Flacăra Iaşului, aprilie 2002 (Anul 3, nr. 447-472)

2002-04-22 / nr. 465

FW*» Mai Luni, 22 aprilie 2002 "Scorul de 4-0 trebuie să-i mulţumească şi pe vasluieni. “Sunt foarte fericit că după ani buni Poli a câştigat un derbi”, au fost primele cuvinte rostite de managerul ieşenilor, Vasile Simionaş, la conferinţa de presă. El a continuat prin a spune: “Felicit jucătorii noştri şi ţin să mulţumesc din suflet publicului, care a venit în număr foarte mare, echipa oferindu-i un spectacol bun”. Simionaş a mărturisit că primul lui obiectiv era acela de a aduce lumea la stadion, ceea ce s-a şi întâmplat, apoi promovarea, “de care ne-am apropiat mult”. Managerul lui Poli Unirea a declarat că a trebuit să improvizeze tactic din mers: “Am avut ceva probleme, adversarii venind într-o formulă foarte ofensivă, cu trei vârfuri, și ne-au cam surprins, dar eu zic că am controlat jocul de la un capăt la celălalt”. Simionaş era de părere că arbitrul Dudu Georgescu jr. a procedat corect la fazele litigioase şi a adăugat: “Acest 4-0 ne mulţumeşte, dar în acelaşi timp ar trebui să-i mulţumească şi pe adversari. Vasluiul este o formaţie eterogenă, cu individualităţi de valoare, dar indisciplinaţi tactic”. ."Iaşul merită să promoveze în Divizia B. Vasile Simionaş a recunoscut că cel mai important lucru era să învingă cu 2-0, pentru a devansa pe SM Vaslui în cazul egalităţii de puncte. “Este o revanşă care valorează 4 puncte, pentru că am depăşit acel 0-2 din tur. Victoria noastră se datorează omogenităţii superioare din punct de vedere tactic şi afectiv, dar şi disciplinei. Am practicat un joc foarte bine articulat şi gândit, în faţa unei echipe cu jucători care se remarcă doar prin sonoritatea numelor. Felicit jucătorii mei pentru dârzenia şi unitatea de care au dat dovadă”, a mai spus Simionaş. S-a şi văzut de fapt că “mercenarii” Vasluiului nu au mai “tras”, nu au mai pus suflet în joc după primirea celui de-al doilea gol. “Doar şi prin ce am văzut în tribune Iaşul merită echipă în Divizia B”, crede Vasile Simionaş. Mai mulţi investitori, dacă vrem şi performanţă Managerul ieșean a atras atenţia că: “A doua zi începe refacerea, datoria antrenorului fiind de a stopa starea de euforie prelungită din rândul jucătorilor”. Ratarea la scorul de 2-0 a penalti-ului de către Dobreanu s-a dovedit a fi momentul psihologic al confruntării. “Am avut un moment greu la 2-0 pentru vreo 10 minute, Chiper, care a excelat în atac, neînchizâind în fază defensivă, îmi plac adversarii ca Panait, Adrian Popa sau Goiceanu, care sunt jucători buni, tehnici, dar ştiu doar în ofensivă, nu fac ambele feze, şi de atac şi de apărare”, a precizat Simionaş, care a anunţat că speră “să mai aducem sponsori la echipă, de altfel sunt câţiva oameni cu bani care şi-au exprimat intenţia de a investi în Poli Unirea. Aici trebuie spus că fără Gheorghe Nichita (n. r. preşedintele C.A.) probabil că nu puteam ajunge aici, inclusiv, cu aceste lucrări de renovare și modernizare a stadionului”. l SPORT lin meci demn de Divizia B • Poli Unirea - Sportul Municipal Vaslui 4-0 (2-0) Un stadion “Emil Alexandrescu” prea puţin încăpător a fost asaltat sâmbătă de o mare de oameni care, profitând şi de vremea excelentă de afară, au ţinut să vadă pe viu derbiul seriei I a Diviziei C, dintre Poli Unirea Iaşi şi Sportul Municipal Vaslui. Nu mai puţin de 15.000 de microbişti au fost dispuşi să plătească biletul în valoare de 20.000 de lei, chiar şi cu riscul de a vedea “meciul promovării” din picioare. Audienţa de care s-a bucurat această partidă poate fi comparată doar cu cea înregistrată în toamna lui 1995, când ieşenii au întâlnit campioana ţării, Steaua, în primul lor meci din Divizia Naţională. Arbitrul Dudu Gerogescu jr. a fluierat începutul jocului cu 7 minute întârziere, după ce oaspeţii au fost nevoiţi să-şi schimbe la vestiare în ultimul moment echipamentul iniţial. Miza imensă îşi pune serios amprenta asupra celor 22 de jucători în primele minute de joc, care abundă în pase la adversar. Prima fază mai periculoasă