Flacăra Iaşului, aprilie 1971 (Anul 27, nr. 7631-7655)

1971-04-22 / nr. 7648

t 1 /' T FLACĂRA IAȘULUI Stadiul necorespunzător al unor investiţii din agricultură impune: Măsuri urgente, un ritm alert de execuţie! Volumul Investiţiilor pe acest an în unităţile ieşene ale agriculturii de stat este destul de însemnat, fiind cu peste 20 la sută mai mare decât în 1970, ceea ce desigur presupune o mobilizare generală a forţelor. Şi cu toate acestea, concluziile ce ni le oferă activitatea trimestrului I nu ne pot mulţumi. Astfel, deşi timpul a fost favorabil, unităţile agricole de stat din judeţul Iaşi au realizat în primele trei luni numai 17 la sută din volumul anual de investiţii şi doar 80 la sută din planul trimestrului. Pentru aceste considerente, zilele trecute am avut o convorbire cu tov. Vasile Avram, directorul Băncii agricole, Sucursala judeţeană Iaşi, cu care ocazie am fost informaţi, în detaliu, asupra stadiilor unor lucrări, cauzelor rămînerilor în urmă, precum şi a măsurilor ce se impun pentru activitatea trimestrului în curs. RED. : După cum sîntem informaţi, stadiul unor lucrări de investiţii din agricultură nu este corespunzător. Printre ele se numără şi Complexul de vinificaţie al I.A.S. Bucium, cu termen de punere în funcţiune la 31 august 1971. Organele bancare au efectuat, recent, analize pe teren. Ce concluzii s-au desprins? V. AVRAM : Nerealizarea volumului lucrărilor de construcţii-montaj se datoreşte, în principal, lipsei pieselor de în- Zidire la bazinele de colectare şi vinificaţie, al căror furnizor este întreprinderea de industrie locală „Progresul“ din Iaşi. S-au făcut repetate intervenţii şi abia în luna aprilie îşi va respecta obligaţiile contractuale. RED. : Dar utilajele tehnologice pentru acest obiectiv s-au asigurat de către beneficiar ? V. AVRAM: Trebuie remarcat faptul că termenul de livrare a unora dintre utilaje nu este corelat cu termenul de punere în funcţiune a complexului. De pildă, instalaţia de separare a mustului se va omologa abia în trimestrul IV 1972 la Uzina de reparaţii din Tecuci. Intr-o situaţie similară sunt şi transportorii melcaţi, dispozitivul de cufundare a conului de baştină, utilaje în compoziţia cărora intră oţel inox, material pe care Uzina de reparaţii Tecuci nu-1 are asigurat. Beneficiarul şi proiectantul cunosc aceste lucruri, dar nu le-au rezolvat pînă în prezent. RED.: Cunoaştem că un alt obiectiv important, tot cu termen de intrare în funcţiune în 1971 (septembrie), înregistrează serioase rămîneri în urmă. Este vorba de Fabrica de nutreţuri combinate din Iaşi. De ce întreprinderea nr. 4 construcţii-montaj, care execută această lucrare, nu urgentează ritmul de lucru? V. AVRAM : Vinovaţi de stadiul necorespunzător la această lucrare se fac atît constructorul cît şi proiectantul (I.S.CPA. Bucureşti). In primul rînd constructorul înregistrează rămîneri în urmă la corpul central de fabricaţie, la care s-a turnat abia planşeul de cota +15, faţă de cota +23 conform graficului. De asemenea, silozul trebuia glisat pînă la cota +19, dar nu s-a executat. Cauza principală o constituie neasigurarea şantierului cu betoanele necesare, precum şi cu utilaje în timpul prevăzut. Pe de altă parte, proiectantul, întreprinderea nr. 4 construcţii-montaj, nu a asigurat documentaţia tehnică pentru postul trafo şi staţia C.F. Nici proiectantul (I.S.C.P.A. Bucureşti) nu a definitivat pînă în prezent studiul tehnico-economic pentru această lucrare (ce prezintă multe omisiuni), ceea ce va atrage unele greutăţi în execuţia şi decontarea lucrărilor. Aş