Flacăra Iaşului, mai 1978 (Anul 34, nr. 9824-9848)

1978-05-03 / nr. 9824

Activitate spornică pe toate ogoarele judeţului ©Sărbătoarea muncii — cinstită prin lăudabile fapte de muncă # Alte unităţi agricole au raportat încheierea însămînţării porumbului O Fină nu ajunge şi ultima sămînţă in brazdă, nu e timp de odihnă Zilele acestea sînt zile de maximă încordare a forţelor pe tot frontul campaniei agricole, mecanizatorii, cooperatorii şi ceilalţi lucrători de pe ogoare fiind hotărîţi să nu-şi îngăduie nici o clipă de odihnă pînă nu ajunge şi ultima sămînţă în brazdă. Dealtfel, tot fără nici o pauză s-a lucrat şi pînă acum tocmai din dorinţa de a grăbi muncile cîmpului atît de întîrziate de capriciile acestei primăveri. Şi agricultoriiieşeni au înţeles că în situaţia deosebită din acest an cel mai potrivit mod de a cinsti 1 Mai — sărbătoarea muncii — este de a face din ziua respectivă o etapă de muncă şi mai spornică. E adevărat că pe la Ţibăneşti, Strunga sau Răducăneni a plouat din nou în ultimele zile, ceea ce a frînat desfăşurarea normală a lucrărilor agricole. S-a lucrat însă cu spor peste tot unde s-a putut lucra. Au îmbrăcat, de asemenea, hainele de lucru şi mecanizatorii de la cooperativele agricole din Gropniţa, Popricani, Probota, Roşcani, cu toate că au terminat însămînţarea porumbului. Atît ei, cit şi tractoriştii din celelalte unităţi fruntaşe au plecat la vecini pentru a le da o mină de ajutor la lichidarea restanţelor. Tractoriştii de la C.A.P. Gropniţa, de pildă, au încheiat semănatul porumbului încă de la sfîrşitul săptămînii trecute. Fără a-şi îngădui vreo pauză, au trecut apoi imediat în sprijinul complexului zootehnic din localitate, unde au continuat semănatul şi în ziua de 1 Mai. Cu un bilanţ la fel de rodnic au încheiat sărbătoarea muncii şi semănătorii de la C.A.P. Movileni. Ziua de ieri a fost, de asemenea, spornică, marcînd dealtfel şi încheierea însămînţării porumbului. Conducerea S.M.A. Movileni luase, de fapt, de cîteva zile măsura de a retrage parte din forţele de aici şi a le dirija la C.A.P. Rediu, adică la singura unitate din consiliul intercooperatist care încă n-a terminat semănatul. Cu întăririle primite se speră că în cursul zilei de azi se vor însămînţa şi aici ultimele hectare cu porumb. Asemenea mişcări de forţe se fac în aceste zile şi pe raza altor consilii intercooperatiste. Lucrul cel mai important e ca ele să se facă cu maximă operativitate, iar munca să fie astfel organizată încît atît forţele locale, cit şi cele venite în ajutor să dea randamentul aşteptat. In sectorul agricol cooperatist n-a mai rămas de semănat decît mai puţin de o cincime din suprafaţa destinată porumbului, aşa că nu se cere decît un ultim efort pentru a finaliza şi această acţiune de care depinde în bună măsură nivelul viitoarei recolte. G. COSTESCU • • Produs nou din mase plastice pentru industria uşoară Nu de mult, specialiştii întreprinderii de prelucrare a maselor plastice au conceput şi introdus în fabricaţie un nou produs. Este vorba de ţevile din p.v.c. expandat cu densitate subunitară, care înlocuiesc ţevile din p.v.c. compacte utilizate în unităţile din industria uşoară, pentru rulajul ţesăturilor. Noul produs se realizează în condiţiile reducerii substanţiale a consumurilor