Flacăra Iaşului, august 1972 (Anul 28, nr. 8045-8070)

1972-08-01 / nr. 8045

) k De curînd, s-a încheiat la Lublin (R.P. Polonă) a 8-a ediţie a Festivalului internaţional de şah, la care au luat parte concurenţi din 7 ţări, împărţiţi în trei grupe. In turneul principal, victoria a revenit maestrului internaţional J. Bednarski (Polonia). Turneul destinat Jucătorilor din clasa maeştri a fost dominat de maestrul ieşean Volodea Vaisman, care a impus de la început un ritm căruia nu i-au putut face faţă ceilalţi jucători. La această grupă au participat 14 concurenţi din Polonia, Uniunea Sovietică, Bulgaria şi România. Cîştigînd turneul cu un total de 10 puncte (pe locul 11 J. Adamski din R.P. Polonă), triaestrul V. Vaisman a obţinut dreptul să joace în turneul principal al ediţiei viitoare. Celălalt concurent român, ieşeanul Nicolae Doroftei, s-a clasat pe locul 12. In cadrul grupei C, 22 de concurenţi au jucat 10 runde sistem elvețian. Pe primele locuri s-au clasat : 1—3 H. Doboszi, R. Bernard și W. Kruszyski — cu cîte 8 puncte. Sport * Sport ■ Sport SAH lin frumos succes international al maestrului V. Vaisman Campionatul naţional de planorism Ieri a avut loc la Iaşi deschiderea festivă a Campionatului naţional de planorism, ediţia a 16-a. La această importantă competiţie participă şi concurenţi din Uniunea Sovietică, Polonia, R.D. Germană şi Cehoslovacia. Au fost de faţă reprezentanţi ai federaţiei de specialitate şi ai C.J.E.F.S. Întrecerile propriu-zise încep astăzi la ora 9 la aeroclubul „Moldova“. Dialog—dialog Cititorii despre comportarea fotbaliştilor de la Politehnica Divizia A de fotbal s-a încheiat de mult, ne mai despart mai puţin de trei săptămîni pînă la reluarea unor ediţii 1972—1973 (şi a diviziei B!), dar ecourile în legătură cu comportarea Politehnicii in trecutul campionat nu s-au stins. Primim, în continuare, numeroase scrisori de la cititori care, exprimîndu-şi punctul de vedere privind cauzele care au determinat retrogradarea, îşi exprimă speranţa că ieșenii pot reveni în „A“. In acest sens, ei fac unele propuneri interesante privind eliminarea carenţelor semnalate. Spicuim cîteva, prezentindu-le succint. Cîţiva suporteride la sectorul poduri rulante al Uzinei metalurgice sunt de părere că o serie de jucători talentaţi n-au jucat la valoarea lor. Pe de altă parte, ei propun, între altele, să se acorde o atenţie sporită disciplinei şi pregătirii, precum şi organizarea unei mese rotunde cu jucătorii, antrenorii şi conducerea clubului. Acelaşi punct de vedere este împărtăşit şi de I Ion Dobîndă, profesor la Şcoala generală din satul Coropceni, comuna Ciorteşti, care mai adaugă că toţi jucătorii trebuie să ducă o viaţă echilibrată, să nu fumeze, să nu bea, să nu-şi irosească timpul cu preocupări periferice. ..Cred că toţi jucătorii trebuie supuşi la nişte teste care să arate dacă sunt calmi, răbdători, energici“, încheie el. „A fi fotbalist, a fi antrenor înseamnă afi trup şi suflet pentru fotbal, pentru viitorul lui“, iată un aforism simplu şi plin de adevăr pe care-l comunică Nelu Ţiu, care crede că „jocul“ diviziei B îi va trezi la realitate pe unii. „Trebuie muncă şi disciplină, iar eu urez jucătorilor succes din toată inima spre divizia A“, încheie Nelu Tiu. Tov. Marcel Rotman, din Iași, str. Dobrogeanu-Gherea nr. 28, în vîrstă de 46 de ani, mărturisește că a cunoscut, o perioadă lungă, întreaga activitate sportivă a orașului, în special la fotbal. „Este cunoscut de toată lumea că organele locale au asigurat tuturor jucătorilor condiţii optime de pregătire, de studiu şi de viaţă“, remarcă el, propunînd ca noua conducere a clubului să coopteze ca