Flacăra Iaşului, octombrie 2005 (Anul 6, nr. 1523-1548)

2005-10-01 / nr. 1523

SÂMBĂTA 1 ocToigibriE 2005 LA FIX Cine uită, nu iartă DORIN SPINEANU ! De când se ştie ea, omenirea este înnebunită după clasamente, în antichitate, la Jocurile Olimpice, cei clasaţi pe locul întâi erau nemuriţi ca nişte zei, numele lor străbătea veacurile şi asta ducea dorinţa de a fi cel mai bun mai departe, peste milenii. Avem şi acum o groază de clasamente, unele năstruşnice, altele scârboase de-a dreptul (aruncă o privire în Guiness...), dar pe noi ne interesează să alcătuim acum, ad-hoc, un clasament, cu cei mai imbecili politicieni români ai ultimilor 15 ani şi aici, dar, deschis, cer colaborarea cititorilor mei, pentru că lista e lungă şi ar fi păcat să omit pe cineva. Vă mai amintiţi de celebrul Gheorghe Dumitraşcu, nespălatul constănţean(!), care vitupera Occidentul şi trădătorii scumpei noastre ţerişoare pe care vânătorii de patrie vor, culmea, so vândă la străini!!! Inutil să vă mai spun că insul făcea parte din gaşca de golani ai lui Iliescu, cei care în anii nouăzeci lansaseră sloganul cu “Nu ne vindem ţara”, “ Noi muncim, nu gândim!” şi “Moarte intelectualilor!”. Până la urmă, colegii lui Dumitraşcu au vândut ţara la preţuri de nimic, dar cu nişte comisioane uriaşe, gagiul în chestia a şters-o din istorie, dar discursurile sale au făcut limbrici la PRM. Alt caz interesant a fost Ioan Gavra, peunerist gargaragiu a cărui temă preferată era ca nu cumva să-i tragă bozgorii Ardealul de sub cerşaful unde el şi nevastă-sa pledeau patrioţi. Mai am: Titus Raveica, cel care îl cita pe Spinoza în contexte în care citatul avea tot atâta legătură cu subiectul chestiunii dezbătute cât are sala cu prefectura şi nuca cu păretele. Ma întâlneam uneori cu el pe stradă şi mă freca la cap cu orele, iar eu, om politicos, ascultam cum se găinăţează vrăbiile, cum cade frunza până se sătura copilul meu de atâta şedere intelectuală şi mă trăgea de pulpană, spunându-mi să-l termin pe moş cu tot cu tâmpeniile sale. Peste ani, când băiatul meu a devenit student, a avut grijă ridicolul personaj să se răzbune aşa cum a făcut-o şi un alt coleg de-al lui Gavra, Petrică Ioan, profesor logică, însă care se ocupase mai înţărţ cu cenzurarea revistelor studenţeşti, fapt pe care l- am narat pe bara dreaptă, într-o presă care nu mai avea nevoie de petricăoani. Doamne, lungă-i lista, dar chiar aştept şi alte propuneri, fiind conştient, desigur, că n-avem noi spaţiu tipografic pentru câţi ticăloşi, pierdevară, smântânişti, inşi căzuţi din cer, fripturişti şi oportunişti fundamentali ai democraţiei, Parlament. Amuzant şi relevant în cel mai înalt grad este faptul că, în topul încrederii populaţiei în instituţiile statului, taman Parlamentul este la coadă, cu un scor atât de ruşinos încât nici nu-l mai menţionez. O faceţi dumneavoastră atunci când, plasând Biserica pe primul loc, aveţi grijă să nu uitaţi de vreo grijanie la adresa celor care ne conduc. închei aici, pentru că oi fi rezistent, dar are şi stomacul meu o limită a sa şi mi-i să nu fac vreo poznă pe poza vreunuia dintre pomeniţi. Hai, ne întâlnim luni. Prieteni, completaţi lista, căci vorba aia: cine uită, nu iartă. Apuleu, altfel era! pl. CENTR. VNIT Războiul întregului popor! Continuare din pag. 1 Iar cele 40 de dosare dispărute de la fostul PNA (acum DNA) ne arată cum o instituţie creată într-un scop precis reuşeşte să-l atingă pe cel opus! Dacă aceste instituţii nu vor funcţiona, dacă organele specializate nu-şi vor desfăşura competent şi nestingherite politic atribuţiile legale, este limpede că, în loc să diminuăm corupţia, aceasta se va extinde până la un nivel la care nimic n-o va mai putea opri. Deja, cu un procuror general care a dirijat mai multe muşamalizări de cazuri spectaculoase şi cu un (fost) preşedinte care a intervenit în favoarea acelor muşamalizări, bătălia pare pierdută. Deosebit însă de predecesorii săi, d-nii Iliescu şi Constatinescu, care au simulat un fel de luptă împotriva corupţiei, dl. Băsescu, atât de bătăios în campania electorală, pare să fi renunţat chiar înainte de a începe vreo luptă. A recunoscut el însuşi, în timpul