Flacăra Iaşului, noiembrie 2005 (Anul 6, nr. 1549-1574)

2005-11-26 / nr. 1571

Fraude fiscale la Unirea SA Fabrica ieșeană a fost somată de către fisc să achite peste 6 miliarde lei vechi, reprezentând impozitul pe profit realizat în 2004, dar care mi a fost declarat Direcţiei de Finanţe. Secretul din vârful sapei Dorina Adriana şi doamna Maria sunt două producătoare muncitoare, cărora Revoluţia din decembrie ’89 Ie-a adus un gust amar, dar şi multă frumuseţe şi parfum. Pagina 6 Pagina 5 ... Pagina 2 ... CURS VALUTAR 1 EURO 1 USD 10 AUR LA FIX în numele tatălui, şi-al fiului - blat ordinar! Băi, ce meci! Jucătorii fugeau unii de alţii... Citiţi în pagina 3 o tabletă de Dorin SPINEANU 0,5/5000 LEI ANUL V, nr. 1571,16 PAGINI - SÂMBĂTĂ 26 NOIEMBRIE 2005 300 de americani, prostiți de-o gaşcă de români Mafie pe Internet ROMÂNIA PE ÎNŢELESUL TUTUROR Ciocul mic, dom' Băsescu LIVIU ANTONESEI Aflat în vizită la Paris, unde atmosfera a fost mai degrabă glacială - ca să folosesc un calc franţuzesc - atît de glacială încît dl. Chirac nici nu s-a mai obosit să participe la conferinţa de presă a preşedintelui nostru, dl. Traian Băsescu a repetat o afirmaţie mai veche a dumisale, că România nu mai acceptă din partea politicienilor străini calificativul de ţară coruptă. Primit rece la Paris, dar măcar a arătat că ştie să ţină coada sus! în sprijinul acestei afirmaţii, DSa aducea un raport al BERD care constata o scădere a “comisioanelor” - pe româneşte, mită, şpagă, speri, ciubuc etc - plătite de către oamenii de afaceri străini către politicienii şi administratorii români, în 2005 prin comparaţie cu 2004 Trec peste faptul că respectivul raport se referea numai la un aspect al corupţiei, trec şi peste caracterul destul de aproximativ al acestuia şi mă întreb dacă lucrurile stau atît de bine în campania naţională - că nu-i pot spune altfel! - împotriva corupţiei, cum naiba se face că în Raportul lui Pierre Moscovici, adoptat exact cînd preşedintele făcea respectivele afirmaţii, se spune că problema luptei împotriva corupţiei din România constituie “una din cele mai înalte priorităţi ale Parlamentului European”. Să fie orbi sau răuvoitori parlamentarii europeni? Să nu vadă ei ceea ce - îşi imaginează preşedintele - ar fi văzut experţii BERD? . Aş vrea să fiu limpede - Raportul Moscovici a ieşit din dezbaterea Comisiei de Afaceri Externe a PE net ameliorat în favoarea României şi a fost adoptat, în forma finală, cu o largă majoritate, înregistrându-se doar două voturi împotrivă şi cinci abţineri, la 55 de voturi pentru. Cu toate acestea, în ceea ce priveşte corupţia aborigenă nu s-a modificat nimic, lucrurile au rămas la fel de clare şi de tăioase. Colac peste pupăză, tot în timpul vizitei reci şi pariziene a d-lui Băsescu, la Asociaţia Română pentm Drept Internaţional, într-un discurs de altfel extrem de simpatetic, dl. Marck Taplin, însărcinatul cu Afaceri al SUA, semnala că relaţiile economice şi comerciale dintre ţările noastre ar fi mult mai extinse dacă autorităţile române ar fi mai puţin obstrucţioniste şi corupţia mai mică. D-Sa nu leagă neapărat cele două elemente între ele, dar noi, care avem o bogată experienţă românească, o putem face stă grija de a fi în eroare. Reprezentantul american mai semnalează că multe companii de peste Ocean refuză să mai investească în România după primele contacte de aici şi că investiţiile directe sunt mai ridicate în ţările din jur, inclusiv în Bulgaria. Şi n-am terminat! Franz Herman Bruner, şeful Oficiului European Anti-Fraudă, tocmai ne-a anunţat că a depistat “cazuri interesante de politicieni români implicaţi în fraudarea fondurilor europene”! Nu înţeleg un lucru - pe dl. Băsescu îl deranjează mai mult că politicienii străini vorbesc despre corupţia din România decât faptul că aceasta există? Pentru că, însuşi D-Sa, în timpul recentei vizite de acum din Statele Unite, afirma că “lupta împotriva corupţiei nici măcar nu a început”. Ciudat, foarte ciudat! Acum cîteva luni nu începuse, iar între timp s-a şi terminat? Adevărul este că lupta împotriva corupţiei a cunoscut o anumită amploare de-abia în ultimele luni. Mai întâi, prin adoptarea anevoioasă a pachetului de legi privind reforma Justiţiei, apoi prin metamorfozarea Parchetului Naţional Anticorupţie în Departamentul Naţional Anticorupţie şi, îndeosebi, prin schimbarea conducerii acestei structuri specializate în combaterea corupţiei care, circa trei ani, a funcţionat de parcă scopul său ar fi fost muşamalizarea cazurilor de corupţie, nu