activişti voluntari o serie de foşti jucători care au evoluat la Iaşi şi s-au bucurat de respectul publicului. O întrebare pune tov. Eugen Taban, din Iaşi, str. Strugurilor nr. 7, macaragiu la Uzina mecanică „Nicolina" : de ce s-a dat atît de uşor transfer portarului Iordache şi altor jucători ? La rîndul său, Ioan Zalincu, elev la Liceul industrial pentru construcţii de maşini, este de părere că publicul ieşean trebuie să susţină mai energic jucătorii, in timpul partidelor. Lui îi repugnă fluierăturile şi cuvintele ireverenţioaseale unor spectatori. In timp ce tov. Dumitru Sacaliuc, din str. Primăverii nr. 23 A, se pronunţă pentru stabilitatea jucătorilor, aşteptînd măsuri adecvate pentru îmbunătăţirea pregătirii, tov. Emil Budeci, de la I.J.E.COOP Iaşi, pretinde că viaţa sportivă a unor fotbalişti este o cauză a retrogradării şi se pronunţă, în altă ordine de idei, pentru formarea unui club puternic, pentru fermitate şi măsuri radicale în faţa abaterilor de la disciplină. Din comuna Tătăruşi, ne scrie tov. Iosub N. Iosub, care nu este de acord cu opinia tov. Ştefan Teodorescu, apărută la această rubrică, după care jucătorii ar fi de vină în ce priveşte retrogradarea. El crede că o cauză este atmosfera încordată care s-a creat prin introducerea forţată a unor jucători slabi, de tipul Mărdărescu II, precum şi relaţiile necordiale jucători-antrenori. Pe viitor trebuie eliminate aceste practici, consideră corespondentul nostru. In fine, tovarăşii Emil Apetroaie, din Iaşi, Ioan Adăscăliţei, din Iaşi, str. V. Lupu 126, precum şi „un grup de oameni cinstiţi" din Iaşi se pronunţă pentru o infuzie de tinereţe în echipă, pentru respingerea unor jucători mediocri de genul lui Biliboacă, pentru asigurarea unor bune condiţii generale tuturor jucătorilor, pentru o intervenţie mai promptă, critică şi la timp a presei faţă de evoluţia echipei. „Seriozitate, onestitate, dăruire“, iată concluzia care se desprinde, ca o cerinţă unanimă, din epistolele primite. N.R. Discuţia pe marginea comportării echipei de fotbal Politehnica, la care au luat parte numeroşi cititori din oraşul Iaşi şi din judeţ (conţinutul unor scrisori — care n-au mai putut apare din cauza lipsei de spaţiu — va fi comunicat clubului), a fost, credem, necesară şi, mai ales, utilă. Ea a demonstrat punctul de vedere al majorităţii spectatorilor , tristeţea retrogradării trebuie convertită în speranţa că măsurile cele mai potrivite pot readuce echipa acolo unde a fost şi unde merită , în divizia A ! Mulţumim colaboratorilor noştri pentru sugestiile primite, multe dintre ele constructive, la obiect şi care vor fi, sperăm, luate in consideraţie de forurile în drept Dezbaterea a scos în evidenţă că în toate sectoarele de activitate — inclusiv sportul — trebuie să se ţină seama de opiniile, de părerea opiniei publice. Ziarul va persevera şi în viitor pe acest drum. Formaţia de tenis a României pentru întîlnirea cu echipa Australiei (semifinala interzonală a „Cupei Davis") Federaţia noastră de specialitate a aunţat că formaţia de tenis a României pentru întîlnirea cu echipa Australiei (semifinala interzonală a „Cupei Davis“), care va avea loc pe terenurile „Progresul“, din Capitală, în zilele de 4, 5 şi 6 august, va avea aceeaşi componenţă ca şi la recenta întîlnire cu formaţia U.R.S.S. de la Tbilisi, adică Ilie Năstase, Ion Ţiriac, Petre Mărmureanu şi Ion Santeiu. Iată pe scurt portretul acestor reprezentanţi ai sportului alb din ţara noastră. Ilie Năstase s-a născut în Bucureşti la 19 iulie 1947. De la vîrsta de 12 ani el a fost adus la clubul sportiv Steaua de fratele său, Constantin Năstase, care pe atunci figura printre