Flacăra Iaşului, ianuarie 2005 (Anul 6, nr. 1291-1314)

2005-01-28 / nr. 1312

B.C.U. ,M. i Mi NESCU” IAȘI , |( f, fri—'•■•••"«»— PECU 1 Pagina 7 Drumea sub lupă Ancheta demarată de ofiţerii Corpului de Control al ministrului Administraţiei şi Internelor este departe de a fi încheiată. Pe baza informaţiilor obţinute, ofiţerii bucureşteni au descins ieri la Prefectura Iaşi pentru a verifica documentele pe baza cărora subcomisarul Costel Drumea, adjunct al comandantului Inspectoratului Poliţiei Judeţului Iaşi, a cumpărat aproape o mie de metri pătraţi de teren. Cel care a trebuit să răspundă tirului de întrebări ale poliţiştilor a fost directorul Marian Tudoran. Acesta le-a prezentat anchetatorilor un dosar care cuprindea toate titlurile de proprietate din zona în care finul comandantului Poliţiei Iaşi şi-a cumpărat terenul. Pagina 3 5000 LEI ANUL V, nr. 1312, 16 PAGINI VINERI 28 IANUARIE 2005 ISSN 1584-5664 La mică distanţă de Aeroportul Internaţional Iaşi Catastrofă aviatică • doi piloţi maghiari şi-au pierdut ieri viaţa într-un grav accident aviatic, petrecut în apropierea Aeroportului Iaşi • aeronava de producţie cehă efectua o cursă cargo-charter Budapesta-Bucureşti-Iaşi • autorităţile au avansat două ipoteze: eroare umană sau defecţiune tehnică LA ORDINEA ZILEI • •• Bomba sereistului Timofte din izmana preşedintelui Băsescu FLORIN ANTOHI Probabil că, purtaţi de valul măririi şi obişnuiţi cu înălţimea unei poziţii sociale vremelnice, unii demnitari ameţesc şi îşi pierd simţul raţiunii. Ba chiar sunt ridicoli dacă-şi imaginează că oamenii de jos, mulţi şi mărunţi, pot fi atât de proşti încât să înghită pe nemestecate unele dume de-a dreptul infantile. Este motivul pentru care mulţi politicieni, taman când se simţeau mai tari, au primit de la mulţimea dispreţuită câte un dupac după cap, şi-au pierdut echilibrul, apoi au căzut de pe înălţimea piedestalului nemeritat direct printre fraierii de rând. Şi aşa au avut prilejul să constate că de jos în sus oamenii se văd la fel de înalţi, sau de mărunţi, după caz... asta dacă nu s-or mai găsi alţi naivi fripţi dispuşi să mai urce o dată scroafa în copac. Spun acestea făcând aprecieri pe seama halucinantei ipoteze privind iminenţa unui atentat la viaţa preşedintelui Traian Băsescu. Radu Timofte, jurist din Roman, despre care a\" •••.•' v .■ -re rrr bună, fost senat- 1 SN. i ;n„ e un caraghiosi rvic, cu pretenţii şi dă pe goarnă aşa o aiureală încât mă face să mă întreb dacă nu cumva ar trebui impus un criteriu de selecţie eliminatoriu, pentru cei ce aspiră la postul lui. Să zicem un control psihologic, pentru determinarea discernământului, ori măcar a gradului de mitomanie. Altminteri, credibilitatea Serviciului Român de Informaţii se va opri undeva la nivelul de apreciere specific unui elev în clasa a treia. Am câteva argumente. Presupunând că ar exista anume structuri mafiote şi că, în fruntea acestora, s-ar afla nişte capi, logica spune că acei capi musai trebuie să fie persoane inteligente. Altfel, nu ar fi ajuns capi! Buuun. Păi dacă aceşti mafioţi dispun de banii necesari pentru a plăti ucigaşi profesionişti să-i vină de hac preşedintelui, asta ar însemna că şi-ar asuma şi consecinţele. E de la sine înţeles că scandalul declanşat ar fi imens, că vor fi căutaţi şi-n gamă de şarpe. Or, asta ar însemna să stea ascunşi bine, să nu mai scoată capul din iarbă şi să nu mai facă nimic. Altfel Spus, omorând preşedintele, îşi omoară şi afacerea. Ceea ce un cap de mafie, deci un om inteligent, nu ar face-o. Mai degrabă presupun că un băiat deştept care a reuşit să fie cap de caracatiţă ar prefera rezolvarea problemei mult mai simplu, ba chiar şi mai ieftin, mituind judecători, procurori şi poliţişti. Continuare în pag. 2 VREMEA Vremea se va răci. Cerul va fi noros şi temporar va ninge pe arii extinse in regiunile intracarpatice şi pe alocuri în rest. Vântul va fi slab până la moderat, cu 300 intensificări la munte. Ziua •• Urgie albă Din cauza precipitaţiilor abundente care au continuat să cadă în noaptea dintre miercuri şi joi şi pe întreaga durată a zilei de ieri, atât în municipiul Iaşi, cât şi în judeţ s-a circulat cu