anchetarea acestora şi trimiterea justiţiabililor la judecata tribunalelor. Iar la modul practic, de-abia de la începutul toamnei a început anchetarea unor cazuri de potenţială mare corupţie, au fost redeschise dosarele închise, ascunse sau pur şi simplu dispărute în timpul domniei sinistrului domn Amariei la PNA, au reapărut în circulaţie numele grele ale corupţiei româneşti post-decembriste, de la Iacubov la Vântu şi Patriciu, de la Puwak la Năstase, Marian Oprişan şi Rodica Stănoiu. Continuare în pag. 6 Cârcotaşii cuceresc Iaşii . In cursul zilei de ieri, pentru câteva ore, la Iulius Mail nu cumpărăturile obişnuite au constituit motivul aglomeraţiei. Peste o mie de ieșeni, în mare parte tineri, au luat cu asalt clădirea pomenită pentru a se întâlni cu cei consideraţi la ora actuală drept lideri incontestabili ai umorului românesc: echipa de la “Cronica Cârcotașilor”. Greva dascălilor a ajuns la cote maxime Total nemulţumiţi “de atitudinea de total dispreţ pe care Puterea o manifestă în permanenţă faţă de şcoala românească şi slujitorii ei”, profesorii au ieşi ieri în stradă. Pagina 4 ... ii • Mai bine nu se duceau la Mioveni... Ca şi în campionatul trecut, Poli a fost o pradă uşoară în faţa lui FC Argeş, confirmând tradiţia care spunea că, din 21 de jocuri în Divizia A, disputate pe terenul piteştenilor, aceştia s-au impus în 20 iar unul a fost remiză. Partida de ieri s-a încheiat cu scorul de 3-0 (1-0) pentru elevii lui Cîrţu, motiv pentru care vă vom prezenta doar modul în care s-au înscris golurile. FC Argeş a deschis scorul prin Năstăsie, în minutul 4, iar Ciprian Tănasă l-a majorat în minutul 78. în fine, Costescu a stabilit scorul final, 3-0 pentru FC Argeș, în minutul 89. SUPLIMENT SPORT * lei * lei * lei Mişu Buciu şi-a luat 99 Vagon Păsat Dom’le, da’ aşa de bănoasă ce-i şi profeseea asta de hambasador că, de la o bucată de vreme, ne gândim să ne facem şi noi măcar neşte consule pren vro ripublică bananieră den Africă! Dă’ ciudăţenia e că cu cât e ţara mai îndepărtată şi mai pricăjită, cu atâta mai mari par să fie bozonarele de popă ale hambasadorilor. Ne gândim la un preten de-al nostru aşa, mai telectual, care, de filozofie ce e, a dat un fotei de tartor la pedemnişti pe altul de agarici la partidoi şi, ca reconoştinţă pentru trădare, a fost trimis de bunicuţza sovetecă să numere câte vor ci bea pe zi fraţii mai proşti ai ruşilor den Beli-Rusia. Da’, de Mişu Buciu e vorba, carele, zice neşte sorate de-ale noastre mai diplomatice, şi-a luat zilele trecute ditai Vagonu Păsat de moare tot partidoiul de envidie. Numa’ că aceleaşi sorate diplomatice ne-a pus neşte enterogaţii întrebătoare de ne-a pus creerele pre moaţe şi ne-a încâlcit de tot sinaxele. Iaca, în ce ţară e Buciu h ambasador? La Minx, în Beli-Rusia. Din ce ţară vine alea cinzeci de otobuze Gru-Maz, de zice prifectul Radu Ţăparu că e smenuite? Din Beli- Rusia! A cui moşmandă e treaba cu otobuzele? A partidoiului, cu tentacule de la Palatul cel Roznovan până la finuţu’ lui Bombonel de la Mes-Ager. Cine l-a trimis pre Buciu la Minx? Egzact, partidoiul! Şi atunce, dentr-un capac de un meleon de fonfeţi, oare nu-i loc şi de vro doozeci acolo, cât să nu mai meargă ditai hambasadorul cu tramvaiul? Baliverne şi Aveoane 9 cu menestrelul Adi Gugulescu Una scurtă despre menestrelul Culturii, muzicantul cu săgeată Adi Gugulescu, pre carele îl aştepta ori toate bărbile şi monoadele de telectuali culturali den târg. Oficial, Gugulescu trebuia să vină cu aveonul şi v-am mai zis că asta era o moşmandă a madamelor Mareana Ţup-Tup şi Adiţa Eunuc şi a dipotatului Felator, cu scop de clanţă pentru noul jupân de la Cultură, Bazil Hailandem’. Da’ cică afară ploua şi, den cauza asta, aveonul lui Gugulescu a luat apă la bord şi s-a întors la Bucale. Numa’ că, zice neşte sorate de-ale noastre mai colturiste den Bucale, Gugulescu nice pren cap nu-i trecea să aterezeze pre malul Bahleidului, ear asta tocmai pen’ că la Cambodza Culturii îl aştepta şi neşte dascăli care le ţipa de foame. Ear unde încape un “Jos Guvernoiu” şi un “Jos Târliceanu”, sigur se alegea şi Gugulescu cu neşte urări europene. Acuma, să mai zică cineva că Aleanţa B.A. nu vine de la Baliverne şi Aveoane... cutia_cumaimutze@yahoo.com CZUIZEHHHP unele înnorări în regiunile vestice, unde izolat va ploua. în Carpaţii Occidentali şi nordul Carpaţilor Orientali va ninge slab. în zonele joase va fi ceaţă. 4 QO^ Vântul va sufla slab până la moderat, cu intensificări “O \hiul în zona montană înaltă. (www.tvr.ro)