Flacăra Iaşului, ianuarie 1978 (Anul 34, nr. 9722-9746)

1978-01-15 / nr. 9733

Proletari din toate ţările, uniți-vă! vx!& Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Amil XXXIV — Nr. 9733 | Duminică, 15 ianuarie 1978 4 pagini_30 bani SUB SEMNUL HOTflRÎRILOR ÎNALTULUI FORUM AL COMUNIȘTILOR ieri s-au desfășurat Lucrările Conferinței Organizației județene Iași av. T. C. TELEGRAMĂ la atmosfera de intensă * activitate creatoare, de muncă plinâ de dăruire a oamenilor muncii ieşeni pentru îndeplinirea isto- i ricelor hotărlri ale Con- ferinţei Naţionale a parti- dului, la Casa de cultură a tineretului şi studenţi- lor s-au desfăşurat ieri lucrările Conferinţei Or- ganizaţiei judeţene Iaşi a \ U.T.C. ' La conferinţă au participat tovarăşii : Gheorghe I Cilibiu, secretar al Comi- . tetului judeţean de partid, lini Sasu, secretar al C.C. al U.T.C., preşedintele U.A.S.C.R., membri ai bi- I rourilor judeţean ,şi mu- , nicipal de partid. Alâturi de cei 458 delegaţi la con- ferinţă, au fost prezenţi, ca invitaţi, secretari de organizaţii de partid şi cadre de conducere, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, ziarişti. La primul punct al ordinii de zi, tovarăşul Dumitru Nagăţ, prim-se- I cretar al Comitetului judeţean Iaşi al U.T.C., a prezentat darea de seamă I a Comitetului judeţean al U.T.C. I Darea de seamă şi proiectii programului de ac- | tivitaţi prezentate confe- I rinţei au prilejuit numeroase participări la dis- I cuţii. Vorbitorii — dete- I gaţi şi invitaţi — au evidenţiat că perioada care a trecut de la ultima Conferinţă judeţeană (din octombrie 1975) a fost boga- ta în acţiuni şi fapte de muncă ale tinerilor, în I realizări. Cei peste 107 000 de tineri, membri ai organizaţiilor U.T.C. şi aso-i (continuare in pag. a 3-a) Comitetului Central al Partidului Comunist Român Tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU întruniţi în Conferinţa Organizaţiei judeţene Iaşi a U.T.C., reprezentanţii tineretului de pe aceste meleaguri* îşi exprimă încrederea neţărmurită şi totala adeziune faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului nostru» hotărîrea neclintită de a îndeplini in mod exemplar sarcinile ce le revin din documentele Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale P.C.R., istoricele obiective ale Programului partidului. Desfăşurîndu-ne lucrările conferinţei judeţene în preajma sărbătoririi a 60 de ani de viaţa şi a 45 de ani de activitate revoluţionară a dumneavoastră, vă rugăm să primiţi, iubite şi mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cele mai alese urări de multă sănătate, putere de muncă, ani mulţi şi luminaţi în fruntea partidului şi ţării noastre, pentru a sta şi în viitor chezăşie înfăptuirii neabătute a procesului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism. Pentru tînăra generaţie, ca şi pentru întreaga naţiune română, viaţa şi activitatea dumneavoastră reprezintă un model de abnegaţie revoluţionară, de dăruire totală faţă de cauza comunismului, de identificare deplină cu destinele patriei, de afirmare internaţională a virtuţilor poporului nostru, dintotdeauna dornic de pace şi colaborare. Desfăşurată în climatul de puternică angajare în muncă a întregului nostru popor pentru înfăptuirea hotărîrilor Conferinţei Naţionale a P.C.R., a indicaţiilor şi orientărilor cuprinse în Cuvântarea dumneavoastră, rostită la Iaşi, cu prilejul deschiderii anului de învăţămînt 1977—1978, în cuvântările ce le-aţi ţinut la consfătuirile de lucru de la C.C. (continuare în pag. a 3-a) CONFERINŢA ORGANIZAŢIEI JUDEŢENE IAŞI a U.T.C., « • In pagina a 4-a • Securitatea — aspirație vitală a continentului nostru • Situația politică din Italia Pentru depăşirea planului pe acest an, pentru ridicarea calitativă a întregii activităţi economice CHEMAREA LA ÎNTRECERE a Staţiei de cale ferată Socola CĂTRE TOATE UNITĂŢILE DIN TRANSPORTURILE FEROVIARE Feroviarii Staţiei de cale ferată Socola au obţinut anul trecut bune rezultate în îndeplinirea planului la toţi indicatorii, însufleţiţi de programele de dezvoltare economico-socială a ţării, adoptate de Conferinţa Naţională a partidului, chemăm la întrecere socialistă toate colectivele de muncă din unităţile de cale ferată, luîndu-ne următoarele angajamente de depăşire a planului pe anul 1978 : 1. Depăşirea cu 4 la sută a planului de mărfuri expediate, asigurînd o mai bună ritmicitate a transporturilor, satisfacerea integrală şi la timp a solicitărilor beneficiarilor, reducerea imobilizării vagoanelor la operaţiile de încărcare-descărcare. 