Flacăra Iaşului, noiembrie 1989 (Anul 45, nr. 13388-13413)

1989-11-26 / nr. 13410

Luminoasele perspective deschise de înaltul conim comunist, înfăptuite in spirit revoluţionar, in deplina unitate a întregului popor Congresul al XIV-lea al partidului, Congresul marilor victorii socialiste, şi-a încheiat lucrările. Timp de cinci zile, atenţia întregului partid şi popor a fost îndreptată spre Capitala patriei, unde marele forum al comuniştilor români a dezbătut probleme fundamentale ale dezvoltării actuale a ţării şi a adoptat hotărîri de însemnătate istorică pentru viitorul măreţ al României.’ Cu neţărmurită satisfacţie şi bucurie, comuniştii ieşeni, toţi locuitorii acestor străbune plaiuri româneşti, asemenea întregului popor, au luat cunoştinţă de înfăptuirea marelui act istoric de importanţă naţională, realegerea, de către Congres, în deplină unitate şi unanimitate, în funcţia supremă de secretar general al partidului a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, cel mai iubit fiu al naţiunii noastre socialiste, care, de şasedecenii, cu înălţător patriotism şi exemplară dăruire revoluţionară, şi-a dedicat munca şi viaţa cauzei partidului şi poporului, eminent strateg revoluţionar, ctitorul României socialiste, luptător înflăcărat pentru împlinirea idealurilor nobile de libertate, independenţă naţională şi progres, pentru triumful socialismului şi păcii în lume. Prin votul său unanim şi entuziast, Congresul a dat cea mai înaltă expresie sentimentelor de profundă dragoste, stimă şi recunoştinţă pe care comuniştii, toţi cetăţenii patriei le poartă tovarăşului Nicolae Ceauşescu, hotărîrii lor de a-i încredinţa, pe mai departe, conducerea partidului şi a destinelor ţării, de a-i urma cu devotament în tot ce întreprinde spre binele şi fericirea poporului, pentru înflorirea continuă a României. Realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în suprema funcţie de conducere în partid constituie cea mai puternica garanţie a continuităţii procesului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, cu poporul şi pentru popor, cea mai înaltă dovadă că hotărîrile, de importanţă decisivă pentru dezvoltarea economico-socială a ţării, adoptate de Congresul al XIV-lea, vor fi înfăptuite cu succes, că întregul nostru popor, strîns unit în jurul partidului, al secretarului săli general, va înainta ferm şi neabătut pe calea edificării pe pămîntul patriei străbune a celei mai drepte orînduiri — socialismul şi comunismul. Aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu în cuvîntările la încheierea lucrărilor Congresului, la grandioasa manifestare a oamenilor muncii din Piața Republicii, hotărîrile adoptate, în unanimitate și în deplină unitate, Programul-Directivă privind dezvoltarea economico-socială a patriei noastre în cincinalul al IX-lea și în perspectivă, pînă în anii 2000—2010, completează minunat Programul partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea fermă a României spre înaltele piscuri ale civilizaţiei comuniste. „Avem un program minunat, arăta tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de largă perspectivă, privind înaintarea fermă a României spre zările luminoase, spre un înalt nivel de dezvoltare a industriei, agriculturii, a tuturor sectoarelor de activitate. Intrăm, o dată cu aceasta, într-o nouă etapă, superioară, de dezvoltare a României“, îndeplinind mandatul încredinţat, delegaţii la Congres au exprimat angajamentul revoluţionar al celor peste 3,8 milioane de comunişti, al tuturor colectivelor de oameni ai muncii de a acţiona cu însufleţire pentru traducerea în viaţă a istoricelor hotărîri şi documente, elaborate cu contribuţia hotăritoare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, in vederea perfecţionării continue a întregii activităţi, de conducere şi planificare, in raport cu dezvoltarea generală a societăţii, a ştiinţei şi cunoaşterii umane, aplicării în toate domeniile cu fermitate a autoconducerii, autogestiunii, autofinanţării, făcind, astfel, ca toate unităţile economice, sociale şi teritoriale să obţină rezultate maxime, cu eficienţă şi rentabilitate maxime. In spiritul ideilor, tezelor şi orientărilor cuprinse în magistralul