mai adăuga faptul că şi la această dată încă nu sunt corelate cifrele de plan ale beneficiarului cu ale constructorului. Convorbire cu tov. Vasile Avram, directorul Băncii agricole, Sucursala judeţeană Iaşi ceea ce concură indirect la un ritm de execuţie nesatisfăcător. RED. : Mai sînt şi alte lucrări la care se înregistrează restanţe faţă de prevederile planului de investiţii ? V. AVRAM : Din păcate, da. Aş aminti mai întîi Complexul de creştere şi îngrăşare a porcilor de la I.A.S. Tomeşti, cu termen, de intrare înfuncţiune în septembrie 1971. Mai exact, 4 hale de îngrăşare au termen la 30 iunie 1971, iar celelalte 4 la 30 septembrie 1971. Punerea în funcţiune este periclitată pentru că la obiectul „bucătărie de furaje" sînt serioase rămîneri în urmă. Astfel, corpul principal, la 31 martie, abia se afla la cota zero, iar corpul anexă—la planşeul de la cota +4. RED. : Am înțeles că nepredarea în termen a acestui obiect va împiedica desfășurarea normală a procesului tehnologic în halele de îngrăşare, pentru care sunt condiţii de realizare în termen. Nu am înţeles insă de ce beneficiarul nu impulsionează executantul ? V. AVRAM : Beneficiarul a făcut repetate intervenţii pe lîngă executant, dar fără rezultate. Considerăm necesar ca întreprinderea nr. 4 construcţii să-şi organizeze mai bine munca în acest şantier, să-şi concentreze forţele pentru recuperarea rămînerilor în urmă, ştiut fiind că ţine în loc şi activitatea subantreprenorilor. De altfel, această organizaţie de construcţii trebuie să urgenteze execuţia unor lucrări şi la Complexul de legume şi fructe din Hîrlău, lucrare care este restantă din 1970. RED: Care dintre complexele intercooperatiste ridică în prezent probleme deosebite ? V. AVRAM: In primul rînd, îngrăşătoria de miei de la Movileni cu o capacitate totală de 30.000 de capete, care deşi a avut termen de intrare în func- ţiune în 1970, a fost dată în exploatare I numai parţial, pentru 20.000 de capete. I Realizările din trimestrul I a.c sunt ne- satisfăcătoare, deşi s-au făcut dese ape- luri la adresa beneficiarului, care o exe- ■ cută în regie. O situaţie necorespunză- I toare prezintă şi îngrăşătoria de tineret ■ taurin de la Paşcani, care se află în execuţia Trustului de construcţii. Cu toate că finanţarea a fost deschisă la Banca agricolă încă de la începutul lunii martie, constructorul a început lucrările de organizare a şantierului abia în lună aprilie. RED. : La cooperativele agricole de producţie planul de investiţii a fost realizat ? V. AVRAM : Şi aici trebuie să amintim că planul de investiţii în acest an este mai mare cu 28 la sută faţă de 1970. Şi cu toate acestea, din cele 57 de obiective noi, cărora trebuie să li se acor- | de prioritate, au fost atacate pînă In pre-a zent doar trei (grajdurile de la C.A.P. I Hîrlău, Bălţaţi şi Tătăruşi). Semnificativ * este şi faptul că din obiectivele planifi- I cate, mai sunt încă lucrări la care nu s-a efectuat adaptarea la teren a proiectelor ■ tip, iar pentru 11 nu s-au obţinut auto- Irizaţiile de construcţii. Mai mult, din cele 58 de obiective restante din anul I trecut, 14 sunt abia la lucrările de fundaţii. RED.: Informaţiile pe care ni le-aţi dat evidenţiază însemnate rămîneri in urmă pe şantierele investiţiilor din agri- g cultură. După părerea noastră, credem că I se impun măsuri energice din partea tu- ■ turor factorilor răspunzători. V. AVRAM: Intr-adevăr, situaţia este necorespunzătoare. Constructorii (Intre- . prinderea nr. 4 construcţii-montaj şi Trustul de construcţii) trebuie să-şi organi- ■ zeze mai bine producţia şi munca pe I şantiere. Pe de altă parte, beneficiarii să-şi conjuge mai mult eforturile lor cuale executanţilor pentru a facilita recuperarea urgentă a acestor rămîneri în urmă. Totodată, Direcţia generală a agri- I culturii, industriei alimentare, silviculturii şi apelor împreună cu celelalte organe agricole judeţene trebuie să sprijine mai substanţial activitatea în domeniul investiţiilor. In acelaşi timp, conducerile cooperativelor agricole de producţie să dea mai multă atenţie executării ritmice a planului de investiţii, concomitent cu realizarea sarcinilor de sezon. Pentru că de buna realizare a planului de investiţii depind în mare măsură rezultatele întregii, activităţi programate pe acest an şi în perspectivă. Convorbire consemnată de Eugeniu ZIDARIȚA Popas instructiv "(urmare din pag. 1) feţea scriitorului, realizate de Dan Eremia Grigorescu etc. — Pe Ungă această secţie memorială, ne spunea C-tin Stejar, directorul Casei de cultură, cu ajutorul Complexului muzeistic din Iaşi am amenajat şi o secţie etnografică. Aceasta cuprinde costume naţionale, obiecte de artă populară, covoare, ţesături, măşti populare, achiziţionate din părţile Paşcanilor. De menţionat că la amenajarea muzeului şi-au adus prinosul de pasiune şi pricepere elevii liceului, unii din ei devenind veritabili ghizi gata oricind să dea explicaţii amănunţite vizitatorilor. Şi totul este un început de bun augur, deoarece cu acelaşi sîrg se lucrează in prezent la amenajarea unei secţii de istorie, în care un loc de seamă îl vor ocupa mărturiile luptei revoluţionare a muncitorilor ceferişti păşcăneni. Deschiderea muzeului orăşenesc, materializarea pasiunii şi eforturilor iniţiatorilor, capătă un plus de eficienţă şi pentru faptul că are loc acum, la începutul sezonului turistic. Aşadar, un popas instructiv şi evocator, pe meleagurile Paşcanilor. “VWWWVWVWN^ZUWVWS k/SAAAAAA/WSA/WWWVW' Fără răgaz în apropierea satului Minzătești, comuna Bosia, s-a produs recent o alunecare de teren care afecta 7 stilpi cu conductori de înaltă tensiune. Faptul a fost observat de șeful echipei de electricieni, Dumitru Soroceanu, abia seara, la încheierea programului de lucru. Pentru a apăra întregul traseu, la care sunt conectate satele comunei Holboca, cei 13 electricieni (printre care Aurel Ceasnog, Ioan Strătilă, Gh. Mocanu, Ioan Nicoară ş.a.) n-au aminat o clipă aplicarea măsurilor tehnice de securitate a liniei. La faţa locului a sosit imediat şi maistrul Mihai Pascaru şi, cu toţii, au lucrat fără întrerupere o noapte şi o zi la plantarea provizorie a cîtorva stilpi, la îndreptarea celorlalţi cu ajutorul macaralelor şi la asigurarea funcţionării conductorilor aerieni. O dată cu repunerea sub tensiune a traseului cu 20 de ore mai devreme decit ar fi fost normal, electricienii au primit mulţumiri din partea locuitorilor. Scurtă le-a fost bucuria Coboriseră din tren şi mergeau in satul Mănăstirea, din comuna Dagiţa. Vreme de seară, drumul pustiu. Cei doi călători erau Vasile Lipşa, salariat al staţiei C.F.R. Roman, şi Valeria Pasaniuc. Mergeau la rude. Deodată le-au apărut în faţă doi indivizi. tJnul, cu o bită, l-a lovit în cap pe Vasile Lipşa. Femeia a început să ţipe, dar a fost forţată să tacă. Agresorii au luat de la cele două victime bani, obiecte şi, văzând că dinspre Dagiţa apar oameni pe drum, au fugit. Dar fuga le-a fost scurtă. Nu s-au bucurat decit 24 de ore. Subofiţerii de la postul de miliţie Dagiţa, Mihai Ciocan (şeful postului) şi Teodor Creţu, i-au prins pe cei doi tîlhari şi i-au pus la