Flacăra Iaşului, aprilie 2002 (Anul 3, nr. 447-472)

2002-04-22 / nr. 465

. în Bucium, locul în care tonul de la RomTelecom carilele jşi casele de vacanţă Constantin Soranescu, şeful aS'asJ ViiyjjJiiJ 'jjIjjjhj directorului Alexandru Gagea şi a * ales cartierul Bucium pentru a-şi bun nj dJ/Bn^IJJijJ co“la serviciului administrativ de la Rom 3500 lei - 12 pagini 278.426 Nr. 465 - Luni, 22 aprilie 2002 Patru la zero Inflaţie de VIP-uri sâmbăta în Copou. Oameni importanţi s-au înghesuit laolalta cu amarâştenii pentru a vedea Poli cum câştiga cu un categoric 4-0 meciul-finala a diviziei C. Amănunte în pagina 6 Femeia cu 100 de copii Otilia Casian, în vârstă de 52 de ani, a trăit miracolul naşterii de peste o sută de ori şi de fiecare dată i se pare spectaculos, pentru că nimic nu se compară cu sentimentul aducerii pe lume a unui copil. Părinţii nou-născuţilor o privesc ca pe un mic Dumnezeu şi îi rămân mulţi ani recunoscători. Otilia Casian este doctor în obstetrică şi ginecologie şi coordonatorul Centrului de Sănătate pentru Femei la Spitalul “Elena Doamna”. Dar cea mai interesantă activitate pe care o depune este moşitul. A asistat la peste o sută de naşteri şi poate povesti o zi întreagă despre moşii fără să se plictisească, căci pentru ea meseria a devenit pasiune. “E fantastic să asişti la venirea pe lume a unui copil, chiar şi după atâţia ani de muncă simt emoţii puternice de fiecare dată. Lucrul cel mai spectaculos din lumea asta mi se pare să vezi o femeie care suferă din cauza durerilor într-un mod impresionant şi dintr-o dată, la auzul primului ţipăt al bebeluşului, faţa i se destinde şi zâmbeşte cum n-a mai făcut-o niciodată”, a mărturisit Otilia Casian, urmare în pagina 4 JL -ifi., ■ ■ Godoftattoo este numele de cod al unui student de la Universitatea Tehnică "Gh. Asachi" care s-a apucat de treaba acum şase ani, pe spatele unui prieten “Atunci se făceau tatuaje numai în puşcărie şi erau făcute cu acul”, spune Godoftattoo. După ani de muncă, acum este unul din cei mai buni în acest domeniu. Din album cu zeci de desene alb-negru, făcute de el, este pus la dispoziţia clienţilor, aceştia alegându-şi singuri culoarea. “Dacă nu ai talent la desen nu poţi face asta”. Cel mai mult îşi apreciază clienţii care vin cu propriul desen şi asta pentru că “ştiu ce vor”. Clienţii pot alege între tatuajele artistice, care reprezintă un peisaj sau “un animal care să exprime ceva”, tribale-spini, liniile groase, “care pot stiliza o realitate”, sau zodiacul. “In general mi se cere zodiacul chinezesc, iar la un tatuaj artistic, care să combine ambele variante poate fi, de exemplu, un tigru încadrat într-un peisaj cu stânci. Dar de cele mai multe ori mi se cer semnele tribale”. Godoftattoo a desenat şi fete, fiind de părere că acestea suportă durerea mai uşor decât băieţii. în general, fetele preferă tatuajele mici, care să reprezinte fluturaşi, trandafiri sau chiar un dragon mic, în diferite zone ale corpijihii. A avut clienţi pe care i-a tatuat pe cap sau după ureche, în aceste zone fiind preferate semnele tribale. “Capul este o zonă foarte vascularizată. Pielea este direct pe ţesutul nervos şi de aceea trebuie controlat foarte bine aparatul”. urmare în pagina 2 Termen limită pentru acordarea pensiilor beneficiarii trebuie sa le primească până cel târziu la data de 15 a fiecărei luni ; în caz contrar, cei vinovaţi de întârziere vor fi sancţionaţi dar Pensionarii îşi vor primi banii începând cu care, pe baza unor convenţii încheiate cu data de 10 a fiecarei luni, Consiliul Naţional acestea de Pensii şi Asigurări Sociale (CNPAS) sauc în cazul efectuării plăţii prin conturile ţionându-i dur pe cei vinovaţi de întârzierea pe luna aprilie a plăţii pensiilor, a informat Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS). Achitarea pensiilor din cadrul sistemului public se efectuează la domiciliu prin reprezentanţii Poştei, precum şi prin conturi personale deschise la instituţii financiar-bancurente deschise la instituţiile financiare bancare (Bancpost şi CEC), casele teritoriale de pensii au obligaţia de a vira sumele reprezentând pensii în timp util, astfel încât în intervalul 13-15 al fiecărei luni, conturile personale să poată fi alimentate, iar beneficiarii să-şi poată ridica drepturile de pensii începând cu data de 15 a lunii. “Având în vedere faptul că în luna aprilie 2002, înainte de prima zi de plată a pensiilor - 15 aprilie, au fost două zile nelucrătoare (sâmbătă şi duminică) şi cunoscându-se timpul necesar realizării circuitului bancar al banilor, era necesar ca ordinele de plată să fie depuse la trezorerie cu cel puţin 2-3 zile lucrătoare înaintea primei zile de plată a pensiilor”, se arată în comunicatul MMSS, urmare în pagina 8 Cu bicicleta pe Turnul Eiffel Francezul Hugues Richard a reușit să urce Turnul Eiffel cu bicicleta, fără să atingă podeaua cu picioarele. El a parcurs cele 747 trepte ale Turnului în 19 minute. Richard a vrut să urce și unul din turnurile gemene din New York, tentativă programată pe 13 septembie 2001. A fost însă nevoit să renunțe la încercare, în urna atentatelor din SUA. Vrei un bax de O talonul şi regulamentul concursului, în pagina 11 Sponsor: Coca Cola Iaşi Concuresurî în Flacăra Iaşului Câştigaţi 1 de lei cu un singur talon O talonul, în pagina 5 O regulamentul şi talonul, în pagina 4. Talonul şi regulamentul concursului pentru pescari apar în fiecare joi. Sponsor: Egibo Prod Impex SRL (GIPO PESCAR) Curs de limbi străine Sponsor: Burned