Raport prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la deschiderea lucrărilor Congresului, este necesar să se acţioneze pentru dezvoltarea şi apărarea proprietăţii întregului popor şi a proprietăţii cooperatiste, baza făuririi cu succes a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, garanţia bunăstării şi viitorului fericit al poporului. Organele şi organizaţiile de partid trebuie să militeze mai hotărît pentru afirmarea tot mai puternică a formelor democraţiei muncitoreşti revoluţionare în toate domeniile, pornind de la faptul că socialismul nu se poate realiza decit pe baza unei largi democraţii, care să asigure participarea întregului popor la (continuare în pag. a 3-a) Efort şi creativitate pentru progresul continuu al patriei Zile dense de istorie, trăite de întregul nostru partid şi popor . Congresul al XIV-lea şi-a încheiat lucrările, redimensionînd prezentul şi viitorul, dînd o nouă deschidere marilor victorii ale socialismului în România, întăririi independenţei economice şi politice dobîndite pentru prima dată în Îndelungata noastră existenţă. Delegaţii iau marele forum, dînd expresie convingerii nestrămutate a celor peste 3,8 milioane de comunişti ai ţării, a întregii naţiuni, că, avîndu-l conducător pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, vom fi călăuziţi cu fermitate spre progresul neîntrerupt al patriei spre viitor, l-au reînvestit pe genialul fiu al poporului în funcţia supremă de secretar general al partidului, au adoptat documente de excepţională însemnătate pentru continuarea procesului revoluţionar din România. Trăind alături de delegaţi fiecare clipă a desfăşurării lucrărilor Congresului, colectivele muncitoreşti de pe cuprinsul ţării au întărit aceste clipe de istorie cu fapte de muncă durabile, cu noi angajamente în întrecerea socialistă a muncii pentru ţară. Astfel au fost trăite, şi la Iaşi, zilele acestea dense de istorie, întemeiate pe fapte de muncă şi dovezi de conştiinţă revoluţionară, întreprinderea de Maşini-Agregat şi Maşini-Unelte Speciale, unitate economică modernă, purtătoare de progres tehnic. Un colectiv tînăr, angajat intr-un amplu efort, dovedind creativitate tot ceea ce face, a trăit cu emoţie, la unison cu ţara, vestea reînvestirii tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de conducere la partid, a adoptării documentelor ce jalonează noua etapă în dezvoltarea noastră multilaterală. „Am primit cu nespusă bucurie vestea realegerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu in funcţia supremă de secretar general al partidului, şi mă fac ecoul dorinţei tovarăşilor mei de muncă de a-i ura sănătate, pentru a ne conduce spre noi victorii — ne-a spus tehnicianul Doru Seghedin. Îi raportăm iubitului conducător că acestei satisfacţii fireşti îi dăm aici, în secţia mecanică uşoară, dimensiunea faptelor. Sîntem în avans cu lucrul la o linie de laminare pe care o prelucrăm şi o montăm pentru dotarea întreprinderii Metalurgice, unde se vor lamina ţevi cu diametre de 6—18 mm“. Şeful de echipă Virgil Aghergheloaie, din formaţia agregate-2, a ţinut să ne vorbească despre „uzinarea din plin a producţiei acestei luni şi pregătirile pentru realizarea unei maşini de pilit corpuri de măcinare, dintr-o comandă suplimentară pentru export". La mecanică grea, ing. Florentin Anghelescu alcătuieşte raportul de munca al secţiei din succesele dobîndite în realizarea unor linii pentru siderurgie, destinate exportului, iar lăcătuşul Petru Munteanu ne-a prezentat cu satisfacţie un nou lot de elemente tipizate, probă de măiestrie şi reuşită profesională. „Rapor- ■ tul prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Programul- Directivă adoptat de Congres , ne-a spus şi strungarul Ion Ciprian, conţin prevederi de maximă însemnătate în ce priveşte maşinile şi utilajele de înaltă tehnicitate, pentru asigu------------ rarea dezvoltării intensive a economiei naţionale, a ofertei competitive la export. Noi realizăm deja asemenea produse, dar mai avem multe de împlinit în viitor prin muncă şi creaţie tehnică“. Mulţi alţi comunişti de la I.M.A.M.U.S. au ţinut să dea dimensiunea faptei satisfacţiei pentru realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pentru adoptarea magistralelor documente ce prefigurează viitorul patriei, între ei fiind maistrul Constantin Dodu, lăcătuşul Ion Carcea, rectificatorul Vasila Cibuc, şeful de echipă Dumitru Chiriac, subing. Ioan Crăciun, realizatori de utilaje de performanţă, unicate ori de serie mică. Acestui proces complex şi creator i-a dat contra şi ing. Constantin Gâlea, directorul întreprinderii, care menţiona că utilajele de perfonmanţă livrate beneficiarilor îşi regăsesc efectul social în creşterea productivităţii muncii da 2—10 ori faţă de prelucrării* clasice, asigurînd totodată tm spor de calitate. Noua ediţie * simpozionului „Agmus — ’89* (27—28 noiembrie a.c.), cu tema „Maşinile-unelte, sursă şi beneficiar de progres tehnic“, va reuni specialişti din unitate şi din ţară pentru abordarea unor probleme de avangardă în domeniul maşinilor-unelte, pentru angajarea mai puternică in amplul orizont de muncă şi creativitate , deschis de istoricul Congres al XIV-lea al partidului. CONSTANTIN ILIE întreprinderea de Maşini-Agregat Şi Maşini-Unelte Speciale Raport muncitoresc Colectivele muncitoreşti din economia judeţului nostru, în frunte cu comuniştii, cinstesc marele forum — Congresul al XIV-lea al partidului prin cele mai frumoase fapte de muncă, trăind în acest zile staisfacţia reînvestirii tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general, a adoptării în unanimitate a magistralelor documente ce jalonează viitorul patriei. Din ampla cronică a muncii pentru ţară, prezentăm astăzi noi realizări, dovezi edificatoare ale strădaniei pentru asigurarea înaintării ferme a patriei spre noi trepte de progres, spre comunism. • Puternicul colectiv de pe platforma Combinatului de Utilaj Greu realizează, în această perioadă, declarată „săptămînă-record în producţie“, maşini şi utilaje necesare economiei naţionale sau destinate exportului. Pentru obţinerea acestora, oţelarii combinatului depun eforturi susţinute ca, zilnic, să elaboreze peste prevederi 200 de tone de oţel, să exploateze instalaţiile la capacitatea proiectată. • În cadrul „zilelor-record“ iniţiate la întreprinderea Mecanică „Nicolina“, la forjă, angajamentul muncitoresc îl constituie obţinerea peste sarcinile de plan a 17 tone de piese forjate. în alte secţii şi ateliere, pe lingă realizarea ritmică a sarcinilor de plan, se acţionează pentru buna gospodărire a metalului, fiind reintroduse în circuitul producţiei 520 de tone de metal. • La întreprinderea de Mătase „Victoria“, se prelimină realizarea peste prevederi, în secţia ţesătorie, a 10 000 mp de ţesături crude, iar în secţiile fire I şi fire III, de la Combinatul de Fibre Sintetice, prin valorificarea produselor secundare, se estimează obţinerea unei producţii în valoare de 600 000 de Iei. • La Paşcani, colectivul întreprinderii Mecanice de Material Rulant, prin îndeplinirea în avans a prevederilor planului pe 4 ani ai cincinalului, prelimină obţinerea, pînă la sfîrşitul anului, a unei producţii suplimentare în valoare de 117 milioane de lei, iar la întreprinderea de Scule şi Accesorii Speciale, a unei producţii marfă suplimentare în valoare de 12 milioane de lei. (Constantin Enea) • Lucrătorii de la Cooperativ I „Mioriţa“ şi-au îndeplinit sarcinile de plan pe trei ani şi 11 luni din actualul cincinal la producţia marfă industrială, prestările de servicii şi livrările la fondul pieţei. După cum ne-a informat tovarăşul Carol Segal, preşedintele cooperativei, se estimează că, pînă la sfîrşitului anului 1989, cooperatorii de la „Mioriţa“ vor realiza peste prevederile pentru patru ani ai cincinalului actual o producţie marfă industrială de 12 milioane de lei, iar la prestările de servicii — de peste 2 milioane de lei. Livrările de mărfuri către fondul pieţei prevăzute pentru perioada 1986—1989 vor fi depăşite cu 18 milioane de lei. Mariana Chirnoagă, una dintre cele mai harnice muncitoare de la întreprinderea „Textila“ (Imaginea din stingă) • Printre fruntaşii Întreprinderii de Prelucrare a Lemnului se numără şi Constantin Gotcu, de la secţia I. Lucrînd produse destinate exportului, el îşi depăşeşte sarcinile de producţie cu peste 10 procente, lunar (imaginea din dreapta)