Flacăra Iaşului, ianuarie 2005 (Anul 6, nr. 1291-1314)

2005-01-15 / nr. 1301

SÂMBĂTĂ 15 ianuarie 2005 Decizie discutabilă Tamara Cudelcu, în Corpul de Control al prefectului • în urmă cu doi ani, Cudelcu a fost o dată afară din Primărie de Constantin Simirad, în urma unui imens scandal pigmentat cu plăţi ilegale şi deturnare de fonduri încă o decizie cel puţin discutabilă a noului prefect Radu Prisăcaru, după ce, joi, acesta anunţa că drept şef de Cabinet şi l-a ales pe Valerian Sălăvăstru, nimeni altul decât finul deputatului Relu Fenechiu, şeful pe linie de partid al prefectului. Anume, primul membru desemnat al Corpului de Control al prefectului este Tamara Cudelcu (foto), protagonista unui imens scandal derulat pe scena Primăriei municipiului Iaşi, pigmentat cu acuzaţii de plăţi ilegale şi deturnare de fonduri. "în Consiliul Local am avut tot timpul dispute cu o anumită persoană, pe teme legate de fundamentarea bugetului şi i-am apreciat întotdeauna profesionalismul. Ştiu că mulţi vor avea rezerve faţă de numirea dumneaei, dar, de vreme ce a fost cercetată de organele competente, de ce Justiţia nu a găsit-o vinovată?! Eu o consider o bună profesionistă, iar acesta e singurul motiv pentru care am invitat-o aici", s-a justificat Prisăcaru. Profesionistă sau nu, Tamara Cudelcu are legată de picior tinicheaua unui scandal răsunător, iar asta înseamnă, implicit, o pată pe obrazul noii conduceri a Prefecturii ieşene. Fost şef al Direcţiei Economice a Primăriei, Tamara Cudelcu a fost dată afară de primarul Constantin Simirad în noiembrie 2002, după scandalul achiziţionării unor echipamente pentru grădiniţe la preţuri mult mai mari decât cele ale pieţei. Cercetată de Parchet, Cudelcu a fost scoasă de sub urmărire penală în noiembrie 2003, însă aceasta a ripostat, făcând plângere penală împotriva autorilor raportului care a dus la suspendarea sa și adresându-se ulterior și judecătorilor. Dan POSTOLEA Primarul din Tomeşti, groapa ecologică şi cadoul european (continuare din pagina 1) E de la sine înţeles că, odată cu înfiinţarea gropii, valoarea acelor terenuri va fi egală cu zero, pentru că acolo nu se va mai putea construi nimic. O altă omisiune este, de fapt, un normativ, o Hotărî.: Ha Guvern confonn căreia teren urmează a fi amplasată groapa a fost deja atribuit municipalităţii ieșene, la pachet cu un alt teren, unde sunt amplasate blocuri de locuinţe. Ei bine, în aceste blocuri trăiesc cei mai mulţi dintre alegătorii actualului primar Timofte. Din momentul în care aceştia ar fi arondaţi municipiului Iaşi, liberalul Timofte ar rămâne fără alegători. Lucrurile s-ar încurca şi mai tare dacă prefectul judeţului ar pune municipalitatea în posesie. Brusc, primarul din Tomeşti s-ar vedea în situaţia de a opta dacă rămâne cu buletin de Iaşi, pierzându-şi astfel calitatea de edil. Nu ar mai fi primar al comunei Tomeşti, ci un simplu cetăţean al municipiului Iaşi din cartierul Tomeşti. Primar sună altfel, nu-i aşa? Or, pentru asta, Timofte preferă să-şi menţină contribuabilii în stadiul de ţărani urbanizaţi, care merg cu autobuzul la oraş să-şi facă aprovizionarea. Mai exista un scenariu cum că Timofte nu ar face nimic de capul lui şi că, de fapt, ar fi împins de la spate de către superiorii lui pe linie de partid, liberali, anume ca să-l pună pe pesedistul Gheorghe Nichita în dificultate, iar, mai apoi, să apară pe cal alb prefectul Radu Prisăcaru şi să rezolve problema. S-ar fi obţinut astfel un câştig de imagine oportun din punct de vedere electoral pentru prefectul Prisăcaru, care nu ar mai lăsa impresia unui tânăr cam crud pentru o pălărie aşa mare, cum e administraţia judeţului Iaşi, ci a unui om hotărât, care ştie să rezolve rapid şi eficient probleme de importanţă edilitară maximă. Refuz să cred că Fenechiu ar putea fi atât de prost ca să se afle în spatele unui astfel de scenariu. Dar lumea totuşi se întreabă: cine a plătit pancartele cu lozinci pentru echipa de zgomote care făcea tumbe, mai ieri, prin faţa Casei Pătrate? Cine a plătit autobuzele cu care au fost plimbaţi oamenii? Sunt convins că deputatul Fenechiu, ca băiat deştept ce este, nu are nici un amestec în demersul pus la