primii jucători ai ţării, ca să fie înscris la secţia de... fotbal. Punînd întîmplător mîna pe rachetă, el atrage imediat atenţia antrenorilor, demonstrînd aptitudini neobişnuite pentru tenis. Năstase are o ascensiune meteorică : la 15 ani devine campion naţional de juniori, în 1966 trece de pe locul 7 pe locul doi în clasamentul jucătorilor români, iar doi ani mai tîrziu devine jucătorul nr. 1 al României, titlu deţinut pînă atunci de Ion Ţiriac. Anul 1966 înseamnă şi primul său mare succes pe tărâm internaţional. Evoluînd pe terenurile de la Roland Garros, din Paris, unde cu cîteva săptămîni mai înainte primise „botezul focului“ în „Cupa Davis“, Năstase ajunge, alături de Ţiriac, în finala de dublu a campionatelor internaţionale ale Franţei. Invingînd jucători cu renume în urma unor evoluţii prestigioase, el înscrie în anul 1970 pentru prima dată numele unui tenisman român în clasamentul primilor 10 jucători din lume (clasat pe locul 6). In acelaşi clasament pe anul 1971, el este din nou prezent, dar locul 9 care i se acordă este socotit de cei mai mulţi specialişti ca o nedreptate. Rezultatele realizate pînă acum în cursul acestui sezon, care culminează cu titlul de finalist al Wimbledonului, îi acordă încă de pe acum, în clasamentul primilor 10 rachete ale lumii pe anul 1972, o poziţie superioară faţă de clasamentele precedente. Ion Ţiriac s-a născut la Braşov la 9 mai 1939. Este absolvent al Institutului de cultură fizică şi sport din Bucureşti, cu specializarea tenis. Ca şi Ilie Năstase, primul său contact cu sportul nu a fost tenisul, ci hocheiul pe gheaţă, făcînd parte din echipa Clubului Steagul Roşu şi, mai tîrziu, din echipa naţională. A început să joace tenis în 1955. Ţiriac, un deosebit talent, dublat de o mare tenacitate şi putere de luptă, devine în scurt timp campion naţional la juniori şi component al echipei noastre pentru „Cupa Galea“. In 1959, cînd îl detronează pe veteranul campion, Gheorghe Viziru, devine jucătorul nr. 1 al ţării. Azi, avînd la activul său victorii de prestigiu, Ţiriac este considerat de specialişti printre vedetele tenisului mondial fiind apreciat ca un mare jucător de dublu. Datorită remarcabilelor sale calităţi, el a contribuit din plin la răsunătoarele succese obţinute de tenisul nostru în „Cupa Davis“. Petre Mărmureanu s-a născut la Bucureşti, la 20 iunie 1941. A început să joace tenis la 13 ani la Clubul Progresul. In 1959 cîştigă primul titlu s campion al oraşului Bucureşti. In 1961 trece la clubul Steaua. Un an mai tîrziu, cîştigă primul titlu la un campionat peste hotare proba de dublu mixt a campionatelor internaţionale de la Tallin, alături de regretata Mina Irina, o mare speranţă a tenisului românesc. In acelaşi an este component al reprezentativei pentru „Cupa Galea“, iar începînd din 1963 este în permanenţă component al echipei pentru „Cupa Davis“, îndeplinindu-şi cu o mare abnegaţie rolul de coechipier. Ion Santeiu, a doua rezervă, s-a afirmat cu prisosinţă în ultimii doi ani, cîştigîndu-şi dreptul de a fi selecţionat în echipa naţională. In vederea întîlnirii cu echipa României contînd pentru finala interzonală a „Cupei Davis“, luni după-amiază a sosit în Capitală reprezentativa de tenis a Australiei. Oaspeţii au deplasat o echipă din care nu- lipsesc cunoscuţii internaţionali Mal Anderson, Colin Dibley, Ross Case, Geoff Masters şi John Cooper. Căpitanul-nejucător al echipei este Neale Fraser, învingător în turneul de la Wimbledon — ediţia 1960. In cursul după-amiezii tenismenii australieni au efectuat primele schimburi de mingi ale antrenamentului care a avut loc pe terenurile clubului sportiv Progresul. * întors