Flacăra Iaşului, ianuarie 2004 (Anul 5, nr. 984-1007)

2004-01-15 / nr. 993

Deși nimeni nu vrea să recunoască, în tabăra liberală ar putea să apără o sciziune pagina 3 Buboiul liberal 8.C.U. „IUL EMINESCU” IASI PECN Mugur Ciuvică, purtătorul de cuvânt al AP afirmă căeste vorba de o răzbunare a miniştrilor Rodica Stănoiu şi Ion Rus pagina 5 Poliţia anchetează 200 de membri ai Acţiunii Populare lei - 24 pagini S 243.161 Şoseaua Națională nr. 43, parter Zăpada a înghiţit 729 milioane lei Cheltuielile la care se ridică eforturile oficialităţilor pentru a scoate judeţul de sub zăpadă ating suma de 729 milioane de lei. Suma s-a ridicat la acest prag pentru eă maşinile Simt foarte vechi, nici una fiind mai nouă de 30 de ani. “Dacă ne gândim că la Bucureşti eforturile de deszăpezire au ajuns şi la 2 miliarde pe zi pentru pentru 12 zile cifra de 729 de milioane nu este mare. Nu am avut probleme majore cu maşinile chiar dacă de sunt vechi, doar o singură autobreză necesitând reparaţii capitale", a declarat Gabrile Popescu, vicepreşedintele Consiliului Judeţean. în altă ordine de idei, pe motorină s-au cheltuit 410 milioane de lei, benzina 135 de milioane, piesele schimbate 140 milioane, iar uleiurile şi două anvelope aproape 44 de milioane lei, acu m cheltuielile pentru deszăpezire „ au ajuns la această suma deoarece, spun oficialităţile, utilajele sunt vechi de peste 30 de ani şi consuma foarte mult combustibil De câte ori nu aţi încercat să adormiţi la loc, pentru a putea continua un vis frumos, fara să reuşiţi? De acum acest lucru nu mai este imposibil : o companie japoneză a inventat un aparat care permite utilizatorilor să-şi creeze propriile vise. Utilizatorul trebuie să privească o fotografie care reprezintă ceea ce ar dori să viseze, apoi să introducă o descriere a visului în aparatul numit Yukemi Kobo sau atelierul de vise. Aparatul foloseşte înregistrare vocală, lumini, muzică şi senzaţii olfactive, pentru a ajuta utilizatorul să-şi regizeze propriul vis. După opt ore de somn, maşina îşi trezeşte proprietarul cu muzică şi lumini, în aşa fel încât cel care se trezeşte din somn să nu uite ce a visat Un responsabil din cadrul firmei producătoare a afirmat că deocamdată se fac doar experimente. Halle Berry la Atletico Madrid Actriţa Halle Berry va primi, pe 15 februarie, un tricou al echipei Atletico Madrid, în cadrul acordului de parteneriat dintre studiourile Olumbia Tristar şi gruparea spaniolă, informează cotidianul “As”. Berry va fi prima actriţă care va primi un tricou de la formaţia la care evoluează şi Cosmin Contra. în anul 2003, alţi trei actori americani au primit tri- licouri de la Atletico Madrid: Harrison Ford, Will Smith şi Samuel L. Jackson. Halle Beny va fi prezentă în Spania cu ocazia promovării ultimului său film, Gothika. Potrivit sursei citate, jucătorul care îi va înmâna tricoul lui Beny va fi Fernando Tones. în luna februarie, tricourile echipei Atletico Madrid vor fi imprimate cu titlu noului film în care joacă Halle Beny. Britney Spears pornește în turneu Britney Spears revine în Anglia în turneu după aproape patru ani de pauză. Primele patru concerte le va susţine în primăvară, începând cu data de 30 aprilie. “Sunt încântată să mă întorc în Anglia, ,în turneu, îmi iubesc foarte mult fanii din Anglia; ei ştiu să facă galerie, sunt extraordinari!” a declarat prinţesa muzicii pop. Pensionarii, o ținti sigură pentru campania electorală Din această lună unele pensii se vor mări cu 100.000 până la aproximativ 400000 lei pagina 2 Nr. 993 - Joi 15 ianuarie 2004 Edilii au hotărât să dea de pământ cu cei care nu ne asigură căldura în case Controale dure la * * punctele termice • din cauza multor plângeri venite din partea cetățenilor, referitoare la calitatea agentului termic din calorifere. Primăria este hotărâtă sa faca ordine în curtea furnizorilor de căldura şi apa calda • de asemenea şi Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor a luat în vizor instituţiile de producere şi furnizare a agentului termic în urma numeroaselor plângeri din partea cetăţenilor Iaşului că nu au căldură şi apă caldă pe măsura facturilor cerute la întreţinere, primarul Gheorghe Nichita a decis să coboare milităria din pod şi să controleze modul în care îşi fac treaba salariaţii regiilor furnizoare de facilităţi “Din această seară (ieri seară - nx.) vom începe o serie de controale la centralele termice pentru a vedea dacă lucrătorii sunt la serviciu sau nu. Am înţeles că un operator are în grijă 3-4 puncte termice dar dacă te duci să-l cauţi de la o locaţie la alta, cel mai adesea, este găsit la crâşmă. De aceea se plâng oamenii că nu au căldură suficientă în case iar cu ochii pe ei ca pe butelie şi ne vom ţine de apa caldă este mai mult pe factură. Noi i-am cuvânt”, a spus primarul Gheorghe Nichita, avertizat pe cei de la CET şi UFET că suntem urmare în pagina 3 japonezii au inventat maşina de vise Pilule contraceptive pentru ursuleţii koala ! Specialiştii