Flacăra Iaşului, aprilie 1974 (Anul 30, nr. 8561-8585)

1974-04-27 / nr. 8583

Conferinţa pentru securitate şi cooperare în Europa Intervenţia reprezentantului român în subcomisia pentru problemele militare GENEVA 36 — Corespondentul Ager-PriţV Corneliu Vlad, transmite : In contextul măsurilor de creştere a încrederii şi ,d€ întărire a stabilităţii pe continent, subcomisia pentru problemele militare a Conferinţei pentru securitate şi cooperare, în Europa a examinat conţinutul pe care ar urma să-l aibă notificarea manevrelor militare. Inline! cuvîntul în cadrul discuţiilor pe această temă, reprezentantul român Romu. Ius Neagu a prezentat poziţia ţării noastre privind elaborarea de prevederi complete, clare şi precise, de natură să contribuie efectiv la creşterea încrederii între state şi a securităţii acestora. In această ordine de idei, el a relevat că notificările ar trebui să cuprindă date privitoare la denumirea, natura, scopul, anvergura, calendarul şi zona de desfăşurare a manevrelor. în acest stadiu al lucrărilor subcomisiei, participanţii au ajuns la un acord ca notificarea sa cuprindă denumirea, calendarul şi zona de desfăşurare a manevrelor. Pentru perioada următoare, au rămas să fie negociate propunerile prezentate de diferite state privind includerea in formulările documentelor finale ale conferinţei a datelor referitoare la natura, scopul, valoarea efectivelor şi genul unităţilor participante, data începerii şi încheierii mişcărilor de trupe, legăte de manevre, inclusiv durata absenţei lor din cazărmile de dislocare, precum şi alte asemenea elemente menite să oferă o imagine cit mai clară a manevrelor notificate. Sesiunea extraordinară a Adunării Generale a O. N. U. La încheierea dezbaterilor de politică generală WArlfwiliB UNITE 26 — Corespondentul Agerpres, C. Alexandroaie, transmite : Dezbaterile de politică generală din plenara celei de-a VT-a sesiuni extraordinare a Adunării Generale a O.N.U. *-au încheiat, după 14 zile de la începerea lor, răstimp în care 101 reprezentanţi ai ţărilor membre — între care şase şefi de state, doi vicepremieri şi peste 80 de miniştri de externe — au prezentat poziţiile guvernelor lor faţă de starea economiei lumii şi, în special, faţă de problemele dezvoltării şi materiilor prime, pentru care a şi fost convocată această sesiune. .. Observatorii politici şi diplomatici de Naţiunile Unite apreciază că principala concluzie a dezbaterilor generale constă în :realizarea unei unanimităţi în ce priveşte necesitatea creării unei noi ordini economice mondiale, care să înlocuiască actualul sistem economic, comercial şi financiaro-valutar internaţional creat acum 30 de ani,în funcţie de interesele exclusive ale statelor industrializate occidentale — ce nu au reuşit să vină în întîmpinarea nevoilor şi aspiraţiilor de progres economic şi social ale majorităţii covîrşitoare a ţărilor în curs de dezvoltare. A doua concluzie esenţială a dezbaterilor generale este realizarea unui numitor comun între poziţiile statelor în legătură cu căile paşnice pe care trebuie să se avanseze spre edificarea noii ordini economice mondiale. Covîrşitoarea majoritate a celor care au luat cuvîntul în dezbateri au sprijinit iniţiativagrupului celor 77" de a se întreprinde, la această sesiune, primul pas spre democratizarea relaţiilor economice internaţionale, prin adoptarea unei Declaraţii de principii a noii ordini economice, precum