cale de colegul lui de partid, Ştefan Timofte! Asta pentru că, la urma urmei, dacă a candidat pentru ocuparea fotoliului de primar al municipiului Iaşi, nu a candidat degeaba, ci tocmai pentru că îi iubeşte pe ieşeni şi le slujeşte interesele fără ezitare, cu tomberoanele lor cu tot! Una peste alta, pariez şi pe inteligenţa prefectului Radu Prisăcaru (ieşean şi el, al cărui gunoi menajer îşi găseşte obştescul sfârşit tot în vărsătoarea de la Tomeşti!), că nu va permite ratarea cadoului european de 25 milioane euro, în favoarea vreunui judeţ vecin a cărui administraţie ştie să-şi slujească interesele. Cât despre tomeşteni, lucrurile sunt foarte clare. Dacă nu se găseşte cineva să-i lumineze ce vrea de fapt municipalitatea ieşeană, vor trăi la fel ca şi până acum, la doi paşi de un munte cu gunoaie. Şi-ar fi păcat... DIRECTOR: RAREŞ NEAMŢU COLECTIVUL REDACŢIONALI»«1*«*1"“"" „ „ , ____ Marketing, Publicitate: Redactor-şef: Flori ANTOHI 0740/519.454 Redactor-şef adjunct Cultură: Director: Angela MAFTEI Călin CIOBOTARI Cristina POPA S.C.R. Leonard RELEA Infracţional: Paginare: TlberiuPintili£ . . . . . George COJOCARU Administraţie: Marius HALCIUG Grafică: Crăiţa POPA Sport: Cristina Mihai Mihai BLAJ George MIREA Relaţii cu publicul:------------Dan POSTOLEA Fapt divers: Liliana VIERU Economic: Svetlana NEDELCU Tel: 0232/243161 0788/244851 D . nxm n NLDELCU Fmail: nacara Ramona LEON 11 Corectura: redactie@flacaraiasi.ro învățământ: Andreea TÂRNOVANU stiri@flacaraiasi.ro Alice SAVA Fotoreporter: Sănătate: Gheorghe NEAMȚU __ Mihaela CIOBOTARI Colaboratori:~\Ma,*rl*'«'•“ '«•' j j semn sunt considerate Sorina CIOBANU Cristi POPA trucaje sau colaje foto Anchete şi investigaţi.: şos. Naţională nr. 43, parter LOCAL Pârâţi aici! parereamea@prefecturaiasi.ro Pe urmele preşedintelui Traian Băsescu, de pe vremea când era primarul Bucureştiului, şi aşa cum a promis în urmă cu trei zile, tânărul prefect Radu Prisăcaru şi-a făcut o adresă de e-mail, special destinată primirii reclamaţiilor, plângerilor şi pârelor din partea ieşenilor nemulţumiţi de activitatea Prefecturii şi a instituţiilor deconcentrate. "îmi voi face o adresă de e-mail personală, pe care o voi populariza, astfel încât cetăţenii să-mi relateze, mie personal şi sub protecţia anonimatului, toate nemulţumirile pe care le au în legătură cu autorităţile locale şi cu direcţiile deconcentrate", promitea Prisăcaru. Zis şi făcut, adresa fiind deja creată şi purtând numele, uşor de reţinut: "parereamea@prefecturaiasi.ro" (se citeşte "părerea mea, coadă de maimuţă, punct. ro" - n.r.). Radu Prisăcaru a promis că va consulta personal toate plângerile ieşenilor şi că, în măsura în care acestea sunt valabile, va lua măsurile care îi stau la dispoziţie. Nota redacţiei: Poate că nu ar strica dacă tânărul prefect ar urma până la capăt exemplul lui Băsescu şi şi-ar face şi un site personal, pe care ieşenii nemulţumiţi de activitatea sa ori care pur şi simplu nutresc vreo antipatie personală faţă de acesta să-i arunce cu săgeţi în ochelari sau să-l supună unor alte perversiuni virtuale de acest fel. Părerea mea! Dan POSTOLEA Paşapoartele la control! • prefectul a descins ieri, pe neanunţate, la sediul Biroului de Paşapoarte, unde, ca în fiecare zi, câteva zeci de ieşeni aşteptau în ploaie să-şi ridice documentele de călătorie • şeful Paşapoartelor a primit un perdaf zdravăn şi ordinul ca, până în această dimineaţă, să vină cu o soluţie pentru ca ieşenii să nu mai stea la cozi epuizante Ca un veritabil Vlad Ţepeş sau calif Harun Al-Rashid din "1001 de nopţi", tânărul prefect Radu Prisăcaru a descins ieri la amiază, pe neanunţate, la sediul Biroului de Paşapoarte de pe str. Sărăriei, acolo unde, ca în fiecare zi, câteva zeci de ieşeni stăteau la coadă, de la primele ore ale dimineţii, pentru a-şi ridica documentele de călătorie. Cum reprezentanţii mass-mediei ieşene au fost invitaţii speciali ai evenimentului, nimeni nu ar putea nega îndreptăţirea unor bănuieli cum că noul prefect se află dacă nu în campanie electorală, cel puţin într-o asiduă campanie de imagine. Pe de altă parte, nimeni nu poate nega nici umilinţa cozilor epuizante de la Paşapoarte şi nici dreptul şi obligaţia prefectului de a interveni pentru apărarea ieşenilor şi pentru bunul mers al activităţii din subordinea sa.