Flacăra Iaşului, noiembrie 2002 (Anul 3, nr. 630-655)

2002-11-26 / nr. 651

B.C.U. ,MEMKIESCU IAŞI PE OU Ţăranii nu mai au voie să-şi biciuiască animalele • hotărârea de guvern care prevede măsuri de protecţie a animalelor va intra în vigoare de duminică • totodată sunt stabilite şi noile cuantumuri ale amenzilor ce vor fi aplicate de către medicii veterinari Tatiana s-a schimbat şi îl apără pe Treptow • acuzata susţine că îi aparţine toată vina racolării victimelor şi filmării scenelor pornografice Procesul istoricului american Kurt Treptow s-a transformat ieri într-un adevărat circ. Acuzaţii reciproce între cei doi avocaţi, acuzaţii grave la adresa victimelor, protecţie ieşită din comun din partea gardienilor de la Penitenciar, astfel poate fi descris al doilea termen al celui mai mare scandal sexual care a zguduit Iaşul, urmare în pagina 2 • în câteva minute, o sală de curs a Şcolii "George Coşbuc" a fost distrusă în totalitate • principalele suspecte sunt cinci eleve din clasa a Vll-a B, însă nu există nici o dovadă clară care să le incrimineze • deşi Secţia II Poliţie a preluat cazul de o săptămână, până în prezent nu s-au găsit vinovaţii • una dintre suspecte povesteşte cum au decurs lucrurile în acea zi • cu toate că avea obligaţia să anunţe Inspectoratul Şcolar, conducerea şcolii a preferat să ascundă cazul pentru a nu strica renumele instituţiei Scene dintr-un film de groază cu pereţi mânjiţi de creioane roşii, maro şi verzi, ghivece cu flori aruncate în toată încăperea, dulapuri devastate şi lucmri aruncate peste tot, steaguri rupte şi lac de mobilă turnat pe podea, aşa arăta clasa a VlI-a B a Şcolii Generale “George Coşbuc” din cartierul Dacia. Cazul nu e primul din istoria învăţământului preuniversitar şi cu siguranţă nu va fi nici ultimul, însă atât inconştienţa unor profesori, sistemul prost de pază pe care îl au şcolile, dar şi într-o anumită măsură indiferenţa poliţiei par să susţină şi să lase o cale deschisă actelor de vandalism ale elevilor. Minţile în formare ale copiilor de 14-16 ani, încolţite şi influenţate de o familie destrămată, un cartier cu renume pentru mizerie şi huliganism, aşa cum este Dacia, predispoziţia unor adolescenţi spre distrugere a tot ceea ce îi înconjoară sunt foarte uşor acoperite de către cadrele didactice “doar pentru a nu păta imaginea şcolii”, aşa cum declară unul dintre profesori de limba şi literatura română, Filip Moroşan, din cadrul Şcolii “George Coşbuc”. "Nişte golani ne-au distrus clasa" Aceasta este una din declaraţiile Mihaelei S., de 14 ani, elevă la Şcoala “George Coşbuc”, suspectă în momentul de faţă pentru actul de vandalism produs în urmă cu o săptămână la această instituţie şcolară. Marţea trecută după terminarea orelor de curs cinci eleve ale şcolii, printre care şi Mihaela, au rămas în sală pentru “a colora un tricou şi a mai sta la discuţii”, aşa cum declară fata. Totul a durat o oră până s-a sunat din nou de pauză, când elevele au încuiat clasa şi au plecat spre casele lor. Patru ore mai târziu, aceeaşi clasă ajunsese subiectul principal de discuţie de pe buzele tuturor elevilor şi profesorilor şcolii. “Nişte golani ne-au distrus clasa! Directoarea a chemat poliţia şi pe mine m-au chemat la Secţia II să dau declaraţie. Ei cred că noi suntem de vină pentru că am rămas în clasă după ore. Totul este întors pe dos şi ghivecile cu flori sunt împrăştiate în toată clasa”, acestea au fost primele cuvintele pe care Mihaela le-a auzit din glasul unei colege de clasă, imediat după ce incidentul a fost descoperit. Poliţia şi unul dintre profesorii de limba română din şcoală, Filip Moroşan, au făcut poze în sala de curs. A urmat întocmirea listei cu primii suspecţi. Cele cinci eleve care au rămas după ore, prin coleg al acestora dintr-o clasă mai mare şi Andrei S., fratele Mihaelei au fost chemaţi pe rând la Secţia II de Poliţie, pentru declaraţii urmare în pagina 3 Medicamente gratuite pentru pensionari • aceştia trebuie sa aibă veniturile de până la 1.400.000 Pensionarii cu venituri de până la 1.400.000 de lei beneficiază de medicamente gratuite. Conform ordinului comun al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi Ministerului de resort, persoanele de vârsta a IlI-a pot primi până la 3 medicamente