şi a unui Program de acţiune concret, care să asigure transpunerea în viaţă a principiilor Declaraţiei. In esenţă, ambele documente au menirea de a stimula voinţa politică a statelor, în vederea întreprinderii unor acţiuni, la scară mondială, pentru examinarea în continuare şi găsirea unor soluţii echitabile pentru toţi, la problemele care confruntă Organizaţia Naţiunilor Unite şi întreaga comunitate internaţională în domeniile dezvoltării şi materiilor prime. Dezbaterile generale au evidenţiat, de asemenea, preocuparea constantă a statelor de a conferi Organizaţiei Naţiunilor Unite responsabilităţi sporite in cîmpul vast al raporturilor economice şi comerciale internaţionale, al colaborării între toate ţările lumii, precum şi de a întări rolul şi capacitatea acestui forum mondial, de a-i spori viteza de acţiune în rezolvarea marilor probleme ce stau în faţa omenirii. De asemenea, dezbaterile au evidenţiat multiplicarea continuă a interdependenţelor din lumea contemporană şi imposibilitatea soluţionării problemelor care afectează sau interesează întreaga comunitate umană fără participarea atît la dezbaterea lor, cît şi la procesul de luare a hotărîrilor , a tuturor statelor, pe bază de deplină egalitate în drepturi. In sfîrşit, dezbaterile generale din plenara Adunării au relevat clar imperativul trecerii imediate la acţiune, în vederea însănătoşirii climatului relaţiilor economice, comerciale şi monetare internaţionale, înainte ca deficienţele structurale ale acestora să se agraveze şi să devină cronice. Sesiunea E.C.O.S.O.C. Cuvîntul delegatului român NAŢIUNILE UNITE 26. — Corespondentul Agerpres, C. Alexandroaie, transmite : Comitetul social al Consiliului Economia și Social al O.N.U. (E.C.O.S.O.C.) a trecut la examinarea raportului Comisiei pentru statutul femeii, cu privire la lucrările celei de-a 25-a sesiuni a acestui organism, raport care, între altele, conţine 14 proiecte de rezoluţii. Acestea vizează extinderea cooperării internaţionale pentru promovarea statutului femeii, în societatea contemporană, organizarea, în 1975, a „Anului internaţional al femeii“ aplicarea prevederilor declaraţiei pentru eliminarea discriminărilor pe considerente de sex, transpunerea in viaţă a programului de acţiune concertată pentru progresul femeii şi integrarea ei in procesul dezvoltării, importanţa mijloacelor de informare in masă asupra concepţiilor privind rolul femeii în lumea contemporană. Discursurile rostite pină în prezent în Cadrul, dezbaterilor Comitetului social al E.C.O.S.O.C. evidenţiază dorinţa statelor membre de a se marca, în decursul acestei sesiuni a Consiliului, un pas înainte în direcţia transpunerii în viaţă a prevederilor documentelor internaţionale privitoare la recunoaşterea locului şi rolului important al femeii in viaţa politică, economică, socială şi culturală a fiecărei naţiuni şi pe scară mondială în general. Luind cuvîntul în dezbaterile din Comitet, reprezentantul ţării noastre, Gheorghe Chirila, a evidenţiat interesul României faţă de cooperarea internaţională în vederea promovării statutului femeii, care îşi găseşte originea în politica sa internă, de respectare a principiului egalităţii depline In drepturi a femeii cu bărbatul, in toate domeniile de activitate. Vorbitorul s-a referit apoi la acţiunile concrete întreprinse în ţara noastră în această direcţie. Apreciind pozitiv proiectele de rezoluţie supuse dezbaterilor