de curs sau spre laboratoare, alţii spre bibliotecă, sau la consultaţiile date de către tovarăşii profesori sau asistenţi. Alături de toţi oamenii muncii din ţara noastră şi studenţii se pregătesc să întîmpine cel de al II-lea Congres al partidului cu noi succese la învăţătură. Prin munca pe care a desfăşurat-o grupa 319 din anul III al Facultăţii de Electrotehnică a reuşit să devină fruntaşă pe Institut. La lucrările de control ce le-au dat pînă acum, toţi studenţii acestei grupe au reuşit să obţină numai calificativele „bine“ şi „foarte bine“. S-au evidenţiat îndeosebi tov. Gabriela Mastacan, Strul Fişei şi Victor Bertalan, care învăţînd, cu multă sîrguinţă au reuşit să ia „foarte bine“ la toate cele 3 lucrări de control. Exemplul studenţilor din grupa 319 este urmat de mulţi dintre colegii lor de la acest Institut. Puternicul ecou al Comunicatului Agenţiei Tass R. P. UNGARA BUDAPESTA 30Agerpres) Presa ungară continuă să comenteze comunicatul agenţiei Tass despre ultimele experienţe cu arma termo-nucleară în Uniunea Sovietică precum şi cuvîntarea rostită de N. S. Hruşciov la Bangalore. Atît comunicatul agenţiei Tass, cît şi cuvîntarea lui N. S. Hruşciov, scrie ziarul„Szabad Nep“ în articolul său de fond din 29 noiembrie, au subliniat din nou cu toată vigoarea că guvernul sovietic continuă să se pronunţe pentru interzicerea armei atomice şi a armei cu hidrogen şi pentru un control internaţional eficient. După ce aminteşte că în cuvîntarea sa, N. S. Hruşciov a declarat că Uniunea Sovietică nu va abuza niciodată de arma atomică şi de arma cu hidrogen, ziarul scrie: Toată lumea ştie că aceste cuvinte exprimă o politică fermă de pace dusă în decurs de mulţi ani. Uniunea Sovietică a luptat de la început cu toate, puterile pentru interzicerea armelor de exterminare în masă. FRANŢA PARIS 30 (Agerpres) După cum anunţă ziarul „Liberation“, la 28 noiembrie, comisariatul francez pentru problemele energiei atomice şi observatorul special din departamentul Puy de Dôme au dezminţit zvonurile rău intenţionate răspîndite de unele ziare de dreapta cu privire la faptul că în urma ultimelor experienţe cu arma termo-nucleară in U.R.S.S. s-ar fi mărit radioactivitatea aerului deasupra Parisului. Ziarul „Liberation“ scrie: „In cercurile ştiinţifice franceze se crede că exploziile atomice din U.R.S.S., care au avut loc în straturile superioare ale atmosferei, nu au nimic comun cu explozia în urma căreia a fost nimicită mica insulă din Marea Japoniei şi s-a format un nor aducător de moarte din pulbere de coral radioactivă. In urma acelei explozii, în Marea Japoniei s-au înregistrat numeroase victime în rîndurile marinarilor japonezi. Acest fenomen nu a avut loc în timpul exploziei la o mare înălţime şi în urma căreia nu există particule materiale în stare să devină radioactive... în cele din urmă se poate crede că oamenii de ştiinţă sovietici s-ar fi abţinut de la desfăşurarea experienţei deasupra propriului lor teritoriu, dacă această experienţă ar fi reprezentat o primejdie cît de mică. Trebuie oare să mai amintim că, dîndu-şi seama de primejdia legată de explozia termonucleară la mică înălţime, americanii au preferat să o efectuieze în regiunea Mării Jasei ?