specifice de materii prime pe metru liniar de ţeavă. CASA PIONIERILOR ȘI ŞOIMILOR PATRIEI---IAȘI încadrează specialist la instrumentele saxofon, oboi, fagot. Relaţii, la sediul unităţii din strada 23 August nr. 2, telefon 41059._ ! STIMAŢI CUMPĂRĂTORI ! • Vizitaţi magazinul „Mîini măiestre“ situat la Podu Roş (lîngă artizanat). Din acest magazin vă puteţi procura la preţuri convenabile articole de artizanat, tricotaje pentru copii şi adulţi, cusături naţionale pe fir. Produsele expuse spre vînzare sunt executate de elevii din municipiul şi judeţul Iaşi in atelierele-şcoală în cadrul practicii productive. Programul magazinului este zilnic (exceptînd duminica) între 8—12,30 și 16—19,30. ------ÎNTREPRINDEREA DE REŢELE ELECTRICE— IAŞI încadrează : kg electricieni exploatare staţii, pentru staţia 110 kV GALATA. Condiţii: absolvenţi ai şcolii profesionale sau liceului industrial energetic cu 7 ani vechime, din care 2 ani în activitatea de exploatare. — domicilul stabil în municipiul Iaşi. Cei interesaţi se vor adresa la I.R.E. Iaşi, str. Uzinei nr. 38, secţia staţii şi reţele deînaltă tensiune. Sport o Sport« Sport» Sport» Sport » Sport* Sport» Sport » Sport Cîștigător în „Crosul pionierilor“ Intr-o atmosferă entuziastă, Stadionul Republicii din Capitală a găzduit o amplă manifestare cultural-sportivă prilejuită de sărbătorirea Zilei tineretului. In bogatul program, la care au asistat peste 30 000 de spectatori, un loc central l-au ocupat finalele pe ţară ale celei de-a XI-a ediţii a tradiţionalului „Cros al tineretului“ şi ale „Crosului pionierilor“ (ediţia a II-a), competiţii desfăşurate în cadrul „Daciadei“, care, în etapele preliminare, au reunit la start peste 4 milioane de tineri muncitori, ţărani şi intelectuali, elevi şi studenţi din întreaga ţară. Printre cîştigătorii „Crosului pionierilor“ la băieţi — 11—12 ani — se numără şi Ovidiu Burdujan din judeţul Iaşi. (Agerpres) HALTERE Danil Fron confirmă La finalele Daciadei pentru juniori, desfăşurate în municipiul Gh. Gheorghiu- Dej, reprezentantul clubului Nicolina Iaşi, Dănuţ Fron, a cucerit titlul naţional la stilul smuls (categoria 52 kg, juniori mari), realizând un nou record republican cu 92,5 kg (n.r. 90 kg). La stilul aruncat (102,5 kg) şi la totalul celor 2 stiluri (195 kg) a obţinut medalii de bronz. El este antrenat de Ovidiu Nemţanu. Un alt ieşean, reprezentant al Şcolii sportive „Unirea“, Romeo Tănase, a ocupat locul al II-lea la smuls şi locul al III-lea la aruncat (categoria 56 kg juniori mici). Antrenorul elevului ieșean este Grigore Tofan. atletism Liceul „Dimitrie Cantemir“ a dominat întrecerile Stadionul „23 August“ a găzduit sîmbătă etapa municipală a Tetraifcianului atletic şcolar. Ca de obicei în ultima vreme, întrecerile au fost dominate de echipele Liceului „D. Cantemir“, care au cucerit locul I atît la fete, cit şi la băieţi. înainte de a publica rezultatele şi clasamentele, dorim să facem două menţiuni : 1. Datorită preocupării Inspectoratului şcolar şi C.J.E.F.S., s-a înregistrat un foarte mare număr de participanţi. 