dificultate, dar nu s-au semnalat drumuri blocate şi nici evenimente deosebite. Astfel, potrivit unui raport operativ întocmit ieri, la prânz, de Grupul de Suport Tehnic al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi şi predat Prefecturii, precipitaţiile au fost cele mai abundente în zona Paşcani, unde stratul de zăpadă atinsese deja 40 de centimetri, în timp ce în municipiul Iaşi varia între 15 şi 20 de centimetri. Cu toate acestea, autorităţile nu au raportat nici un drum blocat. Războiul comunicatelor între Prefectură şi PSD Vânătoare de vrăjitoare”, "act de presiune politică”, “acţiuni caracteristice poliţiei politice” - sunt doar câţiva din termenii în care PSD descrie controalele iniţiate în judeţ de noua conducere a Prefecturii. Fabrica de bere APA 1*1 işi închide 9 porţile în aşteptarea noii licenţe de funcţionare, punctul de lucru din Iaşi al fabricii de bere Albrau Oneşti a fost închis temporar. Pagina 5 1 EURO 1 USD 1 LAURO 37 810 lei 28 979 lei 397 345 lei Pagina 4 Sportul ieşean şi-a sărbătorit laureaţii pe 2004 Ca şi anul trecut, Direcţia pentru Sport a judeţului Iaşi a preferat să organizeze festivitatea de premiere a celor mai buni sportivi în sala mare a Teatrului “Luceafărul”, una cu o acustică perfectă, dar care parcă dă o notă prea sobră unei astfel de manifestări. SUPLIMENT SPORT Apă caldă pe bani, nu pe promisiuni Pagina 3 Curiozităţile unui oficial britanic Pagina 2 Niculescu persistă în ilegalitate Pagina 4 Foştii demnitari nu vor avea imunitate Pagina 8 Direcţia 9 Apelor - Prut pierde active de peste 80 miliarde lei Potrivit unei Hotărâri de Guvern, 9 active care au fost administrate până acum de Direcţia Apelor Prut trec în subordinea Consiliului Local Iași. Pagina 5 Cel mai ieftin gQQQQ abonament! hipelură  Avionul s-a transformat într-un morman de fiare contorsionate CUTIA CU MAIMUŢE Infractorui Drâmbea are un naş prevăzător. Pe Cacalexa Nice noi nu ştim cum de-am putut rezista atâta timp să nu dăm pe goarnă nişte dume foarte zemoase despre un cuplu de infractori cu caschetă, care încă-şi mai dau în bobi să vază dacă viitorul lor va fi portocaliu sau negru. Ei bine, noi spunem că va fi şi aşa şi aşa, adică în dungi den alea dragi băeţilor de Popou, den Vicol zece. Ne refeream la miliţienii Costică Drâmbea şi Fănică Cacalexa, care în ultimii patru ani şi-a făcut maţu’ rangă, başca o schinare de lovele, numai bune de pus la păstrat în nişte vile spre Bârnova şi Miroslava. De la un maimuţoi drag nouă, ce-a fost pârlit pe la banană de cuplu’ de infractori, am aflat că Drâmbea cerea taxa de protecţie şi-ompărţea cu Cacalexa, care, ca naş de cununie divotat, îi asigura spatele. Aşa s-a întâmplat şi când cu flagrantu’ pus cu mâna de nişte miliţieni de la Bucureşci pentru Drâmbea, care a fost însă avertizat de naşu Fănică, în timp util. Ca să nu mai vorghim de un portofel de aur, dilăr de maşini cu stea, pe nume Borcănel Chiţîgoi, care şi el a fost în cărţi pentru o şpagă de 50 de meleoane. Numai că dilărui în loc de fonfeţi i-a servit Nea Flaşnetă şi banii albionilor pentru curve Den surse diplomatice, aflate în solda unei babe albionice cu sînge albastru, am aflat despre o moşmandă cu chiloţei roz şi cu euroi la purtător, care au făcut den ochi şăfului de la cejeu, il prehidente Lucică Flaşnetă. De când penalu’ Titel Sinexu de la Muia Sicon nu mai cotizează la fondu “libertatea trandafirilor albaştri”, nea Lucică a pus zgaiba pe fonfeţi de la alte curve. Mai precis, este vorba de nişte lire inglizăşti, venite pe filiera ambasadorului Chintăn Coil, ca să se face den el un adăpost pentru cordoabele românce, plecate la produs în parcări europene, dar care pozează în victime ale traficului de pute umane. Cum pe cum spuneam, albionii o trimis lovelele pentru amenajarea locului, da’ când a discălicat în târg Excelenţa anglofonă a avut surpriza să vază că fonfeţii s-a topit. Că doar dumpe o viaţă de cotizat, la ele, pentru nea Lucică o vinit vremea să-şi scoată banii înapoi, plus dobânda! Vestea bună, în schimb, e că curvele o rămas. Ba am spune că s-a şi înmulţit... infractorului cu caschetă Multe Urări Europene. La anu’ şi la mulţi ani!