Flacăra Iaşului, octombrie 2003 (Anul 4, nr. 908-934)

2003-10-14 / nr. 919

. r i -V- . 1 r B.C.U. „M. EMINESCU” IAŞIPECU La cei 77 de ani, Aspasia Boicu a mai găsit putere pentru a veni să se închine la Sfânta Parascheva pagina 3 Pelerinaj de peste 50 de ani 3500 lei • 16 pagini Poftiţi la sarmale Poftiţi la sarmale • pelerinii vor putea degusta astăzi din sarmalele gătite de soţia primarului, angajatele unor regii şi ale Primăriei A ___________________ • pelerinii vor putea degusta astăzi din sarmalele gătite de soţia primarului/ angajatele unor regii şi ale Primăriei • din toate invitaţiile pe care le-a trimis primarul doar trei personalităţi politice şi-au anunţat participarea la "Hramul“ oraşului • prin dispoziţia şefului Palatului Roznovanui astăzi toţi funcţionarii din Primărie au zi liberă Astăzi, de la ora 9 la ora 12.30, la Catedrala Mitropolitană va fi săvârşită slujba religioasă dedicată Preacuvioasei Parascheva. La această slujbă şi-au anunţat participarea mai multe oficialităţi din viaţa politică. Şeful Palatului Roznovanu a trimis invitaţii către toţi preşedinţii de partide parlamentare din ţară dar au dat cure invitaţiilor doar Emil Constantinescu, preşedintele Alianţei pentru România, Dan Voiculescu, preşedintele PUR, şi Varujan Vosganian. Pentru a oferi o imagine deosebită dar şi pentru a-i impresiona pe invitaţi, pe holurile Primăriei au fost amplasate numeroase ghivece cu flori ornamentale. “Toţi angajaţii Primăriei vor avea astăzi liber. Aceştia au muncit foarte mult pentru pregătirea serbărilor oraşului şi dacă va fi necesar, această zi va fi recuperată într-o sâmbătă”, a precizat Andrei Trofor, purtătorul de cuvânt al Primăriei. Un alt motiv pentru care edilul şef Ie-a dat liber angajaţilor săi este acela al pregătirii sarmalelor, în cursul după-amiezii de ieri şi a acestei dimineţi specialiştii din restaurantele ieşene, sub atenta supraveghere a “experţilor” de la Primărie, s-au întrecut în răsucitul sărmăluțelor, urmare în pagina 2 Primul chinez şi spaţiu China se pregăteşte pentru una dintre cele mai mari încercări din istoria sa. După 11 ani de teste şi planuri, Agenţia Spaţială chineză va lansa, peste două zile, primul său astronaut în spaţiu. Analiştii internaţionali susţin că, în cazul în care va fi o reuşită, guvernul de la Beijing va avea mult de câştigat pe plan extern, însă, decă va fi o catastrofă, nimeni nu îşi va asuma responsabilitatea, deoarece interesul ştiinţific pentru acest zbor este minim. Guvernul de la Beijing s-a dovedit a fi extrem de precaut în ceea ce priveşte programul său spaţial. Confirmarea primului zbor uman în spaţiu a fost făcută abia vineri, după zeci de articole apărute în presa internaţională în care se vorbea despre proiect. La bordul navei Shenzhou Jive se va afla un singur astronaut dintre cei 14 antrenaţi pentru misiune. El va reveni pe Pământ după 24 de ore. China va fi astfel a treia ţară care va trimite o navetă în spaţiu după fosta Uniune Sovietică şi Statele Unite. Lansarea a fost amânată deoarece politicienii vor fi ocupaţi până pe 14 octombrie cu şedinţele în plen, iar unii dintre ei şi-au făcut cunoscută dorința de a se deplasa la fața locului pentru a-l încuraja pe astro- Inaut. Foştii miliţieni Stănică şi Creangă au fost introduşi în arest, fiind puşi la dispoziţia instanţei de judecată