Flacăra Iaşului, ianuarie 1982 (Anul 38, nr. 10962-10986)

1982-01-15 / nr. 10972

X Organ al Comitetului judeţean laşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ^ Anul XXXVIII — Nr 10 972 | Vineri, 15 ianuarie 1982 4 pagini__30 bani | Vizita de prietenie în ţara noastră a tovarăşului Tudor Mov Sosirea în Capitală la invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, joi dimineaţa a sosit în Capitală, într-o vizită de prietenie în ţara noastră, tovarăşul Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria. Această nouă întâlnire dintre tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov se înscrie în cronica tradiţionalelor relaţii de prietenie şi colaborare românobulgare ca un moment de deosebită semnificaţie, menit să dea noi impulsuri extinderii şi aprofundării raporturilor dintre partidele şi ţările noastre, spre binele celor două popoare vecine şi prietene, în interesul cauzei generale a socialismului, păcii şi colaborării in Europa şi în întreaga lume. Ceremonia sosirii a avut loc pe aeroportul Otopeni, împodobit sărbătoreşte. La ora 10:00, aeronava prezidenţială a aterizat. La coborîrea din avion, tovarăşul Todor Jivkov a fost salutat cu multă căldură şi prietenie de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Todor Jivkov îşi string îndelung mîinile, se îmbrăţişează prieteneşte. O gardă militară a prezentat onoruL Au fost intonate imnurile de stat ale Republicii Populare Bulga(continuare în pag. a 4-a) Solemnitatea decorării tovarăşului Todor Jivkov Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a înmînat tovarăşului Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria, în cadrul unei solemnităţi, care a avut locjoi la Casa Snagov, Ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“ clasa I, cu eşarfă, conferit pentru contribuţia deosebită adusă la dezvoltarea colaborării dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Bulgar, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Bulgaria, la întărirea prieteniei dintre poporul român şi poporul bulgar, la promovarea cauzei generale a socialismului, păcii şi colaborării internaţionale, cu prilejul împlinirii vîrstei de 70 de ani. Au luat parte tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Ştefan Andrei, Emilian Dobrescu, alte persoane oficiale române. Au participat tovarăşii Petar Mladenov, Andrei Lukanov, alte persoane oficiale bulgare. După înmînarea înaltei distincţii, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov şi-au strîns mîinile îndelung, s-au îmbrăţişat cu căldură. In cadrul ceremoniei au rostit cuvîntări tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi prezenţi la solemnitate l-au felicitat călduros pe tovarăşul Todor Jivkov. Începerea convorbirilor oficiale Joi, 14 ianuarie, au început, la Casa Snagov, convorbirile oficiale între tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşul Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria. La convorbiri participă : tovarăşa Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primviceprim-ministru al guvernului, alte persoane oficiale române şi bulgare. In cadrul primei runde de convorbiri, a fost examinată evoluţia relaţiilor româno-bulgare. Preşedinţii celor două părţi în Comisia mixtă guvernamentală româno-bulgară de colaborare economică şi tehnico-ştiinţifică au prezentat rapoarte cu privire la stadiul îndeplinirii măsurilor hotărîte la cel mai înalt nivel. ---------------- Sisg ---------------------Examinînd modul în care se desfăşoară relaţiile româno-bulgare, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Todor Jivkov au evidenţiat cu satisfacţie faptul că înţelegerile convenite sunt transpuse cu succes în viaţă, asigurîndu-se astfel dezvoltarea şi adîncirea conlucrării prieteneşti dintre partidele, ţările şi popoarele noastre. S-a apreciat că dezvoltarea actuală şi în perspectivă a economiilor socialiste ale României și Bulgariei cre(continuare în pag. a 4-a) Succese de prestigiu la început de an Prioritate exportului Colectivul întreprinderii de mătase „Victoria" a pregătit încă de anul trecut, în condiţii bune, producţia destinată beneficiarilor externi. Astfel, comenzile care aveau termene de livrare în luna ianuarie au fost lansate în timp util, urmărindu-se, totodată, execuţia lor exemplară, începînd de la preparaţie şi terminînd cu finisajul şi pregătirea expediţiei. Aşa se şi explică faptul că în prima decadă din ianuarie a şi fost livrată la export o importantă cantitate de ţesături „Fulger“ pentru confecţii exterioare, cantitate care însumează mai mult decât o treime din planul lunar. Aceasta creează condiţii ca întregul plan de producţie pentru export Pe luna ianuarie să fie îndeplinit integral. Noi produse PAŞCANI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“) Cu cîteva zile în urmă, anunţam că la întreprinderea de traductoare şi regulatoare directe din Paşcani a fost introdus în fabricaţie un nou produs — manometrul diferenţial cu tub în formă de U. Continuînd preocupările în domeniul omologărilor, în aceste zile un alt produs a început să se realizeze la unitatea păşcăneană. Este vorba de difragmale normale cu camere inelare, produse care fac parte din gama diafragmelor şi ajutajelor pentru măsurarea debitelor. Funcţionează pe principiul presiunii diferenţiale, într-un flux care parcurge continuu elementul primar, faţă de contoarele volumetrice cu funcţionare discontinuă. Fiind un produs mult solicitat pe piaţa internă şi cea externă, în acest an se va realiza o mare cantitate de asemenea diafragme. V. Apostol Tehnologie de Perfecţionarea continuă a tehnologiilor de