în Capitală de la Düsseldorf, unde a participat la un mare turneu internaţional, Ion Ţiriac a declarat următoarele : „Meciul pe care-l vom susţine în zilele de 4, 5 şi 6 august în Capitală se anunţă deosebit de dificil. Tenismenii australieni sunt jucători de clasă internaţională, care posedă o frumoasă carte de vizită. Nu vom precupeţi nici un efort pentru a obţine victoria şi a ne califica în finala „Cupei Davis“. Ar fi, fără îndoială, o performanţă remarcabilă“. (Agerpres) De peste hotare TORONTO 31 (Agerpres) — Cu prilejul unui concurs internaţional disputat la Toronto, recordmanul mondial, americanul Jim Ryan, a cîştigat proba de o milă cu un rezultat de 3’52”8/10.1 * BUDAPESTA 31 (Agerpres) — In cadrul unei reuniuni de nataţie desfăşurate la Budapesta, înotătorii maghiari au realizat cîteva performanţe de valoare. In proba de 200 m. spate masculin, Veraszto a obţinut timpul de 2’10”9/10, timp care reprezintă un nou record al Ungariei. Andrasz Hargitay a stabilit două noi recorduri în probele de 200 m. fluture cu 2’07”9/10 şi 400 m. mixt cu 4’38’’9/10. In cursa de 400 m. liber, înotătoarea Andrea Gyarmaty a stabilit cu timpul de 4’47”, de asemenea, un nr’ record al Ungariei. ★ LONDRA 31 (Agerpres) — Atletul englez Paul Nihill, în vîrstă de 32 ani, a stabilit un nou record mondial în proba de 20 km. marș cu timpul de lh24’10”. Vechiul record — lh24’39”4/10 aparţinea atleţilor Hans Ryman şi Peter Frinkel, ambii din R. D. C mană. ★ MÜNCHEN 31 (Agerpres) — La Luebeck, s-a disputat întîlnirea Internaţională amicală de fotbal dintre selecţionata olimpică a R. F. a Germaniei şi reprezentativa Finlandei. Fotbaliştii finlandezi au terminat învingători cu scorul de 2—1 (1—0). ★ In partidele zonale ale „Cupei Galea", competiţie de tenis rezervată echipelor de tineret, la Gerona, selecţionata Spaniei a învins cu 4—1 echipa României obţinînd dreptul de a participa la turneul final programat la Vichy (Franţa). In ultimele două partide de simplu au fost înregistrate următoarele rezultate : Hererra (Spania) — Nemes (România) 8—6, 6—2 și Traian Marcu (România) — Coco (Spania) 6—3, 5—7, 6—2. La Saarebruick echipa Angliei a întrecut cu scorul de 4—1 selecţionata Suediei. Echipa învingătoare în grupe de la Marianske Lazne (Cehoslovacia) nu a fost încă cunoscută. Echipele Cehoslovaciei și Ungariei care sunt angajate în luptă pentru calificare se află la egalitate : 2—2. In ultima partidă întreruptă din cauza întunericului, cehoslovacul Savarda conduce cu 6—4 în partida cu László. (Agerpres) Prin muncă patriotică ! Lucrări de întreţinere în fondul silvic Şi de această dată, tineretul judeţului nostru s-a situat în fruntea acţiunilor privind lucrările de îngrijire a arboretelui din fondul silvic. Aşa după cum ne-a informat şeful Inspectoratului silvic Iaşi, ■ inginerul Ion Sivu, tinerii din judeţul I nostru, dornici să întîmpine măreaţa săr- | bătoare de la 23 August şi cea de-a XXV-a aniversare a Republicii cu noi şi impor- I tante succese, au efectuat lucrări de în- I grijire a arboretelui pe o suprafaţă de I 146 de hectare redueîndu-se astfel timpul I destinat acestor lucrări cu 15 zile. O contribuţie deosebită la obţinerea a- I cestor realizări au adus tinerii din muni- Lipiul Iaşi, oraşele Paşcani şi Hîrlău, pre- | cum şi din comunele învecinate. fiecare gram (urmare din pag. 1) fim legaţi. Astfel, reproiectarea produselor, , adoptarea unor tipuri noi de produse, presupun şi economisirea de materii prime şi I materiale. In ceea ce ne priveşte, întru- ■ cît în prezent sunt foarte solicitate ţevile I rectangulare şi eliptice, am trecut la pro- *ducerea lor pe baza unor