2. Valoarea unor echipe a fost sub orice critică. Reprezentanţii şcolilor generale nr. 2, 15, 19 nu cunoşteau cele mai elementare tehnici la săritura în înălţime, sprint. Iată acum ordinea primelor clasate : Fete : (20 echipe) : 1. Liceul „D. Cantemir“ (Graţiela Ichim, Catrimel Popa, Camelia Pană, Anca Bădăluţă, Gina Afigheroaie, Ileana Dăian — profesor, Ma-ricel Fiică) — 191 pct. ; 2. Liceul Naţional (prof. M. Constantin) — 861 pct. ; 3. Şcoala generală nr. 13 (prof. I. Crivoi) — 757 pct. Individual : 1. Catrinel Popa — 278 p. ; Gina Afigheroaie — 246 p. ; 3. Anca Bădăluţă — 231 p. (toate de la Liceul „D. Cantemir“). Băieţi (24 echipe) : 1. Liceul „D. Cantemir“ (Liviu Onofrei, Dan Pricop, Adrian Necula, Adrian Ciuc, Emanoil Costoaie, Sorin Pintilie — profesor, Eugen Negară) — 1 081 pct. ; 2. Liceul Naţional (prof. M. Constantin) — 1 057 pct. ; 3. Şcoala generală nr. 11 (prof. C-tin Movilă) — 824 pct. Individual : 1. Florin Cogălniceanu (Liceul Naţional) — 253 pct. ; 2. Liviu Onofrei— 239 pct. ; 3. Adrian Ciuc — 229 pct. (ambii de la Liceul „D. Cantemir“). GH. MATEI FOTBAL, OIV. BFeroviarii au „capotat“ acasă PAŞCANI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului"). Victoria liderului, Gloria Buzău, cu 2—0 (1—0) pare firească. Dar ea a fost facilitată de evoluţia slabă a echipei feroviare. Localnicii au jucat fără clarviziune în atac, comiţînd multe greşeli de plasament în apărare. Este drept că şi portarul oaspeţilor, Cristian, a intervenit decisiv în multe situaţii critice apărute în, prima repriză, dar, în general, randamentul fotbaliştilor păşcăneni a fost nesatisfăcător (Dinu, Gh. Ion, Ciorcilă ş.a.). Golurile Gloriei Buzău au fost Înscrise de Stan şi Nicolae. Cu această victorie, fruntaşa seriei îşi păstrează şansele pentru promovarea în prima divizie. C. FINTÎNARU Universitatea — Belonul Săvineşti 17-10 Debutul pe teren propriu, în returul campionatului diviziei secunde al handbalistelor de la Universitatea Iaşi a coincis cu o victorie: 17—10 (10—2) în faţa formaţiei Belonul Săvineşti. In prima repriză, ieşencele au controlat cu autoritate partida, creîndu-şi un avantaj substanţial. în cea de a doua însă, Universitatea a jucat mai puţin atent, jucătoarele sale dovedind şi o scăzută rezistenţă fizică. Cele mai multe goluri pentru ieşence le-au înscris Mocanu (5) şi Dîscă (4), GH. V. —- — BAZA DE APROVIZIONARE ŞI DESFACERE------ NR. 3 IAŞI , cu sediul în şos. Ţuţora nr. 28, încadrează de ur- I genţă : i — şef birou mecano-energetic — cu experienţă în domeniul utilajelor de ridicat şi transportat ; — paznici ; i — manevranţi vagoane ; ? — macaragii-poduri rulante, şenile şi pneuri ; ţ — lucrători comerciali ; i — mecanici locomotivă abur şi Diesel hidraulică ; 1 — sudori ; ţ — tractorist rutierist. ) încadrările se fac în condiţiile legilor nr. 12/1971 şi 157/1974. Solicitanţii trebuie să aibă stagiul militar satisfăcut şi domiciliul în municipiul Iași. Relații, zilnic între orele 7,30—15 la compartimentul personal, telefon 32899, interior 128. ÎNTREPRINDEREA MECANICA „BUCIUM“ IAŞI o încadrează pentru Atelierul confecţii metalice Paşcani— un inginer, maistru sau tehnician, de profil T.C.M., cu domiciliul în Paşcani. încadrarea se face în conformitate cu prevederile Legii 12/1971 şi Legii nr. 57/1974. -------- I.C.S. MĂRFURI METALO-CHIMICE IAȘI -------, I anunţă că magazinul de geamuri din strada Anastasie Panu (fost magazinul „Ciocanul“), s-a mutat în spa- tetele magazinului „Gospodarul“ (intrare prin strada . C. Negri). â . Magazinul este aprovizionat cu toate sortimenteleI de geamuri și rame pentru tablouri. FOTBAL, DIV,C TEPRO — NICOLINA 0—0. Duminică, echipele ieşene Tepro şi Nicolina au terminat partida dintre ele cu un rezultat nedecis : 0—0. A fost un joc, în general, lent, în care Tepro a avut mai mult iniţiativa. Nicolina s-a mulţumit, de-a lungul celor 90 de minute, să se apere, construind foarte puţine acţiuni pe contraatac. C-tin Secu PETROLUL MOINEŞTI — CONSTRUCTORUL IAŞI 2—3. s. JUDOAu fost desemnaţi campionii judeţeni Etapa judeţeană a campioni natului republican de jucă foi a fost dominată de reprezentatanţii clubului sportiv Politehnica (antrenor: C-tin Bordea). Ei au cucerit toate titlurile, de campioni judeţeni la seniori. Iată numele lor, în ordinea categoriilor : Al. Drobotă, Eugen Spătărel, Mihai Ciocoiu, Valeriu Aruşti, Costică Sauciuc, Dumitru Nichifor, Dorel Rădescu. O menţiune şi pentru sportivii de la Terom (antrenor: V. Pînzaru), care au făcut o figură onorabilă la această etapă. Prof. Marcel Racoţî metodist C.J.E.F.S. NOTE Absenţe: pasiunea şi interesul Cu puţină vreme în urma, vă relatam despre desfăşurarea fazei judeţene a Concursului naţional al ansamblurilor de gimnastică ritmică. Subliniam atunci că întreaga manifestare s-a constituit intr-o frumoasă pledoarie pentru mişcare si sănătate. Din păcate, a existat şi un con de umbră asupra întrecerii, datorat absenţei din concurs a unor numeroase ansambluri. Doar trei echipe s-au întrecut pentru... 3 locuri pe podium ! Mult prea puţin pentru posibilităţile existente în şcolile judeţului nostru. Unde au fost ansamblurile Liceului nr. 1 Paşcani, Liceului din Tg. Frumos, Liceului agro-industrial Răducăneni, liceelor ,,M. Eminescu“ şi „G. Ibrăileanu“ din Iaşi ? Cum gimnastica ritmică nu impune o bază materială deosebită, iar copii dornici de a face sport există şi in comunele şi oraşele judeţului (a demonstrat-o evoluţia ansamblului Şcolii generale din Trifeşti), întrebăm ce ar lipsi, oare, pentru organizarea unor ansambluri valoroase ? Poate pasiunea şi interesul din partea unor profesori de educaţie fizică... VASILE ARHIRE ■------ GRUPUL ȘCOLAR I. M. „NICOLINA“ IAȘI-------- livrează pe bază de comandă fermă următoarele a- ^parate psihotehnice realizate în cadrul atelierului- școală : ^ — Aparate Winkeltriebe, model 2 la prețul de ţ 1 223 lei bucata . — Aparate coordonare Zweihandrufer, la prețul de ^ 2 054 lei bucata Placă Beider, model 1 la prețul de 575 lei bucata. s -SIt _ ssI — 2 tractorişti rutierişti ; TRUSTUL DE INSTALAŢII MONTAJE SAŞI-----■ încadrează de urgenţă : 1 inginer constructor — civile şi industriale — proiectant de rezistenţă, vechime minimă în specialitate, 3—5 ani. Se asigură spaţiu locativ corespunzător cu respectarea legislaţiei în vigoare ; 40 lăcătuşi montatori utilaje industriale ; 40 sudori electrici şi autogeni ; 60 instalatori pentru instalaţii tehnologice, încălzire, gaze şi condiţionare aer ; 20 electricieni, categoriile 2—4 ţii industriale şi automatizări ; 2 şoferi autobuze ; 1 mecanic buldozer IS-650 ; 1 mecanic autoîncărcător HON ; 2 motestivuitori ; 15 sudori electrici. Solicitanții se vor adresa la sediul unității birou p.I.R. , din b-dul Metalurgiei nr. 4 A, sau la telefon 30560. ( pentru instala