Flacăra Iaşului, octombrie 2004 (Anul 5, nr. 1214-1239)

2004-10-14 / nr. 1225

Pagina 3 . pecíj re simpatizanţii ieşeni ai PSD nu-i cunosc pe cei care urmează să-i reprezinte timp de 4 ani, în Parlament. Mai mult, aceştia se simt nedreptăţiţi SĂ CÂŞTIGI I in arabiiTUI I di dol»«» ■ ■■ S3U ... Indolenţa senatorului Solcanu face pui vii PSD pierde voturi la Iaşi Electoratul ieşean nu va mai vota listele parlamentare ale PSD Iaşi, pentru că oferta electorală cu care se prezintă acest partid la alegeri e sub orice aşteptări. Motivul e simplu. Mulţi dinde faptul că sunt şanse mari ca municipiul Iaşi să fie reprezentat în Camera Deputaţilor de un ieșean, un aparat de radio? Pagina 8 ............... Pelerinaj ministerial în pas alergător Pagina 6 Rezidenţiat pe o mie de euro Pagina 4 Banii lui Becali contra membri si voturi Pagina 2 Mircea Dinescu se întoarce la CNSAS Pagina 8 5000 LEI ANUL IV, nr. 1225, 24 PAGINI JOI, 14 OCTOMBRIE 2004 ISSN1584-5664 între rugăciune şi înjurătură Babilonia • pelerinii veniţi la Sfânta Paraschiva se roagă şi înjură organizatorii • cele două corturi amenajate joacă şi rol de WC • pe lângă frigul de afară, şi hoţii sunt o problemă • forţele de ordine îşi bat joc de oameni • comercianţii sunt revoltaţi de taxele uriaşe • diavolul şi coada lui OMUL CU TEXTUL Generozitate sarmalieră CĂTĂLIN MIHULEAC La mijlocul fiecărui octombrie, Hramul Sfintei Paraschiva adună la Iaşi români la grămadă. Nimic mai firesc, dacă ne gândim că sfânta are reputaţia unei harnice fabricante de minuni, în consecinţă, omul îşi cere cu mai mult sau mai puţin tupeuraţia de minuni convenită. Coada la închinat e la fel ca orice altă coadă din România, la fel ca o coadă pentru vize U.S.A., de pildă. Iar la coadă, ştim cu toţii, este permisă orice şmecherie. Te bagi în faţă, îţi cumperi locul ori stai încolonat de două ori, ca să prestezi un număr dublu de cruci. în sfârşit, la coadă, e ca la coadă şi cui nu- i convine n-are decât să se închine acasă - în dormitor sau în baie - cu rugăciunea aplecată spre gresie. Cele mai multe minuni pretinse sfintei sunt în deplin acord cu pragmaticul nostru mileniu. Unul se roagă să-i intre fiul în minister, altul face mătănii pentrun ceresc Mercedes, cu aer condiţionat dumnezeieşte, altul nădăjduieşte la o tipesă nouă... Săraca sfântă, de câte ori mi-a fost să o aud oftând, neputincioasă! De câţiva ani, hramul Sfintei Paraschiva a devenit arena unei risipe de sarmale. 70.000 de bucăţi urmează a fi lansate, şi anul acesta, spre flămânzii de carieră, prin generozitatea sarmalieră, milostivii autumnali rezolvându-şi iscusit socotelile cu Divinitatea. E aici şi o gravă evaziune, dacă bine cugetăm, pentru că un număr de sarmale ar trebui virat, ca impozit, la bugetul de stat. Când coboară noaptea, în vechea Catedrală Mitropolitană din Iaşi, mirosurile se depun ca-ntr-un cămin de nefamilişti. Apare, din seiful paporniţei, sărăritorul... iese - cu mărgică la gât - ţuiculiţa... Apoi se scot pantofii, fiindcă, la puţin confort, fiecare creştin are dreptul... într-un târziu, drept-credincioşii purced a sforăi, cu digestia mulţumită în tubul ei, cu sufletul deopotrivă de mulţumit. Numai câte o mâţă mai cutezătoare întreprinde mici raiduri de aprovizionare, printre creştinii adormiţi. E trecut bine de miezul nopţii, în mijlocul credinţei noastre de ocazie, Mitropolia doarme sonor şi sfânt. Până la următoarea sfântă, avem un an de recreere. Vremea va fi rece pentru această perioadă a anului în cea mai mare parte a ţării. Cerul va fi temporar noros, ploua local în Banat, Crişana, Oltenia şi la munte şi izolat în rest. Vântul va prezenta unele intensificări în Banat. 