dispozitive confecţionate în cadrul uzinei. Primele ţevi cu astfel de caracteristici au părăsit uzina la 20 iulie a.c. Aceste ţevi profilate sunt folosite în general la construcţii, pentru mobilier, pentru lucrări arhitectonice Avînd o rezistenţă mai mare la îndoire, ele înlocuiesc ţevile rotunde care ar înmagazina o cantitate mai mare de metal Astfel, deşi nu este vorba de o economisire directă, fabricarea unor produse cu caracteristici noi poate asigura, pe ansamblul economiei, reduceri la consumul de metal. Cred că, atît în ceea ce ne priveşte pe noi cît şi pe cei care folosesc produse metalice, trebuie căutate toate căile, nu numai cele imediate — în definitiv, posibilităţile sunt limitate şi aici — pentru evitarea consumurilor nejustificate de metal. La cotele superioare (urmare din pag. 1) să consemnăm că cea de a doua coasă la lucerna este încheiată, că toate fînurile au fost transportate. Ne aflăm pe cel mai înalt punct de pe câmpurile cooperativei de unde putem privi o mare parte din tarlale. într-un anumit punct observăm numeroase căpiţe de fîn. „Ale cui sínt ?“, întrebăm noi. „Nu-s ale noastre, ne spune preşedintele. Sínt ale cooperativei agricole din Butea“. „Dar cele din stînga ?“. „Acelea sínt ale cooperativei agricole din Strunga“. La Strunga stăm de vorbă, pe aceeaşi temă, cu ing. Victor Tincu, preşedintele cooperativei agricole şi al consiliului intercooperatist de care aparţine şi C.A.P. Brătuleşti. De la dinsul aflăm că recolta de sparcetă de pe 22 de hectare care aparţine cooperativei agricole din Brătuleşti a fost strînsă în clăi şi lăsată pe cîmp încă de la începutul lunii iunie. De atunci, au trecut zile cu soare, ploi, iar sparceta are acum culoarea ţiţeiului. De ce organele comunale de partid şi de stat stau pasive în faţa unor astfel de neajunsuri ? La cealaltă extremitate a judeţului, la cooperativa agricolă din Osoi situaţia se prezintă la fel. Aici, pînă nu de mult, nici nu se trecuse la recoltatul finului natural de pe 100 de hectare. Inginerul şef al cooperativei agricole, tovarăşul Eugen Nemeş, ne-a spus că... mai este timp. „Pe la noi au fost ploi şi din cauza aceasta n-am putut strînge fînul. Şi, nu stăm prea bine nici cu braţele de muncă“. Lucrurile nu stau chiar aşa. Constatăm şi aici o slabă preocupare pentru stringerea furajelor, pentru însămînţarea Culturilor duble. „Ne vom descurca pînă la urmă“, ne spune inginerul şef. Ţinem să subliniem faptul că astă-iarnă, din cauza lipsei de furaje s-au înregistrat serioase pierderi în rîndul efectivelor de ovine şi nu e cazul ca situaţia să se repete. De aceea, e bine să se acţioneze cu toată hotărîrea la strîngerea furajelor. In fiecare unitate unde există astfel de neajunsuri se impun măsuri operative pentru impulsionarea strîngerii tuturor rezervelor de nutrețuri. Intr-un an în care iarba a crescut pînă la brîu, nu este admis să nu se asigure cantităţile corespunzătoare de furaje. Zile de neuitat la tabăra de pionieri din Bucium An de an, tot mai mulţi pionieri şi elevi vin să-şi petreacă o parte din vacanţă în taberele din oraşul situat pe cele şapte coline. Aşezată într-o regiune deosebit de frumoasă, tabăra de pionieri Bucium şi-a deschis porţile la fel de primitoare ca şi în ceilalţi ani. Totul fiind pregătit pînă în cele mai mici amănunte, cei veniţi aici au posibilitatea să-şi petreacă două săptămîni de vacanţă în cele mai optime condiţii. Zilele trecute, a avut loc festivitatea de deschidere a unei noi serii , ce cuprinde 145 de pionieri din judeţul Suceava , cu acţiunea „Flutură cravata de mătase“. A fost, bineînţeles, un prilej de sărbătoare, de cîntec, joc şi voie bună. După