loc sigur. Erau Petru Olăriţ şi Gheorghe N. Ursu, din Dagiţa. Raşchetînd parchetul a... golit şifonierul Constantin Apostol, cu domiciliul în str. Ghica Vodă nr. 22 Iaşi, a fost angajat de familia P.B. pentru raşchetatul parchetului. Fiind lăsat singur un apartament, „meşterul“ a golit şifonierul de citeva obiecte preţioase : un ceas de aur, două inele cu piatră şi alte lucruri în valoare de 4.000 de lei. Instanţa de judecată l-a condamnat la 2 ani închisoare. Nesocotind contractul de şcolarizare Nesocotind contractul de şcolarizare încheiat cu I.T.A., in care se prevedea ca după absolvire să lucreze cel puţin 3 ani neîntrerupţi in cadrul unităţii, Ioan Dumitrescu din Schiturcă, părăsind locul de muncă, a fost, obligat de către judecătorie să plătească cheltuieli de şcolarizare. . Se angajează: - doi ingineri mecanici proiectanţi; - doi ingineri chimişti proiectanţi; - doi ingineri electronişti; - un devizier (inginer sau tehnician constructor) -un maistru electroenergetic Cei interesaţi se vor adresa la FABRICA DE ANTIBIOTICE IAŞI Se angajează imediat — un inginer într-una din specialităţile: mecanică, electrotehnică, lemn sau construcţii pentru funcţia de inginer şef — un inginer în specialitatea electrotehnică sau mecanică pentru funcţia de şef al serviciului tehnic. Cei interesaţi se vor adresa la întreprinderea economică de industrie locală Huşi Condiţii de angajare şi salarizare conform H. C M. 914/1968. Se asigură cazare în bune condiţii. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul întreprinderii, strada Al. I. Cuza nr. 99 Huşi, telefon 549 sau 129 — Huşi. i, un economist său economist principal, în probleme de salarizare şi plan forţă de muncă, angajează de urgenţă COMBINATUL TEXTIL IAȘI, CENTRUL DE LIBRARII IAȘI anunţă : materiale de pavoazare se pot procura de la următoarele unităţi: Prin virament: Unitatea nr. 4 (Str. Culturii), Cu numerar: librăria M. Eminescu (Str. Ștefan cel Mare), librăria Supermagazin Copou, librăria nr. 13 (Str. Socola), librăria nr. 5 (Str. Ștefan cel Mare). PENTRU ACTIVITATEA IN INDUSTRIE: — un Inginer principal energetic — un inginer sau tehnician principal — diriginte pentru lucrări de investiţii — doi Ingineri sau tehnicieni principali — diriginţi — pentru electrificări rurale — trei Ingineri sau tehnicieni proiectanţi — un desenator tehnic — un magaziner principal — un pictor. PENTRU ACTIVITATEA IN CONSTRUCŢII-MONTAJ — un merceolog principal — maiştri energetici pentru loturile Iaşi şi Vaslui — tehnicieni energetici pentru lotul Vaslui — un contabil principal pentru lotul Vaslui — un inginer sau inginer principal pentru lotul Vaslui angajează ÎNTREPRINDEREA DE REŢELE ELECTRICE IAŞI Solicitanţii pentru posturile din industrie se vor adresa la serviciul personal al întreprinderii, stradă Uzinei nr. 38, iar cei pentru activitatea din constructiimontaje la biroul personal al Șantierului, strada Perju nr. 2, manaanw m . u. jli,h 'V.ikmw«!)B3s Se oferă prin transfer — defrişător tractor S. 1300 — o bucată — plug P.P.S. 4X35 — o bucată — plug cu disc 3 P.D.N. — 3 — 30 — o bucată — elevator pentru lemn subţire şi cheresteao bucată. Cei interesaţi se vor adresa la COMBINATUL DE EXPLOATARE ŞI INDUSTRIALIZARE A LEMNULUI IAŞI strada Bucium nr. 34, telefon 17250, 251, 252. Trebuie prezentată o cerere de transfer in patru exemplare pentru fiecare mijloc fix. I PAGINA A III-A — ingineri proiectanţi — tehnicieni proiectanţi angajează Uzina metalurgică Iaşi Condiţii de angajare: cel puţin 5 ani vechime în această specialitate. Se recrutează pînă