pagina 5 Asasinii disidentului Ursu s-au predat Aproape 1800 de angajați de la "Cuza* nu au contracte de muncă legale pagina 2 243.161 Nr. 919 - Marti 14 octombrie 2003 Un voinic de 6 ani dă glas la douăsprezece instrumente populare Copilul orchestră • la cei 6 ani și jumătate, Teodor Buznea cântă cu ușurința la 12 instrumente muzicale # pustiu din Râmnicu Vâlcea este cel care a aprins lumânarea din bradul de Crăciun de b Vatican atunci când pomul a fost dăruit de fota noastră • în urmă cu doi ani i-a uimit pe vienezi cântând lângă statuia lui Mozart • de altfel, în familia Buznea, muzica pare sâ fie o moştenire Picioarele curioşilor mai că ar porni o horă, dacă lucrul n-ar părea cumva ieşit din tipare. Cântecele de joc ies din cortul verde aflat în faţa Palatului Culturii, într-o zi de octombrie, de sărbătoare pentru ieşeni şi pelerinii veniţi de prin toate colţurile ţării. Teodor, “voinicul” de şase ani şi jumătate aproape i-a eclipsat pe tatăl şi pe fratele său mai mare cu câteva anotimpuri. “Oamenii spuneau în jur că s-a reîncarnat Mozart, acum doi ani, când Teodor a cântat la statuia marelui compozitor”, povesteşte cu mândrie greu ascunsă tatăl puştiului virtuoz. Atunci, Giani Teodor ştia a glăsui din şapte instrumente. Acum, numărul acestora a urcat binişor spre doisprezece. Proaspătul învăţăcel la Liceul de Muzică din Râmnicu Vâlcea cunoaşte toate secretele muzicale, iar tainele notelor puse pe hârtie nu-l mai sperie, când alţii abia află ce e cu “do”, “re” sau “mi”, spune Toader Buznea, meşter din Râmnicu Vâlcea şi, pe deasupra, cel căruia Teodor îi spune tată. Faima copilului care a pornit să cutreiere gamele şi solfegiile la doi ani şi şase luni, a ajuns şi la Vatican, într-o iarnă de 2002, când Papa şi întreaga lume adunată acolo au privit bradul alb adus din România, urmare în pagina 4 Britanicii sunt cei mai mari bârfitori din Europa Englezii sunt persoanele care bârfesc cel mai mult de pe continent, în pofida renumelui pe care 11 au, de persoane conservatoare, peste 90 la sută dintre aceştia recunosc că întotdeauna savurează o discuţie răutăcioasă cu prietenii ori colegii. Sondajul a arătat că 14 la sută dintre britanici petrec cel puţin două ore pe zi bârfind. Munca este subiectul favorit, urmată de întâmplările din ultima vreme ori relaţiile sentimentale ale altora, în pofida obsesiei presei pentru vedete, numai 6 la sută dintre persoanele chestionate au declarat că, ori petrec cea mai mare parte a timpului discutând despre cei bogaţi ori celebri. Mulţi dinte cei intervievaţi preferă să vorbească faţă în faţă, 36 la sută la telefon ori mai puţin de 10 la sută prin e-mail sau SMS. Numai 1 la sută au spus că preferă pota tradiţională, ce- i drept mai anevoioasă, pentru a împărtăşi sau afla o bârfă. Bineînţeles că bărbaţii aui subiecte diferite de bârfă faţă de femei, pentru reprezentantele sexului frumos cel mai frecvent referindu-se la problemele sentimentale cu prietenele sau colegele. Naomi Campbell, în pragul falimentului Naomi şi-a înfiinţat, printre multele afaceri pe care le are, şi o agenţie de marketing şi PR, care ar fi trebuit să se ocupe, printre altele, şi de o firmă de haine din Marea Britanie. Un timp lucrurile au fost OK, treaba mergând ca la carte. Acum o lună însă, firma respectivă a dat în judecată agenţia lui Naomi, cerând