fabricaţie, adaptarea acestora la cerinţele economice constituie o preocupare de frunte a colectivului întreprinderii de ulei „Unirea“. In aceste zile, cînd se dă o hotărîtoare bătălie pentru îndeplinirea planului la producţia fizică, un colectiv compus din ing. Ioan Costin, maistrul Grigore Miron şi operatorul Constantin Lupu mare eficienţă a încheiat lucrările de modificare a unei tehnologii de rafinare, care permite rafinarea tuturor uleiurilor brute provenite de la diferite întreprinderi de profil din ţară, chiardacă aceste uleiuri sunt de calitate inferioară. Noua tehnologie asigură o mai bună folosire a instalaţiilor productive, creşterea producţiei de ulei comestibil, în condiţii de bună calitate şi eficienţă economică. Pagina a 2-a Pagină specială Pămîntul, folosit gospodărește pînă ultimul metru pătrat! lri’ » 57 »*« Conferinţa Uniunii judeţene a cooperativelor de consum şi de credit într-un spirit de înaltă răspundere şi exigenţă, determinat de importantele documente de partid şi de stat adoptate în ultimul timp, din iniţiativa tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, ieri s-au desfăşurat lucrările conferinţei Uniunii judeţene a cooperativelor de consum şi de credit, eveniment ce precede cel de-al VII-lea Congres al cooperaţiei de consum ce va avea loc în Capitala patriei noastre, în zilele de 21—22 ianuarie a.c. La lucrările conferinţei au luat parte tovarăşii Paul Niculescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Centrocoop, şi Leonard Constantin, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. Au fost, de asemenea, prezenţi membri ai biroului Comitetului judeţean de partid, ai Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, ai întreprinderilor şi instituţiilor cu care Uniunea judeţeană a cooperativelor de consum şi de credit are relaţii de colaborare. După alegerea organelor de lucru, conferinţa a adoptat următoarea ordine de zi : — Darea de seamă asupra activităţii desfăşurate de la alegerile precedente, cum s-au realizat planul pe 1981 şi angajamentele asumate în întrecerea socialistă. Prezentarea sarcinilor de plan pe anul 1982 şi pe întregul cincinal ; — Analiza îndeplinirii bugetului de venituri şi cheltuieli ; — Darea de seamă a comisiei de cenzori ; — Alegerea delegaţilor pentru cel de-al VII-lea Congres al cooperaţiei de consum şi desemnarea candidaţilor pentru organele de conducere ale Uniunii Centrale a Cooperaţiei de Consum ; — Adoptarea hotărîrii privind măsurile ce se impun a fi luate pentru asigurarea realizării sarcinilor de plan pe anul 1982 şi pe întregul cincinal. Tovarășul Leonard Constantin, luînd cuvîntul In (continuare în pag. a 3-a) TELEGRAMĂ Comitetului Central al Partidului Comunist Român Tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Reprezentanţii membrilor cooperativelor de consum şi de credit din judeţul Iaşi, Întruniţi in conferinţa judeţeană, au dezbătut, cu răspundere şi exigenţă, în spirit critic şi autocritic, modul in care au fost înfăptuite sarcinile stabilite de conducerea partidului şi statului, neajunsurile înregistrate, stabilind măsuri concrete, capabile să determine trecerea la o nouă calitate a muncii şi in acest important domeniu al vieţii noastre economice şi sociale. Conferinţa raportează conducerii partidului, dumneavoastră, mult iubita şi stimate tovarăşe secretar general, că în perioada care s-a scurs de la conferinţa precedentă, pebaza creşterii sistematice a producţiei industriale şi agricole, a bunurilor de consum şi a veniturilor populaţiei, s-a înregistrat o dezvoltare continuă a tuturor sectoarelor noastre de activitate. Astfel, în perioada 1976—1980, s-a înregistrat, faţă de cincinalul precedent, o creştere la intrări de produse agroalimentare în fondul de stat cu 46 la sută, la prestări de servicii pentru populaţie o creştere de 83 la sută, la industria mică — 33 la sută, la export — 50 la sută, la desfacerea de mărfuri — 16 la sută, iar la beneficiu o creştere de 63 la sută. Pe aceeaşi linie se înscriu şi sporurile înregistrate în anul 1981, primul an al actualului cincinal. Totodată, perioada parcursă de la conferinţa anterioară marchează o intensă dezvoltare a vieţii interne a organizaţiei noastre, in spiritul lărgirii şi adîncirii democraţiei socialiste, al creşterii responsabilităţii fiecărei cooperative şi a fiecărui membru cooperator. Punînd în centrul activităţii hotărîrile Congresului al XII-Iea al partidului şi ale plenarelor Comitetului Central al P.C.R., preţioasele dumneavoastră indicaţii, organizaţiile cooperaţiei de consum şi de credit din judeţul Iaţi sînt hotărîte să acţioneze in viitor cu mai mare răspundere pentru a-şi amplifica aportul la dezvoltarea schimbului de mărfuri între oraş şi sat, sporindu-şi astfel contribuţia la înfăptuirea prevederilor programului de autoaprovizionare în profil teritorial, la realizarea fondului central de produse agricole şi a sarcinilor la export. Conferinţa a stabilit, de asemenea, căile şi mijloacele menite să determine dezvoltarea activităţilor de industrie mică şi prestări servicii, satisfacerea în mai mare măsură a cererilor populaţiei în domeniul aprovizionării cu mărfuri, modernizarea unităţilor şi aplicarea cu fermitate a principiilor şi prevederilor noului mecanism economicofinanciar, în vederea sporirii eficienţei întregii noastre activităţi. Analizând posibilităţile şi rezervele existente, conferinţa a hotărât ca, în anul 1982, cooperativele din Judeţul Iaşi să achiziţioneze peste sarcinile de plan 20 de tone CONFERINŢA UNIUNII JUDEŢENE A COOPERATIVELOR DE CONSUM ŞI DE CREDIT IAŞI (continuare în pag. a 3-a) Prezidiul conferinţei