la 30 aprilie muncitori necalificaţi pentru a fi calificaţi în meseriile: - finisatori laminate - cocsari - zidari şamotori Cei interesaţi se vor adresa la Combinatul siderurgic Galaţi Actele necesare pentru înscriere 3 - copie legalizată de notariat de pe certificatul de studii (7-8 ani) - copie nelegalizată a certificatului de naştere Solicitanţii se vor prezenta la serviciul de învățămînt. Se angajează: -10 conducători auto pentru transporturile locale în şantiere autobasculante 4 mecanici auto categoria VI Întreprinderea DE TRANSPORT AUTO IAŞI din categoriile C şi E cu vechime de 5 ani pentru transporturi interurbane -10 conducători auto Cei interesaţi se vor adresa la Autobaza nr. 1 Iaşi Salarizarea se face conform H. C. M. nr. 914/1968. Informaţii se pot obţine zilnic la sediul autobazei nr. 1 Iaşi, strada Aurel Vlaicu nr. 54, telefon: 14420, 14421, 11866. Mica publicitate Vînzări cumpărări Vînd Skoda 1000 M.B. 26 000 km., stare excepțională. Telefon 12692. Vînd garaj metalic demontabil. Palat 55, telefon 30287.___________________ Vînd apartament liber, calorifer, ultra central. Informații_ 13783. Vînd casă liberă, trei camere, bucătărie, grădină. Fundaşul Bucovinei 7. Vînd casă liberă Şi vie. Strada Nămoloasa 15, cartier Crucea Roşie, Iaşi. Vînd casă, grădină. Informaţii strada Eternitate 55, orele 13—16. Schimburi de locuinţă Ofer apartament două camere, bloc şi casă naţionalizată, 3 camere, dependinţe, curte, pentru patru camere bloc. Adresaţi telefon 16633, sîmbătă între orele 13—15 şi duminica între orele 10—12. Ofer locuinţă Iaşi, pentru Botoşani, Strada Parcul Tineretului, bloc B 4, apart. 32, Botoşani. Ofer garsonieră confort I şi două camere naţionalizate pentru apartament bloc, două camere. Strada Stejar 24. Cedez apartament bloc, pentru casă naţionalizată sau particulară, singur în curte. Informaţii Socola 120. Pierderi Pierdut legitimaţia eliberată de Ţesătoria de mătase ,Victoria“pe numele Aramă Mihai. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Fabrica .Ţesătura“ pe numele Meleşanu Maria. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de U.F.S. pe numele Pietraru Florin. O declar nulă.______________ Pierdut legitimaţia eliberată de I.C.R.A. pe numele Mitrică Neculai. O declar nulă._____________ Pierdut legitimaţia eliberată de Uzina mecanică „Nicotină“ pe numele Iacomi Mihai. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Fabrica de tricotaje „Moldova" pe numele Ivanov Paraschiva. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de U.F.S. pe numele Oglage Gheorghe. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Fabrica de tricotaje „Moldova" pe numele Ivanov Cristina. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Fabrica „Ţesătura“ pe numele Rotaru Silvia. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Fabrică de mătase pe numele Josu Elena. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de „Ţesătură" pe numele Struţ Paulina. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Fabrica de tricotaje „Moldova“ pe numele Dimitriu Profira. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Ţesătoria de mătase pe numele Bucur Rodica. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Uzina metalurgică pe numele Spînu Dumitru. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Uzina de reparaţii pe numele Soficu DumitruO declar nulă^^^ Pierdut legitimaţia eliberată de U.F.S. pe numele Ignat loan. O declar nulă.____________________ Pierdut legitimația eliberată de Uzina metalurgică pe numele Nâdâni® Dorel. O declar nulă. *