6°C 14°C 1 LT IAŞI Leonard Cazan vrea, dar nu ştie prea bine ce anume este nemţean şi nu are habar de adevăratele probleme ale Iaşului. Aceasta e imaginea parlamentarului perfect, în viziunea conducerii centrale a PSD, dar şi a celei judeţene, păstorite de “eficientul” Solcanu. Pagina 2 Gheorghe Zaman şi milogul impostor Gheorghe Zaman este unul dintre consilierii prezidenţiali care confundă instituţia la care este slujbaş cu un mijloc pentru facerea de bine (contra cost) la diverşi prieteni din studenţie. Pagina 5 Lipă şi Damian participă la Sărbătorile Iaşilor Dacă Iaşul sportiv ajunge mai greu la medaliile olimpice, trăind în continuare doar cu amintirea acelui bronz, cucerit de Dan Irimiciuc, în 1976, la Montreal, iată că au venit medaliile la noi, mai precis două legende ale olimpismului românesc. SUPLIMENT SPORT CURS VALUTAR 1 EURO 1 USD 1 GAUR 40 920 lei 33 222 lei 440 440 lei  Oamenii de ordine îşi bat joc de pelerinii adăpostiţi în corturi CUTIA CU MAIMUŢE Atentat la bozonarul de popă: Manivelu intră-n scenă! Avem nişte informătzii proaspete despre ultimele mişcări de fortze, la nivel de vârf în partidei, da’ care a-ncurcat socotelurile bozonarului de popă şi pretenilor lui. Cică, pe ultima sută de metri, Mitrelu Manivelu, menistru peste drumuri şi cambudze, o premit de la Adelu firman să se ocumpe de campagnia ilectorală, ca şăf suprem, peste tăt partidoiu. Iară menistru’ Dan Ninica o rămas numa cu partea tecnică şi de soft. Eeeeei, aicea s-am potmolit cocu sinatorului şi moşmandele jidovului puchinos Cezărică Capulski, precum şi a mascotei de servici Găbelu Barabarasevici. Căci, sinatoni, Capulski şi Barbarasevici făcură o tripletă care l-a blătuit pe ministru Ninica să înghită sondaje moşmodite, computere de doi lei şi soft preşcolar în schimbul unei valize ticsite cu euroi. Da nu i-o ieşit! Baronu vrâncean, şi cina cea de taină la ‘otel Parc. La auzul veştii, cei trei infractori au avut o cină de taină alalt’sară, la ‘otelu Parc, den Bucureşti. Acolo, spionetele nostru care spăla păhărele, ne-o dat pe goarnă disperarea ciocului, uscat de la o vreme, că nu mai are aceeaşi intrare la Manivelu, pe motiv că şi-a băgat coada baronu’ ghebos den Vrancea, Marian Poprişan. Care este treaba? Baronu den Mocşani are un răzbel mai vechi cu o gomotă mai mică, da’ tot pui de damigeană, pe care de mai multă vreme se căzneşte să-i facă felu’, da n-o putut den cauza lovelelor care se scurgeau de la damigeana mamă den Iaşi. Când o aflat Poprişan că damigeana cu putaci e una cu cioc, i-o tăiat macaroana sinatorului, la vârfu partidoiului, inclusiv la Manivelu cu care e tovarăş de şpăgi mult mai gheboase decât o bat vreodată în cioc și nai om nostru. Pălitura de osândă a cârnatului zbrobiu Al doilea atac tereorist la bozonaru de popă și gusha jidanului puchinos o vinit den partea proaspătului sinator, cu cârnat vesel, pe nume Culai Calache. Ca să-l scoată den mintzi pe sinatoru cu cioc, Calache o bătut cu pumnu-n masă şi o cerut ca toţi catindatzii să cotizeze în dar pentru campagnie, inclusiv bozonarui de popă. Iar ca să fie sigur că sinatoru trec la la Boişteanu, înainte săşi ia viză de Botswana, Calache o cerut ca totzi fonfetzii să fie cheltuitzi transparent, dum pe consultarea fiecărui catindat. Asta înseamnă că sinatoru nu-și mai poate muia ciocu în lovelele de campagnie prin firma jidanului, başca va trebui să adune de la negrii săi paraii pentru fotela de sinator. Apoi, bineîntzeles că asta se va lăsa cu ceva șuturi în curu’ lu’ Calache, marca Tony Puţac.Asta ca să se înveţze cumătzaru să mai atenteze la buci de sinator şi gust de ovrei puchinos... Inflatzie în Botswana! De ultimă ora, cursu’ în Botswana a mai crescut o tură, la... 3.500 PL! Ca să-i iasă și lui Capulski de-o ciorbă de subt burtă...