Comitetului, el s-a pronunţat în favoarea adoptării lor. Amintind faptul că României îi aparţine Iniţiativa lansării „Anului internaţional al femeii“, vorbitorul a reînnoit invitaţia, avansată oficial de delegaţia română la ultima sesiune a Comisiei, ca ţara noastră să fie gazda unui seminar internațional asupra statutului femeii în lumea contemporană. COMUNICAT cu privire la cea de-a 67-a şedinţă a Comitetului Executiv al Consiliului de Ajutor Economic Reciproc Intre 23 şi 25 aprilie a avut loc la Moscova Cea de-a 67-a şedinţă a Comitetului Executiv al Consiliului de Ajutor Economic Reciproc. La şedinţă au participat vicepreşedinţii guvernelor ţărilor membre ale C.A.E.R., reprezentanţi permanenţi în Consiliul de Ajutor Economic Reciproc, precum şi reprezentantul R.S.F.I. pe lîngă C.A.E.R. Şedinţa a fost prezidată de T. Tolov, reprezentantul Republicii Populare Bulgaria, prim-vicepreşedinte al Consiliului de Ministri al R.P. Bulgaria. Comitetul Executiv a examinat problemele ce vor fi prezentate sesiunii ordinare a C.A.E.R. Au fost adoptate, in vederea prezentării la sesiune, raportul Comitetului Executiv al C.A.E.R. cu privire la activitatea Consiliului de Ajutor Economic Reciproc între sesiunile a XXVII-a şi a XXVIII-a ale Consiliului, raportul Comitetului C.A.E.R. pentru colaborare în domeniul activităţii de planificare cu privire la rezultatele preliminare ale elaborării, în cursul coordonării planurilor ţărilor membre ale C.A.E.R., a problemelor colaborării economice pe perioada 1976—1980, precum şi cu privire la stadiul elaborării proiectului planului convenit al acţiunilor multilaterale ale ţărilor membre ale C.A.E.R. pe anii 1976— 1980 referitoare la adîncirea şi perfecţionarea în continuare a colaborării şi dezvoltării integrării economice socialiste. Comitetul Executiv a relevat cu satisfacţie că, în timpul celei de-a 43-a şedinţe a Comisiei permanente C.A.E.R. pentru industria chimică, împuterniciţii guvernelor Bulgariei, Cehoslovaciei, R.D. Germane, Poloniei, României, Ungariei şi Uniunii Sovietice au semnat convenţia privind crearea de capacităţi pentru producţia de coloranţi sintetici şi produse intermediare organice necesare fabricării acestora în anii 1976—1980, ţinîndu-se seama de specializarea şi cooperarea în producţia acestor produse, convenţie adoptată de Comisia permanentă C.A.E.R. pentru industria chimică şi de Consiliul „Interchim“. Realizarea convenţiei menţionate va permite creşterea însemnată a producţiei unor grupe de coloranţi de cadă, activi şi de alţi coloranţi de cea mai bună calitate, în vederea satisfacerii mai depline a necesarului de coloranţi ai industriei uşoare din ţările membre ale C.A.E.R. în timpul şedinţei Comitetului Executiv au fost semnate convenţiile generale multilaterale privind dezvoltarea pe teritoriul U.R.S.S. a producţiei de materii prime cu conţinut de fier şi a unor tipuri de feroaliaje, pregătite de Comitetul C.A.E.R. pentru colaborare în domeniul activităţii de planificare. Convenţia privind colaborarea în dezvoltarea pe teritoriul U.R.S.S. a producţiei de materii prime cu conţinut de fier a fost semnată de preşedinţii organelor centrale de planificare din Bulgaria, Cehoslovacia, R.D. Germană, Polonia, Ungaria şi Uniunea Sovietică. Ca urmare a realizării convenţiei privind colaborarea în dezvoltarea producţiei de materii prime cu conţinut de fier, livrările acestor materii prime, calculate