lunar. Lista destinată pensionarilor cu venituri mici cuprinde 27 de denumiri comune internaţionale, precum şi substanţe cu nume comerciale corespunzătoare medicamentelor din producţia internă. Vârstnicilor li se poate elibera o sigură prescripţie medicală pe lună, care cuprinde între unul şi trei produse farmaceutice. Aceste medicamente se eliberează pe baza reţetei de la medic, în tratament ambulatoriu şi fără contribuţie personală. Prescrierea se poate face, atât de medicul de familie, cât şi de specialist, după prezentarea talonului de pensie şi a actului de identitate. De asemenea, reţeta va trebui să conţină menţiunea program social. Eliberarea medicamentelor se face de orice farmacie care are contract cu reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate. Ospăţ pentru maimuţe Zeci de maimuţe s-au înfruptat duminică dintr-o grămadă imensă de fructe în timpul unui festival dedicat acestor animale, care s-a ţinut în provincia Lopburi din Thailanda. Această manifestare a avut loc pentru prima oară în 1989, fiind organizată de un grup de oameni de afaceri care doreau dezvoltarea turismului în regiune. Festivalul DaKINO, la a Xll-a ediţie Astăzi începe cel mai important festival de film românesc - DaKINO aflat la a Xll-a ediţie. Festivalul va avea loc la Palatul Naţional al Copiilor. Timp de cinci zile vor fi prezentate 100 de scurtmetraje de ficţiune şi documentare din 20 de ţări, selectate din 250 de pelicule. De asemenea, DaKINO va prezenta și filmele “Omul fără trecut” de Aki Kaurismaki (două premii la Cannes 2002), “Ireversibil” de Gaspard Noe, "11' 09''01 September 11”, “Pigmeii lui Carlo” de Radu Mihăileanu, “Furia” de Radu Muntean și “Live din Palestina”, de Rashid Masharawi. Analiză asupra unei statui plângătoare O echipă de oameni de ştiinţă a primit permisiunea prelaţilor catolici australieni pentru a analiza o statuie plângătoare, din fibră de sticlă, ce o reprezintă pe Fecioara Maria. Statuia înaltă de 70 cm este considerată de credincioşi făcătoare de minuni. Cercetătorii de la două universităţi din Perth au examinat deja statuia, dar nu au putut stabili originea lacrimilor. Moulin Rouge, acuzat de discriminare Celebrul cabaret parizian Moulin Rouge a fost condamnat de un tribunal din Paris la plata unei amenzi de 10.000 de euro pentru discriminare rasială, deoarece a refuzat să angajeze, în anul 2000, un tânăr senegalez. Abdoulaye Marega (22 de ani), care nu a fost angajat din cauza culorii pielii, a obţinut o despăgubire de 4.500 de euro, iar asociaţia SOS Rasism, care depusese plângerea, a primit 2.300 de euro. Te abonezi şi alegi! Aboneazâ-te acum la Flacăra Iaşului şi-ţi poţi ridica la prima oră ziarul de la Ionela aleasă de tine. Vino la sediul redacţiei şi aboneazâ-te! Alege din lista alăturată, Ionela cu autocolantul *Alboneazâ'to acum*. Pentru un abonament pe 3 luni la Fladhu lsubî îţi alegi singur cadoul: un calculator de buzunar, rechizite, o trusă de manichiură sau un set de bărbierit. Nu trebuie decât sâ te abonezi şi primeşti cadoul pe loc. Caută acest colant pe cea mai apropiată tonetă de vânzare a ziarelor 1. P. Roşu lângă magazinul 1001 articole 2. Centru în faţă la CEC 3. CUG - rondul vechi 4. Piaţa Chirilei 5. Mircea - în staţia de troleu 6. Liceul V. Alecsandri 7. Vama Veche 8. Spitalul CFR 10. Flora 11. Tarom 12. Hala Centrală - în spate 13. Independenţei - în staţia de troleu la Foto 14. P. Roş - la Cuptorul de Aur 15. Universitate - staţia de tramvai 16. T. Vladimirescu - în faţă la TIZ 17. P. de Piatră - lângă piaţă 18. Gara Internaţională 19. Tg. Cucu - staţia de troleu 20. Filarmonică 21. Policlinica nr. 1 - staţie de taxi 22. Păcurari - Motorele 23. Bularga - vizavi de Moldomobila 24. Alexandru - Familial 25. Piaţa Nicolina 26. Iaşitex - în staţia de tramvai 27. Lic. Chimie - la semafor 28. Piaţa Dacia 29. Dacia - vizavi Bicaz 30. Cotnari 31. Nicolina - Catedrala Catolică 32. Păcurari - vizavi de fosta cofetărie Mimoza 33. Păcurari - Biserica Sf. Treime . 34. Siraj - staţia de troleu 35. Bazar - intrarea 2 36. Strada Gării - Foto 37. Copou - staţia de tramvai Parhon 38. Tătăraşi - Dr. Savini 39. Moldoviţa 40. Cantemir 41. Canta - penultima staţie de tramvai 42. P. Roş - vizavi de Romtelecom 43. Arcu - vizavi de Romextera