* Perdaful lui Hudişteanu "Este inacceptabil ca ieşenii să stea la asemenea cozi, de cu noaptea în cap, mai ales pe o asemenea vreme, cu ploaie şi frig", este ideea principală a perdafului pe care prefectul Radu Prisăcaru şi subprefectul Florin Ungureanu i l-au administrat, cu vigoare, şefului Biroului de Paşapoarte, Mihai Hudişteanu. "Acesta e sediul în care ne desfăşurăm activitatea, acesta e spaţiul, acesta e personalul. în aceste condiţii, nu putem face nimic. Sunt nişte cerinţe normale pentru deservirea populaţiei, dar avem nevoie şi de ajutorul domnului prefect şi al domnului subprefect, pentru găsirea unui spaţiu corespunzător şi pentru completarea schemei de personal", s-a scuzat Hudişteanu. "Nu mă interesează scuzele, până mâine (astăzi - n.r.) dimineaţă vreau să găsiţi o soluţie pentru ca oamenii să nu mai stea la asemenea cozi şi să veniţi la mine să mi-o prezentaţi", a dispus Prisăcaru. Spre deosebire de Prisăcaru, care a fost mai conciliant, subprefectul a avut altă opinie. "Nu cred că actualul şef de la SEIP are vreo strategie. Şi asta pentru că a cerut timp de gândire până mâine. Un adevăratmanager oferă soluţii de moment", a declarat proaspătul subprefect Florin Ungureanu. Dan POSTOLEA Cea mai tânără echipă a Guvernului în teritoriu" • aşa a descris Radu Prisăcaru noua conducere a Prefecturii ieșene, ieri, la ceremonia de instalare a democratului Florin Ungureanu în fotoliul de subprefect • Ungureanu îşi ameninţă subordonaţii cu "privirea lui Băsescu" • Corneliu Rusu Banu a predat ştafeta cu eleganţă "De astăzi, suntem cea mai tânără echipă a Guvernului în teritoriu", aşa a descris Radu Prisăcaru (31 de ani) noua conducere a Prefecturii ieşene, ieri, la scurta ceremonie de instalare a democratului Florin Ungureanu (42 de ani) în fotoliul de subprefect, Ceremonie de altfel modestă, desfăşurată în prezenţa preşedintelui Consiliului Judeţean Iaşi, Lucian Flaişer, a unui oaspete italian şi a câtorva angajaţi ai CJ şi ai Prefecturii, în cadrul căreia, după citirea de către prefect a decretului de numire, Ungureanu a depus jurământul. "M-a bucurat foarte mult această numire şi, din punctul meu de vedere, este cea mai bună care se putea face în Iaşi. Acum, suntem amândoi puşi pe fapte mari", a spus Radu Prisăcaru. Abia instalat ca subprefect, Ungureanu a ţinut să se înfăţişeze drept un tip drept, dur şi pus pe treabă. "Aţi observat cum s-a schimbat privirea lui Traian Băsescu în ultimele săptămâni? înainte râdea. Acum, când vorbeşte cu şefii instituţiilor statului, are o privire dură şi severă, care te strânge în spate. Cei care nu îşi vor face treaba, atât angajaţi ai Prefecturii, cât şi şefi ai direcţiilor deconcentrate, vor suporta din partea mea o privire la fel de dură ca a lui Băsescu!", a ameninţat noul subprefect. Adio, Rusu-Banu! Fără cine ştie ce experienţă, nici în politică, nici în administraţie, Florin Ungureanu s-a arătat, totuşi, dornic să se apuce de treabă cât mai repede. "învăţ repede şi voi învăţa repede ceea ce înseamnă un management adevărat, aşa cum am făcut şi în societăţile pe care le-am coordonat. Primul şi cel mai important proiect este de a face front comun cu prefectul, pentru a demonstra împreună că suntem singura formaţiune poltică care va munci pentru acest judeţ", a promis Ungureanu. De o eleganţă caldă a fost felul în care fostul subprefect Corneliu Rusu-Banu a ştiut să predea ştafeta mult mai tânărului său succesor. "îl cunosc pe domnul subprefect, am o părere excepţională despre el, este un om destoinic şi sunt sigur că îşi va face treaba aşa cum trebuie. L-aş sfătui să colaboreze cu oamenii din Prefectură, aşa cum am încercat şi eu, pentru că nu oamenii s-au ridicat la nivelul meu, ci eu m-am ridicat la nivelul lor. Plec mulţumit din Prefectură, pentru că simt că mi-am făcut treaba", a mărturisit Rusu Banu. Dan POSTOLEA -» ’ Paste GIANI sunt executate după reţele de casa tradiţionale, respectând întocmai originalul. Aceasta le face atat de gustoase. PROPAST SRL. Şoseaua Iaşi - Tomeşti Nr.12 Tel: 0232/233.575