în metal, din U.R.S.S. în ţările respective europene, membre ale C.A.E.R., menţionate mai sus, vor creşte, începînd din anul 1980, cu aproximativ 25 la sută faţă de nivelul livrărilor din anul 1975. Convenţia privind colaborarea în dezvoltarea pe teritoriul U.R.S.S. a producţiei unor tipuri de feroaliaje a fost semnată de reprezentanţii împuterniciţi ai Bulgariei, Cehoslovaciei, R.D. Germane, Poloniei, României, Ungariei şi Uniunii Sovietice. In conformitate cu aceste convenţii, în U.R.S.S. vor fi livrate, în vederea construirii şi extinderii întreprinderilor miniere de preparare şi de feroaliaje, elemente de construcţie, materiale, maşini şi utilaje, precum şi mărfuri de larg consum şi alte produse. Convenţiile menţionate reprezintă încă un pas important pe calea înfăptuirii Programului complex al adîncirii şi perfecţionării în continuare a colaborării şi dezvoltării integrării economice socialiste a ţărilor membre ale C.A.E.R. şi permit să se soluţioneze în mod planic, pe o bază eficientă, probleme ale asigurării ţărilor membre ale Consiliului, care au semnat convenţiile respective, cu aceste tipuri de materii prime ale economiilor naţionale. Şedinţa Comitetului Executiv s-a desfăşurat într-o atmosferă de prietenie şi înţelegere reciprocă. Congresul Partidului Progresist al Oamenilor Muncii din Cipru (A.K.E.L.) NICOSIA 26 — Corespondentul Agerpres, I. Badea, transmite : La Nicosia au început, joi, lucrările celui de-al XIII- lea. Congres al Partidului Progresist al Oamenilor Muncii din Cipru — A.K.E.L., la care participă delegaţi ai organizaţiilor din întreaga ţară. Sunt prezenţi invitaţi din partea unor partide comuniste şi muncitoreşti. Partidul Comunist Român este reprezentat la lucrările congresului de tovarăşul Iosif ‘Uglar,,membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Satu Mare al P.C.R. * In cele patru zile, cit vor dura lucrări a congresului, delegaţii vor dezbate raportul Comitetului Central asupra activităţii A.R.E.L. pe perioada 1970—1974, raportul Comisiei Centrale de Control şi sarcinile de viitor ale partidului. Evoluţia situaţiei din Portugalia Programul de politică internă şi externă al noului guvern provizoriu LISABONA 26 (Agerpres).■ După ce, în dimineaţa zilei de 25 aprilie, unităţi ale armatei portugheze au declanşat acţiunea insurecţională denumită „Mişcarea forţelor armate“, care a dus la înlăturarea guvernului prezidat de Marcello Caetano şi la preluarea puterii de către o juntă militară, în noaptea de joi spre vineri au fost semnalate incidente între unităţi ale armatei şi ocupanţii sediului poliţiei secrete, care au refuzat să se predea, deschizînd focul. Ciocniri între militari şi membrii poliţiei au avut loc şi la închisoarea Callas, unde se află deţinuţii politici. In cursul zilei de vineri, în urma apelurilor radiodifuzate ale autorităţilor, activitatea economică s-a desfăşurat în condiţii normale. In cursul unei conferinţe de presă organizate la cazarma Pontinha — cartierul general al juntei militare — generalul Antonio de Spinola, şeful „Mişcării forţelor armate“, a prezentat programul noului guvern. Acesta prevede că exercitarea puterii politice se va face prin intermediul juntei militare pină la formarea, într-un termen scurt, a unui guvern provizoriu civil. Junta va decreta destituirea imediată a preşedintelui republicii şi a guvernului Caetano, dizolvarea Adunării Naţionale, desfiinţarea imediată