Flacăra Iaşului, octombrie 2002 (Anul 3, nr. 603-629)

2002-10-14 / nr. 614

d _~i Zeci de oameni au ajuns la spital din cauza frigului, foamei şi a ploii paturile de la Unitatea de Primire a Urgenţelor de la Spiridon s-au dovedit a fi insuficiente datorita numărului crescut al solicitărilor pagina 3 3500 tei - 16 pagini 278.426 Nr. 614 - Luni, 14 octombrie 2002 B-dul Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 10-12, Casa Modei, etaj 2 lin poliţist a recidivat cu permisul suspendat • în mijlocul unui proces în care este acuzat de vătămare corporală gravă şi comportament abuziv, un poliţist ieşean a lovit cu maşina un copil Un copil din comuna Valea Râmnicului, judeţul Buzău, s-a ales cu mai multe leziuni după ce a fost lovit cu maşina de un poliţist ieșean. Subofițerul nu era în timpul serviciului şi avea permisul de conducere suspendatIn timp ce este judecat într-un proces în care este acuzat de vătămare corporală gravă şi comportament abuziv, el s-a ales cu un nou dosar penal pentru conducerea unui autoturism pe drumurile publice în timp ce permisul este suspendat şi pentru vătămare corporală din culpă, în data de 10 octombrie agentul principal Radu Râşcă, în vârstă de 26 de ani poliţist în cadrul Secţiei 5 din municipiul Iaşi, circula cu autoturismul proprietate personală dinspre Buzău spre localitatea Râmnicu Sărat, în localitatea Oreavu din comuna Valea Râmnicului, poliţistul a accidentat un copil. Mădălin Ivan, de 12 ani, din localitate se angajase în traversarea drumului prin loc marcat şi semnalizat. Copilul a suferit leziuni uşoare, în timpul cercetărilor, agentul principal Radu Râşcă a declarat că nu are asupra sa permisul de conducere. Verificările efectuate a doua zi au scos la iveală că, în luna septembrie, Inspectoratul Judeţean de Poliţie Iaşi i-a suspendat subofiţerului permisul de conducere pe o perioadă de trei luni. “Nu aveam viteză şi aş fi putut evita copilul dacă el nu s-ar fi aflat în fugă. Nu cunosc ca IPJ Iaşi să fi luat împotriva mea vreo măsură de suspendare a permisului de conducere”, a declarat subofiţerul. Poliţist cu antecedente penale Agentul principal Radu Râşcă nu se află la prima “problemă” cu legea. în urmă cu câteva luni, el a fost condamnat de Tribunalul Militar Iaşi la închisoare cu executare pentru comiterea infracţiunilor de vătămare corporală gravă şi comportament abuziv. Dosarul penal a fost întocmit după un conflict pe care mai mulţi poliţişti de la Secţia 3 l-au avut cu un medic veterinar. La trei luni după incident, medicul a depus plângere împotriva lui Radu Râşcă şi a unui alt subofiţer, acuzându-i pe aceştia că l-au bătut în sediul Poliţiei Municipale, provocându-i leziuni ce i-au determinat pierderea auzului la o ureche. Cei doi au fost trimişi în judecată şi condamnaţi, însă avocaţii poliţiştilor au făcut recurs la sentinţă din pricina unor grave nereguli pe care le-au descoperit în timpul anchetei şi al procesului precum şi a modului în care a fost dată sentinţa. în acest moment, procesul se desfăşoară la instanţa superioră de la Bucureşti. Andreea COZMULESCU Taurul furios Luptele cu taurii atrag întotdeauna mulţi spectatori dornici de spectacol dar cum se ştie, aceste reprezentanţii nu se încheie întotdeauna cu bine. Aşa s-a întâmplat şi pe stadionul “The Maestranza” din Sevilia, când matadorul spaniol Manuel Jesus “El Cid” a fost luat în coame de un taur și a ajuns la spital. Acte de vandalism de Sărbătorile Iaşilor trei autoturisme parcate în municipiul incendiare Iaşi au fost din motive necunoscute • una din maşini aparţinea unui pelerin venit la moaştele Sfintei Parascheva • automobilele erau la distanţă mica unul de altul, poliţiştii fiind convinşi că incendiile au fost provocate intenţionat de o mâna criminală Sărbătorile Iaşilor se dovedesc a fi, din păcate, un prilej propice pentru comiterea unor acte de vandalism, cărora mai nou le cad victime şoferii. La sfârşitul săptămânii trecute, trei autoturisme au fost cuprinse de flăcări, fiind distruse aproape în totalitate. Din cercetările efectuate de specialiştii Grupului de Pompieri Iaşi a rezultat că toate cele trei maşini au fost incendiate. In noaptea de joi spre vineri Siko Andre Csaba din Bucureşti şi-a parcat maşina în faţa unui bloc din cartierul Canta. Bărbatul venise în vizită la Iaşi, cu prilejul Sărbătorii Sfintei Parascheva. La miezul nopţii, Dacia cu numărul de înmatriculare B-07-VCW a fost cuprinsă de flăcări. Până ca pompierii să reuşească să stingă incendiul, autoturismul