2. Depăşirea cu 5 la sută a numărului planificat de vagoane descărcate, prin îmbunătăţirea procesului tehnologic şi intensificarea mecanizării operaţiunilor. 8. îmbunătăţirea cu 2 la sută a indicelui planificat la încărcătura statică pe osie, prin utilizarea vagoanelor la capacitatea şi tonajul maxim de încărcare. 4. Reducerea cu 2 la sută a staţionării vagoanelor de marfă în tranzit cu prelucrare, prin mai buna organizare a activităţii, folosirea eficientă a capacităţii de prelucrare a staţiei şi reducerea timpilor de descompunere, a trenurilor. Aceasta va conduce la o economie de 56 000 vagoane ore şi o eficienţă economică de 203 000 lei, asigurîndu-se totodată posibilitatea de a se transporta în plus, cu acelaşi parc de vagoane, peste 50 000 tone mărfuri. (continuare în pag. a 3-a) Imagine din moderna secție de sculărie de la „Nicolina“ ---------------------- • - -------------------- DIN TOATĂ INIMA Se apropie ziua în care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, va împlini 60 de ani. Ştim cu toţii că secretarul general al partidului nostru şi-a dăruit întreaga sa viaţă activităţii revoluţionare, binelui şi fericirii poporului român. Şi noi, lucrătorii din agricultură, putem spune că cele mai importante împliniri din acest sector sunt legate de numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Intr-adevăr, la indicaţiile sale a luat un tot mai mare avînt dezvoltarea şi modernizarea bazei tehnicomateriale a agriculturii, a sporit sprijinul acordat de stat cooperativelor agricole. Aşa se face că viaţa noastră, a ţăranilor cooperatori — ca de altfel a tuturor oamenilor muncii - este mai îmbelşugată. Faptul că secretarul general al partidului a fost alături de noi întotdeauna, ne-a înzecit puterile, făcîndu-ne să biruim mai uşor greutăţile, iată de ce îi urăm şinoi secretarului general al partidului sănătate şi viaţă cit mai lungă, pentru a ne conduce patria spre un viitor şi mai luminos. C. A PETRI I ţăran cooperator din comuna Victoria Prima inovaţie a anului PAŞCANI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului"). Ieri, la întreprinderea mecanică de material rulant s-a aplicat prima inovaţie a anului. Este vorba despre maşina automată de fabricat sprinturi, repere necesare asigurării subansamblelor de la timoneria de frîna a vagoanelor şi boghiurilor de cale ferată, inovaţia, care automatizează complet operaţia respectivă, aparţine unui colectiv de la sculărie, condus de matriţerii Iije Dumitru şi Mihai Bogaci. Eficienţa acesteia se materializează în reducerea costurilor de fabricație a sprinturilor cu peste 35 la sută, în economisirea a peste 1 milion de lei anual. Mașina a fost realizată prin autoutilaje. Vasile Zalaria -------- • • ------- . Gamă largă de bunuri de consum Pe lingă producţia de bază a întreprinderii mecanice ,,Bucium" (utilaje şi scule diverse), aici se diversifică şi gama bunurilor de larg consum. Ing. Ch. Olaru, directorul unităţii, ne informează că se desfăşoară în condiţii îmbunătăţite producţia de articole de camping (scaune, paturi şi mese — toate în diferite modele), săniuţe pliante, tunerie comercială, produse de feronerie, lacăte de diferite tipuri ş.a. Este un curs de desfăşurare o amplă acţiune de dotare a întreprinderii cu noi utilaje. -------- • - ------- Schiţe în creion O temă modestă mi s-a întîmplat să cinăm cu nişte oaspeţi străini intr-un restaurant din centrul Iaşilor. La un moment dat, ca să ne putem înţelege, noi, mesenii, am prins a striga unii la alţii, din cauza vacarmului muzical : trompete, saxofoane, un „gurist“ ce debita texte precare şi, mai presus, agresiunea instrumentelor de percuţie, toate amplificate de te dum creau timpanele. Cu toată bucătăria excelentă şi ospitalitatea personalului, am grăbit masa, ca să evităm un sindrom astenic. Altădată, cu nişte tovarăşi de breaslă bulgari am putut petrece o scară plăcută şi utilă la „Unirea“. Discreţia şi cultura instru- IVINNAI DUMITRIU (continuare in pag. a 2-a) . Spre binele şi înălţarea patriei române Un permanent exemplu pentru noi nogi Ne străduim să fim oameni de omenie, muncitori adevăraţi, constructori de nădejde ai socialismului pe aceste meleaguri dragi, de care ne leagă viaţa şi lupta şi pilda strămoşilor noştri, visurile şi bucuriile noastre şi ale copiilor noştri. Ne străduim să facem totul temeinic, aşa cum ne învaţă şi ne cere partidul şi, în toate, exemplul nostru permanent este secretarul general al partidului, preşedintele României socialiste, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al patriei, pe care întreaga ţară îl va sărbători, la 26 ianuarie, pentru cei 60 de ani ai săi, pentru cei 45 dintre ei dăruiţi activităţii revoluţionare. Exemplul său minunat de om şi comunist ne-a făcut mai îndrăzneţi, mai cutezători, ne-a dat aripi. L-am simţit mereu lingă noi în clipele grele, în clipele de bucurie. L-ai fi simţit şi îl simţim mereu alături, fiindcă ideile sale minunate ne însufleţesc, ne sunt călăuză şi stimulent. La Conferinţa Naţională a partidului, primul dintre comuniştii ţării ne-a îndrumat, de la înalta tribuna a înaltului forum, asupra celor pe care le avem de făcut în perioada care vine. Grija pe care secretarul general al partidului ne-o arată înseamnă, pentru noi, condiţii mai bune de muncă, dar şi de viaţă, iar îndemnurile sale sînt, pentru noi, tot atîtea sarcini, tot atîtea angajamente asumate faţă de ţară, de propria noastră conştiinţă. Noi, cei de la „Ţesătura“, suntem un colectiv vechi şi unit, bine condus de organizaţia de partid. Ne-am angajat să facem totul pentru ca planul de producţie să fie îndeplinit şi depăşit. Dorim din toată inima tovarăşului Nicolae Ceauşescu ani mulţi, multă sănătate şi putere de muncă pentru ca, în fruntea noastră, exemplu strălucit de muncă şi dăruire, să ne conducă spre o viaţă şi mai bună, care să asigure ţării un viitor strălucit, un prestigiu şi mai mare în lume. TRANDAITRA FABRICANŢI muncitoare, întreprinderea „Țesătura", Erou al Muncii Socialiste Florile şi zîmbetul recunoştinţei pentru prietenul tinerilor Nu peste mult timp şi tineretul ieşean, alături de toţi tinerii ţării, de întreg poporul român, va trăi un moment deosebit : ziua cînd cel mai iubit fiu al ţării va împlini 60 de ani de viaţă şi 45 de ani de activitate revoluţionară. Participarea secretarului general al partidului nostru la deschiderea anului de învăţămînt 1977—1978 la noi, la Iaşi, a însemnat şi pentru mine, ca şi pentru ceilalţi peste 28 000 de studenţi ieşeni, o imensă bucurie, un nou imbold în muncă. Procesul de transformare revoluţionară a invăţămîntului superior, bazat pe o concepţie modernă, ştiinţifică, iniţiat şi îndrumat nemijlocit de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în sensul legării cit mai strînse a procesului instructiv de producţie şi cercetare, a oferit un cadru excepţional de formare şi educare a studenţilor în chip comunist, prin muncă şi pentru muncă, de integrare mai rapidă a acestora în producţie. Noi, tineretul studios, avem de învăţat mereu din viaţa şi activitatea revoluţionară a secretarului general al partidului nostru, care şi-a dăruit de foarte tînăr întreaga energie, întreaga putere de munca nobilelor idealuri ale poporului , eliberarea socială şi naţională, construirea celei mai drepte societăţi, societatea comunistă. De aceea, acum, cînd ţara sărbătoreşte pe comunistul de omenie şi pe revoluţionarul înflăcărat, alături de toţi studenţii ţării, de toţi tinerii, îi urez tovarăşului Nicolae Ceauşescu mulţi ani şi multă putere de muncă, pentru a duce România spre noi culmi. Ion antioan, student. Facultatea de mecanică, Iaşi