a organizaţiei „Acţiunea Naţională Populară“ — grupare politică a lui Marcello Caetano, singura autorizată, in trecut, în Portugalia. Este prevăzută, de asemenea, desfiinţarea imediată a Direcţiei Generale a Siguranţei, a Legiunii portugheze şi a Organizaţiei politice a tineretului. Guvernul provizoriu va guverna prin decrete-lege, în cadrul strict al programului menţionat. El se angajează, de asemenea, să respecte libertatea de întrunire şi asociere, să desfiinţeze tribunalele speciale şi să revizuiască procedura penală. Guvernul provizoriu va pune bazele uinei noi politici economice, avînd ca preocupare imediată lupta împotriva inflaţiei. In domeniul politicii externe, guvernul provizoriu îşi va desfăşura activitatea pe baza principiului potrivit căruia soluţia războaielor din aşa-numitele teritorii de peste mări (regiunile menţinute sub dominaţie colonială din Africa — n.n.) este de natură politică şi nu militară, încercând, totodată, să creeze condiţiile pentru angajarea unei dezbateri la nivel naţional a problemei acestor teritorii. Programul menţionează decretarea unei amnistii imediate în favoarea tuturor deţinuţilor poliţiei, urmînd ca forţele militarizate (jandarmeria, poliţia) să fie reorganizate. Programul precizează că, după alegerea Adunării Naţionale Constituante şi a noului preşedinte al republicii, junta militară va fi dizolvată. ★ Răspunzînd, apoi, unor întrebări, generalul Spinola a menţionat că „toţi portughezii care s-au refugiat în străinătate sunt liberi să se reîntoarcă în ţară". Referindu-se la „teritoriile de peste mări“, el a adăugat că nu intenţionează, încă, să înceapă dialogul cu liderii mişcărilor de eliberare națională din aceste teritorii. Remanierea cabinetului egiptean CAIRO 26 (Agerpres) Preşedintele Republicii Arabe Egipt, Anwar Sadat, a procedat la o remaniere a guvernului, care afectează nu numai o redistribuire a portofoliilor, ci şi crearea unor posturi sau a unor ministere noi. După cum relatează agenţia M.E.N. în actuala configuraţie a noului cabinet egiptean, postul de şef al guvernului continuă să fie deţinut de preşedintele Anwar Sadat. Potrivit unui decret dat publicităţii la Cairo, preşedintele urmează să fie reprezentat, în această calitate, la reuniunile guvernamentale, de către Abdel Aziz Hegazy, fostvicepremier şi ministru al economiei finanţelor şi comerţului exterior şi care acum deţine postul nou creat de prim-vicepremier. In afara lui, guvernul egiptean mai numără trei vicepremieri: noul-numit, mareşalul Ahmed,Ismail Aly, care îşi păstrează, totodată, postul de ministru de război, precum şi alte două personalităţi, ceşi-au păstrat funcţiile anterioare : Mamdouh Salem, vicepremier şi ministru de interne, şi Abdel Aziz Kamel, vicepremier şi ministru pentru problemele religioase. Remanierea nu a afectat, de asemenea, portofoliul afacerilor externe, care continuă să fie deţinut de Ismail Fahmy. In schimb, şapte ministere îşi schimbă titularii. Printre acelea se numără Ministerul Comerţului Exterior, la a cărui conducere a fost numit Ahmed Madbouli, Ministerul Finanţelor, al cărui portofoliu a fost încredinţat lui Mohamed Abdel Fattah Ibrahim, Ministerul Educaţiei, precum şi Ministerul Justiţiei, în fruntea cărora au fost numiţi Mustapha Kamal Helmi şi, respectiv, Mustapha Abu Zeid. Cabinetul cuprinde, în acelaşi timp, noul post de ministru de stat pentru problemele sudaneze, ce i-arevenit lui