vizitei din Statele Unite, că “bătălia împotriva corupţiei încă nu a început”! Acum, după trecerea cu peripeţii a pachetului de legi anti-corupţie, după schimbarea conducerii parchetului specializat şi unele modificări salutare în funcţionarea CSM, după scoaterea d-nei Macovei la înaintare ca vârf de lance al campaniei anti-corupţie, fapt ce i-a adus imunde atacuri politice şi în presa aservită corupţiei, greul a fost pus pe umerii “poporului unic muncitor”. Nici o problemă, poporul va lupta până ce ultimul român care-şi va lua lumea în cap va stinge lumina! Totuşi, ceva nu înţeleg. Dacă poporul e aşa de competent în această aprigă, dificilă şi foarte calificată bătălie, de ce mai este nevoie să întreţinem, din munca noastră prost plătită, o armată de poliţişti, procurori, judecători, agenţi secreţi şi alte minunăţii ale societăţii moderne? N-ar fi mai simplu să ne descurcăm singuri în toate etapele luptei? Prinzi hoţul, îi tai mâna! îţi cere mită un funcţionar public, îi iei gâtul, îţi pretinde deputatul tău să-i pui zece unui imbecil la examen, îl ţii cu capul la fund până se îneacă. Pare absurd ce spun? Sigur că da, doar că acestea sunt consecinţele logice riguroase ale recentului plan prezidenţial de combatere a corupţiei! DIRECTOR: RAREŞ NEAMŢU COLECTIVUL REDACŢIONALI D'P*"an"n,ul Redactor-şef adj. Dan POSTOLEA 0740/519.454 Secretar General Cultură, Director. .. pmnDAT*dl Cristina POPA , „ . Călin CIOBOTARI de Redacţie: p, •■ = Infracţional: Paginare. Leonard RELEA George COJOCARU Tiberiu Pintilie Fănica DUMITRAŞCU Grafică: . . . Administrație: c . Cristina Mihai Sport: Crăiţa POPA George MIREA Relaţii cu publicii: în . Fapt divers: Luiza AXINTE invatamant: ro . Svetlana NEDELCU Tel. 0232/243161 0788/244855 Alice SAVA Corectura: R . Andreea TÂRNOVANU Email: sanatate, flacaraiasi@yahoo.com Fotoreporter: redactie@flacaraiasi.ro . Mihaela CIOBOTARI Gabi SURUBARU stiri@flacaraiasi.ro Sorina CIOBANU Colaboratori: CriSti POPA fi trucaje sau colaje foto Sos. Naţionala nr 43, parter ____________Dan TOMA _________________________________________ Anchete și investigații: Marketing, Publicitate.  “M. EMINESCU” IAŞI LOCAL Păşcănenii nu au unde să-şi refacă locuinţele 9 9 9 • deşi continuă să stea în corturi, cele peste 20 de familii din Paşcani ale căror case au fost distruse de inundaţii au început să primească materiale de construcţii de la Bucureşti • şanse reduse ca sinistraţii păşcăneni să-şi poată reface locuinţele până la venirea iernii Absurd marca Paşcani: zeci de familii continuă să locuiască în corturi, în timp ce sute de tone de materiale de construcţii aşteaptă ca oamenii să se apucesă-şi refacă gospodăriile. Este imaginea pe care o oferă în aceste zile municipiul Paşcani, unde, chiar dacă Guvernul a trimis deja o parte a materialelor de construcţii destinate refacerii celor peste 50 de case distruse de inundaţiile din perioada 19-22 august, sinistraţii continuă să aştepte, în corturi, ca cineva, oricine, să le dea voie şi să-i împingă de la spate pentru a-şi repune pe picioare gospodăriile. Anume, după cum apreciat prefectul Radu Prisăcaru, citând un raport al Oficiului Prefectural Paşcani, până ieri, în municipiu sosiseră deja, de la Ministeril Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, 63 de tone de oţel beton şi 340 de metri cubi de cărămidă. Mai mult, în cursul zilei de ieri, autorităţile păşcănene urmau să primească de la Bucureşti alte 27 de tone de tablă galvanizată, 120 de metri cubi de cărămidă şi 40 de metri cubi de cherestea. Revenind la ajutorul guvernamental, judeţul Iaşi va primi, în total, pentru cele 256 de case distruse de inundaţii, circa 1.300 de tone de ciment, aproape 200 de tone de armătură, aproape 1.800 de metri cubi de lemn, 77 de tone de tablă zincată şi cam o treime de hectar de tâmplărie. “Fiecare familie va primi câte o cantitate fixă de materiale de contracţii şi îşi va reconstrui casa cu materialele de care va dispune. Beneficiarii vor fi, însă, urmăriţi cum folosesc materialele, vânzarea acestora fiind interzisă”, a avertizat prefectul. în altă ordine de idei, deşi materialele de construcţii primite de la