a ars în proporţie de 70 la sută, în aceeaşi noapte în jurut orei 2.30, la câteva străzi distanţă, maşina ieşeanului Florin Adoroaiei cu număr de înmatriculare IS-02- ZKE a luat foc în mod misterios, urmare în pagina 2 Serialul "Dallas" va apărea pe marile ecrane “Dallas”, popularul serial american al anilor ‘80, va face obiectul unei adaptări pentru marele ecran, a relatat Daily Variety. Creatorul serialului, David Jacobs, va produce filmul, dar actorii și scenariul nu au fost încă selectate. “Vom aborda o perspectivă nouă. Altădată, oamenii voiau să știe cine se culcă cu cine. Acum însă crimele atrag mai mult interesul”, a explicat el. “Dallas”, difuzat în America din 1978 până în 1992, s-a numărat, timp de cinci ani consecutiv, printre cele mai populare seriale. Celebrul episod “Cine l-a omorât pe J.R.?” a avut una dintre cele mai ridicate cote de audienţă din istoria televiziunii americane. Aventurile membrilor familiei Ewing şi problemele imperiului lor petrolier au creat adevărate staruri mondiale, mai ales din J.R. (Larry Hagman) şi soţia sa alcoolică Sue Ellen (Linda Gray), aflaţi permanent în conflict cu mezinul familiei, Bobby (Patrick Duffy) şi soţia acestuia, Pamela (Victoria Principal). Acord istoric semnat la Vatican Papa Ioan Paul al II-lea şi patriarhul Teoctist al Bisericii Ortodoxe Române au semnat în premieră, sâmbătă, în apartamentul pontifical de la Vatican, o declaraţie comună care îndeamnă la unitatea creştinilor, acesta fiind primul act încheiat vreodată de un suveran Pontif şi un patriarh ortodox. “Scopul şi dorinţa noastră arzătoare o constituie comuniunea plenară, care nu este absorbire, ci comuniune în adevăr şi dragoste. Această cale este una ireversibilă, pentru care nu există alternativă, este calea bisericii lui Hristos”, se arată în textul declaraţiei semnat de către cei doi şefi de biserici. Declaraţia comună semnată la Vatican reaminteşte dificultăţile pe care le întâmpină încă unele comunităţi creştine din România, în încercarea de a depăşi efectele negative pe care anii totalitarismului le-au avut asupra realizării comuniunii creştine şi îndeamnă la rezolvarea acestor dificultăţi. De asemenea, documentul îndeamnă la reluarea dialogului teologic dintre Biserica Româno-Catolică şi Biserica Ortodoxă, iniţiat în 1980, în cadrul Comisiei mixte internationale a celor două biserici. Vacanţă de o zi Astăzi elevii din opt şcoli ieşene, printre care se numără Şcoala Generală “Gh. Asachi”, Liceul “Vasile Alecsandri”, Liceul Economic nr. 2, precum şi studenţii politehnişti, nu vor face cursuri, urmând a le recupera în perioada imediat următoare. Decizia a fost luată de conducerile acestor instituţii datorită faptului că aceste şcoli sunt amplasate în imediata apropiere a Catedralei Mitropolitane, precum şi de aglomeraţia produsă de pelerinii veniţi de Sărbătorile Iaşilor pentru a se ruga la moştele Cuvioasei Parascheva. Ouăle puse la clocit comunică între ele uin grup de biologi de la Institutul din Cambridge a ajuns la concluzia că ouăle puse la clocit “comunică” între ele. Aşa se explică de ce puii ies în acelaşi timp. Oul care e pe punctul de a se deschide emite cu 24 de ore înainte un clinchet asemănător cu cel al ceasornicului. Sunetul, a cărui origine e încă necunoscută, se transmite şi celorlalte ouă şi astfel puii ies toţi în aceeaşi perioadă Un bărbat cu două cârlige metalice în obraz, în timpul Festivalului Vegetarienilor, care are loc în fiecare an în provincia Phuket, situată la 690 de km sud-vest de Bangkok, în Thailanda, este o imagine obișnuită pentru locuitorii acestei provincii. In fiecare an la începutul lunii octombrie, budiștii chinezi celebrează festivalul care durează nouă zile, în timpul căruia unii oameni se automutilează incluzând body-piercing, cu toate că asemenea acte nu fac parte din credinţa budistă. Istoricul Stephen Ambrose a decedat Stephen E. Ambrose, în vârstă de 66 de ani, autorul celui mai bine vândut roman american despre cel de-al doilea Război Mondial, a decedat ieri, în jurul orei 4. Ambrose, un fumător înrăit, a fost diagnosticat cu cancer în luna aprilie a acestui an. Două din cărţile sale cele mai importante au făcut înconjurul Americii. Regizorul Steven Spielberg Şi-a inspirat din cărţile lui Ambrose în filme ca “Salvaţi soldatul Ryan”, şi “Preţul Păcii”. în imagine, Ambrose este încadrat de Spielberg (dreapta) și Tom Hanks, actorul principal din “Salvați soldatul Ryan”. JLCGLTAXI TRANSPORT DE CALITATE la 4490 lei/km