“. Ziarul „L-Humanité“ atrage atenţia asupra faptului că presa franceză de dreapta, inclusiv ziarul „France Soir“, nu a manifestat la timpul potrivit nici o îngrijorare în legătur cu moartea pescarilor japonezi din pricina exploziei bombei cu hidrogen efectuată de americani. In prezent, aceste ziare încearcă în fel și chip să folosească explozia experimentală a bombei cu hidrogen în U.R.S.S. in scopul propagandei aşa numitului „război rece“. ANGLIA LONDRA 30 (Agerpres). In cadrul revistei presei, postul de radio Londra s-a ocupat de articolele ziarelor engleze privind ultimele experienţe cu arma termonucleară în Uniunea Sovietică. După cum reiese din emisiunile posturilor de radio, ziarul „Daily Mail“ este foarte iritat de poziţia acelora „în special din India“ care sprijină propunerile sovietice cu privire la interzicerea armei atomice şi a celei cu hidrogen. Fără nici un temei şi fără pic de logică, ziarul îşi exprimă nemulţumirea pentru că „nimeni nu a protestat pe lîngă Rusia“ pentru experienţele cu arma termonucleară. Ziarul „Daily Mirror“ încearcă să semene îndoială în ceea ce priveşte sinceritatea Uniunii Sovietice, care cere reducerea armamentelor şi interzicerea armelor de exterminare în masă. După părerea ziarului,, ziua ■cînd bombele atomice vor putea. ,fL. distruse „este încă departe“. GERMANIA OCCIDENTALA BERLIN 30 (Agerpres) Ziarele vest-berlineze şi vest-germane publică comunicatul agenţiei Tass despre experienţele cu arma termonucleară efectuate în Uniunea Sovietică în ultima vreme, sub titlurile „Moscova — cea mai puternică explozie de bombă“ („Der Kurier) ; „Moscova confirmă experienţele cu bomba cu hidrogen“ („Suddeutsche Zeitung“) ; „Moscova confirmă explozia bombei cu hidrogen“. Hruşciov avertizează împotriva unei noi curse atomice a înarmărilor“ („Frankfurter Rundschau“). Ziarele „Frankfurter Allgemeine“, „Suddeutsche Zeitung“ şi „Der Kurier“ reproduc textual acea parte din comunicatul agenţiei Tassin care se vorbeşte despre experimentarea noilor tipuri de arme atomice şi cu hidrogen care a avut loc în ultima vreme în U.R.S.S. Ele publică de asemenea declaraţia că Uniunea Sovietică cere ca şi pînă acum interzicerea bombelor atomică şi cu hidrogen, se pronunţă pentru instituirea unui control internaţional eficient şi pentru asigurarea posibilităţii folosirii energiei atomice în scopuri paşnice. Totodată, ziarele informează despre declaraţiile făcute de N. S. Hruşciov în India cu privire la experienţele cu armele atomică şi cu hidrogen efectuate în Uniunea Sovietică. Arabia Saudită şi India sunt alături în lupta pentru promovarea păcii NEW DELHI 30 (Agerpres) — Regele Saud al Arabiei Saudite, care in prezent vizitează India, a declarat, în cadrul unei recepţii care a avut loc la Delhi, că Arabia Saudită şi India sunt alături în lupta pentru promovarea păcii mondiale. El a arătat că cele două ţări sînt de acord cu principiile afirmate la conferinţa ţărilor Asiei şi Africii de la Bandung. Ca răspuns la declaraţia regelui Ibn Saud, premierul Indiei Jawaharlal Nehru a ţinut o scurtă cuvîntare în care a subliniat că „este fericit că atît India cît şi Arabia Saudită au aceeaşi atitudine faţă de, cea mai importantă problemă a lumii — pacea“. Criza de guvern din Franţa PARIS 30 (Agerpres) — Refuzul Adunării Naţionale franceze de a acorda votul de încredere primului ministru Faure a deschis o nouă criză guvernamentală în Franţa. Agenţiile de presă subliniază că guvernul Faure a fost cel de al 21- lea guvern al Franţei de la sfîrşitul celui de al doilea război mondial. In urma votului din Adunarea Naţională, în noaptea de 29 noiembrie a avut loc un Consiliu de Miniştri în cadrul căruia s-a discutat posibilitatea dizolvării Adunării Naţionale. Intr-o declaraţie făcută agenţiei France Presse, Faure a subliniat că guvernul a acordat o deosebită atenţie articolului din Constituţie care permite dizolvarea Adunării Naţionale în cazul cînd aceasta refuză de două ori în mai puţin de 18 luni să acorde încrederea în guvern. După cum se ştie, ultima criză guvernamentală din Franţa a avut loc acum 10 luni, cînd Adunarea Naţională a refuzat să acorde vot încredere lui Merites France. Faure a cerut preşedintelui Repubblicii să convoace de urgenţă un nsitiu de Miniştri pentru a se disi cuta problema dizolvării Adunării Naional.