Bucureşti sunt suficiente pentru reconstrucţia caselor distruse de inundaţii, autorităţile din Paşcani încă nu au reuşit să identifice şi să le ofere alte terenuri ferite de riscul viitoarelor inundaţii. Dat fiind şi timpul foarte scurt rămas până la venirea frigului, este foarte probabil ca sinistraţii păşcăneni să-şi petreacă Sărbătorile de iamnă în corturi, alături însă de munţii de materiale de construcţii. . Dan POSTOLEA Aleşi ai judeţului, puneţi osul la treabă! Puneţi osul la treabă! Este ineditul apel lansat ieri de către prefectul Radu Prisăcaru, atât publici, cât şi prin scrisori oficiale, către toţi aleşii judeţului Iaşi, indiferent de culoarea politică, de la parlamentari, consilieri locali şi judeţeni, până la primari şi funcţionari publici. Deşi îndemnul ar putea fi lansat zilnic, pentru ca aleşii şi demnitarii să-şi amintească, măcar din când în când, de cei cărora le datorează fotoliile, “provocarea” prefectului reprezintă strict o chemare la “muncă patriotică”, pentru ajutorarea zecilor de familii din Paşcani pe care inundaţiile din urmă cu o lună şi jumătate le-au lăsat fără un acoperiş deasupra capului. “îi chem pe toţi aleşii şi demnitarii judeţului să vină mâine (astăzi - n.r.), la ora 10.00, în Paşcani, îmbrăcaţi aşa cum trebuie, să punem personal mâna să-i ajutăm pe cei rămaşi fără case. Am văzut cum în Harghita oamenii simpli au sărit în ajutorul celor care aveau nevoie şi, cu o lopată, cu ceva, s-au apucat să le reconstruiască locuinţele. Cred că în acest moment ar trebui să dăm un exemplu şi să fim alături de cei în nevoie nu numai în discursuri, dar şi în fapte”, a chemat, băsescian, prefectul. (D.P.) în acest an, de Sărbătorile Iaşului. Fără kitsch-uri pe străzile oraşului • municipalitatea ieşeană nu a mai acordat autorizaţie comercianţilor de încălţăminte şi confecţii să-şi expună marfa pe străzile oraşului în perioada Sărbătorilor • până în prezent, bugetul local a fost îmbogăţit cu 2,7 miliarde Iei, sumă ce reprezintă contravaloarea chiriilor încasate pe spaţiile închiriate de Primărie comercianţilor de haine de piele şi blană, precum şi meşteşugarilor ce vor veni la Iaşi cu piazia Sărbătorilor .Nu în acest an, comercianţii de confecţii şi încălţăminte nu au mai primit autorizaţie din partea Primăriei să-şi vândă marfa pe străzile oraşului cu ocazia Sărbătorilor Iaşului. Cel puţin aşa susţin şefii municipalităţii. “în fiecare an, străzile erau umplute cu kitsch-uri. Majoritatea tonetarilor şi a comercianţilor din Bazar închiria spaţii de la Primărie în această perioadă. Dacă ar fi venit la noi producătorii de încălţăminte şi confecţii, atunci era cu totul altceva”, a explicat Cosmin Coman, directorul executiv al Primăriei ieşene. Chiar şi fără comercianţii de confecţii şi încălţăminte pe străzi, municipalitatea ieşeană a reuşit să strângă, până în prezent, din închirierea de spaţii pe timpul Sărbătorilor peste 2 miliarde lei. “Până acum am finalizat cererile venite din partea comercianţilor de haine de piele şi blană, dar şi cu cele care au venit din partea meşteşugarilor, în total au fost 205 cereri. Aceştia au achitat contravaloarea chiriilor şi, în acest fel, am reuşit să strângem la bugetul local 2,7 miliarde lei”, a mai spus directorul Coman. Propuneri din partea cetăţenilor Pe site-ul Sărbătorilor Iaşului, lansat în urmă cu câteva zile, municipalitatea primeşte tot mai multe propuneri de evenimente din partea ieșenilor: meciuri de fotbal între vechea şi actuala echipă a Iaşului, strângere de fonduri pentru sinistraţi sau mai multe controale la tarabele comercianţilor de produse alimentare. “Unele vor fi organizate în acest an, iar cele care necesită o pregătire mai îndelungată vor fi menţionate în programul Sărbătorilor de anul viitor. Noi monitorizăm periodic aceste propuneri şi le transmitem direcţiilor competente spre analiză”, susţine directorul executiv al Primăriei Iaşi. Crăiţa POPA Effili, p Diferența care dă valoare ţiglă * ţiglă sortată bucată cu bucată cu sunet dlar, nedogit • Iaşi, Calea Chisinaului nr. 176 ,Tel: 0232/222196,259791,232059, Fax:0232/231538 E-mail: marketing@ceramica-iasi.ro Site: wwwxeramica-iasi.ro