Osman Badran. Un postsimilar pentruproblemele egiptene, a fost creat în cabinetul sudanez. ti AM&raiU i «teld» Ristif nr. 8 — Iași. Terefo» 14137. ■VICTORIA PARTIDUL DEMOCRAT DIN INSULELE SEYCHELLES A REPURTAT VICTORIA IN ALEGERILE GENERALE care s-au desfăşurat, joi, în această ţară. Prin obţinerea a 52,3 la sută din totalul sufragiilor exprimate, Partidul Democrat îşi adjudecă 13 locuri în Adunarea Legislativă, faţă de două locuri care au revenit principalului său rival, Partidul unificat al poporului, care a obţinut 47,7 la sută din voturi. Ambele partide au luat poziţie, în cadrul campaniei electorale, în favoarea obţinerii independenţei Insulelor Seychelles — actualmente colonie a Marii Britanii. Guvernul ce va fi format va avea misiunea să pregătească împlinirea acestui obiectiv. ■ NICOSIA . BULETINUL OFICIAL AL CIPRULUI A PUBLICAT, VINERI, HOTARIREA CONSILIULUI DE MINIŞTRI de a interzice organizaţia teroristă „Eoka-2“, alcătuită din adepţi ai generalului Grivas, decedat la începutul acestui an. ■ STOCKHOLM LA 26 APRILIE A APARUT, LA STOCKHOLM, într-o frumoasă prezentare grafică, în Editura „Coecklbergs“, romanul „Şatra“ de Zaharia Stancu. Cotidienele suedeze au consacrat, cu acest prilej, in paginile lor, ample articole creaţiei şi activităţii scriitorului român. ■ VIENA EXPERŢI AI ORGANIZAŢIEI ŢARILOR EXPORTATOARE DE PETROL (O.P.E.C.) se vor reuni, la 29 aprilie, pentru a lua în discuţie un nou sistem de evaluare a petrolului brut , a anunţat, vineri, un purtător de cuvânt al organizaţiei. El a precizat că reuniunea reprezentanţilor celor 12 ţări membre ale O.P.E.C. se va desfăşura, timp de două zile, la sediul din Viena al organizaţiei. ■ SOFIA SOŢII IULIA ŞI DONCIO PAPAZOV, DIN BULGARIA, AU PLECAT SPRE GIBRALTAR DE UNDE, LA 26 APRILIE, VOR ÎNCEPE O CĂLĂTORIE INEDITA PE APA LA BORDUL UNEI BĂRCI DIN MATERIAL PLASTIC, în lungime de aproape opt metri , şi lată de 2,68 m, prevăzută cu piize. Ruta: Gibraltar-Insulele Canare-Cuba, însumează 5 mii de mile. Soţii Papazov vor petrece in largul oceanului aproximativ 100 de zile. jt. In 24 de ore Radio lași Programul de seară (27 aprilie) ; 17.00 Cotidian sonor ; 18.30 Jurnalul artelor. Din sumar . Cîntece de mai I Pagini antologice din proza noastră contemporană ! Camil Petrescu | 19.00 Cîntecul care mi-e drag ; 19.15 Revista melodiilor. Din sumar . Confruntări — Noul rol şi noile teme ale muzicii uşoare româneşti. La microfon George Grigoriu Autograf sonor Albano ; 20.00 Pe-un picior de plai * 20.15 Voci celebre ale operetei ; 20.30 Romanţe şi cântece de petrecere ; 21.00 O samă de cuvinte. Lucian Blaga (XI) ; 21.15 Vă invităm la dans 22.00 Radiojurnal şi sport ; 22.30 Muzică de dans — continuare. Programul de dimineaţă (28 aprilie) ; 8.00 Indirect cu preferinţele dv. Ştiri ; 8.10 Dumbrava minunată ; 8.30 Azi. In sat la noi. Muzică 10.00 Ştiri ; 10.05Patru plus unu. Din sumar. Unde se păstrează cronicile moldoveneşti. Cele mai noi ipoteze despre originea pămintului ( Arta cinetică ; 10.40 Dialog săptăminal; 10.55 Ştiri de ultimă oră. Televiziune 9.00 De la Alfa la Omega — enciclopedie pentru elevi | 9.30 Film serial „Eneida“ | 10.20 Bucureştiul necunoscut: Muzeul Theodor Amann ; 10.35 Telecinemateca ; 16.30 Fotbal : Politehnica Timişoara — Petrolul Ploieşti (divizia A). Transmisiune directă de la Timişoara. In pauză : Publicitate ; 18.15 Familia la ... Brăila. In sumar ! Anul mondial al populaţiei ; Instantanee brăilene în sprijinul familiei: şcoala cu program prelungit ; Inima fiului meu ! Noutăţi de la întreprinderea de confecţii Brăila ; Sfatul medicului : De ce este căutat Lacul Sărat ? ! Caleidoscop ; 18.45 Nuntă la Băleşti ; 19.00 Cum vorbim , 19.15 Publicitate ; 19.20 1001 de seri ; 19.30 Telejurnal. 