despăgubiri în valoare de peste 2,3 milioane de lire sterline. Firma declară în plângere: “Agenţia nu s-a ocupat cum trebuia de noi şi de imaginea noastră. Ar fi trebuit să devenim mult mai cunoscuţi în America în decursul celor tei ani de colaborare. Ei au promis că ne vor lansa şi pe piaţa din America. Au făcut-o, dar nu aşa cum trebuia. Daunele pe care le cerem sunt banii pe care noi i-am dat pentru un produs, or, ei nu ne-au adus acel produs. Vrem banii înapoi!” Conform unui avocat care**a fost interesat de acest caz, Naomi are toate șansele să piardă procesul, lucru care va aduce agenția ei la pragul falimentului. Separarea gemenilor egipteni a reuşit O echipă de medici americani au dus la bun sfârşit o operaţie lungă şi extrem de complicată, prin care au separat doi gemeni egipteni, care s-au născut cu capetele sudate. Unul din medicii de la spitalul din Dallas unde a avut loc operaţia spune că gemenii sunt într-o condiţie satisfăcătoare şi vor rămâne într-o stare de comă controlată timp de trei-patru zile, ca să se poată reface. Gemenii s-au născut cu capetele sudate, dar aveau creierele separate. Echipa de chirurgi a petrecut mai bine de o zi ca să separe reţeaua vasculară care îi unea în zona craniană. După terminarea separării, chirurgii au început operațiunea la fel de complicată de reconstruire a structurii craniilor. Un român a evadat dintr-o închisoare englezi Poliţia britanică a dat în urmărire generală un român evadat dintr-o închisoare din sudul Ţării Galilor. Deţinutul, de 19 ani, pe nume Livys Marin, urma să fie transferat în altă închisoare în momentul în care a evadat. Bărbatul s-a ascuns, agăţat cu îmbrăcămintea, de podeaua camionului care îl transporta. Când vehiculul a oprit la un semafor, tânărul a ieşit de sub maşina şi s-a făcut nevăzut. El era deţinut pentru furt, tâlhărie şi posesie de bunuri furate. Poliţia nu l-a declarat periculos, dar a avertizat totuşi populaţia să nu se apropie de el. Jaf sub ameninţarea unei Un hoţ care a jefuit de 200 dolari , două bănci din Miami, sub ameninţarea unei cutii de bere, în care susţinea că are explozibil, dă vina pentru faptele sale pe înfăţişarea şi picioarele urât mirositoare, care-i faţipiedică să-şi găsească de lucru. Daniel Gallagher a ameninţat un funcţionar de la Citibank că va detona o bomba dacă nu primeşte suma de 100 de dolari. “Explozibilul" era o cutie de bere pe care hoţul o ţinea într-o plasă. Funcţionarul i-a dat banii şi a declanşat o alarmă silenţioasă. Vin ninsorile începând de astăzi, toamna îşi va face pe deplin în drepturi. Vremea se va răci accentuat la toată ţara iar temperaturile vor scădea simţitor la cursul nopţii. Va ploua în jumătatea nordică a ţării în regiunile înalte a început deja să ningă. La munte, au căzut deja primii fulgi de nea iar pe vârful Omu din masivul Bucegi stranii de zăpadă a atins 10 de cm, în zonele de câmpie, predomină ceaţa. Astfel, la Câmpia Română şi în Vest ceaţa va fi persistentă, în special dimineaţa. Temperaturile maxime vor fi cuprinse late 8 şi 16 grade Celsius. Minimele vor avea valori cuprinse între2 grade şi 8 grade Celsius. Mercurul termometrelor va indica cel mult 15 grade şi minime de 2 grade Celsius. Vremea va continua să se răcească şi mâine. Va ploua la majoritatea zonelor ţării, în regiunile montane va continua să ningă pe alocuri.