o consemnăm la poarta ieşeană, vârful Anghel şutând însă imprecis din unghi în minutul 2. Tracul şi emoţiile care se vedeau cu ochiul liber în evoluţia gazdelor se risipesc în minutul 8, când se produce deschiderea scorului. Florin Dan urcă pe tuşa stângă, îi lobează mingea lui Dănuţ Munteanu, acţiunea este continuată de Dobrea, care din interiorul careului şuteaza puternic pe colţul scurt, portarul Karcsa boxează în lateral şi, aflat pe fază, Chiper pune latul din 6 metri, înscriind în poarta goală: 1-0. Adi Kereszy, trimis în tribune la 1-0 Căpitanul vasluienilor, Cătălin Popa, iese de pe teren accidentat, în minutul 12, înainte ca Bogdan Chiper să treacă de două ori într-un interval de câteva zeci de secunde pe lângă realizarea “dublei”. Şutul vârfului ieșean este respins în prima fază de Kajcsa, pentru ca la atacul următor, Chiper să lovească mingea din viteză cu capul, care trece însă razant peste bara transversală. Reacţionând prompt la începutul de meci total nefavorabil, antrenorul oaspeţior, Adrian Hârlab, îl aruncă în luptă pe veteranul de 38 de ani, Ştefan Matei, un veritabil “play-maker” care putea revitaliza construcţia fazelor ofensive ale vasluienilor. în minutul 24, inimoasa galerie vasluiană are pentru o secundă impresia că favoriţii lor au reuşit să înscrie la capul lui Manta dintr-un corner executat de Adrian Popa. A fost vorba însă numai despre “un gol turcesc”, mingea lovind plasa laterală a porţii apărate de Mihalache, care peste două minute vede cartonaşul galben pentru trageri de timp. “Ghinionistul” Dobrea ratează incredibil desprinderea pe tabelă în minutul 33, când nu nimereşte cadrul porţii din poziţie ideală. Minutul 37 este acela în care Adi Kereszy este trimis în tribune de arbitrul Dudu Georgescu jr., după ce antrenorul ieşean, atenţionat puţin mai devreme, a protestat cu vehemenţă la o greşeală a unuia dintre tuşieri, care a nu a semnalizat un off-side la care portarul Mihalache a trebuit să iasă la 25 de metri pentru a înlătura pericolul. Kajcsa prinde cu siguranţă mingea şutată de Marta în minutul 43 dintr-o lovitură liberă de la 25 de metri, însă portarul echipei din Vaslui nu mai poate face nimic în secundele de prelungire a primei reprize. Un gol de generic, Dobrea sprintând din propria jumătate până în careul advers cu mingea la picior, pe care i-o întoarce lui Chiper, ca şi la faza din minutul 8 Kajcsa parează, de această data cu picioarele, Remus Marta fiind acum omul potrivit la locul potrivit: 2-0. Doi vasluieni eliminaţi şi un penalti ratat de Dobrea Al doilea gol al ieşenilor îi face K.O. pe oaspeţi, care nu-şi revin nici după pauză. Reluată cu 12 minute întârziere faţă de ora oficială, repriza a doua debutează cu acţiunea aceluiaşi Dobrea, care scapă singur pe un culoar şi este oprit doar prin fault la 17 metri de Moşteanu, care vede cartonaşul galben. Lovitura liberă este executată de “specialistul” Marta, în minutul 55 iese la rampă Cristea, care încheie o cursă individuală pe partea dreaptă cu un şut surprinzător la colţul scurt, însă Kajcsa este la post. Câteva zeci de secunde mai târziu, vasluienii rămân în 10 după eliminarea lui Moșteanu, care ia imediat al doilea galben la o fază în care şi-a descărcat nervii pe unul din jucătorii adverşi când jocul era oprit. Coordonatorul Ştefan Matei este aproape de 2-1 în minutul 59, mingea centrată cu efect din lovitură liberă scurgându-se puţin pe lângă bară. La 7 minute de la prima eliminare, SM Vaslui rămâne în doar 9 jucători după ce portarul Kajcsa îl faultează la mar-Adrian Hârlab. "Poli a meritat victoria, promovarea fiind ca şi jucatăginea careului pe Chiper în situaţie de “unu la unu” şi vede cartonaşul roşu din postura de ultim apărător. Lovitura de la 11 metri este executată de Dobrea şi rezerva Nunweiler se remarcă imediat, ghicind colţul şi respingând mingea cu palma în bară şi din aceasta în teren. Ratarea loviturii de pedeapsă îi descumpăneşte un pic pe ieșeni, care în minutul 65 erau să încaseze un gol, deşi în dublă superioritate numerică. Adrian Popa intră în dribling pe stânga, îi pasează în careu lui Goiceanu, care din alunecare trimite mingea pe plasa de deasupra porţii apărate de Mihalache, care nu mai are nici un fel de emoţii până la ultimul fluier. 