1 Mai 1974 — sub semnul anului jubiliar ; 20.00 Teleenciclopedia. Badea Cîrţan. Amintiri despre viitor (II). Istoria mobilei (V). Breviar ; 20.40 Film serial „Columbo". Episodul „Candidatul“ ; 22.15 Telejurnal ; 22.20 Fotbal : Argentina — România. Selecţiuni înregistrate la Buenos Aires. Cinematografe REPUBLICA, orele 8.45 ; 11.30 ; 15.00 ; 17.45 : „Cîntecul Norvegiei" COIPOU, orele 9.00 ; 11.15 ; 14.15 ; 16.30 ; 18.45 ; 21.00 : „Rio Lobo“. TINERETULUI, orele 9.15 ; 15.00 ; 19.15 : „Pe aripile vintului“, ambele serii. TATARASI, orele 16.00 ; 18.00 ; 20.00 : „Conspiraţia“. NICOLINA, orele 16.00 ; 18.00 - 20.00 , „O afacere pe cinste“. Completare „Picătură + picătură viaţă". Biblioteca municipală „Gh. Asachi“ La ora 17.00, în sala nr. 3 a bibliotecii (Palatul Culturii), va avea loc in colaborare cu Universitatea populară ieşeană o audiţie muzicală. In program E. Grieg : Concertul în la minor pentru pian şi orchestră şi Suita „Peer Gynt“, Loto La tragerea LOTO din 26 aprilie 1974, au fost extrase următoarele numere : Extragerea I 15, 57, 58, 43, 24, 21, 78, 73, 77. Fond de ciştiguri lei 433.737 Extragerea a II-a 46, 1, 50, 85 , 49, 52, 88, 36, 48. Fond de ctștiguri lei 563.993 Timpul probabil Vremea In curs de răcire ușoară. Cerul va fi mai mult acoperit. Local, începînd cu sudul Moldovei, se vor semnala ploi temporare. Vlntul va sufla slab, la început din sectorul sudic, apoi moderat din nordvest. Temperatura aerului va scădea uşor : minimele vor fi cuprinse între 4 şi 8 grade, iar maximele între 12 şi 17 grade. A -întreprinderea de reparaţii auto Iaşi str. Aurel Vlaicu nr. 77 angajează I - maiştri oţelari cuptoare electrice - topitori oţelărie De asemenea, recrutează bărbaţi cu stagiul militar satisfăcut pentru cursurile de calificare de scurtă durată, conform H.C.M. nr. 2105/1969 în meseriile de: - turnători metale feroase şi neferoase - forjori - strungari Informaţii suplimentare se pot obţine la compartimentul personal-învâţămînt, zilnic între orele 7.00—15.00, la sediul întreprinderii. întreprinderea materialelor de construcţii Iaşi cu sediul în Iaşi, str. Tomeşti nr. 2, telefon 33998, angajează prin concurs: — un şef birou desfacere — un merceolog sau planificator principal în cadrul biroului desfacere — trei primitori-distribuitori (pot fi şi maiştri sau tehnicieni) — un tehnician principal normator-tehnolog pentru compartimentul C. P. M. — un instalator sanitar — un planificator (şef formaţie) pentru relaţiile cu C. F. R. Concursul va avea loc în ziua de 6 mai 1974, ora 10,00 la sediul întreprinderii. Angajarea se va face conform Legii nr. 12|1971, iar pentru gestionari conform Legii 22|1969. întreprinderea pentru execuţia lucrărilor de îmbunătăţire şi exploatare a pajiştilor Iaşi angajează urgent: — tehnicieni agronomi pentru funcţii de şef canton pastoral — tehnician de canton. Angajarea se face conform Legii nr. 12/1971. Relaţii-telefon 49453. yflperali pădurea de incendii ! Mu faceli foc si nu aruncali nesturi de ligan aprinse in pădure fiparul, întreprinderea poligrafică Iași,, str. Vasile Alecsandri nr. 8, Telefon 14620 i