ce, intr-un moment solemn de ceremonial pionieresc, a fost înălţat tricolorul pe catargul din curtea taberei, au luat cuvântul tov. Gr. Cehan şi C-tin Matei, respectiv directorul şi comandantul taberei, care au urat pionierilor un bun sosit şi odihnă plăcută. A urmat apoi un scurt, dar frumos program artistic, în care pionierii — mesagerii plaiurilor sucevene — au interpretat cîntece, au recitat versuri dedicate patriei şi partidului. Cei veniţi să se recreeze participă la activităţi cu un bogat conţinut educativ capabile să satisfacă cele mai pretenţioase gusturi ale celor mici. Dintre acţiuni menţionăm: „Din cincinal în cincinal, cresc obiective noi, industriale“, „Istoria văzută de aproape“, „Locuri şi case care vorbesc“, „Ţării dragi, partidului părinte“, „Codrule, codruţule, ce mai faci drăguţule“ ş.a. O bună parte din timp este acordată activităţilor sportive, fiind organizată şi o spartachiadă a taberei. Tabăra dispune de un club bine înzestrat, unde pionierii au posibilitatea să vizioneze emisiuni T.V., să facă audiţii, să participe la concursuri distractiv-educative, deosebit de agreate. Pionierii veniţi la Iaşi au prilejul să cunoască trecutul istoric, marile transformări socialiste ale oraşului, iar la întoarcerea pe plaiurile natale să împărtăşească colegilor lor despre frumuseţile văzute aici. Elena TOARBA Din cauza unui canal colector In numele mai multor familii domiciliate în str. Dimineţii nr. 26 (Iaşi), tovarăşul Ilie Cucu ne sesizează despre neplăcută situaţie datorată neconstruirii unui canal colector la depozitul pentru colectarea, prelucrarea, depozitarea şi livrarea deşeurilor metalice din zona „Manta Roşie“. Apa provenită din ploi nu are unde se scurge, inundă curţile şi casele oamenilor. I.C.M. ne răspunde: „Obiectivul, pentru care s-au cheltuit 3,5 milioane lei, nu este dat în exploatare, avînd repercusiuni negative asupra indicatorilor economici şi organizatorici ai întreprinderii şi, ceea ce-i mai neplăcut, creează nemulţumiri locatarilor imobilelor învecinate. Şi aceasta, în ciuda faptului că am achitat încă din luna mai 1971 suma de 500.000 lei, contravaloarea construirii unui canal colector pentru apele pluviale din incinta depozitului şi din jurul său, pentru amenajarea străzii Dimineţii. Primim mereu asigurări din partea Serviciului de gospodărie comunală al Consiliului popular municipal că lucrările se vor începe şi termina cu maximum de urgenţă“. Cu asemenea operativitate, urmările vor fi și mai neplăcute. Se poate întîmpla vreo minune în acest an, tovarăși de la Serviciul de gospodărie comunală , Al. AT. I Tragere excepţională Loto Un nou prilej de a obţine autoturisme, excursii peste hotare şi premii în bani vă este oferit de noua tragere excepţională LOTO care va avea loc la 8 august 1972. Intr-adevăr, această tragere excepţională acordă un număr NELIMITAT autoturisme „DACIA 1300“ şi „DACIA 1100", precum şi excursii la BUDAPESTA cu petrecerea REVELIONULUI (durata cca. 6 zile). Se mai pot cîştigă premii in numerar de valoare fixă şi variabilă. Pentru atribuirea tuturor acestor premii vor fi efectuate 4 extrageri care vor însuma 29 de numere. Se poate participa cu următoarele taxe : 2, 5 şi 15 lei varianta, precum şi pe variante combinate şi combinaţii „cap de pod“. Precizăm că variantele de 15 lei dau dreptul de participare la toate cele 4 extrageri. Nu uitaţi! Luni, 7 august, este ULTIMA ZI pentru procurarea biletelor. Întreprinderea pentru livrarea produselor petroliere Iași str. Zugravi nr. 24 angajează: ■— un economist sau economist principal la serviciul contabilitate. Angajarea se face conform Legii 12/1971, iar salarizarea