în faună din Australia intenţionează să le dea pilule contraceptive ursuleţilor koala pentru a controla astfel creşterea populaţiei acestui mamifer. John Thwaites, ministrul mediului din statul Victora, din sudul Australiei, a explicat că urşii koala sunt atât de numeroşi in anumite regiuni încât nu le ajung frunzele de eucalipt, principala lor sursă de hrană. “în unele zone ale statului Victoria, populaţia urşilor koala este în foarte mare creştere, în timp ce în alte zone este în declin. Avem nevoie de un control al acestei situaţii la scară globală pentru a le asigura viitorul”, a declarat Thwaites. Un test al secreţiilor hormonale ale femelelor boala a demonstrat că acestea sunt foarte asemănătoare cu cele umane, ceea ce face posibilă utilizarea unor pilule contraceptive. O altă soluţie pe care o prevăd cercetătorii australieni este sterilizarea sau relocalizarea urşilor koala în zone unde aceştia sunt mai rari. Insă, potrivit specialiştilor, cea mai practică metodă pare a fi cea contraceptivă. Koala nu reprezintă o specie aflată în pericol, însă pădurile de eucalipt se află în declin comparativ cu înmulțirea acestor mamifere. Tony Blair, moderator de radio Primul ministru britanic, Tony Blair, a devenit, marţi, pentru o oră, animatorul unei emisiuni de radio. Blair a fost vedeta de o zi a postului londonez de radio LBC, a vorbit cu ascultătorii care au sunat, a pus publicitate şi a citit informaţii rutiere cu o siguranţă demnă de un profesionist Subiectele abordate de ascultători au variat de la Irak, impozite, solicitanţii de azil până la proiectul controversat de creştere a taxelor universitare. Blair, criticat de opoziţia conservatoare în apropierea publicării raportului privind moartea expertului în armament irakian David Kelly, a reacţionat la propunere cu un râs nervos. Apoi, Blair l-a întrebat pe prezentatorul obişnuit al emisiunii dacă salariile sunt bune în acest domeniu de activitate. Acesta a răspuns că sunt excelente, adăugând însă că impozitele sunt cam mari. După o oră, Blair a trebuit să predea microfonul, încheind ca un profesionist: “Aici Tony Blair, vă mulţumesc pentru că mi-aţi ascultat prima emisiune”. LBC a precizat că iniţiativa de a-l pune pe Blair în faţa microfonului a aparţinut radioului şi a fost primită cu entuziasm în Downing Street Primărie de mărimea unei toalete publice Aleşii locali din oraşul Maskel, statul Nebraska, se pot mândri că îşi ţin şedinţele in cea mai mică primărie din lume. Clădirea este de mărimea unui wc public mai spaţios, iar dimensiunile nu depăşesc trei metri lungime pe trei metri lăţime. Cei patru bărbaţi şi două femei care lucrează în clădire spun că uneori, iarna, când se face prea frig, şedinţele se ţin în casa primarului. Când dezbaterile se încing în primărie iar la discuţii trebuie să participe mai mult de nouă persoane, şedinţele se poartă în clădirea bisericii, care este considerabil mai mare, va avea un frăţior Celebrul cântăreţ Julio Iglesias, ajuns la vârsta de 60 de ani, va avea în curând un frăţior. Tatăl cântăreţului se mândreşte că la vârsta de 87 de ani a conceput încă un copil, soţia lui Roona, în vârstă de 40 de ani, aceasta fiind însărcinată în cinci luni şi jumătate. Astfel, copilul care se va naşte va avea doi fraţi mai mari Julio şi Carlos şi 10 nepoţi, dintre care doi mai tineri, două gemene născute în luna mai a anului trecut de cea de-a doua soţie a lui Julio Iglesias. Salariu mai mare pentru mustăcioşi îi încercarea de a stăpâni rata crescută a criminalităţii in unele zone ale Indiei, poliţia a apelat la studii pentru a găsi măsurile necesare. Unul din aceste sondaje a scos la iveală făptui că forţele de ordine trebuie să aibă o înfăţişare mai ameninţătoare care impune respect în consecinţă, guvernul local al unui stat din nordul ţării a decis să acorde, în plus, la salariu, 30 de ropii, adică 65 de cenţi, poliţiştilor care sunt de acord să-şi lase mustaţa să crească, notează presa locală. Un oficial local a declarat că măsura este necesară pentru că poliţiştii cu mustaţă par să aibă mai multă autoritate. Totuşi, a adăugat sursa citată, forma şi stilul mustăţilor vor fi atent monitorizate, astfel dcat cetăţenii statului să nu se sperie de noile podoabe faciale ale oamenilor legii. Tears for Fears lansează un nou single, după 14 ani Trupa britanică Tears for Fears va lansa un nou single şi un nou album după 14 ani de absenţă de pe scena muzicală. Cel mai nou single al trupei, intitulat “Closest Thing To Heaven”, va fi lansat în luna martie, de cei doi membri ai trupei Roland Otzabal şi Curt Smith care au decis să revină cu un nou proiect muzical. Albumul tot, “Everybody Loves A Happy Ending”, pe care va fi inclus single-ul, va fi lansat în luna aprilie. Primul hit Tears For Fears, “Mad World” a fost lansat în anul 1983 și a ajuns în fruntea topurilor din Marea Britanie și din Europa. Trupa s-a destrămat în 1991, la doar doi ani după lansarea albumului “Seeds Of Love”.