15.000 de spectatori au făcut valuri In minutul 76, Cristea reuşeşte o pasă genială peste apărarea vasluiană pentru Dan Florin, care îl învinge din alergare pe Nunweiler cu un şut cu stângul, pe jos, la colţul lung: 3-0. Introdus pe teren în locul lui Chiper în finalul jocului, Ancuţa se joacă cu ocaziile, fiind blocat în extremis la două atacuri consecutive. Acelaşi jucător se revanşează în ultimele secunde ale prelungirilor, şutând sub bară mingea respinsă de Nunweiler la o faza în care Dobrea, altfel foarte bun toate cele 90 de minute, a prins o zi mai puţin inspirată în faţa porţii. După meci, stări diametral opuse în cele două tabere, euforia ieșenilor şi pe de altă parte dezamăgirea vasluienilor. Antrenorul oaspeţilor, Adrian Hârlab, care nu a fost prezent la conferinţa de presă, a recunoscut cu sportivitate că Poli Unirea a meritat victoria, golul de 1-0 încasat foarte repede cântărind decisiv pe plan tactic. Fostul tehnician al lui FC Braşov era de părere că doar un succes la Iaşi ar fi menţinut pe SM Vaslui în lupta pentru promovare, care s-a tranşat definitiv după acest rezultat, deşi mai sunt dejucat 8 etape. • Poli Unirea: Mihalache - Gheban, Petrache, Adrian Ilie, Medeleanu, Dănuţ Munteanu - Cristea, Marta, Florin Dan - Chiper (Ancuţa 71’), Dobrea. Manager general: Vasile Simionaş. Antrenori: Adrian Kereszy (principal) şi Gelu Paveliuc (secund). • Sportul Municipal: Kajcsa - Cătălin Popa (Rama 11’), Măuţă, Ispas (Ştefan Matei 20’), Medeleţ, Moşteanu - Goiceanu, Chivu (Nunweiller 63’), Panait - Adrian Popa, Anghel. Director tehnic: Emil Vlăduţ. Antrenori: Adrian Hârlab (principal) şi Ovidiu Burdujan (secund). * A arbitrat o brigadă din București, cu Dudu Georgescu jr. la centru, ajutat la cele două linii de asistenţii Dan Năsturescu şi Cornel Feciora. Obser FCM CFR Paşcani - RATC CFR Moldova 2-0 (1-0) Serios ameninţată cu retrogradarea înaintea returului, echipa din Paşcani a părăsit zona minată a clasamentului la capătul unei serii pozitive care a culminat sâmbătă cu victoria la pas repurtată pe teren propriu în faţa lui RATC CFR Moldova. Derbiul judeţean a stat la discreţia “ceferiştilor” locali, care au câştigat graţie dublei realizate de Tutu, în minutele 26 (din penalti) şi 78. “Transportatorii” nu au contestat acordarea loviturii de la 11 metri din care gazdele au deschis scorul, ţinerea lui Pădurarul fiind evidentă. La 1-0, Boghean ratează egalarea, şutând în portar din poziţie ideală, înainte ca greşeala individuală a lui Luiuz să consfinţească scorul final. Cu 8 etape rămase de disputat din actualul sezon, elevii lui Dan Cananau ocupă penultimul loc al ierarhiei la zi şi sunt candidaţi serioşi la una din cele două poziţii retrogradabile. RATC CFR Moldova a trimis în teren următorul “11”: Comisu - Luiuz, Vasluianu, Voicu (Maxim 83’), Costel Ilie, Vârlan,, Pădurarii! (Neculai Pancu 80’), Agape (Iegtuşanu 46’), Ilade - Murgu, Boghean. Urmează un ultim hop, la Botoşani Celelalte partide ale etapei cu nr. 22 din Seria I a Diviziei C s-au încheiat cu rezultatele: Cimentul Bicaz - Aerostar Bacău 1-0, Foresta II Fălticeni - FC Botoşani 0-0, Bucovina Rădăuţi - Unirea Negreşti 2-0, Ceahlăul II Târgu Neamţ - Rulmentul Bârlad 4-1 şi Minerul Crucea - Rafinăria Dărmăneşti 2-3. Etapa viitoare programează sâmbătă meciurile: Aerostar Bacău - Foresta II Fălticeni, FC Botoşani - Poli Unirea Iaşi, SM Vaslui - CFR Paşcani, RATC CFR Moldova Iaşi - Telecom Iaşi, Gloria Zemeş - Bucovina Rădăuţi, Unirea Negreşti - Ceahlăul II Târgu Neamţ, Rulmentul Bârlad - Minerul Crucea şi Rafinăria Dărmăneşti - Cimentul Bicaz. Daniel TEODORESCU "Vedetele vasluiene au fost coborâte cu picioarele pe pământ de fotbaliştii ieşeni, care au fâcut un pas uriaş către revenirea în Divizia Brator federal a fost delegat bucureșteanul Dan Ionescu.