conform H.C.M. 914/1968. Cei interesaţi se vor prezenta la sediul ILPP Iaşi. O. C. L. P. P. laşi aduce la cunoştinţa solicitanţilor de locuinţe proprietate personală că pune în vînzare toate blocurile de confort II şi III cu predare în anul 1973, după cum urmează : A-7, X-10, X-11 confort II şi V-2, H-11, H-12, confort III cu predarea apartamentelor în semestrul I 1973 ; F-3 confort II şi H-14 confort III , cu predarea apartamentelor în semestrul II 1973. Aceste blocuri sunt amplasate în cartierul Alexandru cel Bun. Doritorii pot depune opţiuni la sediul O.C.L.P.P. din str. Cuza Vodă nr. 53 Iaşi, unde sunt afişate tipurile de apartamente, costurile şi alte elemente, începînd cu data de 3 august 1972, între orele 12,00—15,00, pînă la 12 august 1972. De asemenea, facem cunoscut celor interesate că se mai pot contracta apartamente cu 1 cameră confort II cu punere în funcţiune imediat, apartamente cu 2 camere confort II şi apartamente cu 1 cameră, 2 camere şi 3 camere confort I cu punere în funcţiune pînă la sfîrşitul anului 1972. Relaţii se pot obţine zilnic şi la telefon 15303 şi 13424. Inspectoratul silvic Vaslui angajează imediat un inginer silvic pentru Ocolul silvic Bîrlad Condiţii de angajare, conform H.C.M. 914/1968 şi Legii 12/1971. Solicitanţii se vor adresa Inspectoratului silvic Vaslui, str. Veteran Ţurcanu nr. 11 bis, telefon 1981, 1627, Vaslui. întreprinderea de transporturi Iaşi anunţă că, începînd cu data de 3 august 1972, dispeceratul I.T.I. din Piaţa Dimitrov se mută în Piaţa Halei. Traseele de autobuze care aveau capătul in Piaţa Dimitrov se modifică astfel : — Traseul nr. 13 circulă Piaţa Halei — Galata — Traseul nr. 15 circulă Piaţa Halei — Aroneanu — Traseul nr. 17 circulă Piaţa Halei — Popricani — Traseul nr. 23 circulă Piaţa Halei — Leţcani — Traseul nr. 26 circulă Piaţa Halei — Tg. Nicolina — Traseul nr. 31 circulă Piaţa Halei — Alexandru cel Bun. Traseele nr. 24 şi 28 se prelungesc prin str. Karl Marx pînă la Supermagazin Copou. La înapoiere circulă prin str. 23 August, Piața Dimitrov, continuind pe vechiiul traseu. ŞCOALA PROFESIONALĂ AGRICOLA MIROSLAVA—IAŞI angajează — contabil şef — administrator unitate şcolară — magaziner de materiale — mecanic de încălzire centrală Condiţiile de angajare sunt conform H.C.M. 2841 1968 şi Legii 12 1971. Informaţii suplimentare se pot primi de la conducerea şcolii. iiiiiii în scopul prevenirii incendiilor: — Nu folosiţi surse cu flacără deschisă şi NU FUMAŢI în lanuri, arii, depozite de furaje, precum şi în apropierea acestora; reţineţi: FUMATUL ESTE ADMIS NUMAI LA LOCURILE SPECIAL AMENAJATE! — Nu permiteţi accesul copiilor, de vîrstă preşcolară, nesupravegheaţi pe lanuri, aiii, în depozitele de furaje şi alte produse combustibile! — şef de depozit — mecanic locomotivă Diesel — electricieni — categoriile 4—8 — lăcătuşi mecanici — categoriile 4—6 — tinichigii (pot fi şi pensionari) — bobinatori — frezori — timplari calificaţi — strungari In fier — mecanic IFRON pentru S.E.I. Ciurea angajează gentă de urC E.R.L. IAŞI str. Bucium nr. 34 Condiţii de angajare: stagiul militar satisfăcut şi buletin de oraş Iaşi. 1 . Relaţii suplimentare se pot obţine zilnic de la serviciul personalînvăţămînt, între orele 7—15, telefon 30621, interior 131. Se angajează de urgenţă — mecanici de locomotivă Cei interesaţi se vor adresa la Uzina mecanică „Nicolina“ Iaşi Se angajează la cerere sau prin transfer: — economist de fermă (cu studii superioare sau medii) — economişti sau contabili la sectorul economic. Cei interesaţi se vor adresa la Mehendra ifiul de siet Sirene Condiţiile de angajare sunt cele prevăzute de H.C.M. 914 1964. i..